هزینه آزمون آیلتس

 

[lwptoc depth=”6″]

هزینه آزمون آیلتس به قیمت دلار وابسته است و با توجه به نوسانات قیمت دلار می تواند افزایش یا کاهش داشته باشد. هزینه آزمون آیلتس در کشورهایی که واحد پول آنها به دلار می باشد مقدار ثابتی است و البته از کشور به کشور متفاوت است. اما در کشورهایی با واحد پولی به غیر از دلار این هزینه باید دائم به روز بررسی شود.

در ایران نیز هر ساله شاهد تغییر قیمت آیلتس هستیم که البته این تغییر با توجه به کاهش ارزش پول ملی در چند سال اخیر همیشه اکثرا در حال افزایش بوده است. همه ما یادمان می آید که در سالهای نه چندان دور می توانستیم با قیمت زیر یک ملیون تومان در آزمون رسمی شرکت کنیم. اما در حال حاضر این هزینه به بالای 5 میلیون تومان رسیده است که کار را برای داوطلبان آزمون آیلتس سخت می کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه آزمون آیلتس در ایران و چند کشور مقصد داوطلبان ایرانی از جمله ترکیه بپردازیم و فاصله بین آزمون ها و شرایط آن را شرح دهیم تا قبل از شرکت در این آزمون با تمامی ابعاد آن آشنایی کامل داشته باشید.

 

درباره آزمون آیلتس

ieltsشاید بتوان گفت آزمون آیلتس معتبرترین آزمون ارزشیابی سطح دانش زبانی حال حاضر در دنیاست. این آزمون توسط سه موسسه British Council، IDP و Cambridge Assessment English برگزار می شود. آزمون آیلتس به طور عمده در دو ماژول آکادمیک و جنرال برگزار می شود. این آزمون چهار مهارت شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهد. نمره هر مهارت و همچنین نمره نهایی بین صفر تا 9 می باشد و قبول شدن یا نشدن در آزمون آیلتس بی معنی است، بلکه نمره آیلتس است که تعیین کننده سطح زبانی شما خواهد بود. نتایج امتحان 13 روز بعد از آزمون اعلام می شود.

 

پیشنهاد ما به شما: دوره های آنلاین زیان انگلیسی آرمانی

زمان برگزاری آزمون آیلتس

 

زمان برگزاری آزمون آیلتس در موسسات مختلف متفاوت است. شما می توانید حداکثر 4 بار در ماه و 48 بار در سال در آزمون آیلتس شرکت کنید. شرکت در آزمون آیلتس باید با تعیین زمان از پیش مشخص شده انجام شود و تاریخ برگزاری آزمون ها در سایت رسمی هر مرکز برگزار کننده آیلتس وجود دارد. برای مثال دانشگاه آزاد هر سال 24 بار به برگزاری آزمون آیلتس اقدام می کند و این تعداد در موسسات دیگر می تواند متفاوت باشد.

هزینه آزمون آیلتس 1400

exam fees

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس بین 215 تا 240 دلار می باشد. در ایران این هزینه دقیقا برابر 220 دلار می باشد. کلیه داوطبان باید قبل از آزمون کتبی و در روز آزمون شفاهی هزینه ثبت نام آزمون را به طور کامل تسویه کنند. در سال ۱۴۰۰، هزینه آزمون آیلتس در ایرانبا توجه به قیمت دلار ۶۱۵۱۰۰۰۰ ریال (شش میلیون و صد و پنجاه و یک هزار تومان) است. با توجه به نوسان قیمت دلار این قیمت ممکن است تغییر پیدا کند. بنابرین شما هزینه دلاری این آزمون را در نظر داشته باشید.

 

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills سال ۱۴۰۰

 

کسانی که قصد مهاجرت به کشور انگلیس را دارند نیاز دارند در آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنند. هزینه آزمون لایف اسکیلز در ایران و در سال 1400 حدود  5100000 تومان (پنج میلیون و صد هزار تومان) می باشد.

 

قیمت آیلتس  IELTS UKVI سال ۲۰۲۱

 

یکی دیگر از ماژول های آزمون آیلتس UKVI می باشد که برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور انگلستان مورد نیاز است. هزینه شرکت در این آزمون در سال 1400 حدود 6700000 تومان (شش میلیون و هفتصد هزار تومان) می باشد.

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه

 

خیلی از داوطلبان ترجیح می دهند برای شرکت در آزمون آیلتس به کشور ترکیه سفر کنند زیرا بر این باورند که در کشور ترکیه می توانند نمره بهتری از آزمون کسب کنند. هر چند در مواردی این اتفاق می افتد ولی به کلی این ایده درست نیست زیرا پروسه تصحیح آزمون آیلتس در مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ یک پروسه کاملا استاندارد و و با معیارهای ثابت برای تمام کشورهاست.

هزینه آزمون آیلتس در کشور ترکیه کمی کمتر از ایران است. این هزینه در ترکیه حدودا ۶۰۰۰۰۰۰ تومان (شش میلیون تومان) می باشد. البته این هزینه با تغییر نرخ لیر ترکیه تغییر می کند.

هرچند این هزینه کمی کمتر از هزینه آزمون آیلتس در ایران است ولی اگر هزینه های مربوط به بلیط هواپیما و اقامت و هزینه های جانبی سفر به ترکیه در نظر گرفته شود هزینه نهایی چند برابر هزینه شرکت در آزمون آیلتس در ایران خواهد بود و داوطلبانی که به شرکت در این آزمون در کشور ترکیه مبادرت می ورزند صرفا به دلیل کسب نمره بهتر این کار را انجام می دهند.

 

هزینه آزمون آیلتس در دبی

 

برخی از افراد برای شرکت در آزمون آیلتس کشور امارات و شهر دوبی را امتحان می کنند. هزینه آزمون در سال 2021 در دبی حدود 7500000 تومان (هفت میلیون و پانصد هزار تومان) است.

هزینه های جانبی آزمون آیلتس

 

ممکن است برای شما شرایطی پیش آید که به غیر از هزینه خود آزمون آیلتس مجبور شوید هزینه های دیگری هم پرداخت کنید که در مواردی این هزینه ها قابل توجه هستند. این هزینه ها شامل هزینه اعتراض به آزمون آیلتس، هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس و هزینه تغییر تاریخ آزمون آیلتس می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس

 

درخواست برای تصحیح مجدد می تواند تا 6 ماه بعد از اعلام نتیجه آزمون صورت بگیرد. بررسی اعتراض ها توسط IDP که یکی از برگزارکننده های آزمون آیلتس می باشد انجام می شود. برای این کار باید فرم اعتراض به آزمون را پر کرده و برای Remark یا گرفتن نمره مجدد ارسال کنید.

فرآیند اعتراض و تصحیح مجدد زمان بر هست و ممکن است حتی حدود 3 هفته طول بکشد. شما ممکن است در این زمان فرصت کافی برای اراه مدرک به دانشگاه مقصد نداشته باشید.

در صورتی که شما احساس کنید نمره آیلتس شما منصفانه و مطابق با پاسخ های شما نبوده است یا اینکه حدس بزنید شاید اشتباهی در روند نمره دهی شما انجام شده است می توانید اعتراض خود را ثبت کنید تا برای بصحیح مجدد رسیدگی شود. البته این اعتراض هم بدون هزینه نیست و شما باید حدودا بین یک سوم تا نصف هزینه اصلی آزمون آیلتس را برای ثبت اعتراض خود بپردازید.

هزینه کنسل کردن امتحان آیلتس

 

شما می توانید تا 5 هفته به تاریخ آزمون آیلتس خود آن را کنسل کنید. در غیر اینصورت هیچ هزینه ای به شما عودت داده نمی شود. برای کنسل کردن آزمون آیلتس باید حدود 55 الی 75 دلار آمریکا بپردازید. البته اگر بتوانید ثابت کنید برای شرکت در آزمون آیلتس مشکل جدی داشته اید می توانید حتی در صورتی که کمتر از 5 هفته به آزمون باقی مانده باشد وجه خود را کامل پس بگیرید. برای نمونه گواهی پزشکی می تواند یک مدرک معتبر برای عودت کامل هزینه آزمون آیلتس شما باشد.

هزینه تغییر تاریخ آزمون آیلتس

 

گاهی اوقات داوطلبان مایلند به دلیل عدم آمادگی کافی برای شرکت در آزمون آیلتس در تاریخ مقرر، تاریخ آن را تغییر دهند. برای تغییر تاریخ آزمون آیلتس شما می بایست 25% از هزینه آزمون را بپردازید. شرایط تغییر تاریخ آزمون آیلتس دقیقا مانند کنسل کردن آن است و شما باید 5 هفته زودتر از تاریخ آزمون برای کنسل کردن آن اقدام کنید. تاریخ جدید هم نهایتا می تواند سه ماه با تاریخ قبلی تفاوت داشته باشد و فقط یک بار اجازه انجام این کار را خواهید داشت.

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس

IELTS-Mock-Test

داوطلبان آیلتس برای آمادگی بیشتر برای آزمون آیلتس قبل از آزمون اصلی در چند آزمون آزمایشی شرکت میکنند. این آزمون ها به نام آزمون “ماک” نیز شناخته می شوند. هزینه این آزمون ها بسته به موسسات برگزار کننده آزمون و شرایط برگزاری آن متفاوت است. هزینه این آزمون ها معمولا رقمی بین 150000 تومان (صد و پنجاه هزار تومان) تا 500000 (پانصد هزار تومان) تومان است.

هزینه کلاس های آموزشی آیلتس

 

کلاس های آزمون آیلتس معمولا هزینه بالاتری نسبت به کلاس های زبان عمومی دارند. به خصوص اینکه اگر این کلاس ها به صورت خصوصی برگزار شوند هر جلسه می تواند تا 1000000 تومان (یک میلیون تومان) هم برای داوطلب هزینه داشته باشد. بنابرین پیشنهاد ما برای آمادگی جهت کلاس های آیلتس، دوره های آنلاین آیلتس آرمانی می باشد که با هزینه ای مناسب در ازای کیفیت آموزشی بسیار بالا و مطابق با استانداردها و روش های تدریس مدرن، شما را به خوبی برای آزمون آیلتس آماده می کنند.

جمع بندی 

 

هزینه آزمون آیلتس به دلار عدد تقریبا با ثباتی است. اما به دلیل تغییر نرخ دلار به ریال شاهد نرخ افزایشی هزینه آزمون آیلتس در سال های پیش بوده ایم. با این هزینه بالا، شما به عنوان یک داوطلب باید خود را از راه صحیح و به خوبی برای آزمون آیلتس آماده کنید. هر بار شرکت در آزمون بدون آمادگی بیش از 5 میلیون تومان برای شما هزینه دارد و این اصلا به صرفه نیست.

برای شرکت در آزمون آیلتس باید در کلاس های آزمون آیلتس شرکت کنید. اساتید این دوره ها باید به خوبی با فوت و فن های آزمون آیلتس آشنا باشند و بتوانند شما را به خوبی برای آزمون آیلتس آماده کنند. تجربه اساتید و منابع معتبر و تلاش شما 3 کلید اصلی در موفقیت در آزمون آیلتس است.

دیدگاهتان را بنویسید