چگونه می توان Fluency را در Speaking IELTS بهبود بخشید

این موضوع واقعاً بزرگی است. احتمالاً توصیه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به یکباره در نظر گرفت. این درسی برای نشانه گذاری و بازگشت به آن است. فهرست را مرور کنید و یک مهارت پیشنهادی را برای بهبود تسلط خود در speaking IELTS امتحان کنید. سپس برگردید و یکی دیگر را امتحان کنید.

خواندن لیست و نگاه کردن به تصاویر می تواند کارساز باشد!

 

درک معنای fluency

تعریف معنای fluency (تسلط) بسیار دشوار است. در اینجا یک طرح کلی وجود دارد:

برای یک مدت طولانی صحبت کنید

بدون تردید به صحبت کردن ادامه دهید و برای تأثیرگذاری مکث کنید

از تکرار برای اثرگذاری استفاده کنید

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

1. سرعت – نه خیلی سریع، نه خیلی آهسته

موضوع اصلی اینجا این است که چون انگلیسی برای شما زبان دوم است، باید با سرعت کمی متفاوت از زبان مادری خود صحبت کنید. شما فقط به زمان بیشتری نیاز دارید تا راهی برای بیان ایده های خود پیدا کنید. اگر این بدان معناست که ممکن است آهسته‌تر از چیزی که به نظرتان طبیعی است صحبت کنید، نگران نباشید زیرا تسلط با سریع صحبت کردن فرق دارد. کاملاً ممکن است که کاملاً مسلط باشید و همچنان با سرعت آهسته اما ثابت صحبت کنید.

 

این ایده را تمرین کنید – صدای خودتان را ضبط کنید و کلمات را بشمارید

یکی از راه‌های کار بر روی سرعت گفتار این است که صدای خودتان را ضبط کرده و صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف را برای مدت زمان یکسان تمرین کنید. مساله کلی این است که شما سرعت گفتار خوبی را اتخاذ کنید که برای شما مفید باشد و می تواند در باره هر موضوعی باشد. پیشنهاد این است:

در مورد یک موضوع آشنا صحبت کنید. صحبت کردن خود را به مدت 30 ثانیه ضبط کرده و کلمات را بشمارید.

در مورد یک موضوع ناآشنا صحبت کنید. دوباره صحبت کردن خود را به مدت 30 ثانیه ضبط کنید و کلمات را بشمارید.

هدف این است که هر بار تقریباً همان تعداد کلمه را بدست آورید. به ضبط صدای خود ادامه دهید تا به آن برسید. این ممکن است به معنای کاهش سرعت در هنگام صحبت در مورد چیزهایی باشد که می دانید و کمی سریعتر در مورد موضوعات ناشناخته.

با این حال، توجه داشته باشید که وقتی در مورد موضوعی کمتر آشنا صحبت می کنید، بسیار طبیعی است که کمی آهسته تر صحبت کنید.

 

مراقب تقلید کردن بیش از حد از native speakers باشید

native speakerها می‌توانند مدل‌های خوبی باشند، اما این یکی از مواردی است که می‌تواند شما را ناراحت کند. آنها ممکن است سریع‌تر از شما صحبت کنند، زیرا با مشکلات شما روبرو نمی‌شوند. آماده باشید تا سرعت گفتار خود را اتخاذ کنید. سرعت گفتار طبیعی خود را پیدا کنید. سعی نکنید خیلی سریع صحبت کنید و آماده باشید که گاهی آهسته تر صحبت کنید.

 

2. ترجمه (Translation)- مستقیماً به زبان انگلیسی صحبت کنید

«ترجمه» می‌تواند برای هر کسی که در محیط انگلیسی زبان زندگی نمی‌کند مشکل بزرگی باشد. اگر عادت ندارید به طور منظم انگلیسی صحبت کنید، ممکن است زمانی که به دنبال کلمه مناسب می گردید، خیلی وقت ها مکث کنید و شاید بیش از حد به نحوه بیان آن فکر کنید. این برای fluency بسیار بد است.

 

بیشتر صحبت کنید – و به طور منظم صحبت کنید

راه حل در اینجا این است که برای خود یک برنامه speaking طراحی کنید و هر روز مدت زمان مشخصی speaking را تمرین کنید. حتی اگر به معنای صحبت کردن با خودتان و ضبط کردن صدای خودتان باشد، می تواند به تغییر روش تمرین شما کمک کند و همیشه روی کیفیت تمرکز نکنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، گاهی نگران «مفهوم» نباشید، فقط مطمئن شوید که عادت می کنید تا برای مدت طولانی‌تری به انگلیسی صحبت کنید. کمیت نیز مهم است و اگر همیشه به کیفیت فکر می کنید، ممکن است هرگز به اندازه کافی صحبت نکنید.

 

تمرین 1-2-3، 3-2-1 را انجام دهید

این یک تمرین عالی برای تسلط است. شما فقط در مورد یک موضوع به مدت 1 دقیقه یا حتی 30 ثانیه صحبت می کنید. سپس دوباره برای مدت طولانی تری صحبت می کنید. شاید یک دقیقه و نیم. سپس مدت زمان طولانی تری را امتحان کنید. هر بار که در مورد یک موضوع صحبت می کنید و باید راحت تر صحبت کنید زیرا از قبل ایده هایی در ذهن دارید.

 

Vocabulary را بهتر یاد بگیرید – ضبط کنید، یاد بگیرید و از زبان آماده استفاده کنید

گاهی اوقات مشکل می تواند نحوه یادگیری لغات باشد، به خصوص اگر هنگام نوشتن از روش ترجمه کلمه به کلمه استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، هر بار که کلمه را می بینید، به زبان خود باز می گردید که این برای fluency بد است. یادگیری استفاده از زبان آماده – با نوشتن و یادگیری کلمات با هم در ترکیب یا عبارات طولانی، واقعاً می تواند به روانی کمک کند. به این نمونه از لغات opinion توجه کنید:

The way I see it is

If you ask me

From my point of view

 

استفاده از این عبارات به شما اجزای سازنده را می دهد تا روان تر صحبت کنید و این همان مقدار از زبان است که توسط fluent speakers واقعی آموخته و استفاده می شود. صحبت کردن روان تر به تمرین speaking و همچنین به یادگیری تکه های زبان بدون تلاش برای ترجمه کردن هرچیزی کمک می کند.

 

3. Vocabulary – تعادل Vocabulary و fluency

این شاید بزرگترین مشکل برای بسیاری از افراد باشد. آنها بسیار مکث می کنند زیرا نمی توانند کلمه مناسبی برای بیان ایده های خود پیدا کنند. اگر به این صورت مکث کنید، به خاطر عدم تسلط امتیاز از دست خواهید داد. مشکل این است که اگر از کلمات “نادرست” استفاده کنید یا کلمات را بیش از حد تکرار کنید، ممکن است امتیاز vocabulary را از دست بدهید. ترفند اصلی این است که سعی کنید تعادلی را پیدا کنید که در آن صحبت کنید (fluency بهتر) و همچنان کلمات خود را تغییر دهید (vocabulary).

 

آرام باشید و سعی نکنید همه چیز را کامل بگویید

چیزی که باید پذیرفت این است که صحبت کردن با نوشتن یکی نیست. این یک فعالیت در زمان واقعی است و شما نمی توانید هر بار راه مناسبی برای گفتن چیزی پیدا کنید، حتی به زبان خودتان. بپذیرید که برای رساندن ایده‌های اصلی‌تان کافی است.

 

از vocabulary ساده استفاده کنید – به کلمات دقیق فکر کنید نه اصطلاحات عالی

یکی از راه های انجام این کار استفاده از زبان ساده تر است. این همان چیزی است که در گفتار اتفاق می افتد. ما تمایل داریم از کلمات بسیار کمتر و بسیار کمتر پیچیده از زمانی که می نویسیم استفاده کنیم. در بهترین حالت فقط از نیمی از کلماتی که می شناسیم استفاده می کنیم. برخی از بهترین لغاتی که هنگام صحبت کردن استفاده می شود، نسبتاً ساده اما دقیق هستند. شما برای این کار تایید هم می‌شوید.

That’s a really hard question to answer because there are so many different shops. But I guess the new shopping malls are where most people go and they are more popular nowadays than the old markets. That’s probably because there are more facilities there and they’re just warmer and nicer places to be – outside can be cold in winter!

 

صحبت کردن اینگونه است. ما از کلمات پیچیده زیادی استفاده نمی کنیم و بهترین کلمات اغلب کلمات موضوعی نسبتاً ساده هستند. این الگوی خوبی برای شماست که باید آن را دنبال کنید.

 

به عبارات کاربردی نیز فکر کنید

راه دیگری که می‌توانید در اینجا به خودتان کمک کنید این است که ببینید می‌توانید برای استفاده از کلمات و عبارات کاربردی‌تر نیز اعتبار کسب کنید. آنها نیز بخشی از vocabulary هستند. مزیت استفاده از آنها این است که گاهی اوقات می توانند به شما در ادامه صحبت کردن کمک کنند و در واقع تسلط شما را بهبود بخشند. به جای توقف صحبت در زمانی که نمی دانید چه بگویید، از یک عبارت آماده استفاده کنید. مانند:

What I’m trying to say is…

بیشتر بخوانید: مهاجرت متخصصان برنامه نویسی به سوئد

این ایده را تمرین کنید

یکی از راه های تمرین این مهارت ها، ترکیب خواندن و صحبت کردن است. شما چیزی را می خوانید و کلمات و عباراتی را پیدا می کنید که می خواهید استفاده کنید. آنها را یادداشت کرده و سپس سعی می کنید با استفاده از آن کلمات آنچه خوانده اید را خلاصه کنید. برای روان صحبت کردن به این تعداد کلمات نیاز ندارید. روی یادگیری کلماتی که به احتمال زیاد به شما کمک می کنند تمرکز کنید. اینها معمولاً کلمات موضوعی و عبارات کاربردی هستند.

 

4. Grammar – برخی از اشتباهات!

این یک ایده مشابه است. این بار اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که خیلی آهسته صحبت کنید و در تلاش برای یافتن ساختار گرامری مناسب، بیش از حد مکث کنید. اگر به این شکل مکث کنید، مجدداً برای عدم تسلط جریمه خواهید شد.

 

اشتباه کن و ادامه بده

یک راه حل این است که اشتباه کنید و به صحبت کردن ادامه دهید. چرا؟ اولاً، این احتمال وجود دارد که ممتحن اشتباه را نشنود. من از روی تجربه می توانم به شما بگویم که تعدادی از اشتباهات که به راحتی در writing مشاهده می شوند، در گفتار حتی توسط ممتحنان باتجربه مورد توجه قرار نمی گیرند. ثانیاً، شما می توانید در صحبت کردن بیشتر از نوشتن اشتباه کنید. هنگام صحبت کردن، برخی از اشتباهات به عنوان “لغزش” نادیده گرفته می شوند. این مورد مخصوصاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک قطعه دستور زبان را یک بار اشتباه و سپس یک بار دیگر درست کنید.

 

سریع اشتباه خود را اصلاح کنید و ادامه دهید

راه حل دیگر این است که سریع اشتباه خود را اصلاح کنید و ادامه دهید. این کار خوبی است زیرا ممکن است حتی برای نشان دادن اینکه گرامر صحیح را می دانید پاداش دریافت کنید. راه انجام این کار این است که چیزی شبیه به این را بگویید:

I advised him play the piano. I advised him to play the piano

I don’t often go to zoo. Sorry what I meant was “I don’t often go to the zoo”

There aren’t any people which. Sorry I got that a little wrong I mean to say “There aren’t any people who”

 

در مثال اول شما به سادگی نسخه صحیح را تکرار می کنید و در مثال دوم و سوم می گویید اشتباه کرده اید و سپس نسخه صحیح را ارائه می دهید. پیشنهاد می کنم فقط در صورتی این تکنیک را امتحان کنید که بتوانید به سرعت و به راحتی اشتباه خود را اصلاح کنید.

 

اشتباهاتی که به راحتی می توانید اصلاح کنید

یکی از مهارت هایی که می خواهید تمرین کنید، اصلاح برخی از اشتباهات است نه همه آنها. نکته این است که اشتباهاتی که می توانید به سرعت و به راحتی اصلاح کنید را اصلاح کنید. اگر تصحیح پیچیده ای است، اگر به عقب برگردید و سعی کنید همه آن را اصلاح کنید، ممکن است موضوع چیزی را که می خواستید بگویید از دست بدهید. در این صورت شاید بهتر باشد به سادگی بگوییم:

Let me start again

 

این ایده را تمرین کنید – صدای خودتان را ضبط کرده و چک لیستی از اشتباهات speaking خود تهیه کنید

این زمانی است که ضبط صدایتان می تواند به شما کمک کند. صحبت کردن خود را ضبط می‌کنید و سپس گوش می‌دهید که چه اشتباهاتی در هنگام صحبت کردن مرتکب می‌شوید. ایده این است که شما چک لیستی از اشتباهاتی که می توانید تشخیص دهید تهیه کنید و سعی کنید آنها را در حین صحبت کردن اصلاح کنید. سعی نکنید همه اشتباهات خود را اصلاح کنید.فقط اشتباهاتی را اصلاح کنید که می توانید به راحتی اصلاح کنید.

 

5. ایده ها – بیش از حد تلاش و show off نکنید

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تسلط شما تحت الشعاع قرار گیرد این است که شما مکث زیادی می کنید تا سعی کنید ایده های خوبی برای show off و تحت تاثیر قرار دادن ممتحن پیدا کنید. این فقط یک درک نادرست از فرآیند IELTS است. این فقط یک آزمون زبان است، نه عقاید و اطلاعات شما. تمام چیزی که ممتحن به آن گوش می دهد این است که چقدر می توانید از زبان استفاده کنید، نه اینکه چقدر اطلاعات دارید.

 

راه حل – در مورد آنچه می دانید صحبت کنید – سعی نکنید بیش از حد تحت تأثیر قرار دهید

بهترین پیشنهاد من در اینجا فقط این است که در مورد چیزهایی که می دانید صحبت کنید. شما از قبل آن ایده ها را در سر دارید و نیازی به توقف و جستجوی کلمات برای بیان آنها ندارید. اگر دروغ بگویید یا سعی کنید با ایده های هوشمندانه ممتحن را تحت تأثیر قرار دهید، معمولاً باید متوقف شوید و بیشتر در مورد آنچه که می خواهید بگویید فکر کنید. هر گونه توانایی در vocabulary بهتر احتمالاً در fluency بدتر از بین خواهد رفت.

این ممکن است به این معنی باشد که گاهی اوقات می گویید که پاسخ سوال را نمی دانید. مشکلی نیست! همچنین ممکن است به این معنی باشد که پاسخ خود را کمی گسترش دهید تا در مورد آنچه می توانید صحبت کنید صحبت کنید. بازهم مشکلی نیست. به این مثال نگاه کنید تا ببینید چگونه باید انجام دهید. باید ببینید که پاسخ روان است و همچنان از لغات مناسب استفاده می کند:

What sorts of hats are popular in your country?

I don’t know what to say here. I really don’t know what type of hats people wear most in my country. In fact I’m not sure that there is any typical hat. For my generation shoes tend to be more important than hats and lots of teens want to buy the newest set of trainers from Adidas for instance

 

تمرین کنید – روش های مختلف را برای گسترده کردن پاسخ خود بیاموزید و تمرین کنید

راه های مختلفی برای گفتن بیشتر وجود دارد. من بسیاری از آنها را در این درس درباره بسط دادن پاسخ ها به شما نشان می دهم. یکی از راه‌های استفاده از آن این است که یک سوال تمرینی بپرسید و ببینید به چند روش مختلف می‌توانید به آن، با استفاده از ایده‌های یکسان یا مشابه، پاسخ دهید. اگر راه‌های مختلفی برای حل یک سؤال دارید، تسلط شما باید به طور خودکار بهبود یابد. شما به داشتن ایده‌ها متکی نیستید، بلکه به روش‌های مختلف برای صحبت کردن در مورد چیزهایی که می‌دانید تکیه می‌کنید. هیچ علامت محتوایی در صحبت کردن وجود ندارد و بنابراین روی صحبت در مورد چیزهایی که می‌دانید تمرکز کنید. به این ترتیب احتمال اینکه به صحبت کردن ادامه دهید بسیار بیشتر است.

 

6. مکث – سعی نکنید بدون توقف صحبت کنید

گاهی اوقات fluency اشتباه گرفته می شود زیرا افراد سعی می کنند بدون توقف یا مکث صحبت کنند. معمولاً اتفاقی که در اینجا می افتد این است که شما برای چند ثانیه صحبت می کنید و سپس انرژی شما تمام می شود و نیاز به توقف دارید – شاید در جای اشتباه – و ممکن است ریتم آنچه می گفتید را از دست بدهید. ایده کلیدی در اینجا این است که درک کنیم وقتی صحبت می کنیم می توانیم مکث کنیم – فقط باید در مکان های مناسب و به دلایل درست مکث کنید.

 

راه حل – در جملات صحبت کنید و در مکان های مناسب مکث کنید

یکی از راه های یادگیری مکث این است که سعی کنید بیشتر در جملات صحبت کنید. یک ایده را کامل بگویید. کمی مکث کنید. سپس ایده بعدی را بگویید. کمی مکث کنید. سپس دوباره ادامه دهید. به این مثال از یکی از پاسخ های نمونه من برای قسمت 2 در مورد talking about a favourite room نگاه کنید:

I share the house with a number of students and so there isn’t much privacy.

It’s nice to have other people about and I wouldn’t want to live by myself.

But there are times when I want to be in a quiet place and concentrate on my work and that’s when I tend to go up to my room and study.

If I’m in the mood for company I’ll go back downstairs to the communal living room and watch tv with one of my housemates.

There’s almost always someone around.

So I think get the best of both worlds.

 

توجه کنید که من یکباره سعی نمی کنم زیاد حرف بزنم و استراحت های کوچک زیادی به خودم می دهم. مسلط ماندن در این راه بسیار ساده تر است.

 

تمرین کنید – صدای خودتان را ضبط کنید و دوباره صحبت کنید – این بار با مکث

بخش اعظمی از یادگیری زبان به تکرار بستگی دارد. یکی از راه‌های انجام این کار که در مورد تکرار است، اما به اندازه کافی برای انجام چند بار جالب است، انجام یک تمرین برنامه‌نویسی صدا است. یکی از روشهای ممکن به صورت زیر است:

یک زمان طولانی صحبت کنید

رونوشت را یادداشت کنید

مکث ها را علامت بزنید

دوباره بگویید – این بار با مکث

این تمرین fluency متمرکز خوبی است زیرا از قبل کلمات را دارید. تمام تلاش شما این است که آنها را روان تر بگویید. یاد بگیرید چه زمانی مکث کنید. مابین جملات/ایده ها مکث کنید و نه در وسط آنها.

 

7. ایده های زنجیره‌ای – از پیوند دهنده های ساده برای ساختار بخشیدن به آنچه می گویید استفاده کنید

این یک ایده مشابه است. شما صحبت کردن خود را ساده نگه می‌دارید و یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده از رایج‌ترین پیونددهنده‌ها، چیزها را به هم ارتباط دهید. یک اشتباه احتمالی این است که سعی کنید یک استدلال پیچیده با پیوندهای دشوارتر ایجاد کنید. هر بار که این کار را انجام می دهید، به زمان بیشتری نیاز دارید تا به گرامر و ارتباطات منطقی فکر کنید – این برای fluency خوب نیست.

بیشتر بخوانید: 10 منبع مفید IELTS READING آکادمیک

از and، but، because و so استفاده کنید

به این مثال نگاه کنید و ببینید من چقدر از عبارات پیوندی ساده استفاده می کنم و چگونه یک فکر نسبتاً پیچیده را با استفاده از and/but/because/so بیان می کنم.

Do you think the internet is a positive influence on society?

Yes for me it is a positive influence? I say that because it helps people to communicate in so many different ways. And it has also changed the way we can connect with each other. Before we had the net it was really difficult to stay in contact with people who we didn’t see every day but now that’s a piece of cake – really very easy to do. Anyone can log onto their Facebook page and post an update or they can also use Skype or FaceTime to have a video chat. So all in all I have to say the net is a positive force even though there may be some downsides to it as well.

 

این ایده را تمرین کنید – به نوشتن فکر کنید

این زمانی است که می تواند به مقایسه و تقابل مهارت های مختلف کمک کند. یک ایده این است که به یکی از مقالات خود نگاه کنید و یک پاراگراف در آن پیدا کنید و سعی کنید ایده ها را تنها با استفاده از ساده ترین پیوند دهنده ها خلاصه کنید. این می تواند حداقل به دو روش متفاوت انجام شود:

  1. می تواند به شما کمک کند مهارت های نوشتاری خود را اصلاح کنید. اگر پاراگراف خوبی نوشته‌اید، پیدا کردن ایده‌های اصلی و دیدن نحوه پیوند آنها با هم باید نسبتاً آسان باشد. اگر نمی توانید، ممکن است مشکل writing داشته باشید.
  2. می تواند به روان صحبت کردن شما کمک کند تا ببینید که میتوانید در speaking ایده ها را به همان روشی که در نوشتن با آن آشنا هستید، توسعه دهید. شما نکته اصلی را می گویید و سپس فقط با اضافه کردن توضیحات از آن پشتیبانی می کنید اما این بار با استفاده از ساده ترین پیوند دهنده ها.

پیوند دادن ایده های خود با یکدیگر کلیدی است. کلمات ساده در اینجا بهترین کاربرد را دارند. انرژی را برای ایجاد ارتباطات پیچیده هدر ندهید.

 

8. پاسخ خود را ساختاربندی کنید – به سادگی شروع کنید و سپس بسازید

این یک ایده مرتبط دیگر است. برای دستیابی به تسلط، می تواند کمک کند که پاسخ خود را کمی ساختار دهید و سعی نکنید همه چیز را یکجا انجام دهید. اگر خیلی سریع به پاسخ بپردازید، ممکن است گیج شوید و مجبور شوید بیش از حد توقف کرده و خود را اصلاح کنید. این برای fluency بد است زیرا برای فکر کردن، زیاد مکث می کنید.

 

ساده شروع کنید و ابتدا ایده های کلی را بیان کنید

 

توصیه بزرگ این است که ساده شروع کنید و از همان جا پاسخ خود را بسازید. باید از بخش writing با آن آشنا شده باشید. این همان ایده استفاده topic sentences است. شما با شروع توسط یک ایده کلی که بیان کردن آن آسان است به fluency خود کمک می کنید و سپس هنگامی که آن را توضیح دادید به قسمت پیچیده تر توضیح دادن آن با کمی جزئیات می روید.

نحوه انجام این کار کمی به سؤال شما و بخشی از آزمون بستگی دارد، اما در هر مورد اصل یکسان است. نکته کلی در اول می‌آید. گاهی اوقات، مانند قسمت 1، این یک پاسخ مستقیم سریع به سؤالی است که بعداً هنگام extend your answer ایجاد می کنید.

Do you like where you live?

Yes I do in fact. I like it because it’s a very attractive village with lots of amenities as well. There’s plenty to do there and I certainly never get bored. For example…

 

گاهی اوقات، مانند قسمت 2، فقط با گفتن چیزی که قرار است در مورد آن صحبت کنید شروع می کنید. مثلا using the points on the cue card to structure your answer.

The person I’m going to tell you about is my mother-in-law….

I’ve known her for around about 10 years now. We first met

She has several qualities that make me look up to her. The first is …

So you should see that there are several reasons why I admire her. I guess the principal one is..

 

گاهی اوقات، مانند قسمت 3، در جایی که سؤال سخت تری دریافت می کنید، بلافاصله پاسخ مستقیم نمی دهید، بلکه در مورد خود سؤال صحبت می کنید و تنها پس از آن جزئیات پاسخ خود را ارائه می دهید. شما هنوز همان کار ساده شروع کردن را انجام می دهید اما به روشی متفاوت.

I’m not entirely sure what to say here – it really isn’t something that I’ve thought about before. I suppose I’d say that people in their 30s are more likely to get married. The reason I say that is..

 

این کار کمک می کند که ساختار پاسخ های خود را یاد بگیرید. با چیزهای ساده شروع کنید و بعد از آماده شدن به چیزهای پیچیده تر بروید.

بیشتر بخوانید: برخورد با کلمات ناشناخته

9.تکرار – از تکرار کردن جملات خود زیاد نترسید

اگر بیش از حد جملات خود را تکرار کنید، روی نمره fluency شما تاثیر بد می‌گذارد، اما این بدان معنا نیست که اصلا نمی توانید حرفهایتان را تکرار کنید. در واقع، زمانی که ما حتی ماهرانه به زبان مادری خود نیز صحبت می کنیم، گاهاً جملاتمان را تکرار می کنیم. اینجا جایی است که صحبت کردن و نوشتن با هم تفاوت دارند. اگر یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید، مطمئناً می تواند به صحبت کردن شما به زبان انگلیسی کمک کند.

 

یاد بگیرید که کلمات را اقتباس کنید – همیشه سعی نکنید چیز جدیدی بگویید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به خودتان کمک کنید روان‌تر صحبت کنید این است که کلماتی که بیان می کنید را اقتباس کرده (وام بگیرید) و سپس کمی توضیح دهید. این امر برای شما به عنوان یک گوینده ادامه صحبت کردن را آسان تر می کند (fluency) و همچنین باعث می شود ممتحن به عنوان یک شنونده به راحتی آنچه را که می گویید دنبال کند (coherence). این یک برد است!! به این مثال به عنوان یک تکرار مناسب نگاه کنید تا ببینید چگونه عمل می کند:

What is the transport like where you live?

The transport system isn’t too bad at all. There are all sorts of ways to get around. One way is to take a bus and the bus service is fairly reliable. You can also take the train of course but they run much less regularly and so aren’t so convenient. Taxis are convenient but just too expensive.

 

باید ببینید که در اینجا تکرارهای زیادی وجود دارد، اما تکرار مفید است زیرا همیشه چیزی برای گفتن و یا کلماتی برای استفاده دارید. این نباید علیه شما استفاده شود زیرا با انجام این کار به انسجام (coherence) آنچه می گویید کمک می کنید.

 

همچنین یاد بگیرید که حول یک محور صحبت کنید

صحبت کردن در حول یک محور یکی دیگر از ایده های انسجامی است که می تواند برای fluency مفید باشد. این بار یک تکنیک ساده را برای ساختاربندی پاسخ های طولانی تر به کار می گیرید. شما پاسخ خود را با بازگشت به جایی که آن را شروع کرده اید پایان می دهید. به عبارتی حرفهایتان را تکرار می کنید. این برای روان صحبت کردن خوب است زیرا همیشه یک موضوع دیگر برای بیان کردن در اختیار شما می گذارد. انجام این کار مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا تکرار شما، تأکید بر نکته اصلی، به منظور تأثیرگذاری است. شما می توانید با تکرار جملاتتان به روان صحبت کردن ادامه دهید. فقط باید یاد بگیرید که چگونه و چه زمانی تکرار کنید.

 

10.از پرکننده ها استفاده کنید – می توانید بگویید um و er

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به تسلط خود کمک کنید این است که سکوت را با صداهای انگلیسی پر کنید. این صداهای پرکننده um و er هستند.

ممکن است فکر کنید که این ” bad English” است. در واقع بیشتر native speakers از این صداها استفاده می کنند و شما نباید از تقلید از آنها بترسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن صداها را بیش از حد تولید نکنید.

 

11. به سوالات ساده، به سادگی پاسخ دهید – اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

این ایده کاملا متفاوت است و به ریتم آزمون IELTS speaking مربوط می شود. ایده این است که آزمون با چند سوال کاملاً ساده شروع می‌شود (قسمت 1)، به سمت یک کار سخت‌تر حرکت می‌کند که در آن باید طولانی‌تر صحبت کنید (قسمت 2) و سپس مجموعه ای چالش برانگیزتر از سوالات که در آن باید همزمان فکر کنید و صحبت کنید (قسمت 3).

بر اساس تجربه دریافته ام که بهترین افراد بیش از حد تلاش نمی کنند، بلکه سریع انجام می دهند. اگر آنها یک سؤال ساده دریافت کنند، آماده هستند تا پاسخی ساده به آن بدهند. انرژی خود را برای سؤالات پیچیده پیش رو ذخیره می کنند و پیچیدگی پاسخ های خود را افزایش می دهند. روان صحبت کردن به این معنی نیست که همیشه پاسخ های طولانی بدهید. اگر می خواهید هنوز برای سؤالات سخت تر در پایان انرژی ذهنی داشته باشید، در ابتدا پاسخ های کوتاه تری بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید