پذیرش تحصیلی سوئیس

پذیرش تحصیلی سوئیس، آموزش باکیفیت و مدرک معتبر بین‌المللی از دانشگاه‌های معروف را برای شما تضمین می‌کند. درواقع سوئیس دارای یکی از بهترین دوره‌های تحصیلات دانشگاهی در اروپا و جهان است. سوئیس یک کشور چندزبانه (فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی) است و دانشگاه‌های مختلف، زبان رسمی متفاوتی برای تدریس دارند. تدریس به زبان آلمانی در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان سوئیس مانند دانشگاه‌های بازل، برن، زوریخ، سنت‌گال و لوسرن و به زبان فرانسوی در دانشگاه‌های ژنو، لوزان و نوشاتل انجام می‌شود. تنها دانشگاهUniversità della Svizzera italiana در لوگانو تدریس فرانسوی دارد.

برای اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس همانند سایر کشورها شما نیاز به ارائۀ مدارک تحصیلی و مدرک زبان معتبر دارید. تدریس انگلیسی در برخی از دانشگاه‌های سوئیس وجود دارد که بدین‌منظور باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشید. آکادمی زبان آرمانی دوره‌های آنلاین آیلتس را با هزینۀ مناسب ارائه داده که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، به سطح بالایی برای آزمون آیلتس برسید. همچنین می‌توانید قبل از خرید دوره از آزمون تعیین سطح رایگان نیز استفاده کنید.

سیستم آموزشی تحصیل در سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس به‌دلیل نتایج تحقیقاتی درجه‌یک، استانداردهای آکادمیک و روش‌های آموزشی معتبر در سطح جهانی شناخته‌شده است. چارچوب آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی به سه برنامۀ اصلی طبقه‌بندی می‌شود: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

سیستم آموزشی همۀ 26 ایالت سوئیس توسط SERI (دبیرخانۀ دولتی آموزش، پژوهش و نوآوری) نظارت و اداره می‌شود. SERI آژانس رسمی دولت سوئیس برای امور بین‌المللی و ملی درمورد سیاست تحقیق، آموزش و نوآوری است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

شرایط پذیرش تحصیلی سوئیس

برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئیس در مقاطع و رشته‌های مختلف، ده مورد را باید انجام دهید:

  1. نوع دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید؛
  2. دانشکده‌ای را که می‌خواهید در آن تحصیل کنید انتخاب کنید؛
  3. با دانشگاه یا دانشکده موردنظر در سوئیس تماس بگیرید؛
  4. شرایط پذیرش دانشگاه را بررسی کنید؛
  5. برای پذیرش از دانشگاه‌های مختلف سوئیس اقدام کنید؛
  6. درصورت لزوم در آزمون ورودی شرکت کنید؛
  7. طبق تاریخ ددلاین برای ثبت‌نام اقدام کنید؛
  8. مدارک ثبت‌نام خود را تهیه و به دانشگاه موردنظر ارسال کنید؛
  9. هزینه‌های تحصیل دانشگاه را پرداخت و یا مدارک بورسیه را ارسال کنید؛
  10. درخواست ویزای خود را ارسال کنید.
شرایط پذیرش تحصیلی سوئیس
شرایط پذیرش تحصیلی سوئیس

نوع دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید

قبل از شروع تحصیل در سوئیس، اولین چیزی که باید بدانید این است که دو نوع دانشگاه در سوئیس وجود دارد که شامل دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خصوصی است و در هیچ‌کدام از این دانشگاه‌ها محدودیت سنی برای تحصیل در سوئیس وجود ندارد، اما نباید وقفۀ تحصیلی زیادی داشته باشید.

دانشگاه‌های دولتی در سوئیس بیشتر دانشجویان را شامل می‌شود. آن‌ها شامل صدها دانشکده با خروجی عالی در همۀ رشته‌ها هستند. علاوه‌بر این، شهریۀ آن‌ها نسبت به دانشگاه‌های خصوصی کمتر است. در دانشگاه‌های خصوصی، شرایط پذیرش بسیار انعطاف‌پذیرتر است. اما این دانشگاه‌ها همۀ تخصص­ها را پوشش نمی‌دهند. همچنین هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بسیار بیشتر است.

پیشنهاد ما: پذیرش تحصیلی انگلیس

 

با دانشگاه یا دانشکده تماس بگیرید

پس از انتخاب دانشگاه و دانشکده باید با سازمان‌های موردنظر خود تماس بگیرید تا از داشتن تخصصی که انتخاب کرده‌اید مطلع شوید. همچنین پیش‌نیازهای ثبت‌نام و اخذ پذیرش، هزینه‌های مطالعاتی که باید برای ثبت‌نام بپردازید و هرگونه اطلاعات دیگری را که برای درخواست نیاز دارید، پرس‌وجو کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه را بررسی کنید

سوئیس روش پذیرش متمرکز ندارد. هر دانشگاه مستقل است و معیارهای پذیرش خود را تعیین می‌کند. بنابراین برای کسب اطلاعات خاص، باید مستقیماً با دفتر پذیرش دانشگاه موردنظر خود تماس بگیرید. اطلاعات کلی در مورد پذیرش در دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

  • دورۀ کارشناسی: شرط اصلی گواهی پایان‌دورۀ متوسطه با معدل بالا است. برای بررسی این‌که آیا مدرک شما پذیرفته می‌شود یا نه، به بخش پذیرش در سایت دانشگاه‌ها بروید.
  • دورۀ کارشناسی ارشد: شرط اصلی مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر در یک رشتۀ تحصیلی خاص است.
  • دورۀ دکتری: شرط اصلی مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر در یک رشتۀ تحصیلی مربوطه است.
  • مدرک زبان: دانش خوب زبان انگلیسی، پیش‌نیاز تحصیل موفق در سوئیس است. برای دریافت پذیرش تحصیلی سوئیس باید مدرک زبان با نمرۀ قابل‌قبول ارائه دهید. تهیۀ دوره‌های آنلاین آیلتس در سایت آکادمی زبان آرمانی، بهترین روش برای یادگیری سریع و راحت زبان انگلیسی با هدف نمرۀ بالا است.

برای پیش‌پذیرش تحصیلی سوئیس اقدام کنید

پس از انتخاب دانشگاه خود در سوئیس و تخصص و برنامه تحصیلی خود، اکنون زمان درخواست پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس است. مراحل، بسته به دانشگاه و دانشکده در سوئیس کمی متفاوت است. درواقع برای اطمینان از پذیرش، توصیه می‌شود که فرایند را تقریباً 4 تا 10 ماه قبل از تاریخ شروع برنامه‌ریزی‌شده آغاز کنید. توصیه می‌کنیم که برای افزایش شانس خود، چندین فایل را به چندین دانشگاه ارسال کنید.

باید مدارک و درخواست پذیرش خود را مستقیماً از طریق پست یا ایمیل یا از طریق وب‌سایت دانشگاه ارسال کنید. برای ترم بهار که در فوریۀ هر سال آغاز می‌شود، باید در ماه‌های دسامبر و ژانویه و برای ترم پاییز که در سپتامبر هر سال شروع می‌شود، بین ماه‌های فوریه و آگوست اقدام کنید.

مدارک ثبت‌نام خود را تهیه و ارسال کنید

به‌طور کلی هر دانشگاه و هر دانشکده مدارک ثبت‌نام متفاوتی را دریافت می‌کنند. درواقع بسته به دانشگاه، دانشکده و رشتۀ تحصیلی، مدارک پروندۀ ثبت‌نام دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. برای اطمینان، توصیه می‌شود که این فرایند را تقریباً 9 تا 10 ماه قبل از تاریخ شروع برنامه­ریزی‌شده آغاز کنید. مدارک اصلی یک پروندۀ ثبت‌نام که باید تهیه کنید، شامل موارد زیر است:

  • فرم ثبت‌نام از وب‌سایت دانشکدۀ مربوطه؛
  • یک کپی از مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و ریزنمرات؛
  • پاسخ مطلوب به درخواست پیش‌ثبت‌نام؛
  • نمرۀ آزمون زبان، اگر به زبان انگلیسی یا آلمانی مطالعه می‌کنید (TOEFL، IELTS، Test Daf)؛
  • کپی پاسپورت؛
  • عکس شناسنامه؛
  • یک CV با جزئیات؛
  • مدرکی مبنی‌بر پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام یا اخذ بورسیۀ تحصیلی در سوئیس؛
  • توصیه‌نامه از اساتید سابق (اختیاری).

پرداخت هزینه‌های دانشگاه

تحصیل در سوئیس به‌خودی‌خود گران نیست، زیرا شهریۀ دانشگاه در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه در سوئیس با توجه به نوع دانشگاه، دورۀ تحصیلی و ملیت دانشجو متفاوت است. در این‌جا برآوردی کلی از هزینه‌های تحصیل در دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه ذکر شده است:

  • هزینه‌های دانشگاه دولتی: بسته به دورۀ تحصیلی بین 150 تا 1500 یورو.
  • هزینه‌های دانشگاه خصوصی: بسته به دانشگاه بین 3000 تا 13000 فرانک.

از طرفی شما می‌توانید از طریق بورسیۀ تحصیلی سوئیس به‌صورت رایگان در سوئیس تحصیل کنید.

درخواست ویزای خود برای تحصیل در سوئیس

برای تحصیل در سوئیس به‌عنوان دانشجو، به ویزای تحصیلی نیاز دارید. برای دریافت مجوز اقامت باید در ادارۀ پلیس اتباع خارجی ثبت‌نام کنید. قبل از رفتن به سوئیس، باید برخی تشریفات مهم را انجام دهید تا پس از دریافت گواهی پذیرش، برای ثبت‌نام در دانشگاه انجام شود. درخواست ویزای خود را در اسرع وقت انجام دهید، برخی از سفارت‌خانه‌ها موافقت می‌کنند که درخواست را با مدرک پیش‌پذیرش باز کنند.

پذیرش تحصیلی از سوئیس در مقطع کارشناسی

شما می‌توانید برای مقطع کارشناسی در سوئیس نیز درخواست ویزای تحصیلی کنید. نحوۀ دریافت پذیرش تحصیلی سوئیس برای این مقطع مشابه موارد بالا بوده، اما در نوع مدارک و همچنین نحوۀ درخواست کمی متفاوت است. سوئیس، برخلاف سایر کشورها، وب‌سایت یا مرکز درخواست خاصی ندارد که بتواند مدارک شما را مدیریت کند و از طرف شما درخواست دهد. شما باید وب‌سایت برنامه‌ای را که انتخاب کرده‌اید بررسی کرده و مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

  1. تکمیل درخواست آنلاین؛
  2. پرداخت هزینۀ درخواست؛
  3. ارسال تمام مدارک لازم قبل از پایان مهلت مقرر.

از آن‌جایی که هر مدرک و دانشگاه شرایط خاص خود را دارد، باید توجه کرده و لیست مدارک را به‌دقت بررسی کنید. معمولاً مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • یک نسخۀ چاپ و امضاشده از فرم درخواست شما؛
  • دو قطعه عکس پاسپورت؛
  • کپی شناسنامه؛
  • ریزنمرات دورۀ دبیرستان؛
  • مدرک ترجمه‌شدۀ دیپلم دبیرستان؛
  • گواهی مهارت زبان آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی؛
  • رزومه؛
  • مدارکی مبنی‌بر پرداخت هزینۀ درخواست؛
  • مقاله یا انگیزه‌نامۀ شخصی.

پذیرش تحصیلی سوئیس برای کارشناسی ارشد

سوئیس یکی از بهترین کشورها برای ادامۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. نه تا از دانشگاه‌ها و مؤسسات سوئیس در بین دانشگاه‌های برتر جهان براساس رتبه‌بندی جهانی QS قرار دارند. برخی از بهترین رشته‌هایی که می­توان در این دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرد، عبارتند از: بازرگانی و مدیریت، اقتصاد، مد، غذا و نوشیدنی، زبان، مدیریت و مهندسی.

هزینۀ تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

هزینۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس از رشته‌ای به رشتۀ دیگر و دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. تعرفه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه برای کارشناسی ارشد می­تواند بین 3 تا 13 هزار فرانک باشد. برای تحصیل در رشتۀ  MBA، برخی از دانشگاه‌ها گران‌تر هستند و هزینۀ آن‌ها از 30 تا 85 هزار فرانک است. یادآوری می‌شود که هزینۀ تحصیل به رشته و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، مدت دوره و این‌که در کدام شهر سوئیس می‌خواهید تحصیل کنید بستگی دارد.

بودجه برای کارشناسی ارشد در سوئیس

بودجۀ تحصیل در سوئیس برای دورۀ کارشناسی ارشد اهمیت زیادی دارد. اول از همه، شهریه‌هایی هست که باید در دانشگاه پرداخت شود. دانشجویان می‌توانند این هزینه‌های تحصیلی را با سرمایۀ شخصی خود، از طریق یکی از بستگان نزدیک یا حامی مالی، وام تحصیلی، یا بورسیه تحصیلی خارج از کشور در سوئیس پرداخت کنند. به‌غیر از هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های سفر و بیمه نیز وجود دارد که نمی‌توان از آ‌ن‌ها اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: پذیرش تحصیلی نیوزلند

 

بورسیۀ تحصیلی کارشناسی ارشد در سوئیس

با صحبت درمورد هزینه‌های کارشناسی ارشد در سوئیس، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به فکر استفاده از بورسیۀ تحصیلی در سوئیس هستند. بسیاری از دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و سایر سازمان‌ها به دانشجویان سوئیسی و بین‌المللی بورسیه می‌دهند. بورسیه‌ها می‌توانند مبتنی بر نیاز یا شایستگی باشند و معمولاً زمانی‌که برای دانشگاهی در سوئیس درخواست می‌دهید، باید یکی از این شرایط را داشته باشید. قبل از درخواست، مطمئن شوید که از معیارهای واجد شرایط بودن و مزایای بورسیه‌ها به‌طور کامل آگاه هستید.

مدارک موردنیاز برای پذیرش در مقطع ارشد

  • مدرک معتبر ترجمه‌شدۀ کارشناسی؛
  • ریزنمرات رسمی از هر دانشگاهی که دانشجوی آن بوده‌اید؛
  • تکمیل فرم درخواست؛
  • کپی مدرک شناسایی یا پاسپورت بین‌المللی؛
  • دو قطعه عکس پاسپورت؛
  • گواهی پرداخت هزینۀ درخواست برابر 100 الی 250 فرانک؛
  • بیانیه و انگیزه‌نامۀ شخصی؛
  • نمرات مدرک انگلیسی (آیلتس یا تافل).

دریافت پذیرش تحصیلی سوئیس در مقطع دکتری

دورۀ دکتری در سوئیس 3 تا 5 سال طول می‌کشد. دکتری سنتی معمولاً کوتاه‌تر هستند، در‌حالی‌که طول دورۀ دکتری ساختاریافته که شامل آموزش اضافی یا سایر فعالیت‌ها است، ممکن است کمی افزایش یابد. سال تحصیلی در سوئیس از سپتامبر تا می ادامه دارد و به دو ترم آموزشی (سپتامبر تا دسامبر و فوریه یا می تا ژوئن) تقسیم می‌شود. تحقیقات دکتری ممکن است خارج از این دوره‌ها ادامه یابد، اما هر آموزش رسمی در برنامۀ شما معمولاً در زمان ترم انجام می‌شود.

نحوۀ درخواست برای مقطع دکتری در سوئیس

می‌توانید با جستجوی پروژه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی یا مرور اطلاعات در وب‌سایت‌های دانشگاه، موقعیت‌های دکتری را در سوئیس بیابید. سپس باید مستقیماً برای خود دانشگاه‌ها درخواست دهید. در بیشتر موارد، قبل از این‌که بتوانید برای مقطع دکتری در سوئیس درخواست دهید، باید مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط داشته باشید. این شرط اصلی برای پذیرش در تحقیقات دکتری خواهد بود. سایر شرایط به نوع دکتری شما بستگی دارد:

  • اگر به یک پروژه یا موقعیت آگهی‌شده پاسخ می‌دهید، باید یک بیانیۀ شخصی یا نامۀ همراه با رزومۀ علمی و منابع مناسب تهیه کنید.
  • اگر موضوع دکتری خود را مطرح می‌کنید (همان‌طور که در هنر و علوم انسانی رایج است) معمولاً باید یک پروپوزال تحقیقاتی ارائه دهید که محدودۀ پروژۀ خود، اهداف، روش‌شناسی و نتایج آن را مشخص کند. ممکن است به مطالب کمکی مانند منابع دانشگاهی نیز نیاز باشد.
  • درخواست‌ها برای پیوستن به برنامه‌های دکتری ساختاریافته ممکن است نیازی به پیشنهاد تحقیقاتی اولیه نداشته باشند، زیرا دانشجویان اغلب پروژۀ خود را در طول سال اول دکتری توسعه می‌دهند.

مدرک زبان

دانشگاه‌های سوئیس به‌طور سنتی به زبان ایالت خود تدریس می‌کنند که فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی خواهد بود. دوره‌های دکتری احتمالاً به زبان محلی دانشگاه یا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که در دسترس بودن موقعیت‌های دکتری به زبان انگلیسی ممکن است به حوزۀ موضوعی شما بستگی داشته باشد. رشته‌هایی مانند علوم، مهندسی و تجارت بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و رشته‌های هنر و علوم انسانی فقط به زبان محلی ارائه می‌شوند.

شما باید بتوانید به‌طور مؤثر با زبان مورد استفاده برای برنامۀ دکتری خود ارتباط برقرار کنید و ممکن است برای اثبات این موضوع از شما خواسته شود که یک آزمون زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی یا انگلیسی را تکمیل کنید. آزمون مورد نیاز به دانشگاه و رشته شما بستگی دارد.

دریافت ویزای دانشجویی سوئیس

دانشجویانی که از یکی از 28 کشور اتحادیه اروپا نیستند، برای ورود به سوئیس به‌منظور تحصیل در یکی از مقاطع، نیاز به ویزای دانشجویی دارند. این ویزای نوع D برای اشتغال یا تحصیل بیش از نود روز خواهد بود. شما باید برای ویزای خود در سفارت یا کنسولگری سوئیس در ایران درخواست و همچنین مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اثبات این‌که برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس پذیرفته شده‌اید؛
  • اطلاعات مربوط به مطالعات برنامه‌ریزی‌شده؛
  • رزومۀ تحصیلی و بیانیۀ شخصی؛
  • جزئیات اقامت در سوئیس؛
  • مدارک بیمۀ درمانی؛
  • شواهدی مبنی‌بر داشتن بودجۀ کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی در طول تحصیل؛
  • بیانیه­ای مبنی‌بر این‌که در پایان دورۀ تحصیلی خود سوئیس را ترک خواهید کرد (مگر این‌که برای ویزای کاری پس از تحصیل جداگانه درخواست دهید).

شما باید درخواست خود برای تحصیل در سوئیس را در اسرع وقت آغاز کنید. فرایند درخواست ویزا ممکن است هشت هفته یا بیشتر طول بکشد و شما باید اطلاعات زیادی را ارائه دهید. هزینۀ ویزای تحصیلی سوئیس 60 یورو می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های استرالیا 2022

بورسیۀ تحصیلی سوئیس

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های سوئیس تحصیل کنید، می‌توانید از امکان بورسیۀ تحصیلی در این کشور استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

بورسیۀ تحصیلی تعالی دولت سوئیس

بورسیه‌های تعالی دولت سوئیس هرساله برای تحصیل در مقطع دکتری، پسادکتری و مطالعات مبتنی بر تحقیقات به دانشجویان بین‌المللی که در سوئیس تحصیل می‌کنند اعطا می‌شود. این یکی از بزرگترین بورسیه‌های تحصیلی در سراسر جهان است، زیرا به دانشجویانی از 180 کشور جهان اعطا می‌شود که مایل به انجام تحقیقات در مقطع دکتری یا پسادکتری هستند.

  • دانشگاه‌های میزبان در سوئیس – تمام دانشگاه‌های سوئیس، مؤسسات فدرال، یا مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی دولتی.
  • سطح تحصیل – تحصیل در مقطع دکتری و پسادکتری در سوئیس یا تحقیق در هر رشته‌ای.
  • بورس تحصیلی شامل هزینه‌های تحصیل، اقامت و هزینه‌های زندگی و کمک‌هزینۀ بلیط هواپیما برای حداکثر 3 سال است.
  • مهلت درخواست – بین سپتامبر تا دسامبر هر سال.

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیۀ تحصیلی سوئیس:

  • مدرک کارشناسی ارشد، که قبل از سپتامبر سال ارائۀ درخواست، تکمیل شده باشد.
  • دانشجو باید بعد از 31 دسامبر 1983 متولد شده باشد.
  • نامۀ پذیرش از استاد یا دانشگاهی که میزبان برنامه است.
  • باید یک پروپوزال تحقیق شامل یک بازۀ زمانی داشته باشد.
  • مدرک زبان معتبر.

برنامه بورسیۀ تحصیلی عالی ETH زوریخ

برنامۀ بورسیۀ تحصیلی عالی ETH زوریخ شامل دو بورسیه است: برنامۀ بورس تحصیلی کارشناسی ارشد (MSP) و برنامۀ بورس تحصیلی و فرصت‌های برتر (ESOP). این برای دانشجویانی است که می‌خواهند کارشناسی ارشد را در سوئیس و در ETH زوریخ دنبال کنند.

  • دانشگاه‌های میزبان در سوئیس – ETH Zurich در سوئیس.
  • سطح تحصیل – برنامۀ کارشناسی ارشد واجد شرایط در ETH سوئیس.
  • آخرین مهلت درخواست – 15 دسامبر هر سال.

این بورسیه‌ها شامل موارد زیر است:

  • بورسیۀ ESOP شامل معافیت از شهریه، هزینه‌های زندگی و تحصیل (یازده هزار فرانک در هر ترم) است.
  • بورسیۀ تحصیلی MSP شامل معافیت از شهریه، هزینه‌های جزئی زندگی و تحصیل (شش هزار فرانک در هر ترم) است.

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه:

  • داوطلبانی که واجد شرایط هستند و برای برنامۀ کارشناسی ارشد در ETH زوریخ پذیرفته شده‌اند.
  • داوطلب باید در برنامۀ کارشناسی نمرات خوبی کسب کرده باشد، ترجیحاً جزو ده درصد برتر کلاس یا دارای نمرۀ A باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس چگونه امکان‌پذیر است؟

تحصیل رایگان در سوئیس درواقع رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های مالی خود برای بورسیۀ تحصیلی اقدام کنید. برای ادامۀ تحصیل در سوئیس با هزینۀ مقرون‌به‌صرفه باید واجد برخی شرایط باشید که در ادامه می‌شود.

مهارت‌ها و نمونه‌کارهای خود را توسعه دهید

زمانی‌که شروع به ارسال درخواست‌های خود به دانشگاه‌ها و کالج‌های سوئیس می‌کنید، معدل خوب، نمرات آزمون بالا و پیشینۀ رفتاری خوب شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش می‌دهد. این‌ها ثابت می‌کنند که شما واجد شرایط دریافت بورسیه هستید.

داشتن یک گزارش آکادمیک خوب به دانشگاه می­گوید که شما یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری هستید، زیرا آن‌ها انتظار خروجی‌های برجسته‌ای را دارند. بنابراین، قبل از این‌که به‌دنبال تحصیل رایگان در سوئیس باشید، باید نتایج خوبی از تحصیلات قبلی خود گرفته باشید.

در دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه ثبت‌نام کنید

بیشتر دانشگاه‌های سوئیس از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کنند. اگرچه همۀ دانشگاه‌ها از این امر پیروی نمی‌کنند، اما دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که چنین امکانی را ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌های سوئیس با دریافت شهریۀ کمتر و ارائۀ وام و حتی بورسیه‌های مختلف، سعی می‌کنند دانشجوهای بیشتری را جذب کنند.

برای بورسیۀ تحصیلی در دانشگاه‌های سوئیس اقدام کنید

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های سوئیس تحصیل کنید و نگران هزینه‌های تحصیل هستید، استفاده از بورسیۀ تحصیلی بهترین گزینه است. دو مورد از بورسیه‌های تحصیلی خارج از کشور با بودجۀ کامل شامل بورسیۀ تحصیلی تعالی دولت سوئیس و برنامۀ بورسیۀ تحصیلی عالی ETH زوریخ است که دریافت آن‌ها تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما دارد.

به‌دنبال بورسیه‌های ارائه‌شده توسط کشور خود باشید

همچنین می‌توانید پیگیر فرصت‌های بورسیۀ تحصیلی کشور خود که عمدتاً توسط دولت ارائه می‌شود، باشید. تنها کافی است در وب‌سایت‌های دولتی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جستجو کنید و امیدوار باشید که یک فرصت طلایی درمیان آن‌ها پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید