چگونه زبان انگلیسی را به طور موثر یاد بگیریم

چند نکته برتر در یادگیری سریع و موثر انگلیسی را فرا بگیرید. اگر می خواهید واژگان انگلیسی، مکالمه، گرامر و غیره خود را بهبود ببخشید، این متن را بخوانید.

یادگیری زبان انگلیسی می تواند سرگرم کننده و مفید باشد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است دشوار یا خسته کننده به نظر برسد. اما نگران نباشید! ما چند نکته برتر در مورد چگونگی یادگیری موثر انگلیسی داریم. این نکات می تواند به شما در بهبود مهارت های مکالمه انگلیسی، گرامر، واژگان، listening و reading کمک کند.

ما علاوه بر توصیه هایی در مورد یادگیری زبان انگلیسی، دوره های آنلاین انگلیسی را نیز در نظر گرفته ایم که می توانند به شما در یادگیری کمک کنند. بنابراین، اگر می خواهید مهارت های زبان خود را بهبود ببخشید و انگلیسی را به صورت آنلاین یاد بگیرید، این مقاله برای شماست.

 

IELTS

برای دانشجویان زبان انگلیسی، آزمون آیلتس یکی از کاربردی ترین مدارک تحصیلی است. اگر می خواهید در یک کشور انگلیسی زبان کار یا تحصیل کنید، ممکن است لازم باشد مهارت های زبانی خود را ثابت کنید. IELTS می تواند به شما در این امر کمک کند.

آزمون IELTS چهار بخش اصلی دارد. speaking، reading، writing و listening. برای قبولی در هر زمینه باید مهارت نشان دهید. با استفاده از ExpertTrack IELTS از British Council، می توانید بینش دقیقی در مورد هر حوزه از آزمون کسب کنید.

این ExpertTrack علاوه بر یادگیری نحوه ساختار تست ها، به شما کمک می کند تا برای هر بخش آماده شوید. همچنین می توانید به طور کلی مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

 

نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

ابتدا به چند نکته کلی برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم. این توصیه می تواند در هر زمینه ای از زبان به شما کمک کند. پس از آن، نکاتی را در مورد بهبود بخش های مختلف زبان انگلیسی شما توضیح خواهیم داد.

 

یک هدف تعیین کنید

داشتن یک هدف در زمانی که در حال یادگیری زبان هستید مهم است. باید به این فکر کنید که چرا می خواهید انگلیسی بخوانید و به چه چیزی می خواهید برسید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک کتاب خاص را به زبان انگلیسی بخوانید یا یک مکالمه روان با یک native speaker داشته باشید.

وقتی در مورد هدف اصلی خود تصمیم گرفتید، سپس می توانید گام های کوچکتری برای رسیدن به آن بردارید. با داشتن اهداف کوچک زیاد، می توانید به زودی به هدف اصلی خود برسید. این روش به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید.

 

یک روال مشخص پیدا کنید

یادگیری زبان به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد. بنابراین، اگر در هنگام مطالعه روتین داشته باشید، کمک می کند. باید به این فکر کنید که برای هر روز یا هفته چقدر می توانید مطالعه کنید. بعد، می توانید زمان خود را برای ایجاد یک روال برنامه ریزی کنید.

چه هر روز 30 دقیقه مطالعه کنید و چه 1 تا 2 ساعت در طول هفته، به تدریج زبان انگلیسی خود را بهبود خواهید بخشید. سعی کنید روتینی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد!

 

اشتباه کنید

شما بلافاصله در زبان انگلیسی عالی نخواهید شد. همه زبان آموزان (و بسیاری از native speakers!) در زبان انگلیسی اشتباه می کنند. این خطاها می تواند به شما در یادگیری و بهبود مهارت های انگلیسی کمک کند. بهتر است مسلط باشید (آرام صحبت کنید به نحوی که قابل درک باشد) و اشتباه کنید تا اینکه دقیق اما بدون تسلط باشید.

می توانید از افرادی که با آنها صحبت می کنید بخواهید اشتباهات انگلیسی شما را شناسایی کنند. این اصلاحات شما را در استفاده از زبان انگلیسی به روش طبیعی بهتر می کند.

 

با فرهنگ ارتباط برقرار کنید

اگر بتوانید با فرهنگ کسانی که به صورت بومی به زبان انگلیسی صحبت می کنند، آشنا شوید، درک زبان انگلیسی آسانتر است. به عنوان مثال، اگر به طور خاص به انگلیسی بریتانیایی علاقه دارید، می توانید در مورد فرهنگ و تاریخ انگلستان اطلاعات کسب کنید.

19 کشور بومی انگلیسی زبان و 48 کشور دیگر با زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی وجود دارد. بنابراین، شما فرهنگ های زیادی برای کشف دارید!

 

بیشتر بخوانید : سوالات متداول اطلاعات آزمون IELTS (بخش 3)

چگونه مهارت های speaking انگلیسی را تقویت کنیم

برای بسیاری از افراد، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی روان هدف نهایی آنهاست. کار کردن بر روی مهارت های گفتاری شما زمان و تلاش می خواهد، اما اگر به آن پایبند باشید می توانید پیشرفت کنید. اگر از صحبت کردن کمی خجالتی هستید، نگران نباشید! این نکات کمک خواهد کرد.

 

زیاد تمرین کنید

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید « practice makes perfect» شما باید از هر فرصتی برای استفاده از مهارت های مکالمه انگلیسی خود استفاده کنید. سعی کنید در موقعیت های مختلف مانند تلفنی و حضوری تمرین کنید.

می توانید به گروه های مکالمه، تبادل زبان بپیوندید و حتی از برنامه ها برای ارتباط با افراد استفاده کنید. شما حتی می توانید زمانی که تنها هستید صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید!

 

عبارات را یاد بگیرید

یادگیری کلمات و واژگان مهم است. با این حال، برای یادگیری مکالمه انگلیسی، دانستن بسیاری از عبارات رایج مفید است. بسیاری از دوره‌های آنلاین انگلیسی ما عباراتی را ارائه می‌دهند، و اینها می‌توانند به شما کمک کنند هنگام صحبت کردن، طبیعی‌تر و روان‌تر به نظر برسید.

 

صدای خودتان را ضبط کنید

برخی از مردم از صدای خود خوششان نمی آید. با این حال، می تواند ابزار قدرتمندی برای کمک به شما در بهبود مهارت های مکالمه انگلیسی باشد. سعی کنید speaking خود به زبان انگلیسی را ضبط کرده و دوباره به آن گوش دهید.

شما قادر خواهید بود صدای خود را بشنوید و متوجه هرگونه اشتباهی شوید. همچنین می توانید از این روش برای تمرین عبارات و واژگان جدید و بهبود تلفظ انگلیسی خود استفاده کنید.

 

چگونه مهارت listening انگلیسی را تقویت کنیم

برای بسیاری از افراد، صحبت روان انگلیسی هدف اصلی آنهاست. با این حال، مهارت های listening نیز مهم است. این مهارت ها می توانند توانایی های زبان انگلیسی شما را به طور کلی بهبود بخشند. در اینجا چند راه برای کار بر روی مهارت های reading و listening انگلیسی خود آورده شده است:

 

به رسانه های native گوش دهید

مشهور است که برنامه تلویزیونی Friends به افراد در یادگیری زبان انگلیسی کمک کرده است. بسیاری از افراد همچنین متوجه می شوند که گوش دادن به آهنگ ها و تماشای فیلم به زبان انگلیسی می تواند در یادگیری آنها موثر باشد.

سعی کنید برای تسلط و دستور زبان به رسانه های انگلیسی گوش دهید. همچنین یک روش سرگرم کننده برای مطالعه است که می تواند به افزایش دایره لغات شما کمک کند.

 

به طور منظم گوش کنید

اگر اوقات فراغت زیادی دارید، می توانید از آن لحظات برای گوش دادن به رسانه های انگلیسی استفاده کنید. هم پادکست و هم رادیو برای این روش مفید هستند. می توانید هنگام رانندگی، در اتوبوس، انجام کارهای خانه یا ورزش به آنها گوش دهید. این روال منظم به شما کمک می کند تا به سرعت انگلیسی را یاد بگیرید.

 

کلمات و عبارات جدید را مرور کنید

وقتی که هنگام گوش دادن با کلمه یا عبارت جدیدی روبرو می شوید، حتما آن را یادداشت کرده و تمرین کنید. متوجه خواهید شد که به خاطر سپردن معنا و ساختار واژگان جدیدتان آسان تر است. سپس می توانید روشی مانند تکرار با فاصله یا فلش کارت را امتحان کنید تا به شما در حفظ آنها کمک کند.

 

چگونه مهارت های reading و writing انگلیسی را تقویت کنیم

reading و writing به زبان انگلیسی در صورتی که می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید یا کار کنید نیز بسیار حیاتی است. بسیاری از مردم فقط بر روی speaking و listening تمرکز می کنند، اما این دو مهارت نیز نیاز به یادگیری دارند. در اینجا نکات برتر ما آمده است:

 

مطالبی را که دوست دارید بخوانید

اگر کتاب یا  ، وب سایت مورد علاقه ای دارید، یا هر متن دیگری که از خواندن آن به زبان مادری خود لذت می برید، سعی کنید آن را به زبان انگلیسی بخوانید. از آنجایی که با متن آشنا هستید، می‌توانید معنی آن را به زبان انگلیسی بفهمید و به اعتماد به نفس و توانایی‌های خود کمک کنید. این روش یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان نیز برای بسیاری از افراد لذت بخش است.

 

یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید

نوشتن در مورد زندگی روزمره روش خوبی برای تمرین مهارت های نوشتاری انگلیسی شماست. همچنین به شما کمک می کند به زبان انگلیسی فکر کنید و کلمات مرتبط با سبک زندگی خود را یاد بگیرید. ممکن است در ابتدا کمی طول بکشد تا یک دفترچه یادداشت روزانه بنویسید، اما به زودی در تمرین خود بهبود خواهید یافت.

 

به افراد پیام دهید

چه از طریق شخصی که قبلاً می شناسید یا از طریق یک برنامه تبادل زبان، می توانید writing انگلیسی را با افراد native تمرین کنید. این روش همچنین به مهارت های reading و دستور زبان شما کمک می کند و به این معنی است که می توانید از یک متخصص بخواهید کار شما را بررسی کند.

 

چگونه دایره لغات انگلیسی خود را تقویت کنیم

وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، مهم است که تا حد امکان کلمات مرتبط را بدانید. دایره لغات گسترده به مهارت های reading، listening و speaking شما کمک می کند. این کار به شما کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک و توضیح دهید. در اینجا چند روش برای یادگیری لغات انگلیسی وجود دارد:

 

زیاد بخوانید

خواندن انواع مختلف زبان انگلیسی مانند کتاب، روزنامه و صفحات وب می تواند به شما کمک کند تا با کلمات جدید روبرو شوید. بسیاری از اینها کلماتی هستند که در مکالمات روزمره با آنها برخورد نخواهید کرد. سپس می توانید این واژگان جدید را به لیست یادگیری خود اضافه کنید و از spaced repetition برای یادگیری آنها استفاده کنید.

 

از دیکشنری خود استفاده کنید

وقتی با کلمات جدیدی مواجه می شوید (چه در حال خواندن، گوش دادن یا مکالمه باشید)، همراه داشتن یک فرهنگ لغت مفید است. اگر مطمئن نیستید که یک کلمه به چه معناست، می توانید آن را جستجو کنید، و به شما کمک می کند تا مفهوم آن را پیدا کنید. این روزها می‌توانید برنامه‌های دیکشنری دقیق را در تلفن هوشمند خود دریافت کنید، بنابراین همیشه یکی از آنها را همراه خود داشته باشید.

 

کلمات رایج را یاد بگیرید

لغات و تغییرات زیادی در زبان انگلیسی وجود دارد که یادگیری آن را دشوار می کند. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که شما می توانید با یادگیری 800 تا 1000 کلمه رایج ریشه، خود را به سطح مکالمه برسانید.

روی کلماتی تمرکز کنید که بیشتر به شما و زندگی شما مرتبط هستند. چه بخواهید در محیط کار یا با دوستانتان از زبان انگلیسی استفاده کنید، واژگانی را که اغلب با آن مواجه می شوید، یاد بگیرید.

 

چگونه گرامر انگلیسی را یاد بگیریم

دستور زبان بخش مهمی از روانی و درک مطلب است. اگر می خواهید معنای آنچه هست را بفهمید و می خواهید دیگران شما را درک کنند، باید گرامر انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

 

به native speakers گوش دهید

هنگامی که در حال تلاش برای یادگیری گرامر هستید، گوش دادن به افرادی که به صورت native از آن استفاده می کنند مفید است. می توانید سعی کنید اخبار را به زبان انگلیسی تماشا کنید، به صحبت های دوستان یا به مکالمات واقعی گوش دهید. اگر انگلیسی زبانان را در تلویزیون تماشا می کنید، سعی کنید از زیرنویس استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید آنها چه می گویند.

 

مثال های خود را بسازید

وقتی در حال یادگیری یک نکته گرامری جدید هستید، کتاب‌های درسی و دوره‌های آموزشی اغلب نمونه‌هایی از نحوه استفاده از آن را ارائه می‌دهند. این مثال‌ها مفید هستند، اما برای تسلط بر نکته گرامری، باید جملاتی را بسازید که به شما مرتبط باشد.

ایجاد مثال های خود به این معنی است که می توانید با استفاده از دستور زبان جدید تمرین کنید. همچنین به این معنی است که احتمال اینکه عبارات جدید را به خاطر بسپارید بیشتر است.

 

با مردم صحبت کنید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری سریع انگلیسی صحبت کردن با افراد دیگر است. وقتی با دیگران صحبت می کنید، باید دستور زبانی را که می دانید تمرین کنید. چه با زبان آموزان دیگر صحبت کنید و چه با native speakers، می توانید از آنها بخواهید گرامر شما را تصحیح کنند. متوجه خواهید شد که اکثر مردم حاضرند در حین یادگیری به شما کمک کنند.

 

افکار نهایی یادگیری زبان انگلیسی

در این مقاله به برخی از روش های یادگیری زبان انگلیسی پرداخته ایم. بسیاری از این روش ها می توانند به شما در یادگیری سریع و موثر کمک کنند. با این حال، بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی برای همه متفاوت خواهد بود. شما باید روش های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می کند.

بسیاری از دوره های آنلاین رایگان زبان انگلیسی وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری شما کمک کند. همچنین می‌توانید آیلتس ExpertTrack ما را ببینید، که نگاهی دقیق به هر بخش از امتحانات آیلتس می‌کند. در یادگیری خود موفق باشید!

پیشنهاد ما به شما : دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی آرمانی در ۱۴ ترم

دیدگاهتان را بنویسید