بهترین کالج های کانادا

کانادا جزو کشورهایی است که بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی محسوب می ‌شود. دانشجویان بین المللی می ‌توانند در بهترین دانشگاه ‌ها و کالج‌ های با کیفیت بالا و با هزینه ‌های مقرون به صرفه در این کشور به تحصیل مشغول باشند‌. اکثر افرادی که به کشور کانادا مهاجرت می ‌کنند، از راه تحصیل اقدام می ‌کنند؛ زیرا این روش بهترین راه برای دریافت اقامت دائم در کشور کانادا محسوب می ‌شود. کانادا دومین کشور دنیا در زمینه زیرساخت ‌های آموزشی پیشرفته است. همچنین مدارک تحصیلی که توسط کالج‌ های کانادا ارائه می‌ شود، در هر جای دنیا معتبر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با بهترین کالج‌ هایی کانادا وجود دارند، در ادامه مطلب ما را دنبال کنید تا شما را با نکات بیشتر در این زمینه آشنا کنیم.

 

چرا  تحصیل در کالج‌ های کانادا بسیار حائز اهمیت است؟

کشور کانادا همیشه جزو کشورهایی بوده است که برای ادامه تحصیل طرفداران بسیار زیادی داشته است. بر اساس تحقیقات بسیار زیادی که در چند سال اخیر انجام شده است، نشان داده اند که دانشجویان بین المللی در این کشور سالانه در حال افزایش هستند. بدون شک دلایل بسیار زیادی وجود دارد که در افزایش این تعدادی از دانشجویان بین المللی تاثیر گذار بوده است. با توجه به اینکه کشور کانادا یک تجربه محیط دو زبان را برای دانشجویان فراهم می ‌کند، پس در این صورت شما می ‌توانید زبان دوم دیگری را هم یاد بگیرید. این گزینه یک امتیاز بسیار مناسب برای آینده شغلی و تحصیلات محسوب می‌ شود.

تمام کالج ‌هایی که در کشور کانادا وجود دارند، آموزش‌ های خود را در سطح جهانی به دانشجویان بین المللی ارائه می‌ دهند و این واقعیت در جهان بسیار معروف شده است. به همین دلیل تمامی کالج ‌هایی که در کشور کانادا وجود دارند، از شهرت جهانی برخوردار هستند. افرادی که در هر یک از کالج ‌های کانادا مشغول به تحصیل هستند، می‌ توانند آینده خود را تضمین کرده و بعد از فارغ التحصیلی به شغل مورد نظر خود بپردازند. بعد از مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در کالج ‌های این کشور، شما می ‌توانید اقامت خود را در هر زمانی که لازم باشد، تمدید کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

معرفی 10 کالج برتر در کانادا

امروزه کالج‌ های زیادی در کشور کانادا وجود دارند که در رشته های مختلف فعالیت دارند و دوره های آموزشی متعدد برای آن ها برگزار می شود. هر دانشجو با توجه به شرایط خود می تواند در انتخاب کالج مناسب برای خود اقدام کند و در آن مشغول به تحصیل باشد. در نهایت می تواند بعد از فارغ التحصیلی از این کالج ها، آینده روشنی را در زمینه تحصیلی و شغل داشته باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در کالج های کشور کانادا دارید، بهتر است که با بهترین کالج های این کشور آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین مورد آن را انتخاب و در آن مشغول به تحصیل باشید. همچنین توصیه می شود که در ابتدا با یکی از موسسات مهاجرتی در ارتباط باشید تا این افراد بتوانند بهترین کالج های این کشور را به شما معرفی کنند. ۱۰ مورد از بهترین کالج های موجود در کشور کانادا عبارت است از:

  1. کالج سلکرک:

این کالج در بریتیش کلمبیا‌ واقع شده است و در سال ۱۹۶۶ آن را تاسیس کرده اند. کالج سلکرک از آن زمان به بعد، به عنوان یکی از موسسه های آموزشی و کاربردی شناخته شده است. این کالج مدرک دیپلم و کاردانی را در دوره‌ های گوناگون به دانشجویان بین ‌المللی واگذار می ‌کند. در کالج سلکرک علاوه بر فعالیت ‌های آکادمیک، فعالیت ‌های عملی زیادی صورت می گیرد که برای سلامت روانی و جسمی دانشجویان بین المللی بسیار تاثیر گذار است.

 

معرفی 10 کالج برتر در کانادا

 

  1. کالج کانستوگا:

یکی از بهترین و معتبرترین کالج های کشور کانادا، کالج کانستوگا است که در استان انتاریو قرار دارد. با توجه به اینکه این کالج در شهر آرامش بخش کیچنر است، پس محیط امن و آرام را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌ کند. این کالج در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و در کل می توان گفت که یازده هزار دانشجوی بین المللی به صورت تمام نیمه وقت را در خود جای داده است.

  1. کالج لمبتون:

این کالج در سال ۱۹۶۹ در استان انتاریو تاسیس شده است. کالج لمبتون جزو برترین کالج های تحقیقاتی در کانادا محسوب می ‌شود که رتبه اول در این کشور را به خود اختصاص داده است. هنرهای کاربردی، مدیریت کسب و کار، مراقبت بهداشتی و غیر جزو رشته های محبوب در این کالج محسوب می ‌شوند. می‌ توان گفت در این کالج تقریباً ۳۵۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف جهان ثبت نام کرده اند و به تحصیل در این کشور مشغول هستند. دانشجویان بین المللی که در این کالج تحصیل می کنند، معمولاً ۷۶۰۰ دلار به آن ها کمک می شود. تمامی دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارند، بهترین گزینه برای ادامه تحصیل آن ها کالج لمبتون است.

  1. کالج جورج براون:

این کالج در استان تورنتو قرار دارد و جزو زیباترین کالج ها در کشور کانادا محسوب می شود. فعالیت های آموزشی این کالج به صورت تمام وقت، نیمه وقت و مداوم در حال برگزاری هستند. این کالج به دانشجویان بین المللی امکان می دهد که علاوه بر کلاس های درس، به صورت پاره وقت به شغل مورد علاقه خود بپردازند. همراه با کالج جورج براون موسسات و شرکت ‌های مختلف برای اشتغال دانشجویان در حال همکاری هستند.

  1. کالج لویالیست:

کالج لویالیست در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده است و از همان زمان فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرده است. به گونه ای که امروزه جزو بهترین کالج های کشور کانادا محسوب می ‌شود. اکثر فعالیت‌ های آموزشی این کالج در زمینه هنر کاربردی و فناوری است. تمامی افرادی که به عنوان کارمند در کالج لویالیست مشغول به فعالیت هستند، با اخلاق نیک و مسئولیت پذیری که دارند، دانشجویان را به‌ خوبی راهنمایی و پشتیبانی می کنند. تحصیل در این کالج بهترین گزینه‌ برای ادامه تحصیل در کانادا محسوب می شود.

  1. کالج داگلاس:

کالج داگلاس هم جزو بهترین کالج های کانادا محسوب می‌ شود که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این کالج همچنین دو پردیس در شهر کوکیتلام و نیو وست مینستر دارد. این کالج در سال ۱۹۷۰ میلادی تاسیس شده است و سالانه ۲۵ هزار دانشجو به صورت تمام وقت و نیمه وقت در دو پردیس های این کالج مشغول به تحصیل هستند.

کالج داگلاس

  1. کالج هامبر:

یکی از معروف ترین و معتبرترین کالج کشور کانادا، کالج هامبر است که جزو محبوب‌ ترین کالج های این کشور محسوب می ‌شود. این کالج در استان انتاریو و در مرکز شهر دارد. کالج هامبر در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است و سالانه ۲۰ هزار دانشجو را به صورت تمام وقت و نیمه وقت را پذیرش می کند. همچنین از لحاظ بزرگی و اندازه ای که دارد، در بین کالج های این کشور بسیار مشهور شده است.

  1. کالج سنتنیال:

کالج سنتنیال از کالج های دیگری است که در شهر تورنتو قرار دارد و در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است. این کالج جزو قدیمی ‌ترین کالج های کشور کانادا محسوب می شود. با توجه به اینکه چند فرهنگ مختلف در این کالج حاکم است، پس سنتنیال یکی از کالج هایی است که چند فرهنگی شده است. این کالج در ۵ پردیس در حوزه تجارت، گردشگری، مهندسی و غیره به دانشجویان بین المللی خدمات آموزشی خود را ارائه می دهد. تمامی دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند برای ادامه فعالیت‌ های تحصیلی و آموزشی خود، به صورت تمام وقت و نیمه وقت در این کالج در کشور کانادا ثبت نام کنند.

  1. کالج سنکا:

کالج سنکا در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و سالانه هزاران هزار دانشجو از سراسر جهان برای پذیرش در این کالج درخواست می دهند. این کالج فعالیت های آموزشی و یادگیری بسیار زیادی را برای دانشجویان فراهم می ‌کند. با توجه به اینکه کالج سنکا دوره کوآپ را برگزار می ‌کند، پس بسیار معروف شده است. کالج سنکا رشته های مختلفی مانند مهندسی، تجارت، بهداشت و غیره را در اختیار دانشجویان خود قرار می  دهد. به همین دلیل اکثر دانشجویانی که به این رشته ها علاقه مند هستند، می‌ توانند آینده شغلی خود در این کالج تضمین کنند. توجه داشته باشید که در کالج سنکا خدماتی دیگر چون خوابگاه و فعالیت های فوق برنامه هم در اختیار دانشجویان بین المللی در کشور کانادا قرار می گیرد.

  1. کالج موهاک:

کالج موهاک در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و یک کالج تحقیقاتی و کاربردی در کشور کانادا محسوب می شود. فناوری، بهداشت و خدمات اجتماعی و غیره جزو رشته هایی هستند که در این کالج تدریس می‌ شوند. یکی از مزیت‌ های مهم این کالج، این است که به راحتی آماده پذیرش دانشجویان بین‌ المللی است. یکی دیگر از مزیت های مهم در کالج موهات این است که برای تمامی دانشجویان بین المللی پشتیبانی تحصیلی، بیمه درمانی، اقامت، بورسیه و غیره را در نظر می ‌گیرد.

 بیشتر بخوانید: مهاجرت قبل از سن قانونی ممکن است؟

شرایط و قوانین تحصیل در بهترین کالج های کانادا

سیستم آموزشی کشور کانادا چون سایر کشورهای دیگر شرایط و قوانین خاصی برای تحصیل دانشجویان دارد. در کشور کانادا هر یک از استان ها و شهرهای آن به حالت مستقل سیستم آموزشی خاص منطقه خود را دارند. توجه داشته باشید اختلافاتی در سیستم آموزشی هر منطقه نسبت به سایر مناطق دیگر وجود دارد. اما این کشور یک هماهنگی کلی در سیستم آموزشی در مناطق کشور خود ایجاد کرده است. با توجه به اینکه فعالیت‌ های آموزشی و سیستم آموزشی در برخی از مناطق با یکدیگر تفاوت هایی دارند، از این رو کیفیت آموزشی در نقاط مختلف افزایش یا کاهش پیدا می کند.

شرایط و قوانین تحصیل در بهترین کالج های کانادا

افرادی که در کالج های کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند، دوره تحصیلی آن ها به سه دسته مجزا می شود. اولین ترم مربوط به تیم پاییز است که از اواخر ماه اوت تا ماه دسامبر ادامه دارد. ترم دوم مربوط به زمستان است که از ماه ژانویه تا آوریل ادامه دارد. همچنین ترم سوم مربوط به تابستان است که از ماه آوریل تا ژوئن برگزار می شود.

هزینه های تحصیل در کشور کانادا با توجه به فعالیت های آموزشی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، محاسبه می شود. شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کالج های کشورهای مختلف دنیا با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به همین دلیل هنگامی که شما قصد دارید در کالج های کشور کانادا به تحصیل مشغول باشید، ابتدا باید اطلاعات کافی در زمینه شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر یک از کالج های مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس می توانید برای پذیرش در بهترین کالج اقدام کنید تا بتوانید به صورت موفق در مسیر مهاجرت تحصیلی خود پیش بروید.

توجه داشته باشید که شرایط سنی برای دریافت پذیرش تحصیلی در کشور کانادا و ویزا از اهمیت بالایی برخوردار نیست. البته در زمینه امور اداری مهاجرت و تشکیل پرونده سن افراد مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این زمینه افرادی که سن بالایی دارند برای پذیرش دچار دشواری هایی می شوند. به عنوان مثال فردی که ۴۵ سال سن دارد، به سختی می تواند پذیرش خود برای ادامه تحصیل در کالج های کشور کانادا را دریافت کند. در این صورت بهتر است که از راهنمایی های یک مشاوره تحصیلی مجرب استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید: بازار کار رشته هنر در کانادا

مزیت‌های تحصیل در کالج های کشور کانادا

با توجه به اینکه کشور کانادا جزو امن ترین و زیباترین کشورهای جهان است، معمولاً به عنوان مقصد ادامه تحصیل اکثر دانشجویان انتخاب می شود. کشور کانادا در کالج های خود برای دانشجویان بین المللی خدمات بسیار زیادی را عرضه می ‌کند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل خود کشور کانادا را انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که تحصیل در کالج های کشور کانادا مزیت ‌های بسیار زیادی دارد که هر یک از دانشجویان بین‌المللی می ‌توانند از این مزیت ها برخوردار شوند. برخی از مزیت های تحصیل در کالج های کشور کانادا عبارت است از:

  • پایین بودن شهریه کالج:

کانادا جزو کشورهایی است که ارزان ترین هزینه ها را برای تحصیلات خود نسبت به کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان و غیره در نظر می‌ گیرد. دانشجویان بین المللی که در کالج های کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند، کمترین شهریه را نسبت به سایر کشورهای جهان پرداخت می کنند. به همین دلیل امروزه دانشجویان زیادی در کالج های این کشور مشغول به تحصیل هستند. به گونه ای که امروزه اکثر افراد ادامه تحصیل کشور کانادا را به عنوان بهترین روش مهاجرت خود انتخاب می‌ کنند که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است.

  • کاهش طول دوره کالج:

دوره تحصیلات در کالج های کانادا به ۱ تا ۳ سال زمان نیاز دارد. دانشجویان بین المللی می توانند در زمان کوتاه تری فارغ التحصیل شده و شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند. همچین می ‌توانند بعد از فارغ  التحصیلی اقامت دائم خود در این کشور را به دست آورند.

  • افزایش امکان اشتغال:

تمامی رشته هایی که در کالج های کانادا تدریس می شوند، بر اساس بازار کار طراحی شده اند. همچنین تمامی آموزش هایی که در این کالج ها داده می شوند، علمی و کاربردی هستند. به همین دلیل تمامی کارفرمایانی که در کشور کانادا فعالیت دارند، افرادی را استخدام می کنند که در کالج های این کشور فارغ التحصیل شده اند.

  • تحصیل با مدرک دیپلم:

از مزیت های بسیار مهم تحصیل در کالج های کانادا، این است که کالج های آن به آزمون های ورودی مانند کنکور نیاز ندارند. در این صورت دانشجویانی که قصد ثبت نام در کالج های برتر این کشور را دارند، دچار استرس و نگرانی کنکور و آزمون ها نخواهند شد. به همین دلیل افرادی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند، می توانند در دوره چهار ساله لیسانس کالج های کانادا شرکت کنند.

 

مزیت‌های تحصیل در کالج های کشور کانادا

 

  • تحصیل در کشوری با امنیت بالا:

کانادا جزو کشورهایی است که امنیت زندگی در آن فوق ‌العاده بالا است. به همین دلیل افرادی که در این کشور به تحصیل و زندگی مشغول هستند، بدون دغدغه و نگرانی می توانند به فعالیت‌ های روزمره خود بپردازند. به همین دلیل کشور کانادا جزو بهترین گزینه ‌ها برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

  • به دست آوردن فرصت های طلایی:

دانشجویانی که در کشور کانادا تحصیل می کنند، دارای مدرک معتبری هستند که در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. به همین دلیل افرادی که در این کشورها تحصیل می کنند، در آینده در هر جای دنیا به راحتی می ‌توانند استخدام شوند؛ چرا که از اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

 

هزینه های تحصیل در کالج های کشور کانادا

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر متقاضیان مهاجرت کشور کانادا را به خود درگیر می ‌کند، این است که تحصیل در کالج های این کشور به چه هزینه هایی نیاز دارد؟ توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در کالج های کانادا به عوامل متعددی بستگی دارد. شما برای تعیین هزینه ها باید این عوامل را مد نظر داشته باشید. یکی از موارد بسیار مهمی که ارتباط مستقیمی با هزینه شما دارد، این است که شما به چه صورت در کشور کانادا اقامت دارید. کشور کانادا جزو بهترین کشورهایی است که امکانات و خدمات رفاهی بسیار زیادی را در اختیار دانشجویان بین ‌المللی خود قرار می دهد.

در صورتی که قصد داشته باشید در مسیر مهاجرت خود با موسسات و شرکت های مهاجرتی همراهی کنید، باید هزینه‌ های بیشتری را برای آن در نظر داشته باشید. در این صورت هزینه های مهاجرت شما افزایش پیدا می‌ کند؛ اما توجه داشته باشید که در این صورت می توانید با اطمینان بیشتری مراحل مهاجرت خود را انجام داده و در کمترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسید.

 بیشتر بخوانید: برای کار در کانادا چقدر زبان لازم است؟

نحوه اقدام برای ادامه تحصیل در کالج های کانادا

کانادا جزو کشورهایی است که بهترین کالج های دنیا را در خود دارد؛ به همین دلیل افراد بسیار زیادی قصد دارند که در کالج های این کشور به تحصیل مشغول باشند و از مزیت های بسیار زیاد آن بهره مند شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای ادامه تحصیل خود، کالج های کانادا را انتخاب کرده‌اید، بهتر است که در ابتدا در مورد شرایط، قوانین و همه کالج های این کشور اطلاعاتی را به دست بیاورید تا بتوانید برای آینده خود بهترین تصمیم را بگیرید.

در این زمینه بهتر است که با موسسات و کارشناسان مهاجرتی در ارتباط باشد. این افراد با توجه به اطلاعات بسیار زیادی که دارند می توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. اما قبل از اینکه یک مشاوره و کارشناس مهاجرتی را انتخاب کنید، در این زمینه تحقیقاتی انجام دهید تا یک فرد متخصص در این زمینه را پیدا کنید تا بتواند اطلاعات کامل در اختیار شما قرار دهد. سپس این کارشناسان با توجه به شرایط شما بهترین تصمیمات را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین این افراد می توانند از ابتدا تا پایان مهاجرت شما را راهنمایی کنند و تمامی مشکلاتی که امکان دارد برای شما پیش بیاید را برطرف کنند.

 

نحوه اقدام برای ادامه تحصیل در کالج های کانادا

سخن پایانی

سالانه افراد زیادی به عنوان دانشجو به کشور کانادا مهاجرت می کنند تا بتوانند از مزیت های بسیار زیاد تحصیل در کالج این کشور بهره مند شوند. با توجه به اینکه سیستم آموزشی در کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل مزیت های بسیار زیادی را در اختیار مهاجران قرار می دهد. امروزه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که شما قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور، باید اطلاعات کافی در مورد انواع رشته ها، کالج ها و شرایط مورد نیاز به دست بیاورید تا بتوانید بر اساس شرایط خود برای ادامه تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید. توصیه می شود که با شرکت های مهاجرتی معتبر در این زمینه در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید