10 تکنیک شگفت انگیز ” افزایش تمرکز ” برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از دغدغه های هر زبان آموزی به خصوص افرادی که در سنین بالا تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته اند، افزایش تمرکز برای یادگیری این زبان و افزایش ظرفیت حافظه برای جای دادن کلمات بیشتری در ذهن شان است. ما نیز در این مطلب سعی کرده ایم تکنیک هایی را برای افزایش قدرت یادگیری زبان انگلیسی برای شما بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

افزایش سرعت یادگیری زبان و " افزایش تمرکز " برای یادگیری زبان انگلیسی:

افزایش سرعت یادگیری زبان و ” افزایش تمرکز ” برای یادگیری زبان انگلیسی:

درست است که شعارهایی که برخی مراکز یا پکیج های یادگیری زبان تحت عنوان آموزش زبان و رسیدن به سطح پیشرفته در کمتر از یک سال دروغی بیش نیست. اما می توان با اجرای روش هایی این زمان را بسیار کوتاه تر از آن چه که فکر می کنید کرد. فقط کافی است که با دقت به تمام نکاتی که در زیر گفته شده عمل کنید.

  1. یادگیری زبان جدید را تبدیل به یک عادت روزانه برای خود کنید

برای ایجاد مهارت یا تغییر در هر زمینه ای یک رکن اصلی داشتن اراده ای قوی برای تداوم این مسیر است. این موضوع دقیقا شبیه بحث مسواک زدن است و شما فقط با یک شب مسواک زدن نمی توانید انتظار دندان های سالمی را داشته باشید. بنابراین سعی کنید هر روز حداقل به مدت 15 دقیقه مطالعه زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید. تا تاثیر آن را در کاهش مدت یادگیری و رسیدن سریع تر به سطح مورد نظر مشاهده کنید.

  1. روش های درست یادگیری کلمات را بیاموزید

اگر بخواهید به یک کاربر بومی زبان خارجی تبدیل شوید، نیاز است تا حداقل 50000 کلمه را بیاموزید، ولی پیشنهاد ما به شما یادگیری کلمات پرکاربرد این زبان است که تعدادش حدودا به 2000 الی 3000 تا می رسد و برای رسیدن به یک سطح قابل قبول کافی به نظر می رسد و نیازی به یادگیری کلمات پیچیده کم کاربرد نیست. برای انجام این کار می توانید کلمات را بر روی فلش کارت بنویسید و از طریق فلش کارت آن ها را حفظ کنید، اما روش بهتر آن نوشتن کلمات درون یک دفترچه یادداشت است؛ زیرا می توانید آن را با خود همه جا ببرید و از هر فرصتی برای حفظ کردنشان بهره ببرید.

  1. یادگیری یک زبان خارجی در کشوری که مردمش به آن زبان صحبت نمی کنند .:حقیقتا کار دشواری است، بنابراین حتما از فیلم های زبان اصلی و پادکست های آموزشی در کنار کتاب های آموزشی استفاده کنید. تا گوش شما به شنیدن زبان انگلیسی عادت کرده و آن را در حافظه شنیداری خود ثبت کنید.
  2. از روز اول سعی کنید به زبان انگلیسی صحبت کنید

هیچ چیز بهتر از آن نیست که یک فرد تقریبا مسلط به زبان انگلیسی را پیدا کنید و روزانه به مدت چند دقیقه با او به مکالمه بپردازید تا صحبت کردنتان در طول زمان همراه با گرامر و سایر بخش های آموزش زبان انگلیسی تقویت شود. اگر کسی را برای صحبت کردن با خودتان پیدا نمی کنید، می توانید از سایت هایی استفاده کنید که در آن جلسات مبادله زبان برگزار می شود. یکی دیگر از راه ها این است که در کلاس های زبان گروهی شرکت کنید تا مجبور به شرکت در مکالمات گروهی شوید و صحبت کردنتان بهتر شود. اگر هیچ یک از امکانات بالا را ندارید، جلوی آینه بنشینید و با خود صحبت کنید تا اعتماد به نفستان به تدریج بالاتر برود.

 

  1. خواندن داستان های انگیزشی و الهام بخش

سعی کنید زندگی نامه واقعی افرادی را که پس از طی مسیرهای سختی در زندگی توانستند به یک موفقیت بزرگ برسند را مطالعه کنید. در این صورت درونتان یک جور حس الهام و شوق ایجاد شود و مشوق شما برای ادامه مسیر باشد.

  1. تقسیم اهداف بزرگ تر به اهداف کوچک تر

سعی کنید اهداف بلند مدت خود را به چند هدف کوتاه مدت کوچک تر تبدیل کنید. هر چند که در مقدار اصلی کاری که باید انجام دهید تغییری به وجود نمی آید. اما همین که از نظر ظاهری شما حس کنید که با هدف های کوچک و ساده سر و کار دارید، انگیزه شما برای انجام و به پایان رساندن آن افزایش پیدا کند.

  1. خود را با روش های مختلف تشویق کنید

بگذارید با ذکر یک مثال این روش را بهتر به شما معرفی کنم. فرض کنید که شما علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی دارید. بنابراین می توانید به لیست آهنگ های خود چند موسیقی با زبان انگلیسی اضافه کنید. و به آن ها گوش دهید و متن موسیقی را برای خود ترجمه کنید. این گونه مهارت ترجمه و شنیدن زبان انگلیسی در شما قوی می شود و یک مشوق قوی برای ادامه مسیر شما خواهد شد.

 

  1. ورزش کنید

برخی از فعالیت های بدنی نسبت به سایر ورزش ها نیاز به تمرکز بیشتری دارند و قدرت یادگیری ذهنی شما را نیز بالا می برند. ورزش کردن هم چنین موجب افزایش اندازه هیپوکامب می شود. هیپوکامب قسمتی از مغز است که در به یادآوری نقش دارند؛ بنابراین تمرکز شما را بالا می برد.

  1. غذاهای مفید برای مغز بخورید

غذا نه تنها در سلامت جسمانی ما نقش موثری دارد، بلکه بر روی فعالیت ذهنی ما نیز اثر زیادی می گذارند. شما باید از غذاهایی که حاوی مقادیر فراوانی از امگا 3 و اسید فولیک هستند در رژیم غذایی خود بهره ببرید. اگر نمی دانید کدام غذاها این مواد مغذی را دارند، نگران نباشید ما برای شما چند مورد را آماده کرده ایم.

  • امگا 3: ماهی قزل آلا، کدو حلوایی، گردو، سبزیجات با رنگ تیره
  • ویتامین E: آجیل، تخمه آفتاب گردان و بادام هندی
  • آنتوسیانین: چغندر قرمز، پیاز قرمز، سیب و بادمجان
  • سلنیوم: جو دو سر
  • اسید فولیک: کلم بروکلی، عدس و لوبیا، مرکبات
  1. کاخ حافظه بسازید

ساختن کاخ حافظه بدین معناست که شما به طور مثال یک محیطی را در نظر بگیرید مثل خانه و هر کلمه ای را که یاد گرفتید نمونه ای از آن را در خانه خود به یاد آورده و تصویر آن را در حافظه تصویری خود ثبت کنید. این گونه هر موقع که دوباره این کلمات به گوشتان برخورد کرد سریعا تصویری را که ثبت کرده بودید به خاطرتان می آید و معنی اش را به یاد می آورید.

اما شما می توانید به غیر از مواردی که اشاره کردیم اقدامات دیگری نیز انجام دهید که عبارتند از:

  • برای هر کلمه یک متن کلیدی بسازید

اگر بتوانید برای هر کلمه جدیدی که می آموزید یا حداقل برای کلمات سخت تری که حفظ کردنشان دشوار به نظر می رسد یک داستان کوتاه بسازید، تا معنی اش با دیدن یا شنیدن آن سریع برایتان تداعی شود.

  • دانش واژگانی خود را با احساسات ترکیب کنید

هیچ چیز به اندازه احساسات در حفظ کردن داده های جدید به شما کمک نمی کند. اگر هنگام یادگیری زبان جدید سعی کنید حس خوشایندی را برای خود ایجاد کرده و یادگیری زبان را برای خود لذت بخش جلوه دهید، مغز شما این اطلاعات را بهتر درون خود نگه می دارد. سعی کنید زبان را از مرورهای خسته کننده به یک یادگیری جذاب برای خود تبدیل کنید.

  • از کافئین استفاده کنید

قسمتی در مغز وجود دارد به نام سینگولیت که مسئول تمرکز است. مصرف کافئین البته تا حد مجاز آن باعث تحریک سینگولیت و افزایش تمرکز می شود. و در صورت ضرورت می توانید با خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین روند یادگیری خود را تسریع کنید. البته این روش به دلیل داشتن عوارض جانبی متعدد از سمت پزشکان و متخصصین توصیه نمی شود و حداکثر مصرف قهوه در روز نباید بیشتر از یک فنجان باشد.

افزایش سرعت یادگیری زبان و " افزایش تمرکز " برای یادگیری زبان انگلیسی:

کلام پایانی

حتما یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه های کاری خود قرار دهید و شروع آن را به تعویق نیندازید. نیازی نیست که روزانه حجم زیادی از زمان خود را به یادگیری ان اختصاص دهید. فقط چند دقیقه یادگیری آن در طول روز می تواند شما را به حد مطلوبی از تسلط برساند. یادگیری زبان انگلیسی نه تنها برای افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای خارجی را دارند مفید است. بلکه به شما لذت شنیدن موسیقی های انگلیسی و دیدن فیلم های زبان اصلی بدون نیاز به توجه به زیرنویس یا استفاده از نسخه دوبله شده آن را به شما خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید