آموزش انگلیسی برای کودکان

امروزه اکثر والدین به دنبال یادگیری زبان انگلیسی به کودکان خود در سنین پایین هستند. به همین دلیل تعداد کودکانی که به دو زبان مسلط هستند، روز به روز افزایش می یابد. زمان کودکی فرصت طلایی برای یادگیری زبان انگلیسی است و یادگیری آن نقش مهمی در آینده کودک ایفا می کند. یادگیری در زمان کودکی ساده تر از دوران دیگر است و الگوهای زبانی شکل گرفته در ذهن کودک کمتر از الگوهای شکل گرفته در مغز بزرگسالان است؛ بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان به مراتب ساده تر از افراد بالغ است. در این مقاله قصد داریم آموزش زبان نگلیسی برای کودکان را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید:

 

 

آموزش انگلیسی برای کودکان با شعر

استفاده از شعر انگلیسی کودکانه راهکاری عالی برای سریع یاد گرفتن زبان به کودکان است. آموزش همراه با شعر یک روش خلاقانه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی به کودکان است. هنگامی که کودک زبان انگلیسی را به صورت شعر یاد می گیرد فشار کمتری به مغز کودک وارد می شود و راحت تر آن را بیان می کند. در نتیجه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس او می شود. زمانی که کودک کلمات و اصطلاحات را در قالب شعر یاد می گیرد، ماندگاری آن ها در حافظه اش بیشتر است.

4 مهارت گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن به کمک شعر تقویت می شود. می توانید به کمک اسباب بازی یا نقاشی، ابتدا کلمات جدید را به کودک آموزش دهید. شعری که می خواهید به کودک یاد دهید می بایست متناسب با سطح سنی او باشد. همراه کردن حرکات بدنی و ورزشی با شعر روش خلاقانه دیگری برای آموزش زبان انگلیسی است.

 

آموزش انگلیسی برای کودکان با بازی

یکی دیگر از روش های خلاقانه آموزش به کودکان خردسال، دبستانی یا پیش دبستانی، یادگیری به وسیله بازی است. از آنجایی که کودکان عاشق بازی هستند و حس رقابت را در آن ها تقویت می کند، با برنده شدن در بازی احساس خوبی می کنند. در نتیجه آموزش انگلیسی را بهتر یاد می گیرند. بازی های مناسب و فراوانی وجود دارند که می توان در کلاس درس یا در منزل جهت آموزش به کودکان انجام داد. رایج ترین بازی های آموزش زبان انگلیسی عبارتند از:

  • بازی مموری (Memory )

بازی مموری (حافظه) برای یادگیری لغات عالی است. در این بازی یک لغت را یک طرف کارت و تصویر را روی دیگر کارت بکشید. یا می توانید لغات مترادف و متضاد را روی دو کارت بنویسید، سپس همه کارت ها را روی میز قرار دهید و از کودک بخواهید با توجه به تصویر روی کارت آن لغت را حدس بزند.

  • بازی ( Mother May I )

این بازی برای تقویت مهارت اسپیکینگ یا صحبت کردن (Speaking ) و آموزش صفات مختلف به ویژه برای کودکان دبستانی مفید است.

  • بازی ( Simon Says )

این بازی برای تقویت مهارت گوش دادن یا لیسینینگ (Listening ) خوب است. از این بازی می توانید برای آموزش اعضای بدن و حروف اضافه استفاده کنید.

 

آموزش انگلیسی برای کودکان با بازی

آموزش انگلیسی برای کودکان با داستان

یکی از راه حل های دیگر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان که در آموزشکده های زبان از آن استفاده می شود، داستان است. به همین دلیل داستان های کوتاه (Short Story ) همیشه در سرفصل های موسسات زبان انگلیسی وجود دارند. آموزش زبان انگلیسی به همراه داستان به دلایل زیر مهم است.

  • آموزش زبان انگلیسی با داستان به شما کمک می کند جایگاه صحیح استفاده از لغات و اصطلاحات را پیدا کنید. بدین ترتیب که آن واژه خاص، شما را به یاد شرایط خاص داستان می اندازد. این بهترین روش صحیح یادگیری واژگان است.
  • آموزش زبان انگلیسی با داستان همیشه با ضعف قابل توجه در تلفظ و لهجه همراه بوده است. اما آموزش انگلیسی با داستان به شما کمک می کند مشابهت ها را پیدا کنید و خودتان را با زبان انگلیسی وفق دهید.
  • بعد از اینکه داستان کوتاه را برای آموزش انتخاب کردید، ابتدا چند صفحه داستان را مطالعه کنید. اگر معنی یا تلفظ صحیح لغاتی را نمی دانید از طریق دیکشنری تلفظ صحیح و یا معنی را پیدا کنید.
  • می توانید از طریق فایل صوتی داستان آموزش دهید. فایل را پلی کنید در انتهای هر جمله فایل را استپ کنید و جمله به جمله خودتان برای کودک تکرار کنید. با صدای بلند بخوانید و هر بار برگردید و دوباره جملات را 2 تا 3 مرتبه تکرار کنید.

 

نکات مهم جهت آموزش انگلیسی برای کودکان

اگر قصد آموزش زبان انگلیسی به کودکتان را دارید، می بایست به نکاتی توجه کنید که در یادگیری آن ها اهمیت به سزایی دارد. برخی از نکات مهم جهت آموزش انگلیسی برای کودکان عبارتند از:

  • سعی کنید یادگیری زبان را مانند فعالیت های خارج از مدرسه مانند رقص و بازی برای کودک پیاده سازی کنید. بهتر است برای یادگیری بهتر آموزش انگلیسی را با رقص و بازی و خنده شروع کنید.
  • هنگام شروع آموزش هرگز کودک را برای انجام خطا تنبیه نکنید؛ زیرا کودک دلسرد می شود. سعی کنید کودک را همراه با تحسین کردن تشویق به آموزش زبان کنید.
  • در منزل کارتون های انگلیسی، کتاب داستان های انگلیسی و بازی های انگلیسی را با کودکتان انجام دهید. انواع معماها و پازل ها را که به آموزش انگلیسی کودک کمک می کنند را به صورت آماده از بازار بخرید.
  • مطالبی را که کودک در کلاس یاد می گیرد و تکالیف او را پیگیری کنید. نشان دهید که یادگیری او برای شما مهم است. در یادگیری زبان انگلیسی به کودک فشار نیاورید و سختگیری نکنید.
  • برای اینکه به کودک نشان دهید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر مهم است، خودتان هم به کلاس زبان بروید.
  • اگر زبان انگلیسی شما خوب است سعی کنید در منزل با جملات کوتاهی مانند دوستت دارم به زبان انگلیسی با کودک صحبت کنید تا روند یادگیری سریع تر شود.

نکات مهم جهت آموزش انگلیسی برای کودکان 

کلام پایانی

به طور کلی آموزش انگلیسی برای کودکان با استفاده از چندین راهکار خلاقانه مانند بازی، شعر، داستان کوتاه و …. انجام می شود. ما در این مقاله روش های مختلف یادگیری زبان انگلیسی به کودکان را چه در منزل و چه در موسسات به شما معرفی کردیم. به علاوه نکاتی که حین آموزش به کودک باید رعایت کنیم را یاداوری کردیم. امید است که این مقاله راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید