IELTS برای UKVI: نقل مکان به انگلستان

 

اگر می خواهید تحصیل کنید، کار کنید یا به انگلستان مهاجرت کنید، لازم است بدانید که در کدام آزمون آیلتس باید شرکت کنید.

مهاجرت به یک کشور جدید می تواند یک تجربه دلهره آور باشد. اما، اگر اطلاعات درستی از قبل داشته باشید، این تغییر می‌تواند بسیار آسان تر باشد. اقتصاد پر رونق بریتانیا، سیستم‌های آموزشی پیشرفته و مراقبت‌های بهداشتی، و تنوع فرهنگی غنی، این کشور را به اولین انتخاب برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور مهاجرت کنند، تبدیل کرده است.

تغییر ویزا و مهاجرت انگلستان در دسامبر 2019 اعمال شده است. اگر به مهاجرت، کار یا تحصیل در بریتانیا فکر می کنید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه آیلتس، آزمون زبان انگلیسی ایمن (SELT) مورد تایید وزارت کشور بریتانیا، می تواند شما را به آنجا برساند و زندگی در بریتانیا چگونه است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

تحصیل در انگلستان

بریتانیا خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می رود، از آکسفورد گرفته تا کمبریج و دانشگاه‌هایی که تحت پوشش هستند، مانند دانشگاه ادینبورگ. اگر به دنبال تحصیل در انگلستان هستید، از شنیدن این خبر که اکثر دانشگاه ها و کالج های بریتانیا نتایج آیلتس آکادمیک را برای UKVI قبول می کنند، خوشحال خواهید شد.

 

مهاجرت به انگلستان

اگر کار یا تحصیل جزو دلایل مهاجرت شما به انگلستان نیست و می‌خواهید مسیر عضو خانواده، به عنوان همسر، شریک زندگی یا والدین را انتخاب کنید، ممکن است نیاز باشد مدرکی دال بر مهارت‌های انگلیسی خود ارائه دهید. در این صورت، IELTS Life Skills می‌تواند مسیری باشد که بر می‌گزینید.

 

کار در انگلستان

آیا تمایل دارید در بریتانیا کار کنید و بفهمید که زندگی کردن مانند یک فرد بومی چگونه است. هوم آفیس بریتانیا فهرست مجموعه‌ای از مشاغلی را دارد که کمبود دارند. بنابراین، اگر شما یک مهندس یا دانشمند باشید که به دنبال مهاجرت به انگلستان هستید، ممکن است خوش شانس باشید. سایر مشاغلی که در حال حاضر در این لیست قرار دارند عبارتند از:

  • زمین شناس
  • هیدروژئولوژیست
  • دانشمند زیست شناسی
  • بیوشیمیست
  • مهندس عمران
  • طراح سیستم
  • پرستار

اگر مایل به کار بعنوان پزشک متخصص در انگلستان هستید، شورای پزشکی عمومی (GMC) و شورای پرستاری و مامایی (NMC) آزمون آیلتس آکادمیک را برای نمرات آزمون UKVI می پذیرد. و برای اینکه بتوانید در انگلستان کار کنید، اکنون می توانید از یک آزمون زبان انگلیسی برای درخواست ویزای انگلستان خود استفاده کنید.

نمره IELTS مورد نیاز شما بسته به شغل مورد نظر متفاوت خواهد بود.

ما نگاهی به انواع آیلتس برای آزمون‌های UKVI انداخته‌ایم که می‌توانند شما را به بریتانیا برسانند. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که زندگی روزمره چگونه می‌تواند باشد.

 

سرگرمی در انگلستان

انگلستان ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و لندن به عنوان قطب اقتصادی مرکزی آن به شمار می رود. با توجه به ماهیت چندفرهنگی آن، غذای خوب، صرف نظر از اینکه در کجای بریتانیا هستید، به راحتی پیدا می شود. اگر به دنبال غذاهای خوب بریتانیایی هستید، خوردن ماهی و چیپس در سواحل صخره ای برایتون کاری است که باید انجام دهید.

طبیعت متصل بریتانیا سفر در سراسر کشور و خارج از کشور را آسان می کند. قلعه‌های خیره‌کننده، خانه‌های تاریخی، میخانه‌های عجیب و غریب و موسیقی، هنر و صحنه‌های تئاتر پر رونق به این معنی است که هرگز خسته نخواهید شد. وب سایت بازدید از بریتانیای کبیر الهامات بی پایانی را برای گشت و گذار در انگلستان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: لیست دانشگاه‌های انگلیسی زبان فرانسه

مراقبت های بهداشتی در انگلستان

در یک تبصره جدی تر، بریتانیا یک سیستم مراقبت های بهداشتی قوی به نام خدمات سلامت ملی (NHS) دارد. برای مثال، دانشجویان بین‌المللی پس از پرداخت هزینه اضافی بهداشت بین‌المللی (IHS) می‌توانند به راحتی به NHS دسترسی پیدا کنند. می‌توانید از محاسبه کننده هزینه اضافی بهداشتی مهاجرت دولت استفاده کنید تا بفهمید که آیا این هزینه برای شما اعمال می‌شود و چه مقدار ممکن است نیاز به پرداخت داشته باشید.

 

چه کسی برای UKVI به آیلتس نیاز دارد؟

IELTS برای UKVI یک آزمون زبان انگلیسی امن (SELT) برای درخواست ویزای انگلستان است. برای تحصیل، کار یا مهاجرت به انگلستان به یک آزمون معتبر زبان انگلیسی برای ویزای انگلستان نیاز دارید. اگر مایل به دریافت ویزای همسر انگلستان هستید، برای امتیاز UKVI به آیلتس معتبر نیاز دارید.

 

کدام IELTS برای من مناسب تر است؟

سوالی که زیاد مطرح می شود این است که کدام IELTS برای آزمون UKVI برای من مناسب‌تر است؟

آیلتس برای UKVI دارای تعدادی گزینه آزمون در دسترس است. بسته به ویزای مورد نیاز شما می توانید یکی از آزمون های زیر را انجام دهید:

  • IELTS Academic for UKVI
  • IELTS General Training for UKVI
  • IELTS Life Skills A1
  • IELTS Life Skills A2
  • IELTS Life Skills B1

 

به یاد داشته باشید که دوبار بررسی کنید که کدام آزمون آیلتس در مورد شما اعمال می شود. چک لیست ویزای دولت انگلستان به شما کمک می کند تا دریابید که آیا نیاز به شرکت در آزمون زبان انگلیسی تایید شده دارید یا خیر، چه نمره ای باید کسب کنید و کدام آزمون IELTS را باید شرکت کنید.

 

IELTS های مختلف برای آزمون های UKVI که می توانید شرکت کنید چیست؟

Academic ، General و Life Skills ، سه آزمون آیلتس برای انواع آزمون UKVI هستند که در حال حاضر در دسترس هستند.

 

چه کسی نیاز به گرفتن آن دارد؟

نوع آزمون

·        قابل استفاده برای داوطلبانی که می خواهند در مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس در انگلستان تحصیل کنند.

 

·        قابل استفاده برای داوطلبانی که به دنبال ثبت نام حرفه ای در انگلستان هستند.

IELTS Academic
·        قابل استفاده برای داوطلبانی که مایل به مهاجرت به انگلستان تحت دسته بندی های خاص ویزا هستند.

·        قابل استفاده برای داوطلبانی که می خواهند پایین تر از مدرکشان تحصیل کرده یا آموزش ببینند.

IELTS General Training
·        قابل استفاده برای داوطلبانی که می خواهند برای ویزای «خانواده افراد مستقر» درخواست دهند. IELTS Life Skills A1
·        قابل استفاده برای داوطلبانی که می خواهند برای تمدید ویزای خانواده، همسر یا شریک زندگی درخواست دهند. IELTS Life Skills A2
·        قابل استفاده برای داوطلبانی که می خواهند برای اقامت نامحدود یا شهروندی درخواست دهند. IELTS Life Skills B1

 

استفاده از آزمون IELTS  برای نتایج آزمون UKVI

برای درخواست هر نوع ویزا در انگلستان باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنید. نمرات IELTS General Training شما برای UKVI یا IELTS Academic برای UKVI می تواند به منظور درخواست ویزای تحصیلی، کاری یا مهاجرت در سراسر جهان استفاده شود. با این حال، شما نمی توانید از امتیازIELTS General Training یا IELTS Academic برای درخواست ویزای انگلستان استفاده کنید.

ممکن است بپرسید تفاوت بین آزمون آیلتس و آزمون آیلتس برای آزمون UKVI چیست؟ آیلتس برای آزمون های UKVI در یک مرکز آزمون تایید شده UKVI گرفته می شود و باید شرایط اداری مشخص شده توسط وزارت کشور انگلستان را برآورده کند. برای نشان دادن اینکه آزمون در یک مرکز آزمون تایید شده UKVI انجام شده است، فرم گزارش آزمون (TRF) کمی متفاوت به نظر می رسد. با این وجود، فرمت آزمون آیلتس برای UKVI مانند سایر آزمون های آیلتس است: محتوا، فرمت، نمره و سطح دشواری.

 

مهاجرت و قانون

قوانین مربوط به مهاجرت در انگلستان اغلب تغییر می کند. مهم است که وب سایت ویزا و مهاجرت انگلستان را برای تغییراتی که ممکن است در مورد شما اعمال شود بررسی کنید. اگر به دنبال ویزای تحصیلی انگلستان، ویزای کار یا مرخصی نامحدود برای اقامت هستید، باید درخواست خود را به اداره مهاجرت و ویزا انگلستان ارسال کنید. ممکن است بخواهید از یک وکیل یا نماینده مهاجرت پشتیبانی دریافت کنید. همچنین می توانید است بتوانید از مشاوره رایگان برای ویزای دانشجویی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید