اشتباهات رایج در زبان آموزی ایرانی در تلفظ کلمات

اشتباهات رایج در تلفظ – تاریخ انتشار ویدئو: خرداد 98

[ultimate_icons align=”uavc-icons-center”][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][/ultimate_icons]

اشتباهات رایج زبان آموزان ایرانی در تلفظ کلمات

قسمت دوم

آیا کلمه دیگه ایی رو میشناسید که معمولا اشتباه تلفظ میشه؟

یکی از فاحش ترین ایراداتی که در یادگیری زبان فارسی زبانان مشاهده می شود، اشتباهات مربوط به بخش تلفظ است. بسیاری از افراد در صفحات اجتماعی نیز برخی لغات و کلمات را به اشتباه تلفظ می کنند. این اشتباه امتیاز بخش اسپیکینگ را به شدت تحت تاثیر قرار داده و نمرات این قسمت ها را در آزمون آیلتس کاهش می دهند. از این رو باید با این مبحث مهم آشنایی داشته باشید.

اشتباهات رایج در زبان آموزی ایرانی در تلفظ کلمات

آغاز کلمات

در تلفظ برخی از کلمات باید به حروف ابتدایی آن ها دقت داشته باشید. بسیاری از پارسی زبانان برای یادگیری زبان انگلیسی در ابتدای کلماتی مانند scool، small و… از حرف آغازین اِ استفاده می کنند. آن ها را به صورت اِسکول، اِسمال و… تلفظ کرده و به این ترتیب دچار این اشتباهات تلفظی در بخش ابتدایی کلمات رایج در زبان انگلیسی خواهند شد.

این دسته از کلمات با حرف ابتدایی س آغاز می شوند. در واقع تلفظ آن ها به صورت سکول، سمال و… خواهد بود. نکته ای که در این زمینه مطرح می شود این است که در زبان انگلیسی پیش از کلماتی که با حرف ابتدایی اِ آغاز می شوند، an آورده می شود. حال آن که برای به کار بردن این کلمات در جملات انگلیسی نیازی به استفاده از an  نخواهیم داشت. این مسئله به شما کمک می کند که نحوه تلفظ آن ها را بهتر بیاموزید.

 

نحوه تلفظ لغاتی که با s آغاز می شوند

برای تلفظ آن ها باید مانند زمانی که می خواهید به کسی بگویید که سکوت کند، حرف س را با تاکید به زبان بیاورید. به علاوه باید توجه داشته باشید که این حرف به حرف پس از خود می چسبد و تلفظ می شود. واژه student با همین روش تلفظ شده و برای تلفظ آن حرف s به t می چسبد و گفته می شود. بسیاری از افراد این کلمات را به اشتباه تلفظ می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید