25 نکته ضروری برای listening آیلتس


Warning: Undefined array key 0 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 255

Warning: Undefined array key 1 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 256

Warning: Undefined array key 2 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 257

با رعایت اطلاعات و نکات ضروری listening آیلتس براحتی در آزمون خود موفق شوید از جمله این نکات می توان به تکنیک های شنیداری صحیح اشاره کرد که شما در این مطلب، بیش از 25 نکته برتر از ِ نکات ضروری listening آیلتس می­آموزید که به شما در دستیابی به نمره بالا در این آزمون کمک می کند. همچنین در مورد محتوای آزمون listening، درست نوشتن پاسخ ها، انواع سؤالات، نمره دهی، یادداشت برداری و موارد دیگر اشاره می شود.

 

استفاده از حروف بزرگ در listening آیلتس

 می توانید پاسخ‌های خود را با حروف بزرگ یا کوچک بنویسید. توصیه من این است که تماما از حروف بزرگ استفاده کنید زیرا خواندن آن آسان تر است و از اشتباه جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

خلاصه آزمون listening IELTS

  1. همه دانش آموزان در یک آزمون شرکت می کنند. هم دانش‌آموزان آکادمیک و هم دانش‌آموزان GT در آزمون listening یکسان شرکت می‌کنند که به یک ترتیب مشخص شده است.
  2. 40 سوال وجود دارد
  3. چهار بخش وجود دارد
    1. بخش 1= دو سخنگو. این بخش اغلب یک مکالمه تلفنی بین دو نفر است. برای مثال سازماندهی کردن یک مکان برای یک دوره، رزرو میز در یک رستوران یا اجاره یک آپارتمان. شما باید به منظور شنیدن اطلاعات خاص مانند نام ها (نکات listening برای نام ها)، تاریخ ها، زمان ها (نکات listening برای زمان)، مکان ها و اعداد، گوش کنید.
    2. بخش 2 = یک سخنگو. این بخش معمولا شامل صحبتهای یک راهنما است. ممکن است اطلاعاتی در مورد ساخت یک استراحتگاه، یک شرکت، یک موسسه خیریه و غیره بشنوید.
    3. بخش 3 = سه یا چهار سخنگو. این بخش، یک بحث آکادمیک است. ممکن است دو دانشجو با یک استاد صحبت کنند یا دانشجویی که منبع خود را به همکلاسیهای خود معرفی می‌کند.
    4. بخش 4 = 1 یک سخنگو. این بخش شامل یک کنفرانس دانشگاهی است.
  4. با پیشرفت آزمون، بخش ها سخت تر می شوند. این بدان معناست که بخش 1 ساده ترین و بخش 4 سخت ترین است.
  5. آزمون شنیداری 40 دقیقه است.
    1. 30 دقیقه برای گوش دادن به فایل صوتی و نوشتن پاسخ خود بر روی برگه سوال.
    2. 10 دقیقه برای انتقال پاسخ های خود از برگه سؤال به پاسخنامه.
  6. IELTS یک آزمون بین المللی است. طیف وسیعی از لهجه ها وجود خواهد داشت اما لهجه های اصلی احتمالاً بریتانیایی و استرالیایی خواهد بود.
  7. در آزمون IELTS هم املای British و هم American قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: گرامر present perfect

 

نکات ضروری listening آیلتس

در لیست زیر به نکات ضروری listening آیلتس اشاره شده که در ویدیوی بالا ارائه شده است. این نکات را با دقت بخوانید.

  1. فایل صوتی فقط یک بار پخش می شود. برای بار دوم آن را نخواهید شنید.
    1. شما باید تمرین کنید تا بتوانید یک تست کامل listening را فقط با یک بار گوش دادن قبل از آزمون انجام دهید و باید این کار را چندین بار انجام دهید.
    2. هنگامی که در حال توسعه مهارت ها و واژگان هستید، ممکن است بخواهید بیش از یک بار listening را تمرین کنید که این کار بسیار مفید است.
  2. شما باید چند کار را همزمان انجام دهید. این بدان معناست که شما باید بتوانید همزمان سوالات را بخوانید، به پاسخ گوش دهید و کلمات را یادداشت کنید. باید این کار را تمرین کنید.
  3. انتقال پاسخ های خود را به پاسخنامه در خانه و قبل از آزمون تمرین کنید. می توانید پاسخنامه listening IELTS را از این لینک دانلود کنید.
  4. باید پاسخ های خود را با مداد و نه با خودکار در برگه پاسخ نامه بنویسید. دقیقا همانند آزمون reading آیلتس است.
  5. نمرات با تعداد پاسخهای درست شما محاسبه می شود. در این لینک همه چیز در مورد IELTS band scores توضیح داده شده است. اگر پاسخ شما اشتباه باشد، نمره ای از دست نمی دهید. نمرات شما به دلیل پاسخ های نادرست تغییر نخواهد کرد.
  6. اگر پاسخی را نمی دانید، حدس بزنید. همیشه در کادر پاسخنامه خود چیزی بنویسید. کسی چه می‌داند، شاید درست حدس بزنید !!
  7. می توانید پاسخ خود را با حروف بزرگ یا کوچک بنویسید. با این حال، توصیه می کنم فقط از حروف بزرگ استفاده کنید.
  8. تعداد کلماتی را که می توانید برای پاسخ خود داشته باشید بررسی کنید. هر بار که نوع سوال تغییر می کند، ممکن است تعداد کلمات پاسخ نیز تغییر کند. در اینجا نمونه ای از دستورالعمل ها وجود دارد: ” no more than two words and/or a number “.
  9. دستورالعمل ها را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید یک عدد (که فقط به معنی 1 است) یا چند (جمع به معنای بیش از یک عدد) داشته باشید.
  10. چگونه کلمات و اعداد محاسبه می شوند:
    1. تاریخ “1950” یک عدد در نظر گرفته می شود.
    2. عدد بزرگ “1000500” یک کلمه در نظر گرفته می شود.
    3. کلمه مجزا شده “part-time” یک کلمه در نظر گرفته می شود.
    4. اسم مرکب “tennis shoe” که با خط تیره نباشد دو کلمه محسوب می شود.
  11. “at the hospital” یا “hospital”. باید article و preposition را بنویسید؟ پاسخ شما به نوع سوال شما بستگی دارد. اگر در حال تکمیل جمله هستید، برای مثال:
    1. the best place to meet is …….

= پاسخ باید از نظر گرامری صحیح باشد بنابراین شما نیاز به نوشتن “at the hospital” دارید.

    1. اگر سوال یک یادداشت یا تکمیل فرم باشد، مانند:

1) PLACE: ……..

= پاسخ می تواند فقط یک کلمه (با یا بدون حرف تعریف)، “hospital” یا (اگر امکان استفاده از دو کلمه وجود دارد)، “the hospital” باشد.

  1. SPELLING !!! اگر املای پاسخ شما اشتباه باشد، پاسخ اشتباه علامت گذاری می‌شود. برای گرفتن امتیاز باید املای صحیح داشته باشید و پاسخ درست علامت گذاری شود.

1.در حین گوش دادن نگران spelling نباشید، زیرا زمانی برای تمرکز روی املا ندارید. شما باید روی گوش دادن به فایل صوتی و دنبال کردن سؤالات تمرکز کنید.

2.هنگامی که پاسخ های خود را به برگه پاسخ منتقل می کنید، املای خود را بررسی کنید. وقت آن است که بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست است.

13نوشتن حروف یا کلمات. اگر یک سوال چند گزینه ای دریافت کنید، از شما می خواهد که نامه را به عنوان پاسخ خود یادداشت کنید. مثلا:

1.a) spring

2.b) summer

3.c) winter

4.اگر پاسخ b است، باید “b” را روی برگه پاسخ خود بنویسید نه “summer”. کلمه “summer” اشتباه در نظر گرفته می شود زیرا دستورالعمل ها از شما می خواهند که یک حرف بنویسید نه یک کلمه.

بیشتر بخوانید: شرطی نوع دوم در انگلیسی

 

14.انواع سوالات listening IELTS

1.form completion

2.note compilation

3.summary competition

4.sentence completion

5.multiple choice

6.diagram labelling

7.map labelling

8.table completion

9.form chart

15.سعی نکنید همه چیز را درک کنید. آیلتس اطلاعات اضافی زیادی را ارائه می کند، اما برای پاسخ فقط باید گوش دهید. تمرکز خود را بر گوش دادن برای پاسخ به سوالات حفظ کنید.

16.پاسخ ها ممکن است به سرعت بیایند. ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاهی سه پاسخ دریافت کنید. برای نوشتن سریع پاسخ های خود آماده شوید. همچنین ممکن است پاسخ ها به آرامی بیایند. امکان دارد بین پاسخ ها فاصله وجود داشته باشد. وحشت نکنید. این اتفاق در بخش 4 رایج است.

17.مراقب پاسخ هایی باشید که plural هستند. آیلتس می داند که دانش آموزان در شنیدن “s” جمع مشکل دارند. بنابراین، این پاسخ ها قطعا برای آزمایش توانایی شنیداری شما داده می شود.

18.مشکلات رایج

1.دادن پاسخ و سپس تغییر آن. به عنوان مثال:

“Is it ok to meet at 7 p.m?” / “Yes, 7 p.m. works fine for me” / “Oh I’ve just remembered I have a late meeting, could we make it half past instead?”

پاسخ ساعت 7 بعد از ظهر بود اما گوینده آن را به 7:30 بعد از ظهر تغییر داد. همیشه به گوش دادن ادامه دهید و آماده باشید تا گوینده پاسخ را تغییر دهد.

  1. کلمات مشابه ممکن است پاسخ درستی نباشند.
  2. اگر پاسخی را از دست دادید، به سراغ سوال بعدی بروید. وقت را تلف نکنید و جای خود را در پخش فایل صوتی از دست ندهید.
  3. تمرکز !!! 30 دقیقه زمان زیادی برای گوش دادن فعالانه به پاسخ است. اگر تمرکز خود را از دست بدهید، پاسخ ها را از دست خواهید داد. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد. تست های کامل را در خانه تمرین کنید تا توانایی تمرکز خود را تقویت کنید.

 

کلام پایانی :

آزمون آیلتس یکی از پر طرفدارترین آزمون های حال حاضر در دنیا بوده و که بخش listening آن از مهترین قسمت های آن می باشد که ما در این مطلب به نکات ضروری listening آیلتس اشاره نمودیم امیدواریم که مفید بوده باشد .

 

منبع:

IELTS Listening Essential 25 Tips

دیدگاهتان را بنویسید