مهندسی برق در کانادا

مهندسی برق یکی از زیر شاخه های رشته مهندسی محسوب می شود. افراد در این رشته به مطالعه الکتریسیته، الکترونیک و الکترومغناطیس می پردازند. مهندسی برق در ابتدا با مکانیک همراه بود، به همین دلیل الکترومکانیک نام داشت. اما با توجه به اینکه امروزه کاربرد انرژی الکتریسیته افزایش پیدا کرده است و همچنین جهان امروز به پردازش اطلاعات با سرعت بالا نیاز دارد، از مکانیک جدا شده است. در این صورت مهندسی برق به عنوان یک رشته مجزا در نظر گرفته می شود. امروزه این رشته در کشور کانادا جزو پرطرفدارترین رشته های مهندسی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این رشته و بازار کار آن در ادامه ما را همراهی کنید:

 

رشته مهندسی برق در کانادا چه نوع رشته ای است؟

رشته مهندسی برق جز رشته های فنی مهندسی محسوب می ‌شود که سالیانه متقاضیان بسیار زیادی به منظور ادامه تحصیل در این رشته به کانادا مهاجرت می کنند. یکی از مواردی که باعث شده است تقاضا این رشته در کانادا افزایش یابد، این است که کارفرمایان این کشور تقاضا بسیار زیادی برای افراد متخصص در این زمینه دارند.

این رشته مهندسی در بین کسب و کارهای برتر کانادا قرار دارد و جزو کسب و کارهای پردرآمد در این کشور محسوب می گردد. اما با توجه به تقاضا بسیار زیادی که برای این رشته وجود دارد، امروزه شرایط را در این کشور تغییر داده اند. دولت کانادا در برنامه ریزی های استانی و فدرالی کشور خود امکان مهاجرت به این کشور را با استفاده از این رشته فراهم کرده است.

اما توجه داشته باشید که افراد متقاضی برای مهاجرت به این کشور در این زمینه باید با سایر افراد به رقابت بپردازند. به همین دلیل فردی که با توجه به شرایط و قوانین کشور از امتیازات بالاتری برخوردار باشد، معمولاً شانس بیشتری برای پذیرش پیدا می کند. افرادی که در زمینه رشته مهندسی برق تخصص دارند، در کشور کانادا شانس بیشتری برای پذیرش و اقامت کاری در آینده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کشور کانادا

معمولاً برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کشور کانادا، تعدادی از مدارک بسیار مهم و ضروری لازم هستند. البته توجه داشته باشید که در هر یک از مقاطع تحصیلی این رشته یکسری مدارک خاص لازم است. در کل افرادی که قصد دارند در رشته مهندسی برق در کانادا تحصیل کنند، باید توجه داشته باشند که تجربه کاری برای این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این افراد باید نمره حداقل شش و نیم در زبان داشته باشند. برخی از مدارک مورد نیاز هر یک از مقاطع تحصیلی رشته مهندسی برق عبارت است از:

  • مقطع کارشناسی: مدارک مربوط به دیپلم، گواهی اتمام پیش دانشگاهی، گذراندن بعضی از درس های پیش نیاز برای ریاضی مانند شیمی، فیزیک، زبان، حسابان و جبر.
  • مقطع ارشد: دارا بودن مدرک لیسانس در رشته هایی که مربوط به الکترونیک برق یا سایر رشته های مرتبط با این زمینه هستند. بعضی از دانشگاه های موجود در کشور کانادا نیازمند فردی هستند که دارای تجربه کاری در زمینه مهندسی برق باشد.
  • مقطع دکترا: فردی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا رشته مهندسی برق را دارد، باید مدرک ارشد آن در یک از رشته‌های مرتبط با برق باشد و نمره لازم را کسب کرده باشد. در رشته مهندسی برق این امکان برای افراد فراهم می شود که شخص دارای مدرک لیسانس مهندسی برق با تجارب کاری خود وارد مقطع دکترا آن شود.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کشور کانادا

بازار کار مربوط به رشته مهندسی برق در کشور کانادا

پس از رشته های مهندسی عمران و مکانیک، مهندسی برق از بازار کار بسیار خوب و موفقی در کانادا برخوردار است. معمولاً رشته مهندسی برق رتبه سوم در بین رشته ‌های پرمتقاضی در کشور کانادا را دارد. بازار کار این رشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و مخصوصاً در استان ‌ها میزان درخواست آن بسیار زیاد است. به همین دلیل افرادی که دارای مدرک معتبر در یکی از دانشگاه های کشور کانادا هستند، می توانند سالانه از این طریق به درآمد بالایی برسند.

رشته مهندسی برق معمولاً دارای ۱۸۰۰ موقعیت کسب و کار است. ناحیه غرب کانادا معمولاً جزو نواحی پر متقاضی برای رشته مهندسی برق محسوب می شود. به همین دلیل اکثر افرادی که دارای مدرک معتبر تحصیلی در این رشته هستند، معمولا بعد از فارغ التحصیلی بیکار نخواهند ماند. با توجه به این موارد امروزه افراد زیادی متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستند و قصد دارند که در رشته مهندسی برق ادامه تحصیل دهند. معمولا افرادی که در رشته مهندسی برق در کانادا فارغ التحصیل می شوند، می توانند در یکی از رشته های زیر به کسب و کار مشغول باشند:

  • مهندس اویونیک
  • مهندس فرایندهای کنترلی
  • مهندس طراحی
  • مهندس برنامه ریزی در زمینه توزیع برق
  • مهندس برق
  • مهندس طراح سیستم الکتریکی
  • مهندس الکترونیک
  • مهندس ابزارآلات الکتریکی
  • مهندس شبکه الکتریکی
  • مهندس کنترل سیستم های الکتریکی
  • طراح‌ روشنایی معابر
  • مهندس راه اندازی تلوزیونی
  • مهندس آزمایش سیستم الکتریکی

 

وظایف مهندسان برق در کشور کانادا

مهندسان برق در کشور کانادا معمولا در زمینه طراحی، آزمایش، ارزیابی و اجرای سیستم های الکتریکی و الکترونیکی مشغول به فعالیت خواهند بود. افراد دارای مدرک تحصیلی می توانند در شرکت های نیرو برق، شرکت ارتباطات، شرکت های سازنده وسایل الکتریکی و الکترونیکی و غیره مشغول به کار شوند. در حالت کلی این مهندسان یک سری از وظایف مهم را بر عهده دارند که برخی از این وظایف عبارت است از:

  • انجام تحقیق در زمینه طراحی بهره برداری شبکه های تولید و توزیع نیروی برق، تولید وسایل و قطعه های الکتریکی و الکترونیکی، تولید تجهیزات سیستم کنترلی
  • آماده سازی گزارشات لازم در زمینه میزان مخارج و برنامه ریزی پروژه های مختلف در زمینه سیستم ها و قطعات الکترونیکی و الکترونیکی
  • ساخت مدار تجهیزات و وسایل الکتریکی و الکترونیکی
  • شبیه سازی انواع قطعات الکتریکی
  • کنترل انواع قطعات الکتریکی هنگام نصب، آزمایش و اجرا
  • تعمیر انواع اختلالات موجود در قطعات الکتریکی
  • نظارت بر کار مهندسان این زمینه

وظایف مهندسان برق در کشور کانادا

راه های مهاجرت مهندسان برق به کشور کانادا

کشور کانادا برای ایجاد نظم در روند مهاجرت های خود به این کشور تقریباً بیشتر از ۱۰۰ برنامه را طراحی کرده است. اما توجه داشته باشید که هر یک از این برنامه ها روش و مراحل قانونی خاص خود را دارند. اما باید دقت داشته باشید بهترین و راحت ترین روش برای مهاجرت به کشور کانادا از راه ادامه تحصیل در این کشور است. به همین دلیل امروزه افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می کنند. مهاجرت از طریق ادامه تحصیل و کسب و کار در زمینه مهندسی برق، جزو رایج ترین روش های مهاجرت این کشور است. برخی از راه های مهاجرت مهندسان برق این کشور عبارت است از:

  • مهاجرت مهندسان برق از راه برنامه اکسپرس انتری به کانادا:

این روش مهاجرت معمولاً به صورت غیر حضوری انجام می شود. در این صورت افراد متقاضی باید برای تکمیل و ایجاد پروفایل مهاجرتی خود در سیستم اکسپرس انتری اقدام کنند. شرط امتیاز بندی در این برنامه، برخورداری از آفر شغلی است. معمولا افرادی که از آف شغلی برخوردار هستند، شانس آن ها برای مهاجرت به کانادا افزایش می یابد. معمولاً این برنامه را به سه زیر شاخه برنامه مهاجرت فدرالی دسته بندی می کنند که عبارت است از: کلاس اکسپرس کانادایی، برنامه تجارت ماهر فدرال، برنامه کارگر ماهر فدر.

  • مهاجرت مهندسان برق از راه برنامه نامزد استانی کانادا:

کشور کانادا این برنامه را برای حمایت از استان های کانادا و کمبود نیروی کسب و کار و افزایش توان اقتصادی راه اندازی کرده است. بنابراین این برنامه برای کنترل و همراهی اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا برای جذب نیروهای کسب و کار اجرا شده اند. افراد متقاضی که از این کشور پیشنهادات کسب و کار را دریافت کرده اند، معمولا شناس بیشتری برای قبول مهاجرت در این کشور پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: کار جنرال در کانادا

میزان حقوق دریافتی مهندسان برق در کشور کانادا

امروزه مهاجرت مهندسان برق به کشور کانادا جزو پرمتقاضی ترین درخواست ها در موسسه های مهاجرتی به شمار می آید. با توجه به اهمیت بسیار بالایی که این شغل دارد و درآمدهای بالابی که در آینده کسب می کند، متقاضیان این رشته بسیار افزایش یافته است. رشته مهندسی برق با کد دسته بندی مشاغل ۲۱۳۳ جزو کسب و کارهای پردرآمد در کانادا محسوب می شود. در برنامه های مهاجرتی کشور کانادا مشاهده می شود که بیشتر مهاجرت های بین المللی به این کشور از طریق رشته مهندسی برق صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که درآمد رشته مهندسی برق مانند سایر رشته های دیگر به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. در حالت کلی درآمد این کسب و کار را از ۸۵ هزار دلار کانادا تا ۴۰۰ هزار دلار به صورت سالیانه تخمین زده اند. البته توجه داشته باشید که میزان درآمد و پیشرفت این کسب و کار در کشور کانادا به تجربه کاری و مدرک تحصیلی شما نیز بستگی دارد. افراد از روی برنامه های اکسپرس انتری و برنامه نامزد استانی می توانند برای ادامه تحصیل و یا کسب و کار به کشور کانادا مهاجرت کنند. در نهایت افراد متقاضی می توانند به درآمدهای بسیار زیادی در این زمینه دست پیدا کنند.

 

میزان حقوق دریافتی مهندسان برق در کشور کانادا

شرایط شروع کسب و کار به عنوان مهندس برق در کانادا

معمولاً مهاجرت به کشور کانادا مراحل قانونی خاص خود را دارد و کار چندان آسانی نیست. به همین دلیل افراد از هر طریقی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، در ابتدا باید با شرایط و قوانین آن آشنایی داشته باشند. مهاجرت و شروع کسب و کار به عنوان یک مهندس برق در کشور کانادا هم شرایط خاص خود را دارد. برای پیشرفت کسب و کار و روشن بودن مسیر کاری آینده خود در ابتدا باید با این شرایط آشنایی کامل داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که در زمینه شروع کسب و کار به عنوان مهندس برق با مشکلات و شکست هایی روبرو شوید. برخی از شرایط مهم و ضروری در این زمینه عبارت است از:

  • کسب مدرک کارشناسی در حوزه مهندسی برق و الکترونیک و همچنین رشته هایی که در این زمینه فعالیت دارند.
  • برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا رشته مهندسی برق و الکترونیک همچنین رشته هایی که در این زمینه مهارت دارند.
  • برای این منظور که نقشه ها و تحقیقات مهندسین برق به عنوان یک مهندس با تجربه در این کشور تایید شود، باید مجوز از انجمن مهندسان حرفه ای به صورت قانونی دریافت شده باشد.
  • مهندسان برق بعد از فارغ التحصیلی و به دست آوردن تجربه کاری در سازمان های نظام مهندسی، باید آزمون های عملی را طی کنند. در این صورت شرایط لازم برای کار در شرکت ها و کارخانجات برای آن ها فراهم می شود.
  • این افراد به گواهی رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست نیاز دارند که باید از طریق شورای ساختمان سبز کار در اختیار این افراد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پذیرش تحصیلی اتریش در 2022

 

وضعیت های کسب و کار در زمینه مهندس برق در کشور کانادا

امروز افراد زیادی متقاضی شروع کسب و کار به عنوان مهندس برق در کشور کانادا هستند. با توجه به شرایط اقتصادی بسیار خوبی که در این کشور وجود دارد، معمولاً رشته مهندسی برق هم از وضعیت بسیار خوبی بهره مند است. با توجه به اینکه این فرصت های شغلی برای مهندسان برق در این کشور بسیار زیاد است، وضعیت کسب و کار نسبت به سایر کشورهای دیگر بسیار مناسب است.

افراد متقاضی مهندسی برق می توانند در شرکت ها کارخانجات متنوع کسب و کار خود را شروع کنند. البته توجه داشته باشید که وضعیت کسب و کار در این رشته به مدرک تحصیلی و تجربه کاری افراد متقاضی هم بستگی دارد. در صورتی که افراد از تجربه کاری کاری بالایی برخوردار باشند می توانند وضعیت کسب و کار خود را به طور چشمگیری در این کشور افزایش دهند.

 

مهارت های لازم برای یک مهندس برق در کشور کانادا

معمولاً شروع کسب و کار در هر کشور و در هر زمینه ای به مهارت ها و خلاقیت هایی نیاز دارد. در غیر این صورت افراد متقاضیان کسب و کار ممکن است در رشته و شغل خود با پیشرفت و موفقیت مواجه نشوند. رشته مهندسی برق هم جزو رشته های حساس است که به مهارت های زیادی در این زمینه نیاز دارد. افرادی که قصد دارند به عنوان یک مهندس برق در کشور کانادا شروع به کسب و کار کنند، در ابتدا باید مهارت هایی را در خود پرورش دهند. برخی از مهارت های مهم عبارت است از:

 

مهارت های لازم برای یک مهندس برق در کشور کانادا

  • فرد متقاضی باید روحیه انعطاف ‌پذیری داشته باشد و خلاقیت کاری بالایی داشته باشد.
  • یک مهندس برق باید قدرت ارتباط برقرار کردن با یک تیم از سایر رشته های دیگر را داشته باشد.
  • این افراد باید به چنان تخصصی در کار خود برسند که بتوانند اختلالات و اشکالات الکتریکی را در کمترین زمان ممکن و به خوبی حل کنند.
  • یک مهندس برق در ابتدا باید با نرم افزارهای استاندارد صنعتی آشنایی کامل داشته باشد.
  • یکی از مهمترین مهارت ها در یک مهندس برق، مهارت ارتباط برقرار کردن و توانایی نوشتاری و گفتاری قدرتمند است.
  • این افراد باید در زمینه رشته های ریاضی و علوم مهارت و دانش کافی را کسب کرده باشند.
  • قدرت رهبری گروه و تیم جزو مهارت های لازم برای مهندسین برق محسوب می شود.
  • مهندسان برق باید بتوانند پروژه های مهم و ضروری که در اختیار آن ها قرار می گیرند را به خوبی مدیریت کند.
  • تخصص در مدار بندی و تجهیزات الکترونیکی جزو مهارت های لازم برای این اشخاص محسوب می شود.
  • افراد متقاضی رشته مهندسی برق باید توانایی بالایی در هنگام کار کردن با کامپیوتر را داشته باشند.

 

نحوه ادامه تحصیل در کشور کانادا در رشته مهندسی برق

رشته برق و الکترونیک در بعضی موارد به صورت دو رشته جداگانه در نظر گرفته می شوند. معمولاً این رشته به صورت الکترونیکی متمرکز در اندازه های کوچک مانند کامپیوترها و رشته برق متمرکز در تجهیزات الکتریکی در اندازه های بزرگ دسته بندی می شود. اما این دو رشته در دانشگاه های کشور کانادا با دیگر ترکیب شده است و به صورت یک رشته واحد تدریس می شود.

امروزه در کشورهای کانادا ۳۸ دوره گوناگون در رشته مهندسی مکانیک در دوره لیسانس و ۲۵ دوره گوناگون در دوره ارشد در کانادا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. به همین دلیل افرادی که قصد کسب مدرک در رشته مهندسی برق را دارند، می توانند برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ ها و دوره های این کشور اقدام کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق در کشور کانادا دارند، باید با موسسات مهاجرتی در ابتدا در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

نحوه دریافت اقامت کانادا برای مهندسان برق در کشور کانادا

کشور کانادا جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود که سالانه میزان زیادی از افراد را به عنوان مهاجر می پذیرد. اما توجه داشته باشید که این کشور قوانین و شرایط خاصی را برای مهاجرت و اقامت در کشور خود در نظر می گیرد. از این رو افراد می توانند از راه های بسیار زیادی برای مهاجرت و اقامت در این کشور اقداماتی را انجام دهند. اقامت از راه ادامه تحصیل مخصوصاً در رشته مهندسی برق، بهترین روش برای مهاجرت و کسب اقامت در این کشور محسوب می‌ شود.

مهاجرت و اقامت به کشور کانادا به عنوان مهندس برق از طریق برنامه های اکسپرس انتری و نامزدهای استانی صورت می گیرد. معمولا افرادی که از طریق این برنامه ها اقدامات خود را انجام دهند، می توانند اقامت دائم در این کشور را به دست آورند. معمولاً افراد متقاضی که اقامت دائم خودشان را دریافت کرده اند می توانند بعد از سه سال با رعایت قوانین حقوق شهروندی کانادا را در دست داشته باشد.

در کل افرادی که قصد اقامت و مهاجرت به کشورهای کانادا از طریق رشته مهندسی برق را در نظر دارند، باید با مشاوران مجرب در این زمینه در ارتباط باشند. در این صورت می ‌توانند به طور کامل با شرایط و قوانین مهاجرت به این کشور آشنایی پیدا کنند. در غیر این صورت افراد از راه های قانونی و به بهترین شکل ممکن می توانند اقامت کشور کانادا را کسب کنند. همچنین می توانند در آینده در یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور شروع به کسب و کار کنند.

 

نحوه دریافت اقامت کانادا برای مهندسان برق در کشور کانادا

سخن پایانی

امروزه افراد از راه های بسیار زیادی قصد دارند که به کشور کانادا مهاجرت کنند. امروزه متقاضیان در رشته مهندسی برق برای مهاجرت به این کشور به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. با توجه به مزیت ها و درآمد بسیار بالایی که مهندسان برق در این کشور دارند، سالیانه افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می‌ کنند و اقامت این کشور را به دست می آورند. توجه داشته باشید که مهاجرت به کشور کانادا از طریق رشته مهندسی برق، شرایط و قوانین خاص خود را دارد که در ابتدا باید با آن آشنایی داشته باشید. در این صورت می ‌توانید در یکی از پردرآمدترین مشاغل کشور کانادا شرکت کنید و آینده روشنی را برای خود فراهم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید