نکات listening آیلتس

آزمون آیلتس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و علاقه مندان زیادی رو در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. در این مقاله به برسی نکات برتر listening آیلتس خواهیم پرداخت.

 

آیا بدست آوردن نمره 9 در listening آیلتس امکان پذیر است؟

 

پاسخ بله است! برخی از کارها را باید قبل از امتحان انجام دهید و برخی از موارد را باید در امتحان به آنها توجه کنید. با رعایت این نکات، می توانید امتیاز خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید و حتی نمره 9 را دریافت کنید! در اینجا 10 نکته برتر لیسنینگ آیلتس برای کسب نمره دلخواه در آزمون listening آیلتس را مشاهده خواهید کرد:

 

نکات listening آیلتس پیش از آزمون

مهارت های کلی شنیداری خود را بهبود ببخشید

هدف از بخش listening IELTS آزمایش مهارت شنیداری شماست. از تست های تمرینی برای بهبود نمره خود استفاده نکنید زیرا کافی نیستند! آنها به شما کمک می کنند تا با آزمون آشنا شوید، اما توانایی شنیداری شما را چندان بهبود نمی بخشند. انجام تمرین‌های مختلف شنیداری، گوش دادن به مطالب شنیداری عمومی (گزارش‌های رادیویی، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های مستند و غیره) و تنها پس از آن انجام تست‌های تمرینی listening آیلتس بسیار مؤثرتر است.

 

واژگان یکی از نکات listening آیلتس

بخش 3 تقریباً همیشه در مورد آموزش است. به عنوان مثال، دانش آموزان و یک معلم خصوصی در مورد یک تکلیف صحبت می کنند. تمام واژگانی را که می توانید، در مورد تحصیل در دانشگاه بیاموزید. به این ترتیب این بخش را بهتر درک خواهید کرد.

پیشنهاد ما : دوره آنلاین آموزش آیلتس

 

نکات listening آیلتس هنگام آزمون

 

شناخت انواع کلمه

از سؤالات عبور کنید و تصمیم بگیرید که کدام نوع کلمه در هر جای خالی قرار دهید. آیا اسم، فعل، قید یا صفت است؟ “N” را برای اسم و “V” را برای فعل و غیره بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا در حین گوش دادن بر روی فرم های کلمه خاص تمرکز کنید.

 

شناخت موقعیت ها لازم

سعی کنید تصوری از موقعیت داشته باشید. قبل از هر بخش یک مقدمه کوتاه به شما داده می شود: «’Now, you will hear a dialogue between…‘» یا «you will hear a lecture on…» این اطلاعات روی برگه سؤال نوشته نشده است، پس دقت کنید گویندگان چه کسانی هستند، چرا صحبت می کنند و کجا هستند. این کار درک بقیه قسمت های ضبط شده را بسیار آسان تر می کند.

 

تمرکز خود را از دست ندهید.

به یاد داشته باشید، شما فقط یک بار صدا را می شنوید. بنابراین اگر برخی از کلمات را نشنیدید و از برخی سوالات عبور کردید، نگران نباشید! آنها را خالی بگذارید و روی ادامه تمرکز کنید. آن سوالات را در انتهای بخش مرور کنید، در غیر این صورت، فقط سوالات بیشتری را از دست خواهید داد و در ضبط درگیر خواهید شد. شما باید همزمان بخوانید، بنویسید و گوش دهید.

 

مراقب words-indicator ها باشید

به words-indicatorهایی مانند however, but, then, finally توجه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا آنچه را که گوینده می‌گوید پیش‌بینی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

کنترل سرعت عمل یکی از نکات listening آیلتس

بسیاری از دانش آموزان در این تله می افتند. به محض شنیدن اطلاعات مورد نیاز، آنها را بعنوان پاسخ صحیح در نظر می‌گیرند. اما گاهی اوقات این اطلاعات در بخش، تکرار یا اصلاح می شود. مثال:

Sam: Thank you! I’ve received your email. So it is loren-hanson@gmail.com.
Loren: No-no! You have mistaken, it is loren-hamson@gmail.com, spelled with M.
Sam: Oh, I’m sorry…

اشتباهات ساده را دست کم نگیرید

بعد از هر بخش 30 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ های خود را بررسی کنید. بررسی املا، جمع و اشکال کلمه مهم است. به یاد داشته باشید که فقط پاسخ های درست امتیاز کسب می‌کنند.

 

انتقال درست اطلاعات به پاسخنامه از نکات listening آیلتس

در پایان آزمون listening  ده دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخ های خود را به پاسخنامه منتقل کنید. و اغلب دانش آموزان در شمارش سردرگم می شوند! همانطور که پاسخ های خود را یادداشت می کنید، بررسی کنید که آنها در فضای شماره گذاری صحیح قرار بگیرند. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که پاسخ سؤال 7 در فضای شماره 7 قرار می گیرد.

 

هیچ پاسخی را خالی نگذارید!

برای پاسخ های نادرست نمره از دست نمی دهید، بنابراین حتی اگر پاسخ را نمی دانید بهتر است چیزی در کادر پاسخ ها بنویسید. دوباره سوال را بخوانید و حدس بزنید!

 

کلام آخر 

در این مقاله شما رو با نکات listening آیلتس آشنا کردیم که برای بدست آوردن نکات نمره عالی می تواند به شما کمک زیادی کند. از این نکات listening IELTS برای بهبود مهارت های شنیداری خود استفاده کنید! اما تمرین listening آیلتس را نیز فراموش نکنید.

 

منبع:

https://ielts-up.com/listening/ielts-listening-tips.html

 

 

دیدگاهتان را بنویسید