چک لیست آزمون های IELTS کامپیوتری


Warning: Undefined array key 0 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 255

Warning: Undefined array key 1 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 256

Warning: Undefined array key 2 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 257

اگر می خواهید در اولین امتحان IELTS مبتنی بر کامپیوتر خود شرکت کنید، ممکن است سوالات یا تردیدهایی داشته باشید. امروز می‌خواهیم نکات و چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری بروز را در اختیار شما قرار دهیم تا شما را در انجام کارهایی که باید انجام دهید، راهنمایی کنیم تا بتوانید کاملاً آماده باشید.

 

فهرست مطالب

1-    چک لیست آزمون IELTS

Listening -2       آیلتس

Reading -3        آیلتس

Writing-4        آیلتس

Speaking-5        آیلتس

 

بیایید به آزمون به طور کلی و سپس به هر بخش امتحانی، جداگانه نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری

قبل از شرکت در امتحان، باید کارهای مختلفی را برای آمادگی انجام دهید:

  1. با آزمون آشنا شوید. این یک کار بدیهی است. قبل از اینکه تاریخ امتحان خود را رزرو کنید، باید کاملاً با فرمت و انتظارات آزمون آیلتس آشنا باشید. اطمینان حاصل کنید که مهارت های انگلیسی کافی را دارید، اما حداقل چند تست تمرینی را نیز انجام دهید تا مطمئن شوید که چه انتظاری دارید.
  2. کارت شناسایی خود را آماده کنید. قبل از شرکت در امتحان، باید هویت خود را تأیید کنید. مطمئن شوید که کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید و دقیقا همانی باشد که برای رزرو آزمون استفاده کرده اید. این واقعاً مهم است، بنابراین کارت دیگری را با خود نیاورید.
  3. زودتر از موعد مقرر در حوزه حضور داشته باشید. در آخرین لحظه وارد نشوید. این یک آزمون مهم (و گران قیمت) است، بنابراین زودتر به آنجا بروید. این به این معنی نیست که شما بیدار نشده اید، بلکه به این معنی است که زمان برای آماده شدن خواهید داشت.
  4. کمی استراحت کنید. امتحانات می توانند استرس زا باشند، اما سعی کنید شب قبل از امتحان خوب بخوابید و راهی برای آرامش اعصاب خود در سالن امتحان پیدا کنید. عصبی بودن می تواند افراد را وادار به انجام کارهای عجیب و غریب کند و مرتکب یک اشتباه ساده شدن آسان است.
  5. راحت لباس بپوشید. این یک امتحان رسمی است اما شما بر اساس ظاهرتان قضاوت نمی‌شوید. بنابراین خود را مقید به پوشیدن کت و شلوار نکنید، مگر اینکه آن چیزی باشد که دوست دارید بپوشید. این آزمون ممکن است طول بکشد بنابراین بهتر است لباس های راحت بپوشید که باعث اذیت و حواس پرتی شما نشود.
  6. از دستشویی استفاده کنید. برای قرار گرفتن در موضع راحت، ابتدا و قبل از شروع آزمون به توالت بروید! هرچند برای انجام این کار می توانید اتاق امتحان را ترک کنید، اما این به معنای از دست دادن برخی از پاسخ ها است. همچنین، در حالی که باید خود را هیدراته نگه دارید، نباید زیاد آب بنوشید وگرنه ممکن است نیاز به دستشویی رفتن پیدا کنید.
  7. وسایل الکترونیکی به همراه خود نبرید. شما نمی توانید وسایل الکترونیکی را به اتاق امتحان ببرید. می توانید برای تنظیم وقت به ساعت روی دیوار نگاه کنید، بنابراین نیازی به استفاده از تلفن خود برای هیچ کاری ندارید. استفاده از هرگونه تجهیزات الکترونیکی در طول آزمون تقلب محسوب می شود.
  8. گوش فرا دهید و قوانین را رعایت کنید. در امتحان باید تمام دستورالعمل هایی که به شما داده می شود را رعایت کنید و همچنین از زیر پا گذاشتن قوانین خودداری کنید. تقلب جدی گرفته می شود، پس سعی نکنید کاری را که ممنوع است انجام دهید.

خوب، حالا بیایید به بخش های جداگانه نگاه کنیم.

 

 

چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری در بخش listening

برای آزمون listening IELTS باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. تجهیزات را بررسی کنید. قبل از شروع آزمون، مطمئن شوید که هدفون شما کار می کند. اگر بعداً مشکلی داشتید، ممکن است باعث شود برخی از پاسخ‌ها را از دست بدهید. اگر مشکلی وجود داشت فقط دستتان را بلند کرده و به کسی بگویید.
  2. ابتدا سوالات را بخوانید. قبل از اینکه هر یک از موارد ضبط شده را بشنوید، مدتی زمان خواهید داشت تا سؤالات را بررسی کنید. همه اینها در آزمون توضیح داده شده است، پس با دقت گوش دهید. از این فرصت استفاده کرده و بهترین شانس را برای دریافت پاسخ های درست به خود بدهید.
  3. سریع بنویسید و یادداشت کنید. با شنیدن پاسخ ها، ایده های خود را روی کاغذ یادداشت خود بنویسید. به برخی حدس ها و همچنین هر چیزی که مطمئن هستید توجه کنید. بعداً، وقتی پاسخ‌های خود را به پاسخ نامه منتقل می‌کنید، این به شما کمک می‌کند از جا گذاشتن فضاهای خالی جلوگیری کنید.
  4. از تعداد کلمات مجاز فراتر نروید. اگر گفته شده از سه کلمه بیشتر استفاده نکنید، چهار کلمه ننویسید. این غلط محسوب می‌شود و هیچ نمره ای دریافت نمی کنید.
  5. املای خود را بررسی کنید. اشتباه کردن آسان است، اما به دقت بررسی کنید تا احتمال آن کمتر شود. در پایان مدتی فرصت دارید تا پاسخ های خود را انتقال دهید. از این فرصت برای بررسی اشتباهات استفاده کنید.

 

چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری در بخش reading

در اینجا چند توصیه و چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری برای کسانی که در آزمون reading IELTS شرکت می کنند آورده شده است:

  1. دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. دستورالعمل ها را بخوانید و به آنچه که ممتحنان به شما می‌گویند گوش دهید.
  2. متن را هایلایت کنید. یکی از مزایای انجام آزمون IELTS مبتنی بر کامپیوتر این است که می توانید متن را روی صفحه هایلایت کنید. این کار به شما برای یافتن پاسخ های مناسب کمک می‌کند. توجه: شما همچنین می توانید اندازه فونت را تغییر دهید تا به شما در خواندن موثرتر کمک کند.
  3. در مورد سوالات فکر کنید. تصور نکنید که می دانید باید به دنبال چه چیزی باشید. مفروضات می توانند منجر به اشتباهات بزرگ شوند. در عوض، سوال را از نزدیک بخوانید و سپس با دقت به دنبال پاسخ مناسب بگردید.
  4. Copy و paste کنید! یکی از مشکلات رایج در reading IELTS مبتنی بر کاغذ، اشتباه املایی افراد در نوشتن کلماتی است که در متن وجود دارد. در آزمون مبتنی بر کامپیوتر می توانید با copy و paste کردن کلمات و عبارات، از این اشتباهات جلوگیری کنید.
  5. برای یافتن کلمات اسکرول کنید. skimming و scanning در reading آیلتس مهم هستند. در آزمون مبتنی بر کامپیوتر می توانید این کار را با اسکرول انجام دهید. این کار با ورق زدن کاغذ کمی متفاوت است، از این رو برخی افراد آن را بسیار ساده‌تر می‌پندارند.

 

چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری در بخش writing

آزمون writing آیلتس برای داوطلبانی که آزمون IELTS مبتنی بر کامپیوتر را انجام می دهند کاملاً متفاوت است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. مراقب تعداد کلمات باشید. خوشبختانه، نیازی نیست تعداد کلماتی را که می نویسید بشمارید! در عوض، می توانید فقط به نمایشگر تعداد کلمات روی صفحه نگاه کرده و ادامه دهید. کلمات را خیلی زیاد یا خیلی کم ننویسید.
  2. از قابلیت copy و paste استفاده کنید. اگر به هر طریقی نیاز به تنظیم مجدد مقاله خود دارید، نیازی به بازنویسی چیزی ندارید. فقط copy و paste کنید. این کار بسیار راحت تر از امتحان کاغذی است.
  3. غلط املایی را بررسی کنید. هنگام نوشتن با مداد، به ندرت اتفاق می افتد که کلمه ای را که از قبل بلد هستید، به اشتباه بنویسید. اما هنگام تایپ کردن، ممکن است این اتفاق زیاد رخ دهد. یاد بگیرید که در پایان پاسخ های خود را به دقت بررسی کنید.
  4. قبل از امتحان تایپ کردن را تمرین کنید. این یک مهارت بسیار مفید است. اکثر مردم می توانند سریعتر از نوشتن با دست، تایپ کنند. اما این کار نیاز به تمرین دارد.
  5. هنوز هم می توانید از کاغذ استفاده کنید! از کاغذ یادداشت موجود فقط برای برنامه ریزی ایده ها و ساختارهای خود قبل از تایپ کردن پاسخ، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای IELTS مبتنی بر کامپیوتر آماده شویم – نکات و ترفندها

چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری در بخش speaking

این بخش در واقع هیچ تفاوتی با آزمون معمولی مبتنی بر کاغذ ندارد. بنابراین به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارید. با این حال، در اینجا چند توصیه روز امتحان وجود دارد:

  1. هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد. فقط صریح و صادق باشید. فکر نکنید باید چیز خیلی بخصوصی بگویید. شما فقط بر اساس مهارت های انگلیسی خود مورد قضاوت قرار می گیرید. بنابراین اگر پاسخ های شما “خسته کننده” هستند یا نظر محکمی ندارید، مهم نیست.
  2. زیاد مکث نکنید. در قسمت‌های یک و سه سریع پاسخ دهید. زیاد درنگ نکنید وگرنه نمره خود را بخاطر سلیس نبودن از دست خواهید داد. حتی گفتن جمله‌ای مانند «Hmm, let me see» یا « That’s something I haven’t thought of before… » تا به یک پاسخ خوب فکر می‌کنید، می‌تواند برای شما کمی وقت بخرد.
  3. سعی نکنید ممتحن را تحت تاثیر قرار دهید. بسیاری از داوطلبان IELTS لیست idioms را حفظ می‌کنند که گاهی اوقات در speaking عجیب به نظر می رسد، پس بهتر است آنها را کنار بگذارید. فقط به طور طبیعی انگلیسی صحبت کنید و به سوالات به روشی مستقیم پاسخ دهید. برای کلمات بزرگ و عبارات عجیب امتیاز اضافی دریافت نمی کنید.
  4. می توانید از ممتحن بخواهید چیزی را تکرار کند. این نشانه ضعف نیست که از ممتحن بخواهیم یک سوال یا یک عبارت را تکرار کند. اگر این کار را به زبان انگلیسی مناسب انجام دهید، به شانس شما برای کسب نمره خوب آسیبی نمی رساند.
  5. یادداشت بردارید اما نه خیلی زیاد. برای قسمت دوم، یک دقیقه فرصت دارید تا یادداشت برداری کنید. جملات کامل ننویسید فقط چند کلمه یا ایده مفید را یادداشت کنید تا به شما کمک کند دو دقیقه آزادانه صحبت کنید.

 

 

کلام پایانی :

برای موفقیت در آزمون آیلتس رعایت یک سری نکات مانع به وجود آمدن یکسری مشکلات و پیش افتادن شما در این آزمون می شود پس با رعایت یکسری اطلاعات می توانید خود را به جلو بیندازید که ما در این مطلب به چک لیست آزمون IELTS کامپیوتری اشاره کردیم امیدواریم که مفید واقع شده باشد .

 

 

منبع:

https://edubenchmark.com/blog/ielts-computer-based-test-checklist

 

دیدگاهتان را بنویسید