بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

امروزه بسیاری از هنرمندان برای ادامه فعالیت کاری خود در کشورهای خارجی تصمیم به مهاجرت می گیرند. برخی از این هنرمندان بر این باور هستند که اگر در محیط و شرایط جدیدی باشند می توانند حرفه هنری خودشان را به طور حرفه ای و با کیفیت و بازدهی بسیار بالاتری ادامه دهند. اگر در دسته هنرمندان هستید و قصد مهاجرت دارید، باید بهترین کشوری که برای مهاجرت هنرمندان مناسب است را پیدا کرده و با آن آشنا شوید. این عمل باعث می شود تا شما بتوانید یک تصمیم جدی برای مهاجرت خود بگیرید. همان طور که می دانید کشورهای زیادی هستند که به هنرمندان ویزا برای اقامت می دهند. ما در این مقاله می خواهیم بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان را معرفی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

شرایط مهاجرت هنرمندان به آمریکا به چه صورت است؟

هنرمندان اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، باید ویزای O1 را دریافت نمایند. شخص هنرمند باید در زمینه هنری خود از سوابق درخشانی برخوردار باشد. همچنین باید دارای رتبه و مقام در سطح بین اللملی  نیز باشد. لازم است بدانید که این ویزا یک ویزای مهاجرتی بوده و شما با دریافت این ویزا می توانید طولانی مدت در آمریکا اقامت داشته باشید. هنرمندانی که حتی در سینما و تلویزیون نیز سابقه دارند می توانند به کمک این ویزا در آمریکا اقامت بگیرند. شما می توانید آمریکا را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان در نظر بگیرید. شما به عنوان فردی که می خواهید برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • فرد متقاضی باید در زمینه ای که در خواست داده است مهارت بالایی داشته باشد.
  • باید به قدری در حرفه خود دارای سابقه باشید که بلافاصله بعد از ورود به آمریکا در زمینه مورد نظرتان مشغول به فعالیت شوید.
  • شما باید با یک کار فرمای آمریکایی در ارتباط باشید که درخواست شما را در آمریکا ارائه دهد.

هنرمندان مدارکی را  که باید برای دریافت ویزای آمریکا ارئه دهند، به شرح زیر می باشد:

  • خلاصه سوابق کاری
  • ارائه شواهد لازم مانند جایزه و مقام ها
  • کپی گذرنامه
  • نظر مشورتی گروه همسالان
  • دریافت توصیه نامه از کارشناسان حوزه هنری
  • ارائه سندی که شرایط کاری شما را اثبات نماید.

فرد متقاضی هنرمند اگر فرزند زیر 12 سال دارد می تواند برای همسر و فرزند خود نیز با مدارکی که ارائه می دهد، درخواست ویزا کند. دریافت ویزای آمریکا برای هنرمندانی که جایزه اسکار دریافت کرده اند نسبت به دیگر هنرمندان راحت تر است. همان گونه که مطالعه کردید شانس دریافت ویزا آمریکا برای هنرمندانی که جایزه بین اللملی دارند آسان تر است.

بیشتر بخوانید: آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

 

مزایای دریافت ویزای آمریکا برای هنرمندان

دریافت ویزای آمریکا دارای مزایای بسیاری است. ما در این بخش قصد داریم به چند مورد از آن ها اشاره نماییم. برخی از مزایای دریافت آمریکا برای هنرمندان به شرح زیر می باشد:

  • هنرمندانی که ویزای آمریکا را دریافت کرده اند می توانند بلافاصله بعد از ورود به این کشور در موقعیت های کاری که احتیاج به فرد توانا دارند استخدام شده و شروع به فعالیت نماید.
  • متقاضیان در هنگام درخواست ویزا دیگر نیازی به محل اقامت خارجی نخواهند داشت. همچنین نیازی به نشان دادن قصد بازگشت به کشور خود را نیز نخواهند داشت.
  • افراد می توانند با شرط داشتن ویزای معتبر، آزادانه به داخل و خارج از آمریکا سفر کنند و به هیچ گونه مشکلی بر خورد نکنند.

 

شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا به چه صورت است؟

معمولا کانادا جزء یکی از بهترین کشورها برای دریافت ویزا برای اقامت است؛ چون کشور کانادا از شرایط اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است که مهاجران در این کشور می توانند تجربه های ایده آل و منحصر به فردی را به دست بیاورند. لازم است بدانید که در این کشور برنامه های بسیار متنوعی برای مهاجران علی الخصوص برای هنرمندان در نظر گرفته می شود. با بررسی های لازم می توانید کانادا را به عنوان بهترین کشورهای آمریکایی برای اقامت هنرمندان معرفی کرد.

موضوع جالبی که در این کشور وجود دارد این است که افرادی که دارای سوابق شغلی و تحصیلی درخشانی هستند، از طریق سیستم برنامه نیروی ماهر کانادا جذب می شوند. البته این تنها روشی نیست که به عنوان یک هنرمند ویزای این کشور را دریافت نمایید. همچنین شما نیز می توانید از برنامه های استانی ایالت های کانادا نظیر آلبرتا، ساسکاچوان استفاده نموده و اقامت کانادا را دریافت نمایید.

 

متقاضیان در چه زمینه های هنری می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

متقاضیان در چه زمینه های هنری می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

متقاضیان می توانند با استفاه از برنامه خود اشتغالی به کشور کانادا مهاجرت نمایند. این برنامه به افرادی که  در زمینه های متفاوت و مختلفی چون نویسندگی، نوازندگی، نقاشی، هنرهای تجسمی و بازیگری فعالیت می کنند، این اجازه را می دهد که فعالیت هنری خود را با ارائه سوابق کاری در این کشور فعالیت کاری خود را شروع کنند.

 

امتیازات لازم برای نیروی کار هنرمند در کشور کانادا

برای این که بتوانید از طریق سیستم امتیاز بندی جذب نیروی کار وارد کشور کانادا شوید باید امتیازهای خود را به حد نصاب 35 از 100 و یا بالاتر برسانید. مواردی که باعث می شود تا در امتیاز بندی شما تاثیری رخ بدهد به شرح زیر می باشد:

  1. سن متقاضیان: برای دریافت ویزای هنرمندی بهترین سنی که شما می توانید اقدام نمایید از 21 الی 49 می باشد. اگر در این رده سنی قرار داشته باشید می توانید 10 امتیاز را به راحتی دریافت نمایید.
  2. مدرک تحصیلی: اگر مدرک تحصیلی شما مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد، می توانید 25 امتیاز را به راحتی دریافت نمایید. البته ناگفته نماند که مدرک تحصیلی که ارائه می دهید باید فوق لیسانس و یا دکتری باشد. اگر غیر از این مدارک باشد امتیاز آن کاملا متفاوت خواهد بود.
  3. سابقه کاری و یا فعالیت هنری: اگر به عنوان یک هنرمند می خواهید به کانادا مهاجرت نمایید، باید حداقل 5 سال و یا بیشتر سابقه کاری و یا هنری داشته باشید؛ چون با داشتن این سابقه کاری شما می توانید امتیاز 35 را به دست بیاورید.
  4. سطح زبان: اگر شما سطح زبان انگلیسی و فرانسوی خود را بالا ببرید، می توانید امتیاز 24 را دریافت نمایید. سطح زبان هر چقدر سطح شما بالا باشد، معادل آن می توانید امتیاز بالاتری را کسب کنید.
  5. اگر شما از شرایطی نظیر تحصیلات همسر، تحصیل در کانادا و کار در کانادا برخوردار باشید، می توانید 6 امتیاز به دست آورید.

 

مزایای مهاجرت به کانادا برای هنرمندان

  • هنرمندانی که این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند، می توانند از مزایای ویژه ای که دولت کانادا برای هنرمندان خود ارائه می دهد بهره مند شوند. همان گونه که می دانید شرایط زندگی در این کشور بسیار مناسب است. اگر در هر شغلی باشید، حقوق متوسط آن شغل نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است.
  • هزینه زندگی در کانادا بسیار پایین بوده و ساکنین این کشور می توانند به راحتی خرج زندگی خود را به دست آورند. در واقع می توان سالانه مبلغ زیادی از حقوقش را نیز پس انداز کنند.
  • جالب است بدانید که دولت کانادا برای هنرمندانی که به این کشور مهاجرت می کنند این امکان را فرام کرده است که بتوانند در کلاس های مختلف شرکت کنند و مهارت های خودشان را بالا ببرنند و ضعف های خود را تقویت نمایند.
  • این کشور نیز برای موزیسن ها نیز زیر ساخت های فراهم کرده است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به طوری که شما می توانید بهترین استودیوهای ضبط موسیقی و بهترین دستگاه‌ های ضبط  صدا را در کشور کانادا به راحتی به دست بیاورید.

 

مهاجرت هنرمندان به کشور استرالیا به چه صورت است؟

یکی دیگر از کشورهایی که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان باید معرفی کنیم، کشور استرالیا است. کشور استرالیا به دلیل داشتن شرایط خاص جغرافیایی و بهترین بازار کار می تواند بهترین انتخاب برای هنرمندانی که می خواهند در زمینه فعالیت خود پیشرفت کنند، بسیار مناسب باشد.

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا

اگر از آن دسته از هنرمندانی هستید که می خواهید ویزای هنری و فرهنگی استرالیا را دریافت نمایید، باید زمینه های لازم را برای دریافت این ویزا فراهم کنید. به عنوان مثال یکی از مهم ترین مواردی که باید در این حوزه به آن توجه کرد، داشتن یک سابقه کاری و فعالیت هنری به  میزان 2 الی 5 سال است. همچنین دسته هایی را در این کشور به عنوان هنرمند انتخاب کرده اند که شما می توانید با انتخاب یکی از این دسته ها خودتان را به اداره مهاجرت استرالیا معرفی نمایید. این دسته ها به شرح زیر هستند:

  • متقاضیانی که فعالیت هایی در حوزه کتاب و کتاب داری دارند می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.
  • افرادی که شغل آن ها حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی و هنری می باشد.
  • افرادی که در حوزه ویراستاری و نویسندگی نیز فعالیت می کنند.
  • افرادی که در زمینه بازیگری و کارگردانی فعالیت می کنند هم می توانند برای پیشرفت کاری خود به این کشور مهاجرت نمایند.
  • افرادی که در حوزه موسیقی و خوانندگی فعالیت می کنند.
  • افرادی که مترجم هستند.
  • افرادی که در زمینه های آهنگ سازی، تنظیم کننده آهنگ و یا رهبر ارکستر فعالیت می کنند.

 بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

 

برای مهاجرت به استرالیا باید حداقل 65 امتیاز کسب نمایید. موارد مهمی نظیر میزان تحصیلات، سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی تاثیر بسیار مهمی بر روی کسب امتیاز شما دارد.

 

مزایای دریافت ویزای استرالیا برای هنرمندان

هنرمندان می توانند با دریافت ویزای این کشور از مزایای آن نیز بدون هیچ گونه مشکلی برخوردار شوند. مزایای دریافت ویزای استرالیا برای هنرمندان به شرح زیر است:

  • سهولت در مهاجرت به استرالیا
  • دریافت اقامت دائم PR
  • زندگی راحت و بدون دغدغه در کشوری امن
  • شما می توانید در این کشور نیز ادامه تحصیل دهید.
  • از بورسیه تحصیلی نیز می توانید در استرالیا بهره مند شوید.
  • در این کشور به شما حتی امکان دریافت وام های دانشجویی نیز داده می شود.
  • می توانید در این کشور بیمه و خدمات بهداشتی رایگان داشته باشید.
  • می توانید به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت نمایید.
  • حق و حقوق شهروندی نیز به شما داده می شود.
  • تابعیت و پاسپورت استرالیایی می توانید دریافت نمایید.
  • می توانید برای خویشاوندان نزدیک خود نیز اسپانسر شوید.
  • می توانید در این کشور نیز مهارت های خود را ارتقا دهید.

شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش  

شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش

کشور اتریش یکی از مناسب ترین و بهترین کشورها برای هنرمندان محسوب می شود که می توانند فعالیت های کاری و هنری خود و اقامت را با یک عملکرد عالی به دست بیاورند. اگر می خواهید از طریق ویزای هنری اقامت اتریش را به دست آورید، در مرحله اول باید زمینه های هنری نظیر موسیقی، نقاشی، بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و ….. فعالیت داشته باشید. همچنین شما باید سابقه فعالیت در این زمینه ها را نیز داشته باشید. سابقه مورد نیاز برای این زمینه های هنری معمولا 2 الی 5 سال است که شما می توانید با این سابقه کاری بالا امتیاز خوبی دریافت کنید و مراحل دریافت ویزای این کشور را به راحتی بگذرانید.

از مهم ترین مواردی که می توانید به عنوان سابقه کاری از آن استفاده کنید شامل جوایز هنری، برخورداری از سابقه کار در گالری های متنوع هنری و … هستند. لازم است بدانید که متقاضیانی که می خواهند مدارک مورد نیاز برای سابقه کاری ارائه دهند، باید طوری باشد که بتوانند اثبات نمایند که تنها درآمد آن ها از فعالیت هنری است که نسبت به آن اقدام به مهاجرت کرده اند. دولت اتریش بر این نظر است که افراد هنرمندی که وارد این کشور می شوند می توانند بعد از ورود به این کشور فعالیت هنری خود را در قالب های متفاوتی شروع کنند؛ چرا که باید از پس هزینه و مخارج زندگی خود بربیایند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

مدارک مورد نیاز جهت ویزای اتریش برای هنرمندان

دریافت ویزای هنرمندان و مهاجرت به این کشور از طریق ویزای هنرمندی، نیازمند داشتن شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز برای به دست آوردن ویزای اقامتی اتریش است. مدارکی که ارائه می دهید، باید دقیق و مستند باشند تا بتوانید تاییدیه سفارت را به دست آورید. در غیر این صورت ممکن است پرونده شما رد شود و نتیجه ویزای شما ریجکت شود. مدارک مورد نیاز جهت ویزای هنرمندان اتریش به شرح زیر است:

  • گواهی تمکن مالی
  • قراردادهای کاری خود را ارائه دهید.
  • برای سوابق حرفه ای در گالری ها و شرکت‌ های هنری نامه دریافت نمایید.
  • هنرمند بودن خود را از طریق ارائه نمونه آثار خلق شده و یا فروخته شده اثبات نمایید.
  • سوابق کاری درخشان و شناخته شده خود را در صورت وجود ارائه دهید.

 

مزایای اقامت هنرمندان در کشور اتریش

متقاضیان هنرمندی که تمایل مهاجرت به اتریش را دارند، با اقامتی که به دست می آورند می توانند از مزایای این کشور برخوردار باشند. مزایای اقامت هنرمندان در کشور اتریش به شرح زیر است:

  • با دریافت ویزای هنرمندی شخص متقاضی می ‌تواند در این کشور مشغول به کار شده و یا به ادامه تحصیل خود بپردازد.
  • اقامت هنرمندی که دریافت می کنید نیازی به پرداخت مالیات و حق بیمه نخواهید داشت.
  • مراحل دریافت ویزای هنرمندی نسبت به سایر ویزاها آسان تر است.
  • شما می توانید اقامت دائم اتریش را بعد از 5 سال زندگی در این کشور دریافت کنید، همچنین تابعیت و پاسپورت کشور اتریش را شما می توانید بعد از 7 سال اقامت دریافت نمایید.
  • بیمه بازنشستگی و سلامت توسط دولت اتریش به هنرمندان پرداخت می شود.
  • متقاضی می ‌تواند به صورت مستقل در این کشور فعالیت خود را شروع نماید.
  • در کشور اتریش برای درآمد سقفی تعیین نشده است.
  • توانایی تولید آثار هنری و فروش آن را در کشورهای مختلف به شما می دهند.
  • شما می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون هیچ گونه محدودیتی سفر کنید.
  • تحصیل فرزندان شما به صورت رایگان در مدارس اتریش صورت می گیرد.
  • همسر متقاضی می ‌تواند در موسسات آموزش عالی اتریش تحصیل کرده و یا با هر مهارتی که دارد مشغول به کار شود.
  • برای متقاضیان این امکان وجود دارد که وام بانکی دریافت نمایند.
  • شما با داشتن اقامت این کشور می توانید به 27 کشور بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید.

شرایط مهاجرت هنرمندان به هلند  

شرایط مهاجرت هنرمندان به هلند

افرادی که قصد دارند از طریق ویزای هنرمندان به کشور هلند مهاجرت نمایند، آن ها این کشور را به چشم اشتغالان کارآفرین می بینند، اما کمی متفاوت تر با آن ها برخورد می شود. اگر شما می خواهید اقامت هلند را دریافت نمایید، باید برای وزارت آموزش، فرهنگ و علوم یک پلن و طرحی را ارائه دهید. این طرح و پلن شما باید به طوری باشد که درآمد کافی شما را نشان دهد. اگر غیر از این باشد طرح شما را وزارت خانه رد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به سوئد

 

مزایای اقامت هنرمندان در کشور هلند

مهاجرت به کشور هلند که یکی از بی نظیرترین کشورهای اروپایی از نظر طبیعت است، از  مزایای بسیاری برخوردار است که ما در این بخش می خواهیم به چند مورد از این مزایا اشاره نماییم. مزایای اقامت هنرمندان در کشور هلند به شرح زیر است:

  • زندگی و اقامت در این کشور می تواند از لحاظ کیفیت و استانداردهای زندگی جزء برترین کشور های اروپایی محسوب می شود.
  • هزینه تحصیل در این کشور کم و در بسیاری از مواقع کاملا رایگان است. همچنین تدریس در دانشگاه ها و مدارس های این کشور به زبان انگلیسی می باشد.
  • شما می توانید با دریافت ویزای همراه با همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت نمایید.
  • دانشگاه های هلندی دارای اعتبار و ارزش جهانی است. همچنین مدرک دانشگاهی این کشور اعتبار بسیار بالایی دارد.
  • در این کشور جذابیت های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که می توانید زندگی خوبی داشته باشید.
  • شما در این کشور می توانید به راحتی از بورسیه تحصیلی و همچنین دریافت مجوز کار دانشجویی برخوردار شوید.
  • می توانید اقامت دائم و تابعیت هلند را به راحتی دریافت نمایید.
  • هنرمندانی که به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از وام های بانکی نیز استفاده نمایند.

 

مدارک مورد نیاز جهت ویزای هلند برای هنرمندان

برای این که بتوانید ویزای هلند را دریافت نمایید، باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید. این مدارک به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرند و اگر دارای نقصی باشد سفارت درخواست شما را رد می کند. مدارکی که باید به سفارت خانه ارائه دهید به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی: باید در مرحله اول شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، عکس، کارت پایان خدمت، سند ازدواج و … را ارائه دهید. با توجه به جنسیت و تاهل این مدارک کم و زیاد می شود.
  • مدارک شغلی: در مرحله دوم باید مدارک شغلی خود نظیر گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه تأمین اجتماعی و قرارداد های کاری خود را ارائه دهید. باید دقت داشته باشید که تمامی این مدارک باید در سربرگ های رسمی و با مهر باشد.
  • مدارک مالی: در مرحله سوم باید مدارک مالی که تمکن مالی، گردش حساب، سند ملکی و … هستند را ارائه دهید. شما با داشتن سند ماشین نیز می توانید آن را به سفارت ارائه دهید.

سخن پایانی

هنرمندانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می توانند نخست چند کشور را انتخاب نمایند. سپس آن ها را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهند و در نتیجه نسبت به مزایا و اقتصاد خوب آن کشور تصمیم درست خود را بگیرند و اقدام به مهاجرت نمایند. ما در این مقاله چند کشور را که جزء بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان است را به طور اختصاصی مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید از این اطلاعات استفاده کنید. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید