نحوه درخواست محترمانه در انگلیسی

درخواست محترمانه – تاریخ انتشار : بهار 98

[ultimate_icons align=”uavc-icons-center”][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][/ultimate_icons]

نحوه درخواست محترمانه در زبان انگلیسی

با ارائه ایمان مافی

یک مسئله مهم در اسپیکینگ زبان انگلیسی نحوه درخواست محترمانه است. بسیاری از کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، ذهنیت خود را به گرامر جملات انگلیسی معطوف کرده و این مسئله تمرکز آن ها را بر حفظ آداب بیان جملات از بین می برد.  به همین دلیل ناخواسته تقاضای خود را با شیوه ای غیر اصولی مطرح می کنند. روش درخواست در زبان انگلیسی درجه بندی های مختلفی دارد. در ادامه همراه ما باشید:

 

نحوه درخواست محترمانه در زبان انگلیسی

روش های درخواست در زبان انگلیسی

در این خصوص روش های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها بدترین شیوه درخواست در زبان محسوب می شوند. در صورتی که در یک رستوران یا سوپر مارکت برای تقاضای چیزی بگویید، give me that…، بی شک تقاضای خود را چندان محترمانه مطرح نکرده اید. اما در صورتی که به ادامه همین جمله واژه pleas اضافه شود، بی شک جمله شما کمی ساختار محترمانه پیدا می کند:

  • Give me that food pleas

این سطح بیان یک سطح بهتر از جمله پیشین است. در روش بعدی می توانید، از فعل can  پیش از بیان درخواست خود استفاده کنید:

  • Can you give me that … pleas

این روش نیز محترمانه تر بیان می شود. اما یک درخواست محترمانه برای استفاده های روزمره بدون فعل can مطرح می شود. این مسئله در زبان فارسی نیز صدق می کند. بهتر است که تقاضای خود را به شخص خود معطوف کنید. یعنی به جای بیان این که بگوییم می توانید این کار را برای من انجام دهید؟ خواسته خود را از طرح خود بیان کنید: می توانم این کار را انجام دهم؟

 

بهترین روش برای درخواست زبان انگلیسی

Can I have the pencil این جمله امتیاز بالاتری برای درخواست محترمانه در زبان انگلیسی به دست می آورد. به این ترتیب شما می توانید تقاضای خود را به شیوه ای بهتر بیان کنید. اما از این روش مناسب تر هم وجود دارد. شما می توانید در انتهای این جمله از واژه لطفا استفاده کنید که در زبان فارسی هم به میزان بالایی به کار می رود.

 

اهمیت استفاده از جملات محترمانه در زبان انگلیسی چیست؟

این جملات برای بهبود تصویر شخصیت شما در صحبت کردن و اسپیکینگ انگلیسی به شمار می روند. شما در یک رستوران برای درخواست غذا، در فروشگاه ها برای خرید اجناس و… به این جملات احتیاج خواهید داشت. قطعا یک بیان محترمانه و مودبانه بیان گر شخصیت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید