تعریف واژه آیلتس و کلاس آنلاین آیلتس

آیلتس (International English Language Testing System) یا سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، آزمونی برای سنجش میزان تسلط افراد در زبان انگلیسی است. ضمن آنکه بیشتر افراد شرکت کننده در این آزمون، قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارند. به طور کلی، نمرۀ تعیین شده در آزمون آیلتس بین (0-9) است.

در دوره‌های کلاس آنلاین آیلتس، مرکز زبان آرمانی شما بخشی از آموزش حرفه‌ای آیلتس را فرا گرفته و با خیال آسوده در آزمون آیلتس شرکت خواهید کرد.

آزمون آیلتس توسط مرکز تخصصی آیلتس استرالیا، دانشگاه کمبریج انگلستان و شورای فرهنگی بریتانیا به صورت مشترک در 120 کشور برگزار می‌شود. شما با قبولی در این آزمون، می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی یا کاری اقدام کنید.

 

 

انواع کلاس آنلاین آیلتس 

 

در حالت کلی و به طور معمول، برگزاری آزمون آیلتس به دو صورت آکادمیک و جِنِرال می‌باشد که بسته به نوع فعالیت شما در کشورهای دیگر، باید انتخاب آزمون و شرکت در کلاس آنلاین آیلتس انجام شود.

آزمون آیلتس آکادمیک، برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا را در کشورهای دیگر دارند، بنابراین در مرکز آزمون آرمانی، می‌توانند از پَکِیج یا بسته آموزشی دوره آکادمیک استفاده کنید.

آزمون آیلتس جِنِرال، برای آن دسته از افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به کانادا، انگلستان و استرالیا را دارند، بنابراین می‌توانند از بسته‌های آموزشی دوره جنرال مرکز زبان آرمانی استفاده کنند. بیشتر این افراد، ضمن مهاجرت شغلی، ممکن است در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تحصیل در مقاطع پایین یا فعالیت در حوزۀ تخصصی خود نیز شرکت کنند. به هر شکل، شرکت در آزمون جنرال یا آکادمیک آیلتس باید هدفمند باشد تا ارزیابی دقیق از سوی کارشناسان و متخصصین صورت گیرد.

شایان به ذکر است که، در این آزمون، مهارت‌های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت و در نهایت نمره قبولی دانشجویان، با توجه به میزان پاسخگویی آنها به سوالات آزمون، اعلام خواهد شد.

 

کلاس آنلاین آیلتس از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

 

همانطور که در بخش قبلی به طور مختصر اشاره‌ای داشتیم، آزمون آیلتس برای سنجش چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن انجام می‌شود که سه مهارت یعنی (شنیداری، نوشتاری و خواندن) به طور همزمان در زمان‌های مشخص شده انجام خواهند شد و مهارت (گفتاری یا صحبت کردن) در روز و ساعت دیگری انجام می‌شود.

مرکز زبان آرمانی، به طور تفکیک شده، آزمون تمام مهارت‌ها را به صورت آنلاین برای زبان آموزان فراهم نموده است. در قسمت دوره‌ آنلاین آیلتس، بخش زیادی از بسته‌ها و دوره‌های آموزشی این مرکز را مشاهده خواهید کرد که با توجه به نوع آزمون آکادمیک یا جنرال، مهارت نوشتاری، خواندن، شنیداری و گفتاری را تهیه خواهید کرد.

 

کلاس آنلاین آیلتس از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

 

برای طراحی و پیاده‌سازی این دوره از آموزش‌های کلاس آنلاین آیلتس، از جدیدترین روش‌های آموزش و حل تمرین استفاده شده که در هر دوره و مهارت، نکات مهم توسط تیم آرمانی به شما گوشزد خواهند شد. با آگاهی از چنین نکات مهمی، مطمئناً مراحل تست زَنی و شرکت در آزمون آیلتس برای دانشجویان، آسان خواهد بود.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس، طبق مراحل زیر برگزار خواهند شد:

 

  • آزمون Listening:

زمان آزمون کتبی در بخش شنیداری (20-30 دقیقه) است که شامل چهار بخش می‌باشد. هر قسمت از آزمون نیز دارای 10 سوال متفاوت است. در مجموع تعداد سوالات بخش Listening، 40 سوال خواهد بود. ضمن آنکه شروع آزمون آنلاین آیلتس، از این بخش می‌باشد.

  • آزمون Reading:

مرحلۀ بعد در آزمون آیلتس، بخش خواندن است که در این قسمت نیز 40 سوال با زمان ( یک ساعت) برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. عامل موفقیت شما در این آزمون، مدیریت زمان و پاسخ به تمام سوالات در مدت زمان کوتاه است. بنابراین، باید در این بخش حتماً به زمان بیشتر توجه داشته باشید.

  • آزمون Writing:

در بخش نوشتاری از زبان آموزان خواسته می‌شود تا در مورد دو موضوع متفاوت، مقاله کوتاهی بنویسند. مدت زمان این بخش از آزمون آیلتس نیز به مدت (یک ساعت) خواهد بود. بهتر است به تعداد کلمات خواسته شده در هر بخش دقت نمایید تا نمرۀ کامل از دو مقاله را دریافت کنید.

  • آزمون Speaking:

بخش آخر یعنی مکالمه یا گفتاری، دانشجویان حدوداً (11-14 دقیقه) فرصت خواهند داشت. بخش اول سوالات این آزمون، سوالات شخصی یا عمومی است و در بخش بعد با طرح یک موضوع، از شما خواسته می‌شود تا در مورد آن به مدت (2 دقیقه) مکالمه کنید و نظر خود را مطرح کنید. در بخش آخر آزمون مکالمه، در مورد موضوع مطرح شده با دانشجویان تبادل نظر خواهد شد که مدت زمان این بخش نیز حدوداً (4-5 دقیقه)خواهد بود.

 

کلاس آنلاین آیلتس در مرکز زبان آرمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

یکی از بهترین ویژگی‌های دوره آیلتس مرکز زبان آرمانی، ارائۀ برنامۀ درسی رایگان به صورت هفتگی است. این سامانه به صورت هوشمند اقدام به برنامه‌دهی درسی آیلتس با توجه به نیاز دانشجو خواهد کرد. در این بخش از دوره به سطح فعلی، زمان باقی‌مانده تا آزمون، نمره هدف و البته میزان مطالعه دانشجو در طول روز توجه خواهد شد و براساس این موارد، برنامه درسی در سطح آیلتس به شما ارائه می‌شود.

مزایای مهمی در این برنامۀ هفتگی گُنجانده شده است که بخشی از آنها شامل:

  • برنامۀ دقیق و مشخصی برای نحوۀ مطالعۀ منابع به شما ارائه می‌شود.
  • بهترین منابع آیلتس برای شما معرفی خواهند شد.
  • برنامه درسی برای هر شخص با توجه به نمره هدف و سطح فعلی دانشجو، معرفی خواهد شد.
  • بین دو فاکتور مهم آزمون آیلتس یعنی “مدیریت زمان” و “مهارت” تمرکز کرده و تعادل بین آنها را فرا خواهید گرفت.

این موارد تنها بخشی از مزایای شرکت در کلاس آنلاین آیلتس است که مسیر پیشرفت شما در هر دوره نیز قابل تشخیص است. برای آنکه اطلاعات بیشتری نسبت به هر دوره داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مشاهدۀ ویدیوهای موجود در سایت توجه کنید تا با آگاهی کامل، ثبت نام در هر دوره را در نظر بگیرید.

لازم به یادآوری است که دوره‌های آموزش آیلتس در مرکز زبان آرمانی شامل 5 بخش است.

 

دورۀ اول و پایه، دوره گرامر است.

دورۀ بعد Writing/Speaking Structure.

سپس دوره Writing/Speaking Vocabulary و در پایان دورۀ Task1 خواهد بود.

با حضور در دوره‌های ذکر شده، مطمئن باشید! با نمرۀ قبولی بالا از آزمون آیلتس عبور خواهید کرد.

 

کلاس آنلاین آیلتس در مرکز زبان آرمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

مزایای مهم شرکت در کلاس آنلاین آیلتس چیست؟

برای بسیاری از افراد حضور فیزیکی در کلاس‌های آیلتس یا زبان انگلیسی بسیار سخت است. به ویژه برای افرادی که در طول روز درگیر فعالیت و کار هستند، برنامه‌ریزی روزانه برای شرکت در جلسات حضوری آیلتس شُدنی نیست.

از سوی دیگر، برخی افراد برای اهداف مختلف مانند اقامت تحصیلی، اشتغال یا اقامت دائمی نیاز به دریافت مدرک آیلتس دارند. بنابراین، باید برای آموزش این مهارت مهم، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

ساده‌ترین راه، شرکت در دوره‌های آنلاین آیلتس مرکز زبان آرمانی است. حضور اساتید مجرب و نخبه در کنار اساتید استرالیایی در این مجموعۀ آموزشی، باعث تولید محتوای با کیفیت و همچنین معرفی منابع کامل به دانشجویان خواهد شد. ضمن آنکه، امکان مشاهدۀ چند باره، ویدیوهای آموزشی برای دانشجویان فراهم شده است.

از طرفی، با برنامه ریزی دقیق آموزشی در دوره آیلتس، دانشجویان از گام به گام یادگیری مهارت‌ها، مُطلع خواهند شد.

حضور در کلاس آنلاین زبان از مقطع پایه تا مقطع پیشرفته، باعث صرفه جویی در وقت و زمان دانشجو خواهد شد. ضمن آنکه دانشجو، در هر مکان و موقعیتی که باشد، امکان حضور در کلاس آنلاین آیلتس را نیز خواهد داشت. بنابراین با حذف محدودیت زمان و مکان، دانشجو به نقطۀ هدف خود یعنی یادگیری حرفه‌ای زبان و کسب مدرک آیلتس، سریعتر دست خواهد یافت.

 

 

 

پرسش‌هایی که ممکن است در کلاس آنلاین آیلتس سوال شوند؟

برخی دانشجویان دورۀ آیلتس در ذهن خود سوالاتی مانند سوالات زیر را دارند که در این بخش به مهمترین آنها، پاسخ خواهیم داد.

  • آیا مدرک آیلتس محدود به زمان خاصی است یا اعتبار مدرک آیلتس چند ساله است؟

بیشترین اعتباری که برای مدرک آیلتس لحاظ شده است به مدت 2 سال می‌باشد. بنابراین، بیش از دو سال باید مجدداً آزمون آیلتس بدهید.

  • فعالیت در چه مشاغلی در خارج از کشور، نیاز به مدرک آیلتس خواهد داشت؟

در حالت کلی باید عنوان کرد که بیشتر مشاغل یعنی حدوداً 80 درصد فعالیت‌ها، نیاز به مدرک آیلتس دارند. اما در بخش علوم پزشکی، پرستاری، مهندسی، ساخت و ساز، گردشگری و . . . داشتن مدرک آیلتس الزامی است. در حقیقت، با داشتن این مدرک، فعالیت شما در حوزۀ تخصصی‌تان، بهتر و همراه با پیشرفت سریع خواهد بود.

  • بیشترین و کمترین نمرۀ قبولی در آیلتس برای مهاجرت چند می‌باشد؟

اگر قصد مهاجرت به کشورهای کانادا، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا را دارید باید نمرۀ قبولی شما حداقل 6.5 باشد. در واقع، باید تمام مهارت‌های آزمون آیلتس را در حد خیلی خوب تست زده تا نمرۀ قبولی را دریافت کنید.

اما اگر برای فعالیت‌های تخصصی مانند تدریس به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنید، باید نمرۀ قبولی شما برابر 7 باشد تا امکان اشتغال برای شما فراهم شود.

  • آیا شرکت در آزمون آیلتس محدودیت سنی دارد؟

برای شرکت کنندگان این آزمون محدودیت سنی بالای 16 سال در نظر گرفته شده است. افرادی که در سنین پایین آزمون آیلتس هستند، می‌توانند با شرکت در دوره مجازی زبان در مرکز زبان آرمانی، اقدامات اولیۀ برای شرکت در دوره‌های آیلتس را از همین حالا شروع کنند تا سال به سال به قبولی در آزمون آیلتس نزدیکتر شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید