پذیرش تحصیلی انگلیس

یکی از روش ­های مطمئن مهاجرت که معمولا به سرمایه کمتری نیاز دارد، دریافت پذیرش تحصیلی انگلیس و مهاجرت تحصیلی به این کشور است. اگر می خواهید در انگلستان تحصیل کنید، ممکن است نیاز به درخواست ویزای دانشجویی داشته باشید. این یک شرط مهاجرت برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحقیقات فوق دکتری یا دوره­های کوتاه مدت از جمله یادگیری زبان انگلیسی است. انواع مختلفی از ویزای دانشجویی وجود دارد که هر کدام شرایط و هزینه های خود را دارند.

تحصیل در انگلستان

انگلستان به دلیل وجود دانشگاه­ های متعدد، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در نظر گرفته می شود. در واقع، 4 دانشگاه آن در بین 20 دانشگاه برتر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز (2022) قرار دارند:

  • آکسفورد – اول
  • کمبریج – پنجم
  • امپریال کالج لندن – دوازدهم
  • UCL – هجدهم

آشنایی با انواع ویزای تحصیلی انگلیس

در حال حاضر 3 نوع ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی برای اکثر دوره های آموزش عالی، از جمله برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد
  • ویزای تحصیلی کودک برای خردسالانی که در مدرسه تحصیل می کنند.
  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای یادگیری زبان انگلیسی در انگلستان (6 تا 11 ماه)

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

ویزای دانشجویی انگلیس

ویزای عمومی دانشجویی انگلستان برای تمام دوره­ های آموزش عالی در سطح 3 و بالاتر است. تا زمانی که سن شما  16 سال یا بیشتر باشد و سایر شرایط را داشته باشید می­توانید برای این ویزا اقدام کنید.

پیش نیازهای دریافت ویزای دانشجویی انگلیس

برای درخواست این ویزای دانشجویی به موارد زیر نیاز دارید:

  • پذیرش در یک دوره توسط یک دانشگاه دارای مجوز در انگلستان
  • حداقل بودجه 1023 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه (یا 1334 پوند اگر در لندن زندگی می­کنید)
  • مهارت­های زبان انگلیسی باید در سطح B1 برای تحصیل در مقطع دیپلم و در سطح B2 برای هر دوره مدرک یا مطالعات زبان انگلیسی باشد.

اگر به جای مدرک تحصیلی برای دریافت گواهی یا دیپلم تحصیل می­کنید، باید یک دوره تمام وقت حداقل 15 ساعت در هفته بگذرانید.

 

ویزای دانشجویی انگلیس را چگونه درخواست کنیم؟

شما می­توانید برای ویزای دانشجویی یا به صورت آنلاین یا در هر مرکز درخواست ویزای انگلستان در سراسر جهان درخواست دهید. همراه با فرم درخواست، باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید. شما باید طی 3 تا 8 هفته درباره درخواست خود تصمیم بگیرید، اما می­توانید تا 6 ماه قبل از شروع دوره، درخواست خود را ارسال کنید.

  • عکس و مدارک هویتی معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه دانشگاهی
  • اثبات وجوه کافی، برای مثال، صورت‌حساب‌های بانکی یا نامه‌ای از حامی مالی شما در صورتی که هزینه‌های زندگی شما را پرداخت می‌کنند.
  • مدرک برای تأیید اینکه شما شرایط صحبت به زبان انگلیسی را دارید.
  • نامه رضایت والدین در صورتی که زیر 18 سال هستید.
  • اگر از یک کشور پرخطر سفر می کنید، نتایج آزمایش سل (TB) را نیاز دارید.

هزینه های ویزای دانشجویی برای پذیرش تحصیلی انگلیس

ویزای دانشجویی در حال حاضر 363 پوند هزینه دارد و همچنین ممکن است مجبور به پرداخت هزینه­ های اضافی مراقبت­های بهداشتی و حدود 20 پوند هزینه های اداری برای پذیرش تحصیلی انگلیس و دریافت BRP (مجوز اقامت بیومتریک) شوید.

مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی

اعتبار ویزای تحصیلی انگلستان معمولاً به مدت دوره تحصیل، بستگی دارد. به طور معمول، حداکثر طول ویزا برای دوره­های درجه یک یا بالاتر، 5 سال است. برای یک دوره تحصیلی برای دیپلم، معمولاً 2 سال است. البته اگر می­خواهید ادامه تحصیل دهید یا در دوره دیگری پذیرفته شده­اید، می­توانید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید. از طرف دیگر، اگر قصد دارید در انگلستان بمانید و پس از اتمام دوره خود به دنبال کار بگردید، می­توانید آن را به ویزای فارغ التحصیلی تغییر دهید. ویزای فارغ التحصیلی به شما اجازه می­دهد تا حداقل 2 سال پس از گذراندن دوره تحصیلی با موفقیت، در انگلستان بمانید.

ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان

این نوع ویزای تحصیلی برای کودکان بین 4 تا 17 سالی است که می­خواهند در یک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید: پذیرش تحصیلی نیوزلند

 

نیازمندی های ویزای تحصیلی کودک

برای دریافت ویزای تحصیلی کودک، فرزند شما باید یک پیشنهاد پذیرش از یک مدرسه مستقل دارای مجوز داشته باشد و دوره­ای را انجام دهد که استانداردهای برنامه درسی را رعایت می­کند. با این وجود، کودکان نمی­توانند در مدرسه ایالتی یا آکادمی تحصیل کنند. متقاضیان همچنین به رضایت والدین یا قیم قانونی، به علاوه بودجه کافی برای پوشش هزینه­ های تحصیل و هزینه­ های زندگی خود نیاز دارند. البته حداقل بودجه مورد نیاز آنها به شرایط آنها بستگی دارد.

چگونه ویزای تحصیلی کودک را درخواست دهیم؟

شما می­توانید به صورت آنلاین یا در هر مرکز درخواست ویزای انگلستان در سراسر جهان، برای ویزای تحصیلی کودک درخواست خود را ارسال کنید. ممکن است تا 8 هفته طول بکشد تا درخواست شما نهایی شود، اما می­توانید این فرآیند را 6 ماه قبل از آغاز دوره شروع کنید. به طور کلی، شما نیاز به ارائه برخی اسناد لیست شده در زیر دارید.

  • عکس و مدارک شناسایی معتبر
  • نامه­ای از مدرسه که پذیرش شما را تایید می­کند
  • رضایت کتبی والدین/سرپرست، به همراه مدرکی دال بر خویشاوندی (مانند گواهی تولد یا فرزندخواندگی)
  • ارائه مدرک مالی. در صورتی که حداقل 12 ماه قبل از درخواست به طور قانونی در انگلستان زندگی کرده­اید، نیازی به اثبات داشتن بودجه کافی ندارید.
  • اجازه کتبی از حامی مالی شما در صورتی که به شما کمک مالی می­کند.

هزینه های ویزای تحصیلی کودکان

مانند ویزای دانشجویی، این نوع ویزا، هزینه ای حدود 348 پوند به اضافه هزینه­های اضافی مراقبت­های بهداشتی و حدود 20 پوند برای BRP دارد.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کودکان

ویزای تحصیلی کودک برای طول دوره به اضافه 4 ماه، تا 6 سال (یا 3 سال، اگر بین 16 تا 17 سال سن دارید) معتبر است. در صورت واجد شرایط بودن یا تغییر به نوع دیگر ویزای انگلستان، می­توانید ویزا را برای ادامه تحصیل، تمدید کنید.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس

برای دریافت پذیرش تحصیلی انگلیس، می توان از ویزای کوتاه مدت استفاده کرد. این نوع ویزای دانشجویی برای زبان آموزانی است که فقط برای مدت کوتاهی بین ۶ تا ۱۱ ماه در این کشور خواهند بود.

پیش نیازهای ویزای تحصیلی کوتاه­ مدت

شما باید حداقل 16 سال داشته باشید و یک پیشنهاد پذیرش از یک موسسه معتبر داشته باشید. علاوه بر این، باید بتوانید در طول اقامت خود در بریتانیا، بدون کار، نیازهای مالی خود را برآورده سازید.

چگونه ویزای تحصیلی کوتاه ­مدت را درخواست دهیم؟

مانند سایر ویزاها، می­توانید به صورت آنلاین یا در مرکز درخواست ویزای انگلستان درخواست دهید که باید مدارک زیر را آماده کنید. شما می­توانید حداکثر 3 ماه قبل از شروع دوره، درخواست خود را ارسال کنید، اما به طور کلی، در عرض 3 هفته به شما پاسخ داده می­شود.

  • مدارک شناسایی و عکس معتبر
  • نامه پذیرش از محل تحصیل به اضافه مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه دوره
  • مدرکی که نشان می­دهد می­توانید از نظر مالی خود را در بریتانیا حمایت کنید، به عنوان مثال، صورت حساب­های بانکی
  • مدارکی که جزئیات محل اقامت شما را نشان می­دهد.

هزینه ویزای کوتاه مدت انگلیس

هزینه ویزای تحصیلی کوتاه مدت 200 پوند به علاوه حدود 470 پوند برای هزینه اضافی مراقبت­های بهداشتی است.

مدت زمان اعتبار ویزای کوتاه­ مدت

ویزای شما در طول دوره شما صادر خواهد شد. به طور معمول، بین 6 تا 11 ماه است و نمی­توانید آن را تمدید کنید. برای برنامه­هایی که بیش از 11 ماه طول می­کشد، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

پذیرش بورسیه تحصیلی انگلیس - دوره آنلاین زبان آرمانی

پذیرش بورسیه تحصیلی انگلیس

اکثر بورسیه‌هایی که توسط انگلستان تامین می‌شود، برای شهروندان و ساکنان دائمی است. با این حال، به عنوان یک دانشجوی بین­ المللی، می­توانید برای بسیاری از بورسیه های تحصیلی دیگر، چه با بودجه دولتی و چه غیر دولتی، درخواست دهید. بورسیه تحصیلی انگلیس شامل بورسیه Chevening و بورسیه برای کشورهای مشترک­ المنافع می­باشد. بورسیه کشورهای مشترک ­المنافع برای تحصیل در دوره کوتاه و دوره دکتری 3 یا 4 ساله است. برای ویزای Chevening نیز فرد باید حداقل 2 سال تجربه کاری داشته باشد. شما می توانید بودجه و بورسیه تحصیلی را در زیر مشاهده و برای آن اقدام کنید:

  • UK – وب سایت دولت بریتانیا با اطلاعاتی در مورد بورسیه­ های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین ­المللی خارج از اتحادیه اروپا
  • UCAS – خدمات پذیرش دانشگاه­ ها و کالج ­ها، اطلاعاتی در مورد بورسیه ­ها و کمک هزینه برای همه دانشجویان بین المللی می‌دهد.
  • شورای بریتانیا – در مورد بورسیه­های جهانی و خاص کشور اطلاع­رسانی می­کند.
  • دانشگاه‌های برتر – بودجه دولتی، غیردولتی و خاص کشور و دانشگاه را به تفصیل شرح می‌دهد.

البته، اکثر مؤسسات آموزشی بریتانیا نیز بورسیه، کمک هزینه و برنامه ­های پرداختی را ارائه می­دهند که در وب سایت آنها خواهید یافت.

پذیرش تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی

همه درخواست‌ها برای مدرک لیسانس در بریتانیا، با استفاده از وب‌سایت درخواست UCAS (سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌ها) ارسال می‌شوند. اکثر دانشگاه ها فقط از طریق سیستم UCAS درخواست شما را می پذیرند. این مراحل آسان برای درخواست از طریق UCAS به صورت زیر است:

  • ثبت نام کرده و درخواست خود را در وب سایت UCAS ایجاد کنید.
  • برای حداکثر 5 برنامه، در همان دانشگاه یا دانشگاه ­های مختلف در بریتانیا درخواست دهید.
  • اطلاعات شخصی را کامل کنید.
  • مدارک تحصیلی را نیز بارگذاری کنید.
  • اطلاعات مالی را اضافه کنید.
  • یک بیانیه شخصی بنویسید.
  • برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به آزمون‌های اضافی مانند UCAT یا BMAT برای پزشکی یا LNAT برای مدرک حقوق نیاز داشته باشند.

پذیرش تحصیلی انگلستان برای کارشناسی ارشد

برخلاف برنامه های کارشناسی، در اکثر موارد شما درخواست های کارشناسی ارشد خود را مستقیماً به دانشگاه ها ارسال می کنید. هر دانشگاه زمان‌بندی خاص خود را برای پردازش درخواست‌ها تعیین می کند. معمولاً بین 2 هفته تا 2 ماه طول می کشد تا بفهمید آیا شانس پذیرش دارید یا خیر.

دانشجویان باید یک بیانیه شخصی را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنند. متن بیانیه انگیزه­ های آنها را برای مطالعه برنامه خاص، هر مهارت و تجربه مرتبطی که دارند (از طریق تحصیلات قبلی یا اشتغال) و همچنین آرزوهای شغلی آینده آنها، توضیح می‌دهد. همچنین ممکن است مواردی از قبیل رزومه، نمونه کارها، در صورت نیاز برای دوره های خلاق و پیشنهاد تحقیق، یک کپی از پاسپورت و مدرکی دال بر مهارت زبان نیز از شما درخواست شود. شما می توانید این کار را با ارائه مدرک بین المللی مانند IELTS یا TOEFL یا GCSE  انجام دهید.

پذیرش تحصیلی انگلیس برای دکتری

قوانین و روش­های درخواست برای هر دانشگاه در این مقطع متفاوت است. تعداد دوره­ هایی که می­توانید برای یک سال درخواست دهید نیز متفاوت است. به عنوان مثال، در دانشگاه ساسکس، شما می­توانید برای حداکثر 3 دوره تحصیلات تکمیلی در سال، با استفاده از سیستم درخواست تحصیلات تکمیلی درخواست دهید. اگر برای بیش از یک مدرک درخواست می­کنید، باید یک پروپوزال تحقیقاتی خاص برای هر حوزه تحصیلی ارسال کنید. همچنین می توانید برای افزایش شانس قبولی در دوره دکتری مورد نظر خود از دانشگاه های مختلف، درخواست دهید.

هر رشته در مقطع دکتری، شرایط ورودی خاصی دارد و همچنین شرایط ورودی عمومی دانشگاه را باید برآورده کنید. بدین منظور باید مدارک تحصیلی کارشناسی و ارشد را ارائه دهید. همچنین مدرک زبان آیلتس باید نمره بالای 7 باشد. برای تحصیل دکتری در انگلیس می­توان به صورت آموزش محور یا پژوهش محور اقدام کرد. در طول تحصیل در دوره دکتری نیز می­توان به مدت 30 ساعت در هفته کار کرد.

آیا امکان کار در حین تحصیل در انگلستان وجود دارد؟

شما می توانید تعداد ساعات مشخصی در هفته را با ویزای دانشجویی کار کنید. با این حال، ساعاتی که می­توانید کار کنید به نوع ویزای شما بستگی دارد، بنابراین همیشه شرایط ویزای خود را بررسی کنید. اگر ویزای دانشجویی کودک و بین 16 تا 17 سال دارید، می توانید تا 10 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت و در طول تعطیلات خود کار کنید.

با این حال، شما نمی­توانید خوداشتغال شوید یا به عنوان یک ورزشکار یا مربی حرفه ­ای کار کنید. همچنین توجه داشته باشید در صورتی که ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا ویزای استاندارد بازدیدکنندگان دارید، مجاز به انجام هیچ گونه کار پاره وقت یا تمام وقت نیستید.

خوشبختانه، اگر با ویزای دانشجویی در انگلستان کار می­کنید، نیازی به درخواست ویزا یا مجوز اضافی ندارید. با این وجود، شما باید یک شماره بیمه ملی داشته باشید تا سهم تامین اجتماعی را پردخت نمایید.

ویزای همراه برای پذیرش تحصیلی انگلیس

اگر با ویزای دانشجویی وارد انگلستان می­شوید، همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می­توانند شما را همراهی کنند. با این حال، این تنها در صورتی مجاز است که دوره شما حداقل 9 ماه (یا 6 ماه اگر دانشجوی تحت حمایت دولت هستید) طول بکشد. توجه داشته باشید که برای حمایت از افراد تحت تکفل خود، به بودجه کافی نیاز دارید زیرا آنها مجاز به کار نیستند. کسانی که ویزای تحصیلی کوتاه مدت و ویزای استاندارد بازدیدکنندگان دارند نمی­توانند اعضای خانواده را با خود بیاورند.

در مقابل، کودکانی که با ویزای تحصیلی کودک تحصیل می­کنند نمی­توانند خانواده خود را به انگلستان بیاورند. با این حال، یکی از والدین می‌تواند فرزند خود را با درخواست ویزای دانشجویی Parent of Child در صورتی که کمتر از 12 سال سن دارد، همراهی کند. مراقب باشید که والدین مجاز به کار یا مطالبه مزایای اجتماعی نیستند، بنابراین آنها به بودجه کافی برای تامین مالی خود نیاز دارند. هزینه و مدت این ویزا برابر با ویزای دانشجویی کودک است، اما در 12 سالگی کودک منقضی می شود.

ددلاین پذیرش تحصیلی انگلیس

در اینجا برخی از مهم ترین ددلاین­هایی که باید در هنگام درخواست برای دانشگاه در انگلستان در نظر بگیرید، آورده شده است:

  • اواسط اکتبر: آخرین مهلت کلیه دوره های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی
  • اواسط ژانویه: مهلت UCAS برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA.
  • پایان ژوئن: آخرین مهلت برای دانشجویان بین المللی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / EEA
  • بسیاری از دانشگاه ها مهلت های متفاوتی برای دانشجویان بین المللی (به ویژه برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی) دارند. مهلت های خاص دانشگاه را در وب سایت های دانشگاه بررسی کنید.
  • آگوست: دانشگاه‌ها تمام جایگاه­ های باقی‌مانده خود را برای متقاضیان دانشگاه که دیرتر اقدام کرده­اند و همچنان می‌خواهند تحصیلات خود را در سال تحصیلی جاری شروع کنند، باز می‌کند.

انتقال مدارک خارجی در انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین ­المللی، باید مدارک خود را تهیه کرده و مدارک رسمی را به انگلیسی ترجمه کنید. ساده­ترین راه برای انتقال (احاله) مدارک خارجی شما از طریق مرکز اطلاعات ملی انگلستان (UK ENIC) است که آژانس ملی ارزیابی و شناسایی مدارک و مهارت های بین المللی است.

پذیرش تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

برای دریافت پذیرش تحصیلی انگلیس همچون پذیرش تحصیلی در آلمان و سایر کشورها باید مدرک زبان با نمره قبولی را ارائه دهید. اما برای تحصیل کودکان در مدارس نیازی به دریافت ویزا نیست. علاوه بر این نیز افرادی که سن آن­ها 17 سال است، برای تحصیل در انگلیس، نیازی به دریافت مدرک زبان ندارند. همچنین در صورتی که دانشجویی مقطع قبلی را در کشوری انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد، نیازی به ارائه مدرک زبان برای ویزای تحصیلی در انگلستان ندارد.

پذیرش تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان - دوره آنلاین زبان آرمانی

چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

به همراه اطلاعات شخصی خود، باید مدارک فتوکپی شده ای را ارائه دهید که هویت و سابقه تحصیلی شما را تایید می کند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شناسنامه
  • گذرنامه، کارت ملی
  • مدارک زبان انگلیسی
  • کپی مدارک تحصیلی/دیپلم
  • ریز نمرات تحصیلی
  • همچنین ممکن است از متقاضیان فارغ التحصیل خواسته شود که یک پروپوزال تحقیقاتی ارائه دهند.

تمام کپی­های اسناد باید توسط یک مرجع رسمی تأیید شود که صحت آنها را ثابت کند. اگر سند به زبان انگلیسی نباشد، نیاز به ترجمه رسمی محضری دارد. در برخی موارد، دانشگاه­ها ممکن است پس از ارسال درخواست خود، مدارک اضافی را درخواست کنند. برای جلوگیری از تاخیر، مدارک خود را از قبل ارسال کنید.

درخواست تجدید نظر و شکایت در مورد صدور ویزای دانشجویی

اگر درخواست ویزای دانشجویی شما رد شد، می­توانید به صورت دیجیتالی درخواست بررسی اداری تصمیم را بدهید که هزینه آن 80 پوند است. اگر واجد شرایط بررسی کامل نیستید، ممکن است بتوانید یک درخواست تجدید نظر به مقامات مهاجرت بریتانیا، ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که بررسی اداری می­تواند یک فرآیند وقت گیر و طولانی مدت تا 6 ماه باشد.

شما همچنین می توانید یک شکایت کلی در مورد خدمات ارائه شده توسط مرجع ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) به صورت آنلاین، ثبت کنید. اگر شکایت جدی یا پیچیده تلقی شود، معمولاً ظرف 20 روز کاری یا 12 هفته پاسخ دریافت خواهید کرد. اگر از نتیجه راضی نیستید، می‌توانید برای بررسی دوم درخواست کنید، که می‌تواند 20 روز دیگر طول بکشد. پس از این نیز اگر باز هم از نتیجه راضی نبودید، می توانید با بازپرس خدمات بهداشتی و درمانی مجلس تماس بگیرید.

تحصیل در انگلستان برای مدت کمتر از 6 ماه

اگر از کشوری هستید که برای ورود به بریتانیا نیاز به ویزا دارد، باید برای اهداف تحصیلی برای ویزای استاندارد بازدیدکنندگان، برای شرکت در یک دوره کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه) درخواست دهید. با این حال، اتباع هر کشور دارای ویزا می­توانند دوره کوتاه مدت انگلستان را بدون درخواست ویزا، تحصیل کنند. برای بازدیدکنندگانی که از اکثر کشورهایی که جزو منطقه اقتصادی اروپا نسیتند و به طور موقت برای انجام فعالیت‌ها به بریتانیا می‌آیند، ویزای استاندارد بازدیدکنندگان لازم است. هزینه ویزای استاندارد 100 پوند است و تمام محدودیت­های قانونی برای بازدیدکنندگان بریتانیا اعمال می­شود. به عنوان مثال، شما نمی­توانید کار کنید.

زمانی که برای تحصیل به انگلستان می آیید

برخی از دانشجویانی که به تازگی وارد انگلستان می­شوند باید ظرف یک هفته پس از ورود، در مرکز پلیس ثبت نام کنند تا ویزا (برچسب) در گذرنامه آنها ثبت شود. عدم انجام این کار ممکن است منجر به کوتاه شدن مدت اقامت یا عدم تمدید شود. کارهای دیگری که هنگام ورود به بریتانیا باید انجام دهید، شامل موارد زیر است:

  • مراجعه به پزشک محلی تا بتوانید به مراقبت های بهداشتی در انگلستان دسترسی داشته باشید
  • درخواست شماره بیمه ملی برای کار و مطالبه مزایای خاص در انگلستان
  • افتتاح حساب بانکی
  • دریافت سیم کارت انگلستان برای تلفن همراه
  • آشنایی با حمل و نقل عمومی و تهیه کارت سفر

پس از اتمام تحصیل و انقضای ویزای دانشجویی باید چه کنیم؟

بر اساس داده‌های دفتر آمار ملی انگلستان (ONS)، حدود 35 درصد از دارندگان ویزای دانشجویی، ویزای خود را تمدید کرده یا پس از اتمام تحصیلات خود، با موفقیت برای ویزای جدید اقامت در بریتانیا اقدام می‌کنند. به طور کلی، اگر می خواهید تحصیل خود را در انگلستان ادامه دهید، می توانید ویزای دانشجویی و تحصیلی کودک را تمدید کنید.

با این وجود، شما نمی­توانید ویزای تحصیلی کوتاه مدت را تمدید کنید. از طرف دیگر، اگر به تازگی یک دوره تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس را به پایان رسانده­اید و می خواهید برای جستجوی کار تا 2 سال در کشور بمانید، می توانید آن را به ویزای تحصیلات تکمیلی تغییر دهید. از طرف دیگر، هنگامی که صلاحیت لازم را به دست آوردید، می­توانید در صورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای دارای مجوز، برای ویزای کاری نیز درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید