نکات reading IELTS برای کسب نمره 9

گرفتن نمره 9 در IELTS reading امکان پذیر است!

بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون با این تصور که این کار برای غیر انگلیسی زبانان غیرممکن است، برای ما نامه نوشته اند. آنها می گویند، “امتیاز 9.0 در reading آیلتس برای کسانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، بسیار سخت است. زیرا آنها به سادگی نمی توانند آن همه لغات پیچیده را بلد باشند. البته در آزمون reading IELTS با کلمات ناشناخته ای مواجه خواهید شد. اما نباید نگران باشید. این کاملا طبیعی است!

هدف اصلی reading آیلتس این است که توانایی شما در درک مطالب خوانده شده را امتحان کند. بنابراین حتی اگر برخی از کلمات را نمی دانید، اشکالی ندارد، زیرا می توانید معنای آنها را حدس بزنید و همچنان نمره 9 را دریافت کنید!

مسخره است که اکثر شرکت کنندگان نه به دلیل عدم آگاهی، بلکه به دلیل اشتباهات بسیار ساده نمره خود را از دست می دهند! به همین دلیل است که در این راهنما 10 نکته برای IELTS reading را گردآوری کرده‌ایم که واقعاً به شما کمک می‌کند تا نمره بالایی در reading آیلتس بگیرید:

 

1. سطحی مرور کنید و مراقب پاسخ ها باشید

مرور سطحی تنها به دنبال ایده های اصلی است. لازم نیست هر کلمه را با دقت بخوانید. به یاد داشته باشید، شما فقط باید به سوالات پاسخ دهید، نه بیشتر. بنابراین متن را مرور کنید و سپس شروع به جستجوی پاسخ کنید.

 

2. مراقب زمان باشید

فراموش نکنید که شما فقط 60 دقیقه فرصت دارید تا سه متن را بخوانید و به 40 سوال پاسخ دهید. زمان بیشتری برای پر کردن پاسخنامه خود نخواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را به درستی مدیریت کنید.

 

3. آیا املای شما درست است؟

قبل از اینکه پاسخ خود را روی جای خالی بنویسید املای خود را بررسی کنید. اگر پاسخ اشتباه نوشته شود، امتیاز صفر دریافت خواهید کرد.

 

4. ترتیب را حفظ کنید

به یاد داشته باشید که سوالات در اکثر موارد از ترتیب متن پیروی می کنند. پس جواب سوال 5 بعد از جواب سوال 4 و غیره خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: چگونه به دانشجویان IELTS کمک کنیم تا اضطراب امتحان را مدیریت کنند؟

 

5. Underline!

وقتی متن را مرور می کنید، زیر مهمترین عبارات خط بکشید. این به شما کمک می کند تا زمانی که برای پاسخ ها جستجو می کنید در زمان صرفه جویی کنید.

 

6. واژگان ناآشنا؟ اشکالی ندارد!

اگر متن برای شما ناآشنا به نظر می رسد یا برخی از کلمات را نمی دانید نگران نباشید. هر پاسخی را می توان در متن یافت، برای موفقیت به دانش اضافی نیاز ندارید.

 

7. به جزئیات توجه کنید

متن را به طور کامل نگاه کنید. هر گونه ویژگی خاص مانند capital letters، underlining، italics، شکل ها، نمودارها و جداول احتمالا مهم است.

 

8. بدون کادر خالی

به تمام سوالات پاسخ دهید، حتی اگر در پاسخ خود مطمئن نیستید. برای پاسخ های اشتباه جریمه نمی شوید، پس شانس خود را امتحان کنید و محتمل ترین پاسخ را بنویسید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

9. پاسخ های اشتباه را خط بزنید

اگر پاسخی دیدید که مطمئن هستید اشتباه است، آن را خط بکشید. به این ترتیب گیج نمی شوید و در وقت خود صرفه جویی می کنید.

 

10. تکنیک خود را انتخاب کنید

ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما… هیچ توصیه نهایی وجود ندارد که کدام تکنیک برای شما بهترین باشد. شما باید خودتان انتخاب کنید که چگونه پاسخ‌های درست را جستجو کنید و ابتدا چه کاری انجام دهید. خواندن سوالات یا متن. بسیاری از داوطلبان موفق ترجیح می دهند ابتدا متن را بخوانند و تنها پس از آن به سؤالات پاسخ دهند. اما برخی می گویند بهتر است راه دیگری انجام شود. نمونه های IELTS reading را تمرین کنید تا مشخص کنید کدام تکنیک برای شما مناسب تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید