اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر همگان واضح و روشن است. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و شناخته شده در دنیا می باشد که زبان مشترک تجاری و مناسبات سیاسی بسیاری از کشورهاست. در این مقاله بیشتر در مورد اهمیت یادگیری زبان انگلیسی خواهیم دانست.

 اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین­ المللی

اولین دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی این است که این زبان یک زبان بین المللی است. انگلیسی، دومین زبان رایج بعد از زبان چینی در جهان و زبان رسمی بیش از پنجاه کشور است. از هر چهار نفر در جهان، یک نفر قادر به صحبت با این زبان بوده یا حداقل این زبان را می ­فهمد. انگلیسی، زبان مادری بیش از هفتصد ملیون نفر است. اکنون، جمعیتی بالغ بر 2 میلیارد نفر در سراسر جهان زبان انگلیسی را یاد گرفته­ اند. با دانستن زبان انگلیسی می توانید با افراد زیادی در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید و این یعنی درهای زیادی رو به پیشرفت شما گشوده خواهد شد. در ضمن زبان انگلیسی به عنوان زبانی بین­ المللی و مشترک برای ارتباط بین جوامع مختلف در دنیا شناخته شده است.

کلیک کنید: دوره آنلاین زبان عمومی آرمانی 

 امکان پیشرفت تحصیلی و ادامه تحصیل در بهترین مراکز آموزشی جهان

english language job opportunities

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در مبحث ادامه تحصیل و مهاجرت بیشتر محسوس است. زبان انگلیسی زبان علوم است. اگر می خواهید با مراجع علوم صحبت کنید، چیزی را نشر دهید و یا از آنها مطلبی یاد بگیرید باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. داروسازان، مهندسین و پزشکان در سراسر جهان باید زبان انگلیسی را در کنار دیگر دروس خود در دانشگاه یاد بگیرند. در اکثر موارد، دروس آن­ها به زبان انگلیسی تدریس می ­شود و یا از یک منبع انگلیسی استفاده می­ شود. در اکثر مدارس پزشکی آمریکا، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان بخشی الزامی از دوره کارشناسی است.

در سایر کشورها نیز این اتفاق در حال رخ دادن است. پژوهش­ های علمی در درجه اول به زبان انگلیسی منتشر می­ شوند، و بیشتر تحقیقات به زبان انگلیسی نوشته می­شوند تا دانشمندان بین ­المللی بتوانند آنها را بخوانند. در دانشگاه ­های داخلی نیز اکثر کتاب ­هایی که بخصوص در رشته­ های علوم پایه و مهندسی مطالعه می­کنید ترجمه کتاب های انگلیسی هستند و با رفتن به مقاطع بالاتر تحصیلی خیلی از این کتاب ­ها و مقالات روز که باید بخوانید به زبان انگلیسی است و برای پیشرفت تحصیلی مجبورید این منابع را به زبان انگلیسی بخوانید.

همچنین از طریق این زبان، امکان ادامه تحصیل در هزاران مدرسه و کالج و دانشگاه در سراسر جهان وجود دارد. اگر این زبان را بلد باشید، فرصت­ های بسیار زیادی برای شما به وجود می­ آید تا بتوانید مدرسه یا دانشگاهی مناسب و درخور سلیقه خود پیدا کرده و دوره­ های آموزشی روز دنیا را ببینید. از شروط پذیرش اکثر دانشگاه های معتبر جهان مدرک آیلتس با نمره ای بین 6 تا 7 است که با اخذ این مدرک راه برای ورود به این دانشگاه­ ها برای شما هموار خواهد شد.

پیشنهاد ما: دوره آنلاین آیلتس آرمانی به صورت کاملا فشرده و با جدیدترین متدهای تدریس

 دسترسی منابع دست اول اینترنتی و انواع سرگرمی­ ها

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در مبحث سرگرمی و گیمینگ به خصوص در یک دهه آینده بیشتر مشخص خواهد شد. طبق گزارش Education First، انگلیسی زبان اینترنت است. روزانه بیش از  500 میلیون نفر از اینترنت استفاده می­ کنند و بیش از 50 درصد از بیشترین بازدید­ها از سایت­های انگلیسی زبان می ­باشد. یادگیری این زبان مهم است چرا که دسترسی بیش از نیمی از محتوای اینترنت را در اختیارتان قرار می­دهد.

با تسلط به زبان انگلیسی می ­توانید به میلیاردها صفحه از اطلاعات موجود در اینترنت برای اهداف مختلف دست پیدا کنید که برای دیگران قابل دسترسی نیست.  انگلیسی زبان صنعت رسانه است! بسیاری از فیلم ­ها، کتاب ­ها و آهنگ ­های درجه یک به زبان انگلیسی معرفی و منتشر می شوند. از این رو، شما با یادگیری زبان انگلیسی به یک منبع بزرگ سرگرمی دست می­یابید و به فرهنگی جدید با درک بزرگتر دست می ­یابید.

  فرصت­ های شغلی بیشتر و با درآمد بیشتر

زبان انگلیسی، زبان غالب در تجارت است و مهمترین دلیل اهمیت یادگیری زبان انگیسی نیز همین مورد است. تسلط به این زبان برای افراد جویای کار در تمام دنیا تبدیل به یک ضرورت شده است. تحقیقات سراسر جهان نشان می­دهد که روابط تجارت­های برون­مرزی، اغلب با زبان انگلیسی انجام می­شود و بسیاری از کمپانی­های بین­المللی به زبان انگلیسی مسلط هستند. کمپانی­های جهانی مانند ایرباس، کرایسلر، فست ریتیلینگ، رنو، سامسونگ و مایکروسافت در پکن، زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده­اند.

بسیاری از کمپانی­ های بزرگ جهان دانستن زبان انگلیسی را برای کارکنان خود الزامی می ­دانند. در بعضی موارد هم این کمپانی ­ها الزام می­ کنند که کارکنان فقط از زبان انگلیسی استفاده کنند. همچنان که دنیا بیشتر به یکپارچگی نزدیک می­ شود، نیاز کمپانی­ های بزرگ برای ارتباطات بهتر هم کاملا طبیعی است. همانطور که مدیرعامل اجرایی راکتون به سی ان ان گفت، “اگر می خواهید در کشورهای دیگر هم موفق باشید، باید ارکان خود را بین­ المللی کنید، زیرا مردم سراسر دنیا زبان انگلیسی را می ­دانند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می­ کنند.

شرکت­ های داخلی نیز برای گسترش حوزه فعالیت خود مجبور به همکاری با کمپانی ­های بین المللی هستند و برای ایجاد یک ارتباط سازنده و موثر حتما به یک یا چند رابط که مسلط به زبان انگلیسی باشند نیاز خواهند داشت. لذا با دانستن زبان انگلیسی می­توانید فرصت­ های شغلی خیلی زیاد و متنوعی با درآمدهای خیلی بیشتر از سطح متوسط درآمدی مردم در حوزه های مختلف برای خود ایجاد کنید.

 سهولت در سفر دور دنیا و آشنایی با فرهنگ ­ها

با دانستن انگلیسی می ­توانید به مکان­ های مختلف دنیا سفر کنید و به راحتی با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید زیرا اغلب مردم دنیا به این زبان صحبت می ­کنند. هر چند بد نیست تعداد محدودی از لغات در زبان­های دیگر را نیز بلد باشید که نشان ­دهنده ادب و احترام نسبت به آن زبان هم هست، اما انگلیسی به شما در داشتن جزییات سفر کمک می کند. حین سفر متوجه خواهید شد که برخی از بهترین تعاملات شما با افراد خیابانی است که سعی دارند چیزی را به شما بفروشند یا کسانی که دوست دارند در تعامل با شما مهارت ­های انگلیسی خود را بهبود دهند. زبان انگلیسی شکاف ارتباطی شما را هموار ساخته و سفر شما را لذت بخش تر می­ سازد.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و فرهنگ مربوط به آن در سفرها بیشتر خود را نشان می دهد. همچنین زبان و فرهنگ دو مقوله جدا ناشدنی از هم هستند. به زبان ساده ­تر، دانستن زبان انگلیسی درک بهتری از نحوه تفکر، زندگی و کار افراد انگلیسی زبان به شما می­ دهد. اگر چیزی درباره فرهنگ مردمان انگلیسی زبان ندانید، ممکن است در ارتباطات خود دچار سوتفاهم شوید. برای ایجاد ارتباط قوی در زبان انگلیسی دانستن لغات به تنهایی کافی نیست، بلکه بایستی با مواردی مثل لحن، زبان بدن و حالات صورت آشنا باشید. چه بسا تصور کنید که یک انگلیسی زبان در حال توهین یا تحقیر شماست در حالی که واقعا این گونه نیست. باید یاد بگیرید کدام یک از کلمات و حالت ­ها در فرهنگ انگلیسی پسندیده و کدام یک ناپسند هستند تا در برخورد با دوستان و همکاران انگلیسی زبان خود دچار سو تفاهم نشوید.

سهولت در یادگیری زبان های مرتبط!

english learning

این زبان براساس الفبای ساده­ای شکل گرفته و یادگیری آن بدون اغراق در مقایسه با سایر زبان­ها سریع­تر و آسان­تر است. بیشتر افراد فکر می­ کنند که یادگیری زبان کار مشکلی است. در بسیاری از موارد، یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی خاص آسان ­تر است، چون به زبان مادری آنها مرتبط می ­شود. برای مثال، اروپایی ­ها زبان انگلیسی را بهتر یاد می ­گیرند. زبان آلمانی بسیار نزدیک به انگلیسی است. زبان فرانسه تا حد زیادی متاثر از انگلیسی است. به خاطر این ارتباطی که بین زبان انگلیسی و زبان ­های دیگر به خصوص زبان­ های با ریشه لاتین وجود دارد بعد از فراگیری زبان انگلیسی یادگرفتن هر زبان دیگری برای شما بسیار آسان می­شود و قادر خواهید بود در کمتر از یک سال زبان­ های از لحاظ ساختاری نزدیک به زبان انگلیسی مانند فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی و … را یاد بگیرید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در افزایش عملکرد مغز و اعتماد بنفس

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در افزایش عملکرد مغز غیر قابل انکار است. بعید است فردی را پیدا کنید که آرزو نداشته باشد بتواند به زبان دیگری صحبت کند. همه افراد دوست دارند برای وزین کردن رزومه خود حداقل یک زبان بلد باشند. روزانه با صرف حداقل نیم ساعت وقت می ­توانید این مهارت را کسب کنید. سپس می­توانید به خودتان در توانایی ایجاد ارتباط با افراد گوناگون افتخار کنید.

یادگیری زبان کمی دشوار است و همه این را می­دانند اما افراد به تعهد شما نسبت به یادگیری انگلیسی احترام می­گذارند و از شما حمایت می­ کنند. زبان انگلیسی یک مهارت بسیار ارزشمند است که دانستن اعتماد بنفس زیادی به شما می ­دهد، زیرا توانایی دارید که برای آن زحمت کشیده ­اید و خیلی از افراد این توانایی را ندارند. همچنین، یادگیری زبان انگلیسی شما را باهوش ­تر  و مغز شما را قوی نگه می­ دارد. دانشمندان ثابت کرده­ اند که افراد دو زبانه­ ها  قادر به درک سریع­تر مفاهیم و نمرات بهتر در آزمون­ها هستند. چه کسی را می­ شناسید که این را مزیت را دوست نداشته باشد؟ زبان انگلیسی کلیدی است که قفل بسته دنیایی از امکانات جدید را برای شما باز می­ کند. پس با این مزایایی که از یادگیری زبان انگلیسی دانستیم، برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود لحظه ای درنگ نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید