پذیرش تحصیلی نیوزلند

نیوزلند دارای سیستم آموزش عالی با کیفیت بالاست و دریافت پذیرش تحصیلی نیوزلند رویای هر  دانشجویی است. این کشور در مجموع دارای هشت دانشگاه است که همۀ آن‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2018 در بین 500 دانشگاه برتر قرار گرفتند. علاوه‌بر این دانشگاه‌ها، هجده موسسه فناوری و پلی‌تکنیک نیز وجود دارد. به‌طور کلی، در رتبه‌بندی قدرت سیستم آموزشی در سال 2016، نیوزلند در رتبه شانزدهم قرار گرفت. به‌عنوان کشوری نسبتاً کوچک با جمعیتی که حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می‌شود، این یک دستاورد قابل توجه است.

برای تحصیل در نیوزلند می‌توانید در مقاطع و رشته‌های مختلفی درخواست دهید. بدین‌منظور باید از طریق سایت دانشگاه اقدام کرده و مدارک موردنظر را ارئه دهید. یکی از مدارک مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی نیوزلند، مدرک زبان است. مدرک آیلتس توسط همۀ دانشگاه‌های نیوزلند پذیرفته شده که باید حداقل نمره مطلوب را کسب کنید. برای کسب نمرۀ قبولی آیلتس می‌توانید از دوره‌های آنلاین آکادمی زبان استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، این مدرک معتبر را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

سیستم آموزشی در نیوزلند

مهم‌ترین مسئله قبل از تحصیل در خارج از کشور، انتخاب کشور مناسب با توجه به شرایط و رشته شماست. لذا لازم است که با موارد متعددی از قبیل کیفیت دانشگاه‌ها، فرهنگ کشور، هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور آشنا شوید. نیوزلند میزبان دانشگاه‌های مدرن متعددی است که در زمینۀ تحقیق و نوآوری جزو دانشگاه‌های شناخته‌شدۀ جهان هستند.

همۀ هشت دانشگاه نیوزلند ازجمله: دانشگاه اوکلند، دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT)، دانشگاه وایکاتو، دانشگاه مسی (Massey)، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، دانشگاه کانتربری، دانشگاه لینکلن و دانشگاه اوتاگو دولتی هستند و دانشجویان سایر کشورها می‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند. ازاین‌رو، آن‌ها منابع زیادی جهت ارائۀ یک سیستم آموزشی باکیفیت در نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی دارند. دوره‌های PhD و MBA در نیوزلند نیز در سراسر جهان شناخته‌شده است و مدرک شما توسط دولت نیوزلند تضمین خواهد شد.

آموزش عالی در نیوزلند شباهت زیادی به آموزش عالی انگلستان دارد، زیرا نیوزلند زمانی قلمرو بریتانیا بود. این بدان معنی است که مدارک تحصیلی در نیوزلند اغلب می‌توانند به‌راحتی به دانشگاه‌های انگلستان و استرالیا منتقل شوند. تمام مؤسسات آموزشی که مدرک اعطا می‌کنند، باید توسط سازمان صلاحیت نیوزلند (NZQA) معتبر باشند. مؤسسات آموزش عالی نیوزلند به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • دانشگاه‌ها؛
  • پلی تکنیک و مؤسسات فناوری؛
  • کالج‌های آموزش‌و‌پرورش؛
  • ارائه‌دهندگان آموزش خصوصی.

دانشگاه‌های نیوزلند عمدتاً مبتنی بر تحقیقات بوده و دولتی هستند. این دانشگاه‌ها دوره‌هایی را از سطح دیپلم تا دکتری ارائه می‌دهند که بیشتر دوره‌ها یک سال کامل طول می‌کشد. برخی از دوره‌ها فقط یک ترم برگزار می‌شود و گاهی اوقات می‌توان این دوره‌ها را در اواسط سال تحصیلی شروع کرد. پلی‌تکنیک‌ها و مؤسسات فناوری نیز دولتی هستند و دوره‌هایی معادل دوره‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند. این مؤسسات بیشتر از بسیاری از دوره‌های دانشگاهی حرفه‌ای‌گرا هستند و رویکرد عملی‌تری برای یادگیری ارائه می‌دهند.

بهترین رشته‌ها برای پذیرش تحصیلی نیوزلند

دولت نیوزلند برای ارائۀ دوره‌های متعدد در تمام سطوح تحصیلی مانند دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شناخته‌شده است. برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در نیوزلند عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر؛
  • مهندسی؛
  • پزشکی و پرستاری؛
  • مطالعات تجاری؛
  • مراقبت‌های بهداشتی؛
  • مدیریت ورزشی؛
  • هنر و طراحی.

پذیرش تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی

اگر می‌خواهید برای مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف درخواست بدهید، باید ابتدا با توجه به رشته خود، دانشگاه موردنظر را بررسی کنید. این بررسی شامل ددلاین، مدارک تحصیلی موردنیاز، مدارک زبان، هزینۀ درخواست و موارد دیگر است. به‌طور کلی، مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی نیوزلند شامل موارد زیر است:

  • بیانیۀ شخصی هدف از تحصیل در نیوزلند
  • ریزنمرات تحصیلی؛
  • نمرات آزمون موردنیاز؛
  • اثبات تمکن مالی یا حمایت مالی از نهاد یا دانشگاه دیگر؛
  • پرداخت هزینۀ درخواست (بستگی به دانشگاه دارد، اما از 25 دلار تا 50 دلار نیوزلند متغیر است)؛
  • مدرک زبان معتبر با حداقل نمره (آیلتس یا تافل).

پذیرش تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های نیوزلند مدرک کارشناسی ارشد را مبتنی بر تحقیق و همچنین دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهند. بیشتر این برنامه‌ها آکادمیک خواهند بود که طی آن شما باید یک پایان‌نامۀ مستقل و گسترده زیرنظر یک استاد متخصص ارائه دهید.

روش‌های مختلفی جهت درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند به‌عنوان یک دانشجوی ‌بین‌المللی وجود دارد. بهترین روش این است که مستقیماً برای دانشگاه‌ها درخواست دهید. بیشتر آن‌ها دستورالعمل‌های درخواست را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند.

مدارک موردنیاز برای پذیرش تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

مهم‌ترین بخش درخواست شما برای مدرک کارشناسی ارشد نیوزلند معمولاً اثبات مدارک یا تجربه شما در رشتۀ موردنظر است. علاوه‌بر این‌ها، برای موارد زیر باید مدرک ارائه دهید:

  • ریزنمرات دانشگاهی: دانشگاه‌های نیوزلند باید یک ریزنمرات تأییدشده شامل واحدهای گذرانده‌شده و نمرات دریافتی شما در آن دروس را مشاهده کنند. دانشگاه قبلی شما این ریزنمرات را با مهر رسمی باید در اختیار شما قرار دهد؛
  • بیانیۀ شخصی: به احتمال زیاد از شما درخواست می‌شود که یک بیانیۀ شخصی به‌عنوان بخشی از درخواستتان برای یک برنامۀ توسعۀ حرفه‌ای یا کارشناسی ارشد تحقیقاتی ارائه دهید و هدف خود را از تحصیل بیان کنید؛
  • مدرک زبان: مهم‌ترین بخش درخواست پذیرش تحصیلی نیوزلند، مدرک زبان است. از آن‌جا که دانشگاه‌های نیوزلند به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، می‌توانید با دریافت مدرک آیلتس معتبر با نمرۀ قبولی، در این کشور تحصیل کنید. آکادمی زبان آرمانی، دوره‌های آنلاین آیلتس را برای یادگیری سریع و ارزان‌تر این زبان در اختیار دانشجویان قرار داده است؛
  • مصاحبه: مصاحبه برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نیوزلند به احتمال زیاد لازم نیست. اگر دانشگاه شما بخواهد در طول ارائۀ درخواستتان با شما صحبت کند، از شما درخواست ارتباط تصویری از طریق اسکایپ خواهند کرد؛
  • کپی گواهی مدرک تحصیلی کارشناسی؛
  • ترجمۀ تمامی مدارک مربوط به واحدها و ریزنمرات دوره به زبان انگلیسی؛
  • کپی پاسپورت؛
  • عکس پاسپورت؛
  • تمکن مالی برای تحصیل در نیوزلند؛
  • رزومه؛
  • نمونه‌کارهای دانشگاهی که در دانشگاه قبلی انجام داده‌اید.

پذیرش تحصیلی نیوزلند در مقطع دکتری

در نیوزلند، برای درخواست تحصیل در مقطع دکتری باید مستقیماً به دانشگاه موردنظر خود درخواست دهید. کارگزاران مهاجرت در این مورد کمک چندانی نمی‌کنند، زیرا متقاضی باید مستقیماً با دانشگاه ارتباط برقرار کند. هر دانشگاه شرایط پذیرش خود را برای پروژه‌ها و برنامه‌های دکتری به‌صورت متفاوت تعیین می‌کند، اما همۀ آن‌ها به‌دنبال دو چیز هستند.

ابتدا دانشگاه باید مطمئن شود که شما دانش و تجربۀ لازم برای تکمیل مقطع دکتری در رشتۀ انتخابی خود را دارید. آن‌ها براساس صلاحیت‌های قبلی شما در این مورد تصمیم خواهند گرفت. معدل کارشناسی ارشد باید بالاتر از حد متوسط باشد. مدرک کارشناسی ارشد ممکن است در ابتدا برای ورود به برنامه‌های دکتری مورد نیاز نباشد، اما دانش بالا درمورد یک موضوع تحقیقاتی ممکن است به درخواست شما کمک کند، به‌خصوص اگر قبلاً تجربۀ تحقیقاتی درمورد آن موضوع داشته باشید.

ازجمله معیارهای کلیدی دیگر، مرتبط بودن پروژه‌ای است که می‌خواهید تحقیق کنید و سهمی که می‌توانید در موضوع انتخابی داشته باشید. اگر موضوع تحقیقی را پیشنهاد می‌کنید که در حوزۀ تحقیقاتی استادان آن مؤسسه نیست، باید یک پیشنهاد تحقیقاتی قانع‌کننده ارائه دهید که اصالت، مرتبط بودن و امکان‌سنجی ایده‌های شما را نشان دهد.

قبل از درخواست رسمی برای پذیرش در مقطع دکتری، باید با استاد راهنما تماس بگیرید. دانشگاه‌ها معمولاً درخواست‌های دانشجویان ‌بین‌المللی را که هنوز استاد راهنمای مناسب برای موضوع تحقیق خود پیدا نکرده‌اند، درنظر نمی‌گیرند.

استاد راهنمایی که با او تماس می‌گیرید، معمولاً باید در زمینه‌ای باشد که دانشگاه روی آن متمرکز است. یا استادی را انتخاب کنید که با پیشینۀ تحقیقاتی موضوعی که شما پیشنهاد می‌کنید، مرتبط و آشنا باشد. بهترین گزینه برای اولین تماس این است که یک ایمیل کوتاه برای او بفرستید، در آن خودتان را معرفی و علایق تحقیقاتی خود را بیان کنید.

شما می‌توانید پروپوزال تحقیق خود را نیز پیوست کنید. همچنین ایمیل شما باید برای یک استاد، بسیار جذاب و قانع‌کننده باشد. با حمایت استاد راهنما، می‌توانید برای تیم پذیرش دانشگاه درخواست دهید. معمولاً از شما درخواست می‌شود که مدرک و ریزنمرات سوابق به‌همراه پروپوزال تحقیق را ارائه دهید. همچنین ممکن است به منابع علمی و حرفه‌ای و همچنین انگیزه‌نامه نیاز باشد.

پیشنهاد ما: تحصیل در استرالیا

 

مدارک موردنیاز برای پذیرش تحصیلی نیوزلند در مقطع دکتری

اگرچه شرایط ممکن است از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشد، اما در این‌جا برخی از مدارک رایج درخواست و معیارهای واجد شرایط بودن وجود دارد که برای دریافت پذیرش تحصیلی نیوزلند در این مقطع باید ارائه دهید:

  • شما باید مدرک کارشناسی ارشد در یک رشتۀ تحصیلی مرتبط و با نمرۀ خوب داشته باشید؛
  • پروپوزال تحقیق، توصیه‌نامه‌ها و انگیزه‌نامه مدارک مهمی هستند؛
  • ارائه مدرک زبان معتبر با حداقل نمره؛
  • درصورتی که قصد ادامۀ تحصیل در رشتۀ مدیریت را دارید، ارسال نمرات GRE یا GMAT مهم است؛
  • برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به حداقل 1-2 سال تجربۀ کاری مرتبط با آن رشته نیاز داشته باشند.

دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

برای زندگی و تحصیل در کشور نیوزلند به ویزا نیاز دارید. به‌عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری، باید برای ویزای دانشجویی مرتبط درخواست دهید. شما می‌توانید تا سه ماه در نیوزلند با ویزای بازدیدکننده تحصیل کنید، اما این مدت برای طول دورۀ تحصیل کافی نیست. به‌منظور درخواست موفقیت‌آمیز برای ویزای دانشجویی نیوزلند، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در دانشگاه و دوره‌ای که توسط سازمان صلاحیت نیوزلند (NZQA) به‌رسمیت شناخته شده است، قبول شده باشید؛
  • تمام‌وقت مشغول به تحصیل باشید؛
  • استاندارد قابل‌قبولی از سلامت را داشته باشید. برای اثبات این موضوع نیازی به ارائۀ مدارک پزشکی ندارید (مگر این‌که افسر ارزیابی آن‌ها را بخواهد)، اما باید اظهارنامه‌ای را در این زمینه امضا کنید.
  • نباید سابقۀ جنایی داشته باشید. اگر برای بیش از دو سال برای تحصیل در نیوزلند درخواست می‌دهید، باید مدرک موردنظر را که از پلیس کشور محل اقامت، یعنی ایران، دریافت کرده‌اید ارائه دهید.

علاوه‌بر این، در طول اقامت خود باید شرایطی را رعایت کنید. شما نباید از ساعات کاری تعیین‌شده برای ویزا تجاوز کنید. این محدودیت‌ها بیست ساعت در هفته در طول ترم و چهل ساعت در هفته در تعطیلات است. شما باید برای بیمۀ درمانی جامع در طول دورۀ تحصیلی خود اقدام کنید.

ویزای همراه برای همسر یا فرزند

ویزای دانشجویی نیوزلند به شما این امکان را می‌دهد که برای همسر و یا فرزندان خود که زیر 18 سال دارند نیز ویزای همراه دریافت کنید. فرزندان دانشجویان تحصیلات تکمیلی حق دارند در مدرسۀ محلی در نیوزلند به‌عنوان دانش‌آموز به‌صورت رایگان تحصیل کنند. همچنین همسر دانشجوی دکتری می‌تواند برای ویزای شریک کاری اقدام کرده و در طول مدت اقامت، در نیوزلند کار کند.

بورسیۀ تحصیلی نیوزلند

بسیاری از دانشگاه‌های نیوزلند به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه‌های مختلفی برای تأمین مالی ارائه می‌دهند. می‌توانید این بورسیه‌ها را در وب‌سایت دانشگاه‌ها مشاهده کنید. دولت نیوزلند همچنین برنامۀ بورسیۀ تحصیلات تکمیلی خود را در قالب NZIDRS اجرا می‌کند. آن‌ها هزینۀ شهریه را پوشش می‌دهند و کمک‌هزینۀ سالانۀ 25 هزار دلار نیوزلند (18250 دلار) برای اقامت و 600 دلار نیوزلند (450 دلار) برای بیمۀ درمانی ارائه می‌کنند.

درخواست برای این بورسیه‌ها معمولاً از طریق دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و رقابت برای دریافت آن‌ها زیاد است. اما این نباید شما را دلسرد کند، زیرا با یک پروپوزال تحقیقاتی خوب و انگیزه‌نامۀ قوی برای درخواست بورسیۀ تحصیلی، شما را به دریافت آن نزدیک می‌کند.

انواع بورسیه‌های نیوزلند برای تحصیلات تکمیلی

  • جایزۀ فارغ‌التحصیل ایالات متحده در نیوزلند فولبرایت: این بورسیه برای دانشجویان ایالات متحده است که می‌خواهند در یک برنامۀ تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی تحصیل کنند. این بورسیه می‌تواند در هر دانشگاه نیوزلند باشد و هر رشته یا موضوعی را پوشش دهد. این بورسیه هزینه‌های شهریه، زندگی، بلیط هواپیما و غیره را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌های امور خارجه و تجارت نیوزلند: این بورسیه برای دانشجویان اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دسترس است. برای پوشش طیف وسیعی از هزینه‌های زندگی و تحصیل، بودجۀ کاملی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • بورسیه‌های تحقیقاتی بین‌المللی دکتری نیوزلند: این بورسیه تا سه سال برای دانشجویان ‌بین‌المللی در دورۀ دکتری ارائه می‌شود. این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در تحصیلات آکادمیک خود موفق باشند و تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی آنان پوشش داده می‌شود.

بورسیه­ های تحصیلی ویژۀ دانشگاه‌های نیوزلند

  • دانشگاه صنعتی اوکلند: این دانشگاه تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد.
  • دانشگاه لینکلن: بورسیه‌های تحصیلی برای موضوعات و سطوح تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد که باید به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید.
  • بورسیۀ دکتری دانشگاه ماسی: بورسیه برای دانشجویان ‌بین‌المللی دکتری.
  • مؤسسۀ فناوری جنوب: بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی.
  • بورسیه­های تحصیلی بین‌المللی دانشگاه اوکلند: بورسیه‌های تحصیلی برای تمام مقاطع.
  • دانشگاه کانتربری: بورسیه‌های مختلف برای دانشجویان بین‌المللی.
  • دانشگاه اوتاگو: تعدادی بورسیه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی.
  • دانشگاه وایکاتو: بورس تحصیلی تعالی بین‌المللی که براساس برتری علمی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی که در تمام مقاطع تحصیل می‎کنند، اعطا می‌شود.
  • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون: تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی.

ددلاین دانشگاه‌های نیوزلند برای پذیرش تحصیلی

مهلت درخواست برای دانشگاه‌های نیوزلند برای هر دانشگاه و رشته متفاوت خواهد بود. بهتر است مهلت درخواست ترم تحصیلی خود را در وب‌سایت دانشگاه بیابید و مطمئن شوید که همه‌چیز را حداقل چند روز قبل از این مهلت آماده کرده‌اید. به‌طور کلی، برای شروع در فوریه یا مارس (ترم 1)، آخرین مهلت درخواست در نیوزلند در اکتبر، نوامبر و دسامبر است. اگر از ماه جولای (ترم 2) شروع می‌کنید، مهلت شما در ماه مارس، آوریل، می یا اوایل جولای خواهد بود.

از آن‌جایی که دکتری یک کار تحقیقاتی مستقل است، می‌توانید هر زمان که بخواهید شروع کنید. این بدان معناست که لازم نیست قبل از شروع یک سال تحصیلی یا ترم خاص درخواست دهید. استثنائاتی را می‌توان برای دکتری قائل شد، به‌ویژه اگر بورسیه دریافت کرده باشید. این دوره‌ها اغلب دارای مهلت و ضرب‌الاجل برای درخواست هستند. کل پروسه ممکن است تا 4 ماه طول بکشد تا پیشنهادی از دانشگاه دریافت کنید. بهتر است مطمئن شوید که پس از آن زمان کافی برای دریافت ویزا دارید.

هزینۀ تحصیل در نیوزلند

برخلاف سایر نقاط جهان که در آن هزینه‌ها در سراسر کشور استاندارد بیشتری دارد، نرخ شهریه در نیوزلند توسط دانشگاه‌ها و جداگانه تعیین می‌شود. بنابراین هزینه‌ها بسیار متفاوت است و به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید و همچنین رشتۀ شما، بستگی دارد. به‌طور کلی، رشته‌های هنر و علوم اجتماعی ارزان‌ترین هستند و دوره‌های علوم و مهندسی هزینۀ بیشتری دارند.

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان ‌بین‌المللی بیشتر از دانشجویان داخلی است، اگرچه در مواردی مانند دوره‌های دکتری، هزینه‌های دانشجویان بین‌المللی کاهش می‌یابد. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌های تحصیل معمولاً بین 22 تا 32 هزار دلار نیوزلند برای مقطع کارشناسی و 36 تا 37 هزار دلار نیوزلند برای مقطع کارشناسی ارشد متغیر است. با‌این‌حال، مدرک دندان‌پزشکی یا پزشکی می‌تواند تا 75 هزار دلار نیوزلند هزینه داشته باشد. این هزینه‌ها برای یک سال تحصیلی است. هزینه تحصیل دکتری نیز در طول سال برابر 6500 تا 9 هزار دلار در سال است.

دانشجویان بین‌المللی باید ثابت کنند که در هنگام تحصیل در نیوزلند قادر به تأمین مالی مخارج خود هستند. برای انجام این کار، دانشجویان باید 1250 دلار نیوزلند در ماه برای دوره تحصیلی کمتر از 9 ماه در نیوزلند و درصورتی که مدت بیشتری در نیوزلند به‌عنوان دانشجو بمانند، 15 هزار دلار نیوزلند داشته باشند. این باید علاوه‌بر مبلغ مورد نیاز برای شهریه و بلیط رفت‌و‌برگشت باشد.

هزینه‌های زندگی در نیوزلند

هزینه‌های زندگی در نیوزلند نسبتاً معقول است. اگرچه گران­تر از تحصیل در آسیا است، اما از تحصیل در دانشگاه انگلستان یا ایالات متحده ارزان‌تر است. دانشجویان بین‌المللی‌ای که در نیوزلند تحصیل می‌کنند، اگر در هزینه‌ها کمی صرفه‌جویی کنند، به 25 هزار دلار نیوزلند در سال نیاز دارند.

شهرهای بزرگ مانند کرایست چرچ، اوکلند و ولینگتون هزینه‌های بالاتری برای زندگی دارند. درحالی‌که این شهرها نسبت به نیویورک و لندن مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، اگر می‌خواهید در این شهرها تحصیل کنید، باید برای افزایش هزینه‌های زندگی آماده باشید. به‌عنوان مثال، هزینۀ مسکن در اوکلند از حدود 150 تا 300 دلار نیوزلند و هزینۀ غذا حدود 80 تا 100 دلار نیوزلند در هفته خواهد بود.

جزئیات اسکان پس از اخذ پذیرش نیوزلند

هنگامی‌که پذیرش تحصیلی نیوزلند را دریافت کردید و به نیوزلند رفتید، وقت آن است که خانه‌ای برای خود پیدا کنید. گزینه‌های اقامتی متعددی برای انتخاب وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • تالارهای اقامت: هال رزیدنس (Halls of Residence) هاستل‌ها یا فضاهای نشیمن هستند که توسط دانشگاه رؤیایی شما ارائه می‌شود. در این‌جا دانشجویان مختلف می‌توانند باهم زندگی کنند و باید یک فضای مشترک را به‌اشتراک بگذارند. این یکی از شکل‌های اسکان راحت برای دانشجویان تازه‌وارد به کشور است.
  • اقامتگاه خصوصی: اقامتگاه خصوصی شکل دیگری از تالارهای اقامتی است، اما مزایای بیشتری برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد. این اقامتگاه‌های خصوصی کمی گران‌تر از سالن‌های مسکونی معمولی خواهند بود، اما برای دانشجویانی که مایل به اقامت خصوصی هستند مناسب است.
  • اجارۀ آپارتمان: درنهایت، زمانی‌که حداقل یک سال در نیوزلند اقامت داشته باشید، می‌توانید آپارتمان خود را اجاره کنید. با توجه به بودجه و نوع سبک زندگی‌ای که می‌خواهید در نیوزلند داشته باشید، می‌توانید فضاهای آپارتمانی را به‌راحتی اجاره کنید.

آیا امکان کار حین تحصیل در نیوزلند وجود دارد؟

ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی در نیوزلند به دانشجویان کارشناسی اجازه می‌دهد تا حداکثر 20 ساعت در حین تحصیل در ترم و در تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت کار کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی، که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل می‌کنند، مجاز به کار برای مدت نامحدود در هفته در طول سال هستند.

امکان کار پس از تحصیل در نیوزلند

به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل دانشگاه نیوزلند ممکن است پس از تحصیل بخواهید برای ویزای کاری در این کشور درخواست دهید. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند با ویزای کاری پس از تحصیل تا سه سال در نیوزلند اقامت داشته باشند. شما می‌توانید تقریباً در هر رشته و حرفه‌ای مشغول به‌کار شوید، حتی اگر به موضوعی که برای رشتۀ خود خوانده‌اید مرتبط نباشد.

همچنین شما می‌توانید برای ادامۀ تحصیل بعد از کارشناسی ارشد در نیوزلند اقامت داشته باشید. نیوزلند فرصت‌های تحقیقاتی عالی‌ای در مقطع دکتری ارائه می‌دهد و اگر کارشناسی ارشد را از این کشور دریافت کنید، به‌راحتی می‌توانید برای دکتری نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید