بهترین پادکست های انگلیسی

یکی از بهترین راه های تقویت مهارت مکالمه گوش دادن به پادکست های انگلیسی است. در این مقاله بهترین پادکست های انگلیسی را معرفی و خصوصیات هر کدام را شرح می دهیم.

پادکست ها در واقع فایل های صوتی ضبط شده به زبان انگلیسی هستند که با هدف آموزش زبان و تقویت مهارت های مختلف زبانی طراحی شده اند. صنعت ساخت پادکست به خصوص در زمینه های آموزشی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و هر چه پیش میرویم کیفیت پادکست ها نیز پیشرفت می کند و با روش های جدیدتر تدریس زبان انگلیسی نیز تطبیق داده می شوند.

برخی زبان آموزان به اشتباه تصور می کنند که پادکست ها فقط برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی مفید هستند در صورتی که با استفاده از این پادکست ها می توانید تمام مهارت های زبان انگلیسی از جمله رایتینگ و حتی گرامر و دایره لغات خود را تقویت کنید.

پادکست های انگلیسی در لهجه ها، سطوح و موضوعات مختلفی توسط مراکز آموزشی زبان انگلیسی صدابرداری و تولید می شوند. اکثر این پادکست ها از اصول مدرن یادگیری زبان انگلیسی پیروی می کنند و تمرینات بسیار موثری نیز برای تقویت لغات و اصطلاحات مختلف در کنار تقویت مهارت لیسنینگ را شامل می شوند.

این پادکست ها توسط انگلیسی زبانان بومی با لهجه های مختلف نظیر بریتیش، آمریکن و استرالیایی تولید می شوند و اگر احساس می کنید متوجه صحبت های انگلیسی زبانان نیتیو در فیلم ها نمی شوید، تمرین لیسنینگ با این پادکست ها می تواند کمک کند درک بیشتری نسبت به آنها داشته باشید.

در زیر لیست 10 تا از بهترین پادکست های زبان انگلیسی در سال 2021 را آورده ایم. این پادکست ها را در سه زیر گروه مقدماتی (Elementary)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced) تقسیم می کنیم که در زیر مشاهده می کنید. با ما همراه باشید.

اینجا ببینید: دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی آرمانی 

 

1. پادکست های سطح مقدماتی (Elementary)

Learn English

learn english podcast

یکی از بهترین پادکست های انگلیسی پادکست Learn English می باشد. این پادکست یکی از پادکست های شگفت انگیز و عالی از British Council می باشد. اپیزودهای این پادکست بر پایه مکالمه می باشد. این پادکست شرایط مختلفی که در زندگی روزمره خود با آنها مواجه می شوید را بازسازی کرده و لغات مربوط به آنها را پوشش می دهد. بعلاوه این پادکست در پایان هر اپیزود کوئیزهای کوتاهی نیز ارائه می دهد. این کوئیزها مطالبی که در هر درس فرا گرفته اید را از شما آزمون می گیرد. این روش برای یادگیری لغات جدید و پیشرفت سریع در زبان انگلیسی بسیار موثر است.

پیشنهاد ما: آموزش زبان انگلیسی عمومی ترمیک آرمانی

 

Voice of America

از جمله بهترین پادکست های انگلیسی در سطح مقدماتی می توان از Voice of America نام برد. اگر قصد دارید انگلیسی را با گوش دادن به موضوعات جالب و روز دنیا یاد بگیرید پادکست Voice of America  را به شما پیشنهاد می کنیم. این پادکست دارای برنامه های صوتی می باشد که در آنها خیلی آرام تر از انگلیسی طبیعی صحبت شده است و برای سطح مقدماتی بسیار مناسب می باشد.

بعلاوه، این برنامه علایق متفاوت افراد را پوشش می دهد و در آنها در مورد موضوعات مختلفی از جمله موسیقی پاپ آمریکایی و نحوه شکل گیری آن، فیلم های آمریکایی و هالیوود، تاریخ شکل گیری فرهنگ آمریکا، نظریات علمی جالب و خیلی مسائل دیگر صحبت شده است و تمام موضوعات جذاب و آموزنده هستند. حتی در بخش هایی از پادکست به آموزش گرامر کاربردی نیز پرداخته می شود که می تواند خیلی برای شما مفید باشد.

 

Espresso English

یکی دیگر از بهترین پادکست های انگلیسی مقدماتی برای تقویت زبان پادکست Espresso English می باشد. این پادکست درس های سرگرم کننده، ساده و واضحی دارد که در عین حال بسیار آموزنده هستند و برای تقویت زبان انگلیسی بسیار موثر می باشند. هر درس از این پادکست فقط 5 تا 10 دقیقه می باشد و طوری طراحی شده که در همین زمان کوتاه مطالب خیلی مفیدی را به شما آموزش می دهد. زبان آموزان می توانند در غالب این پادکست ها به یادگیری گرامر انگلیسی، لغات، عبارات و … بپردازند.

 

2. پادکست های سطح متوسط (Intermediate)

 

6 Minute English

یکی از بهترین پادکست های انگلیسی در سطح متوسط بدون شک پادکست Minute English 6 می باشد. گروه آموزشی BBC بوسیله پادکست 6 Minute English سعی کرده روشی سرگرم کننده را برای آموزش زبان انگلیسی در پیش بگیرد. اپیزودهای این پادکست بر اساس مکالمات و بحث هایی بین دو شخصیت ثابت این پادکست یعنی Nick  و Alice می باشند که در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی طراحی و ساخته شده است. موضوعات انتخاب شده همگی موضوعاتی جالب هستند که به سوالات جذابی نظیر “همسر شما چه مقدار می ارزد؟” می پردازند. همچنین هر اپیزود دارای متن درس و یک لیست از لغات درس به همراه معانی می باشد.

Podcasts in English

پادکست Podcasts in English یک مورد دیگر از لیست بهترین پادکست های انگلیسی ما می باشد که به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارد می تواند خیلی برای زبان آموزان مفید باشد. وبسایت اصلی این پادکست برای سطوح مختلف بخش هایی را طراحی و ارائه کرده است. بعلاوه اپیزودها همگی کوتاه و در حد 5 دقیقه هستند که برای افرادی که زمان کمی برای تمرین دارند مناسب است. همچنین این پادکست در مورد موضوعات جالبی صحبت می کند و بازی هایی را نیز در موضوعات جذابی مانند “10 حقیقت در مورد جام جهانی” طراحی کرده که می تواند برای خیلی ها در عین آموزنده بودن سرگرم کننده نیز باشد.

Culips ESL Podcast

culips podcast
اگر قصد دارید زبان انگلیسی را در موضوعات مختلف یاد بگیرید مسلما نمی توانید پادکست Culips ESL Podcast را از لیست بهترین پادکست های انگلیسی خود حذف کنید. این پادکست برای تمام زبان آموزان مطالب مفیدی دارد زیرا حاوی بیش از 600 پادکست می باشد که تمامی موضوعات را پوشش می دهند. پادکست Culips ESL Podcast شامل 7 سریال مختلف می باشد.

نام یکی از سریال ها “Chatterbox” است که به شما کمک می کند تا گوش شما به درک زبان طبیعی با سرعت معمول عادت کند. در یکی دیگر از سریال ها که نام آن “Speak Easy” می باشد سعی شده مکالمه با لهجه بومی و صحبت به صورت واضح و قابل درک به شما آموزش داده شود. این پادکست همچنین دارای راهنمای مطالعه قابل دانلود نیز می باشد.

 

3. پادکست های سطح پیشرفته (Advanced)

 

The English We Speak

در سطح پیشرفته می توان پادکست The English We Speak را به عنوان یکی از بهترین پادکست های انگلیسی نام برد. پادکست The English We Speak نیز توسط BBC تولید شده و تمرکز آن روی اصطلاحات و عبارات روزمره در سطح پیشرفته و بر طبق مکالمات روزمره است.

هر اپیزود از این پادکست شامل یک مکالمه کوتاه بین دو نفر می باشد که هر هفته روی یک اصطلاح تمرکز می کنند و معنی، کاربرد و فلسفه به وجود آمدن آن اصطلاح را توضیح می دهند. جوری که در ذهن فرد کاملا هک می شود. برای مثال یکی از اپیزودها روی اصطلاحات “eye candy” و “sweet tooth” تمرکز می کند. جالب تر این است که این اصطلاحات در متن و کانتکست (Context) مربوط به خود تدریس می شوند که بهترین راه برای یادگیری لغات و اصطلاحات جدید می باشد.

IELTS Energy

ielts energy podcast

پادکست IELTS Energy یک پادکست آمریکایی است که در زمینه آموزش آیلتس طراحی و تولید شده است. این مجموعه شامل 160 قسمت می باشد. هر اپیزود 10 تا 17 دقیقه می باشد که به صورت حرفه ای به آموزش نکات کلیدی آزمون آیلتس پرداخته است. لهجه این پادکست آمریکایی است و در آنها به هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ و استراتژی های کسب نمره بهتر پرداخته شده است.

 

جمع بندی بهترین پادکست های انگلیسی

در این مقاله بهترین پادکست های انگلیسی را مورد بررسی قرار دادیم. معمولا زبان آموزانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند به دنبال معیارهایی هستند تا بهترین پادکست زبان انگلیسی مناسب خود را پیدا کنند. البته نمی توان یک پادکست را به عنوان بهترین پادکست معرفی کرد. زیرا اینکه چه پادکستی برای چه کسی بهترین است به شرایط و نیاز خود زبان آموز بستگی دارد.

برای مثال کسی که به دنبال تقویت مهارت مکالمه باشد با کسی که برای تقویت آیلتس به پادکست احتیاج دارد به دلیل نیازهای متفاوت به نتایج مختلفی در جستجوی بهترین پادکست انگلیسی برای خود می رسند.

در این مقاله، ما سعی کردیم پادکست ها را بر اساس سطح بندی معرفی کنیم زیرا یکی از دغدغه های مهم زبان آموزان سطح پادکست ها می باشد و برخی زبان آموز واقعا نمی دانند در سطح خود کدام پادکست ها می توانند برای آنها مفید باشند. در آخر نیز یک پادکست مناسب برای داوطلبان آیلتس معرفی کردیم که امیدواریم این مجموعه پادکست ها برای شما موثر واقع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید