آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

امروزه افراد زیادی به فکر مهاجرت هستند؛ به همین دلیل طی کردن مسیر مهاجرت برای آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و جزو مسائلی است که در آینده آن ها بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. امکان دارد بعضی از افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای خارجی، با صرف زمان و هزینه ‌های زیاد قادر نباشند که مهاجرت خود را عملی کنند. همچنین بعضی از افراد روش ‌های مختلف مهاجرت چون مهاجرت کاری، تحصیل یا سرمایه گذاری را برای مهاجرت به کشورهای خارجی انتخاب می ‌کنند که هر یک شرایط و مراحل خاص خود را دارند. پس توصیه می ‌شود که افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای خارجی، با یک وکیل مهاجرت خوب در ارتباط باشند تا بتوانند مسیر مهاجرت خود را با آگاهی از تمامی شرایط و قوانین طی کنند و به بهترین شکل ممکن به مقصد خود برسند. در صورتی که تمایل دارید بدانید که آیا وکیل مهاجرت برای شما خوب است یا خیر؟ در ادامه مطلب ما را دنبال کنید.

 

پیشنهاد ما: دوره آموزش آنلاین زبان

برای مهاجرت خود وکیل انتخاب کنیم یا نه؟

ممکن است افراد هنگام مهاجرت با این سوال مواجه شوند که آیا وکیلی برای روند مهاجرت پیدا کنند یا نه؟ در نظر داشته باشید که مهاجرت یک مسئله مهم و پیچیده است و قوانین، شرایط، تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و غیره آن دارای نکات بسیار زیادی هستند که افراد باید با دقت بالا آن ها را بررسی کرده و اطلاعات کافی را به دست آورند تا بتوانند مسیر مهاجرت خود را به آسانی و بدون هیچ‌گونه مشکل و نگرانی طی کنند.

مهاجرت مانند آزمون‌ های مدرسه ‌ای ساده نیست که در صورت مردودی بتوانید دوباره در آن شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنید. بلکه مهاجرت یک مسیر طولانی است که تصمیمات و انتخابات شما در آینده مهاجرت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. با توجه به هزینه‌ های مهاجرتی بالا، دشواری ‌های مسیر، آزمون و غیره بهتر است که شما در این زمینه ریسک نکنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تصمیمات شما برای مهاجرت‌ های بعدی تاثیر‌گذار باشد، سابقه ریجکت ویزا است. در صورتی که اطلاعات شما نادرست باشد و مدارک شما تکمیل نباشد، ممکن است که ریجکت ویزا شوید و شما برای چند وقت از درخواست ویزا محروم گردید. با توجه به اینکه امروزه تقاضا برای مهاجرت به کشورهای مختلف افزایش پیدا کرده است و روش ‌های مختلفی در این زمینه پیدا شده است، پس توصیه می‌ کنیم که با توجه به تمامی این مشکلات و مراحل، با یک وکیل خوب در این مسیر همراه باشید. در این صورت می‌ توانید با تمامی شرایط و قوانین و مسیرهای مهاجرتی گوناگون آشنایی داشته باشید و با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم گیری را برای مهاجرت آینده خود انتخاب نمایید. در نهایت شما می ‌توانید تا حد زیادی در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. اما افرادی که خود توانایی بررسی شرایط، آماده کردن مدارک و غیره را دارند، می ‌توانند خود برای روند مهاجرت اقدام کنند.

وکیل مهاجرت چه نقشی در روند مهاجرت دارد؟

وکیل مهاجرت چه نقشی در روند مهاجرت دارد؟

کشورهای خارجی برای مهاجران خود قوانین و شرایط خاص را در نظر دارند؛ به همین دلیل نسبت به افراد مهاجر و متقاضیان کشورهای خود حساسیت بالایی را نشان می‌ دهند. پس وقتی که شما قصد دارید به این کشورها مهاجرت کنید، باید به شرایط و قوانین آن توجه داشته باشید و بر اساس آن ها عمل کنید. در صورتی که شما قصد دارید به کشورهای خارج مهاجرت کنید، در ابتدا باید اطلاعات لازم را در مورد قواعد و مقررات آن کشور در دست داشته باشید.

البته ممکن است شما بدون وکیل هم بتوانید اقدامات لازم برای مهاجرت خود را انجام دهید. اما شاید اطلاعات کافی در این زمینه پیدا نکرده و در مسیر مهاجرتی خود با مشکلات متعددی مواجه شوید. پس انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب باعث می ‌شود که شما بتوانید با حقوق و قوانین کشورهای مقصد خود آشنا شده و مهاجرت شما بدون عیب و نقص انجام شود.

امروزه اکثر افراد از طریق مهاجرت تحصیلی و کاری برای ادامه زندگی در کشور دیگر استفاده می‌ کنند؛ به همین دلیل در این زمینه باید اطلاعات کافی در مورد نحوه پذیرش و اقدامات لازم را داشته باشند. پس بهتر است در این زمینه با یک وکیل خوب و مجرب مشورت کنند تا به عنوان یک وکیل اقدامات لازم برای پذیرش و مهاجرت موکل خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به کانادا 2023

چه کسی برای مهاجرت به وکیل احتیاج دارد؟

بعضی از افراد ممکن است قادر باشند که تمامی مراحل مهاجرت خود را به تنهایی انجام دهند. اما باید دقت داشته باشید که برخی از افراد واجد شرایط خاص برای انجام روند مهاجرت خود به وکیل نیاز دارند تا آن ها را راهنمایی کنند. برخی از این افراد عبارتند از:

  • افرادی که سابقه کیفری دارند:

در صورتی که شما در گذشته سابقه کیفری داشته باشید، این موضوع در روند مهاجرت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. سوابق گذشته که شامل عفو شده است و پرونده آن ها باز نیست، باز هم در روند اقدام به مهاجرت تاثیر‌گذار خواهند بود. در این شرایط شما باید با یک وکیل مجرب در ارتباط باشید؛ چرا که این وکیل‌ ها اطلاعات دقیقی از قوانین حقوقی جرایم دارند و می ‌توانند بهترین پیشنهادات را برای مسیر مهاجرت شما در نظر بگیرند.

  • بررسی درخواست ‌های مهاجرت قبلی:

ممکن است شما در گذشته درخواست مهاجرت خود را لغو کرده باشید، در این صورت ممکن است در روند مهاجرت بعدی شما اختلالاتی ایجاد شود و با مشکلاتی روبرو شوید. در این شرایط وظیفه یک وکیل خوب مهاجرت، این است که دلایل قانع‌کننده را برای درخواست مهاجرت قبلی شما ارائه دهد. پس بهتر است شما در این زمینه با یک وکیل خوب در ارتباط باشید تا بتوانید از اطلاعات بالا آن ها استفاده کنید.

  • برطرف کردن دیپورتی ویزا:

اگر در سال‌ های گذشته در یکی از کشورهای مقصد، پذیرش شما رد شده است یا دیپورت شده اید، مهاجرت بعدی شما دچار مشکل می ‌شود. در این شرایط مهاجرت به کشورهای مقصد امکان پذیر نخواهد بود. یک وکیل باتجربه، می ‌تواند به شما کمک کند دلایل قانع کننده داشته باشید. او دوباره مسیر مهاجرت را برای شما هموار می ‌کند.

  • بررسی پذیرش مهاجران بیمار:

یکی از قوانینی که اکثر کشورها برای مهاجران خود در نظر می ‌گیرند، این است که فرد متقاضی مهاجرت نباید بیماری ‌های خاصی داشته باشد. در این صورت یک وکیل مجرب می ‌تواند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد و شما را راهنمایی کند تا با وجود بیماری خود بتوانید به کشور مقصد خود مهاجرت کنید.

  • دریافت پاسخ مهاجرت در مدت زمان کوتاه ‌تر:

یکی از وظایف اصلی وکیل مهاجرت این است که پاسخ پذیرش موکل خود را در زمان کمتر دریافت کند. در این صورت شما هنگام اقدام برای مهاجرت به کشور مقصد خود، می ‌توانید با وکیل مهاجرتی در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیقی از تاریخ انقضای درخواست ویزا خود و زمان لازم برای دریافت پاسخ پذیرش خود داشته باشید.

  • پیگیری دلایل عدم همکاری کارفرمایان:

هنگامی که شما با یک کارفرما در کشور مقصد همکاری دارید، ممکن است که به هر دلیل کارفرما از همکاری منصرف شده باشد. در نهایت شما با مشکلات متعددی در روند مهاجرت خود مواجه می‌ شوید. اما هنگامی که یک وکیل مجرب شما را راهنمایی کند، می‌ توانید از تمام اتفاقات غیرمنتظره در این مسیر پیشگیری کنید.

  • جلوگیری از عدم پذیرش متقاضی مهاجرت:

افراد باید بر اساس دلایل و روش‌ های مختلف به کشورهای خارج مهاجرت کنند. در صورتی که به هر دلیلی پذیرش متقاضی برای متقاضی رد شد، باید او دلایل منطقی و قابل قبولی را برای خود داشته باشند تا بتواند دوباره به مهاجرت خود بپردازد. در این صورت بهره ‌مندی از یک وکیل مجرب بهترین گزینه محسوب می ‌شود.

  • انجام امور اداری:

مهاجرت به کشورهای دیگر دارای امور اداری زیادی چون نامه‌ نگاری، ارسال مدارک و غیره است که شما باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. پس باید روند کارهای اداری خود را به یک وکیل مجرب واگذار نمایید.

چه کسی برای مهاجرت به وکیل احتیاج دارد؟

مزیت های انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب

امروز موسسات و شرکت‌ های مهاجرتی بسیار زیادی در کشور ایجاد شده ‌اند که متقاضیان مهاجرت را راهنمایی می کنند و تا پایان مهاجرت با آن ها همراه خواهند بود. بهره مندی از یک وکیل مهاجرتی خوب در روند مهاجرت تاثیر بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه نمی‌ توان مزیت های بسیار زیاد آن را نادیده گرفت. برخی از مزیت ‌های انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب، عبارت است از:

  • وکلای مهاجرتی تمامی شرایط و وضعیت شما را در نظر می ‌گیرند و با توجه به آن یک روش مهاجرتی مناسب را برای شما انتخاب می ‌کنند. امروزه شما می توانید از روش ‌های مهاجرتی مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره به کشورهای خارجی مهاجرت کنید. بهترین وکیل مهاجرت می ‌تواند شما را در انتخاب بهترین روش مهاجرت راهنمایی کند.
  • در صورتی که شما از راهنمایی های یک مشاوره و وکیل حرفه ‌ای در مسیر مهاجرتی خود استفاده کنید، می ‌توانید با تمامی شرایط، قوانین و آداب و رسوم کشور مقصد خود و نحوه اقامت در کشور مقصد آشنایی داشته باشید.
  • هنگامی که شما مسیر مهاجرت خود را با یک وکیل خوب طی کنید، می ‌توانید در زمان و هزینه ‌های خود صرفه جویی کنید و در اسرع وقت به کشور مقصد خود مهاجرت کنید. در این صورت از فریب کلاهبرداران در امان خواهید بود.
  • انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی باعث می ‌شود که شما در این مسیر از لحاظ روانی، استرس و نگرانی نداشته باشید و دچار سردرگمی و نگرانی نشوید؛ چرا که تمامی مراحل مهاجرتی شما به صورت کاملا قانونی پیش می ‌رود‌.
  • وکلای مجرب می‌ توانند در زمینه زمان مهاجرت به شما کمک کنند تا بتوانید بر اساس اطلاعات روز، زمان مناسب را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

اطلاعات و تصمیماتی که یک وکیل مهاجرتی در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می ‌دهد، تاثیر بسیار زیادی در این روند دارد. امروزه کشورهای مختلف شرایط و قوانین متعددی را برای مهاجران خود در نظر می‌ گیرند اطلاع از این قوانین ممکن است در پرونده شما بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل امروزه موسسات و شرکت‌ های مهاجرتی بسیار زیادی در حال ارائه خدمات به متقاضیان هستند. در صورتی که با یکی از وکلای بی ‌تجربه در این زمینه همراه باشید، ممکن است در زمینه‌ های مختلف با مشکلات متعددی مواجه شوید. در این شرایط توجه داشته باشید که شما باید با افراد حرفه ‌ای و متخصص در امور مهاجرتی مشورت داشته باشید. در نهایت وکیل کاردان از این طریق، بهترین پرونده برای شما تشکیل می ‌دهد و شما می ‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکل،‌ به کشور مقصد مهاجرت نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به سوئد

نحوه انتخاب بهترین وکیل برای مهاجرت

امروز اعتماد به یک وکیل در زمینه مهاجرت کار دشواری است؛ چرا که شما در این زمینه سرمایه زمان و هزینه های زیادی را صرف می‌ کنید. پس انتخاب بهترین وکیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که بهترین وکیل برای مهاجرت دارای ویژگی‌ هایی است که برخی از آن ها عبارت است از:

  • برخورداری از دفتر وکالت با آدرس و شماره تماس دقیق
  • بهره‌ مندی از پروانه موسسه حقوق
  • برخورداری از مجوز کاریابی خارجی
  • بررسی پرونده‌ هایی که در زمینه مهاجرت موفق بوده‌ اند.
  • تسلط کافی به شرایط و قوانین کشورهای خارج

البته برای شما که قصد دارید بهترین وکیل مهاجرتی را برای روند مهاجرت خود انتخاب کنید، دو روش مختلف وجود دارد که می ‌توان از طریق آن اقدام کرده و بهترین وکیل را برای مهاجرت خود انتخاب کنید. این دو روش عبارت است:

  1. ابتدا شما می ‌توانید از دوستان، آشنایان و اطرافیان خود که موفق شده ‌اند پذیرش خود در کشورهای خارجی را دریافت کنند، مشاوره دریافت کنید. این افراد می‌ توانند با توجه به تجربیاتی که دارند شما را راهنمایی کنند، تا بتوانید بهترین وکیل مهاجرتی را انتخاب نمایید.
  2. شما می ‌توانید در بین وکیل ‌های معروف کشور خود، بهترین فرد را انتخاب کنید. امروزه در سراسر کشور وکیل‌ های مختلفی وجود دارند که دارای دفاتر قانونی هستند؛ اما آن ها تجربه و تخصص کافی را ندارند. به همین دلیل شما باید سابقه و پرونده‌ های موفق او را بررسی نمایید، در این صورت می ‌توانید با فعالیت‌ ها و خدمات آن آشنایی داشته باشید.

نحوه انتخاب بهترین وکیل برای مهاجرت

همچنین شما می ‌توانید تجربه وکیل را مورد بررسی قرار دهید. سن وکیل یکی از مواردی است که با تجربه آن ارتباط دارد. در صورتی که سن شخصی بیشتر باشد، نشان دهنده آن است که در زمینه کاری خود تجربه بالاتری دارد. در نظر داشته باشید که وکلای زیادی وجود دارند که با سن کم توانستند تجارب بسیار زیادی را کسب کنند. به همین دلیل استثنائاتی هم در این زمینه وجود دارد. یکی از موارد دیگری است که شما می ‌توانید از طریق آن یک وکیل خوب را انتخاب کنید، این است که در اینترنت جستجو کرده و نظرات متقاضیان مهاجرت را بررسی کنید. در این روش می‌ توانید در شبکه های اجتماعی نظر کاربران و مشتریان مختلف را مطالعه کرده و بر اساس آن برای انتخاب وکیل مهاجرت خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

هزینه وکیل مهاجرت

یکی از موضوعاتی که ممکن است هنگام مهاجرت ذهن شما را به خود درگیر کند، هزینه ‌های لازم برای وکیل مهاجرت است. در نظر داشته باشید که شما برای انتخاب یک وکیل مهاجرت باید دقت کنید که فرد مورد نظر در تمامی زمینه‌ های مهاجرت متخصص باشد و بتواند به متقاضی در انواع شرایط کمک کند و او را با تصمیم‌ گیری های درست راهنمایی کند. امروزه عوامل متعددی وجود دارند که روی هزینه ‌های ناشی از انتخاب یک وکیل مهاجرتی تاثیرگذار هستند. توجه داشته باشید که امروزه موسسات و شرکت ‌های مهاجرتی بسیار زیادی وجود دارند که خدمات خود را با هزینه‌ های مختلف انجام می ‌دهند. به همین دلیل تعیین هزینه ‌ها کار چندان آسانی نیست.

در این زمینه شما می‌ت وانید تحقیقات مختلفی انجام دهید تا بتوانید بهترین وکیل در زمینه مهاجرت را انتخاب نمایید. شما می ‌توانید با وکیل مورد نظر خود مشورت کنید و از انواع خدمات و هزینه‌ های لازم برای آن آگاهی داشته باشید. باید در انتخاب وکیل دقت کافی داشته باشید؛ چرا که تخصص، تجربه، مهارت و غیره جزو ویژگی‌ هایی هستند که باید در یک وکیل مهاجرتی وجود داشته باشد. یکی از موارد بسیار مهمی که مستقیمی با هزینه‌ ها دارد، این است که تجربه و سواد یک وکیل در افزایش یا کاهش هزینه‌ ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

ممکن است شما قصد داشته باشید که از ابتدا تا پایان مسیر مهاجرت خود را در اختیار یک وکیل مهاجرتی قرار دهید. در این صورت بدون شک هزینه ‌های شما افزایش پیدا می ‌کند. اما گاهی اوقات برخی از افراد قبل از اقدام به کاری، برخی از کارهای مهاجرتی را به تنهایی انجام دهند و برخی از مراحل و شرایطی که سخت است، را به وکیل مهاجرت واگذار می‌ کنند. در این صورت می ‌توانید هزینه ‌های ناشی از انتخاب وکیل مهاجرتی را تا حد زیادی کاهش دهید.

وظایف یک وکیل مهاجرت متخصص

وظایف یک وکیل مهاجرت متخصص

هنگامی که شما قصد دارید به کشوری مهاجرت کنید، امکان دارد که قصد داشته باشید یک وکیل مهاجرتی متخصص را انتخاب کنید تا شما را راهنمایی و به شما کمک کند تا بهترین روش ‌ها را انتخاب نمایید. به همین دلیل در این زمینه یک وکیل مهاجرتی باید وظایف مختلف خود را به نحو احسن انجام دهد. وکیل مهاجرتی خوب و متخصص وظایف زیادی را به عهده دارد، که برخی از مهم ‌ترین وظایف آن عبارت است از:

  • یک وکیل مهاجرتی باید قادر باشد قرارداد معتبر و مشخص با متقاضی مهاجرت برقرار کند. در این قرارداد باید تمامی وظایف که وکیل مهاجرتی برای شخص متقاضی مهاجرت انجام می‌دهد را تعیین کنند.
  • هنگامی که قرارداد بین یک وکیل مهاجرتی و متقاضی مهاجرت برقرار شد، باید مفاد قرارداد به طور دقیق مطالعه شود و تمامی اقدامات و نکات ذکر شده در قرارداد به تایید دو طرف قرارداد برسد.
  • یکی از وظایف مهم وکیل مهاجرت این است که همه اقدامات حقوقی و کارهای اداری مربوط به دریافت پذیرش مهاجرت از کشور مقصد را انجام ‌دهد. به گونه ای که شخص متقاضی هیچ یک از کارهای مربوط به مهاجرت خود را به طور شخصی و خصوصی انجام نمی‌ دهد.
  • تمامی وکلای مهاجرتی فقط وظیفه دارند که در چارچوب قرارداد منعقد شده، عمل کنند و با توجه به آن هزینه ‌هایی را برای انجام امور مهاجرتی در نظر بگیرند. وکیل مهاجرتی به هیچ عنوان نباید هزینه های اضافی را از موکل خود دریافت نماید.
  • وکیل مهاجرتی خوب باید تمام اقداماتی که انجام می‌ دهد را به موکل خود اطلاع دهد و اقدامات را بر اساس دستورات و تصمیمات موکل خود انجام دهد. در صورتی که هر یک از وکلا در این زمینه دچار تخلف شوند، شما می ‌توانید از آن ها شکایت کنید.
  • یک وکیل مهاجرتی نمی‌ تواند تضمین کند که به صورت ۱۰۰ درصد می ‌تواند پذیرش متقاضی را در کشور مورد نظر دریافت کند. اما باید تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرد تا بتواند پذیرش متقاضی خود را دریافت کرده و در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.
  • افرادی که هنگام مهاجرت به کشورهای خارجی فقط قصد دارند که با وکیل مشاوره داشته باشند، در این صورت یک وکیل مهاجرتی خوب موظف است که تمامی اطلاعات معتبر و قانونی را در اختیار موکل خود قرار دهد. در نهایت فرد متقاضی تمامی اقدامات و تصمیم ‌گیری های خود را بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد انجام می‌ دهد.

 

سخن پایانی

در صورتی که شما قصد دارید به کشورهای خارجی مهاجرت کنید، تصمیم ‌گیری در مورد انتخاب وکیل بر عهده شما خواهد بود. اما توجه داشته باشید که انتخاب بهترین وکیل می ‌تواند شانس شما را برای پذیرش در کشور مقصد را افزایش دهد. البته بعضی از افراد وجود دارند که از شرایط خاصی برخوردار هستند، این افراد با توجه به شرایط خودشان باید در این مسیر از راهنمایی ‌های یک وکیل خوب استفاده کنند. وکیل مهاجرتی می‌ تواند از ابتدا تا پایان مهاجرت شما را راهنمایی کرده و از مشکلاتی که در این مسیر ممکن است رخ دهد، پیشگیری کند. همچنین این افراد قادر هستند که بهترین پیشنهادها و تصمیم‌گیری‌ ها را در اختیار شما قرار دهند. شما می‌ توانید بدون مشکل و نگرانی به مهاجرت خود بپردازید و در کمترین زمان ممکن و با هزینه ‌های کمتر به مقصد مورد نظر خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید