دانشگاه وسترن کانادا

با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی که اخیراً در کشور ایران به وجود آمده است بسیاری از افراد به خصوص قشر دانشجو تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر و تحصیل در دانشگاه های آن را دارند. یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا، کانادا است که و دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است یکی از این دانشگاه ها وسترن نام دارد که به جرأت می‌ توان گفت و بهترین موسسه علمی کشور کانادا محسوب می شود. اگر شما نیز قصد تحصیل در این مرکز علمی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

دانشگاه وسترن کانادا کجاست؟

دانشگاه وسترن کانادا یکی از اولین مراکز تحصیل عالی ساخته شده در این کشور است. این مکان توسط شخصی به نام آیزاک هلموک در ایالت انتاریو در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد.  وسترن با مساحتی در حدود ۴۸ هکتار توانسته بیشتر رشته های تحصیلی را در فضای خود جای دهد. سالانه حدود ۳۰۵ هزار دانشجو از این مرکز علمی فارغ‌ التحصیل می شوند. حدود ۲۴ درصد فضای کل این دانشگاه به آزمایشگاه های تحقیقاتی اختصاص یافته است. همچنین ۳۰ درصد این محیط از خوابگاه های دانشجویی تشکیل شده است که هزینه زندگی در کانادا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سابقه درخشان این دانشگاه در زمینه علوم پزشکی به زمان جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. در آن زمان مجروحان جنگی را به درمانگاهی که در این دانشگاه قرار داشت می آوردند تا توسط دانشجویان طب آن معالجه شوند. این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه های کشور کانادا پردیس های خود را به خارج از کشور نیز گسترش داده است، به طوری که یکی از آن ها در شهر هنگ کنگ چین قرار دارد.

این دانشگاه سالیانه مبلغ زیادی را از طریق پروژه های تحقیقاتی که درون خود برگزار می کند به دست می آورد. تمام این مبالغ صرف هزینه های پژوهشی و آموزشی دانشجویان می شود. هر چند وسترن قدیمی ترین دانشگاه های کشور کانادا است، اما سعی کرده همواره با وارد کردن رشته های جدید و دوره های آموزشی مختلف خود را با شرایط آموزش جهانی تطبیق داده و به روز باشد آب و هوای ایالت آنتاریو برخلاف شهرهایی مانند تورنتو زمستان های سرد و یخبندانی ندارد، بنابراین می تواند برای دانشجویان ایرانی گزینه مناسب تری به شمار برود.

بیشتربخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

یادگیری زبان برای دانشگاه وسترن کانادا

یکی از سوالاتی که ذهن هر دانشجو را به خود مشغول می ‌کند این است که آیا برای پذیرش در دانشگاه وسترن نیازی به یادگیری زبان فرانسوی نیز هست یا خیر. همانطور که می‌ دانید کانادا یک کشور فرانسوی زبان است و عامه مردم آن با زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند. حال آنکه زبان رسمی آکادمی و شغلی این کشور انگلیسی است، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی و گذراندن آزمون های آن برای پذیرش در این دانشگاه الزامی است. اما زبان فرانسوی در لیست الزامات پذیرش قرار نگرفته است. هرچند که اگر قصد زندگی در این کشور و برقراری ارتباطات گسترده تر و دوستانه تری را دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که یادگیری فرانسوی را نیز در برنامه ‌های آینده خود قرار دهید.

 

بورسیه دانشگاه وسترن کانادا

دانشجویان این دانشگاه می توانند تحت حمایت 4 نوع بورسیه تحصیلی قرار بگیرند. زمان درخواست برای دریافت این بورسیه ها معمولا در فوریه هر سال است. این بورسیه ها عبارت است از:

  • بورسیه دکتر آمیت چاکما: این بورسیه هر سال به یک دانشجوی مقطع کارشناسی تعلق می گیرد. شرط دریافت این بورسیه شرکت یک ساله در تمامی برنامه های برگزار شده در دانشگاه است. مبلغ آن در حدود ۲۵۰۰ دلار تخمین زده می شود.
  • بورسیه ویرجینیا هریس: شرایط دریافت این بورسیه درست مانند مورد بالایی است با این تفاوت که به دو دانشجوی دوره کارشناسی اهدا می شود.
  • بورسیه رئیس جمهور: هر ساله تعدادی از دانشجویان به عنوان دانشجوی نخبه در کشور معرفی می شوند. به این افراد از طرف ریاست جمهوری جمعا مبلغی در حدود ۵۰۰۰۰ هزار دلار در نظر گرفته می شود.
  • بورسیه مطابق نیاز مالی: پس از بررسی تمام شرایط افراد و درصورت تشخیص اینکه فرد از لحاظ مالی توانایی ادامه تحصیل ندارد، این بورسیه را به او می دهند. تقریباً ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به این افراد تعلق می گیرد.

 

بورسیه دانشگاه وسترن کانادا

سایت دانشگاه وسترن کانادا

هر دانشگاهی برای خود یک سامانه راه اندازی می کند تا افراد از راه دور و نزدیک بدون نیاز به مراجعه حضوری به این موسسه علمی بتوانند کارهای خود را انجام دهند. در ادامه شما را با سایت دانشگاه وسترن کانادا آشنا می کنیم. شما با مراجعه به این سایت می توانید از تمام شرایط پذیرش و تحصیل در آن به طور کامل اطلاعات به دست آورید. سایت این دانشگاه www.uwo.ca است.

 

ددلاین دانشگاه وسترن کانادا

این دانشگاه معمولا در سه دوره از یک سال از سراسر دنیا دانشجو پذیرش می کند. این زمان ها شامل یکم ماه های مارس، ژوئن و جولای می شود. توجه داشته باشید که برای شرکت در هر کدام از ترم های تابستانه پاییزه و زمستانه بایستی حدود یک ماه قبل نسبت به ثبت نام اقدام کنید. در غیر این صورت به ترم تحصیلی آینده انتقال داده می شوید. اگر قصد این را دارید که دوران تحصیل خود را در این کشور کوتاه تر کرده و زودتر به وطن خود باز گردید، ما به شما پیشنهاد برداشتن ترم تابستانه را می کنیم. در بین هر دو ترم تحصیلی یک بازه تعطیلاتی ۱۵ روزه وجود دارد که شما می توانید به کشور خود بازگشته یا در آن زمان به استراحت و تفریح بپردازید.

 

امکانات رفاهی دانشگاه وسترن کانادا

دانشجویان ساعات زیادی از روز خود را در دانشگاه سپری می ‌کنند علاوه بر گذراندن کلاس های آموزشی نیازمند امکانات تفریحی برای آرامش روح و روان خود هستند. دانشگاه وسترن کانادا یکی از بهترین مراکز آموزشی دنیا از جهت داشتن امکانات رفاهی به شمار می رود. اولین موردی که هر مخاطبی را به خود جلب می کند، وجود فضای سبز گسترده در محیط این دانشگاه است. همچنین شما می‌ توانید از امکاناتی چون باشگاه ورزشی استخر سالن موسیقی کتابخانه همراه با اینترنت و کافی شاپ بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه افزایش نمره لیسینگ آیلتس

 

اساتید دانشگاه وسترن کانادا

این دانشگاه بخش مهمی از اعتبارات علمی و آموزشی خود را مدیون افراد مشهوری است که از آن فارغ ‌التحصیل شده ‌اند. اساتید برجسته دانشگاه نیز در این رتبه‌ بندی و اعتبارسنجی نقش مهمی را ایفا می کنند. این دانشگاه سالانه جوایز مختلفی را از طریق اساتید خود به دست می آورد که از مهمترین آن ها می توان به جایزه نوبل اشاره کرد. هم اکنون حدود هزار و۳۵۰ نفر به عنوان هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت و تدریس به دانشجویان هستند. بنابراین اگر قصد قوی کردن رزومه تحصیلی خود جهت استخدام در مراکز بهتری را دارید، از همان ابتدای ورود با این افراد ارتباط برقرار کرده و پروژه های علمی را پیش ببرید.

 

رشته های دانشگاه وسترن کانادا

این دانشگاه در مجموع دارای ۱۲ دانشکده است که هر کدام از آن ها چند رشته تحصیلی را تحت پوشش قرار می دهند. در ادامه به بررسی دانشکده ها و رشته های مربوط به آن ها می پردازیم.

  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده علوم انسانی: این دانشکده ده رشته را در بر می‌ گیرد.
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم: زیست شناسی، شیمی محض، ریاضی محض و …
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی: هوش مصنوعی، مهندسی پزشکی، محیط زیست، جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، زبان فرانسه، زبان انگلیسی و …
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده کسب و کار
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده مطالعات رسانه ای

رشته های دانشگاه وسترن کانادا

علاوه بر موارد بیان شده در بالا این دانشگاه سالیانه دوره های خوبی را برگزار می کند که تمام دانشجویان حق شرکت در آن ها را دارند. چند نمونه از این دوره ها عبارت است از:

  • دوره تجارت: در این دوره شما خواهید آموخت که چگونه با آمیختن هنر و تجارت با یک دیگر درآمد خود را چند برابر کنید.‌ فارغ ‌التحصیلان از این دوره می توانند به اقتصاد کشور خود کمک شایانی کنند.
  • دوره مهندسی و حقوق: با گذراندن این دوره ۶ ساله شما قادر خواهید بود که مسائل حقوقی پیش آمده در محیط های صنعتی و مهندسی را برطرف کنید.
  • دوره علوم یکپارچه: همان طور که از نام آن مشخص است این دوره از ترکیب چندین رشته تخصصی به وجود آمده است. دانشجویان فارغ التحصیل از این دوره توانایی مدیریت همه جانبه در شرایط بحرانی را دارند.

 

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه وسترن کانادا

خوابگاه های دانشگاه وسترن به علت داشتن امکانات فوق العاده توانسته درهفته سال پیاپی جایگاه نخست جهانی را از آن خود کنند. این خوابگاه ها به شکل ساختمان های چند طبقه هستند. در هر طبقه تعداد زیادی اتاق وجود دارد که هرکدام از آن‌ ها فضایی برای اسکان دو تا چهار دانشجو دارند. امکاناتی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی در یک طبقه به صورت عمومی و مشترک وجود دارد. برخی از این خوابگاه ها تفکیک شده شده اند و برای اسکان از نظر امنیتی بهتر هستند.

وجود امکاناتی مانند باشگاه ورزشی، سالن موسیقی و رستوران این خوابگاه ها را تبدیل به بهترین خوابگاه ها در جهان کرده است. مستخدمین هر روزه به نظافت تمام قسمت های این محیط می پردازند؛ بنابراین دردسرهای نظافت نیز از دوش شما برداشته خواهد شد.

 

شهریه دانشگاه وسترن کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا تنها منحصر به شهریه دانشگاه نمی شود، بلکه بایستی سایر مبالغ جانبی را نیز در نظر گرفت. لیست میانگین مخارج یک دانشجو در یک سال تحصیلی شامل موارد زیر می شود. توجه داشته باشید که عوامل متعددی می توانند باعث کاهش یا افزایش این رقم شوند.

  • هزینه خرید کتب درسی
  • هزینه سکونت و خرید مواد غذایی: هزینه اجاره کردن خانه در یک سال بین ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار متغیر است. اجاره خانه در محدوده دانشگاه ارزان تر از سایر نقاط شهر است.
  • شهریه دانشگاه: شهریه دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. معمولاً هر چقدر درجه علمی افراد بالاتر برود، برای آموزش خود باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. این مبلغ برای یک ترم کارشناسی معادل ۳۰۰۰۰ هزار دلار است.

 

رنک دانشگاه وسترن کانادا

رتبه بندی مراکز علمی تحصیلی از جهات مختلفی انجام می شود. چند مورد از این رتبه بندی ها عبارت است از:

  • رتبه بندی بر اساس درصد اشتغال: وسترن در این زمینه در رده چهل و سوم جهانی قرار گرفته است که رقم بسیار خوبی به نظر می رسد.
  • رتبه بندی بر اساس از نظر موفقیت در رشته های علوم انسانی: در این زمینه وسترن توانسته جایگاه ۱۸۸ جهان را کسب کند.
  • رتبه بندی بر اساس اخبار آمریکا: وسترن توانسته بر اساس ملاک های آموزشی و علمی کشور آمریکا رتبه دهم جهانی را از آم خود کند که بسیار شگفت انگیز است.

 بیشتر بخوانید: محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به کانادا 2023

 

شرایط پذیرش دانشگاه وسترن کانادا

برای پذیرش در این دانشگاه باید ابتدا طبق لیستی که در ادامه آمده است تمام مدارک را آماده و توسط یک مرکز ترجمه رسمی به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. این مدارک شامل موارد زیر می شوند.

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کارنامه ریز نمرات دوران دبیرستان
  • مدرک گذراندن برخی از دروس پیش نیاز در صورت وجود
  • مدرک موفقیت در آزمون زبان انگلیسی: این آزمون ها شامل تافل، آیلتس و پی تی ای می شوند.
  • شما می توانید بر حسب علاقه در یکی از این موارد شرکت کنید و نمره حد نصاب را به دست بیاورید. حداقل نمره قبولی بر اساس رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی با یک دیگر متفاوت است.
  • معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد: اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و دکترا را دارید، بایستی حداقل ۷۰ درصد معدل کل دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دست آورده باشید.
  • انگیزه نامه و معرفی نامه: داشتن معرفی نامه از سمت استاد راهنمای شما در ایران می تواند در تسریع روند پذیرش تاثیرگذار باشد.

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه بهتر است با چند تن از اساتید آنجا مکاتبه داشته باشید. در این مکالمات بیشتر درباره موضوعات علمی که در حیطه تخصصی آن اسناد است صحبت می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه وسترن کانادا 

مزایا و معایب دانشگاه وسترن کانادا

این دانشگاه نیز مانند سایر مکان های آموزشی در کنار مزایای فراوان خود معایبی را می تواند برای برخی از دانشجویان داشته باشد. در ادامه به بررسی چند مورد از نکات مثبت و منفی این دانشگاه می پردازیم.

مزایای دانشگاه وسترن کانادا عبارتند از:

  1. نرخ بالای اشتغال

نزدیک به صد درصد افرادی که از این مرکز فارغ التحصیل می شوند، بلافاصله توسط مراکز مختلف جذب و مشغول به کار می شوند. از علل آن می توان به اعتبار بالای مدارک دریافتی از وسترن است.

  1. این دانشگاه بودجه خوبی را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در نظر می گیرد. بنابراین دانشجویان آن برای انجام تحقیقات خود تمامی امکانات لازم را در اختیار دارند.
  2. این دانشگاه یکی از زیباترین معماری های جهان را دارد. با تحصیل در این موسسه علمی این فرصت را دارید تا از زیبایی های آن بهره بگیرید.
  3. هزینه تحصیل در شهر لندن کانادا نسبت به سایر کشورهای قاره آمریکا و اروپا بسیار کمتر است؛ بنابراین یکی از بهترین محل ها برای زندگی دانشجویی به شمار می رود.

معایب دانشگاه وسترن کانادا شامل موارد زیر می شود:

یکی از معایب زندگی در کشور کانادا و تحصیل در دانشگاه دور بودن آن از ایران است. به طوری که برای مسافرت به آن کشور شما بایستی ابتدا به ترکیه بروید و از آنجا با یک پرواز دیگر به کانادا مهاجرت کنید. البته در صورت آنکه یک شغل مناسب را در آن کشور پیدا کرده و مشغول به کار شوید، درآمد خوبی کسب خواهید کرد که این عیب برای شما برطرف خواهد شد.

 

فارغ التحصیلی از دانشگاه وسترن کانادا

یکی از سوالات که برای افراد به وجود می آید این است که آیا پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه وسترن می توانیم در همان کشور استخدام شویم یا بایستی به محل زندگی خود بازگردیم؟ واقعیت امر این است که مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه در تمام دنیا از نظر علمی بسیار معتبر است، بنابراین شما می توانید با در دست داشتن آن و البته داشتن مهارت های لازم در هر گوشه ای از این دنیا مشغول به کار شوید.

همچنین این کشور دارای ظرفیت های شغلی فراوان است. بنابراین اگر قصد بازگشت به ایران را ندارید می توانید به مراکز مختلف دولتی و خصوصی رزومه تحصیلی و کاری خود را ارسال کنید و در یکی از آن ها استخدام و مشغول به کار شوید. حداقل درآمد ماهیانه کسب شده در این کشور سه هزار دلار کانادا است.

 بیشتر بخوانید: اصلاحات اپلای

 

درباره استان انتاریو

برای آنکه بتوانید زندگی بهتری در این کشور داشته باشید، نیاز است تا قبل از قطعی شدن مهاجرت خود درباره استان انتاریو و فرهنگ و رسوم مردم آن اطلاعات کافی را به دست بیاورید. این موضوع برای دانشجویان علوم پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا این افراد در کارورزی های خود در تعامل مستقیم با آمه مردم هستند. دانستن افکار عقاید و رسوم مردم یک کشور دیگر به درک متقابل، ارتباط موثر تر و در نتیجه درمان بهتر کمک می کند. بنابراین ما در ادامه چند مورد از مهمترین ویژگی های این استان و مردم آن را برای شما ذکر می کنیم.

  • استان انتاریو از نظر مساحت و دومین استان بزرگ کانادا به شمار می رود. احاطه شدن این شهر با رودخانه سنت لارنس و و چندین دریاچه به این شهر زیبایی خاصی را هدیه کرده است، به همین جهت این شهر آب و هوای مرطوبی را دارد.
  • فرصت های شغلی موجود در این شهر نسبت به سایر ایالت های کانادا بسیار بیشتر است، بنابراین افراد ساکن در این شهر حقوق بیشتری را دریافت نموده و زندگی های مرفه تری را تجربه می کنند.
  • فرهنگ مردم انتاریو تا حدود زیادی به فرهنگ مردم ایالات متحده آمریکا شبیه است. مردم این استان بسیار طرفدار هنر و آثار هنری هستند، به همین جهت سالن های تئاتر سینما و موسیقی زیادی را در این شهر می توانید پیدا کنید.

 

درباره استان انتاریو

سخن پایانی

با وجود تمام مطالب گفته شده به ارزش بالای دانشگاه وسترن کانادا در مقیاس جهانی پی می بریم، بنابراین اگر شما نیز به دنباله رسیدن به بالاترین مدارج علمی هستید، پیشنهاد ما دانشگاه وسترن است جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید