آشنایی با پذیرش تحصیلی اتریش در 2022

اتریش، یک مقصد محبوب برای دانشجویان کشورهای مختلف در سراسر جهان و به ویژه ایران است. با دریافت پذیرش تحصیلی اتریش، علاوه بر استفاده از یک دانشگاه معتبر، می­توانید از بورسیه­ های ارائه شده نیز، استفاده کنید. علاوه بر این، برای دانشجویانی که مایل به ادامه زندگی و کار در اتریش پس از پایان تحصیلات خود هستند، فرصت های شغلی بسیار خوبی وجود دارد.

روند کلی برای دریافت پذیرش تحصیلی اتریش، در این مقاله بررسی شده است. مدارک موردنیاز برای اپلای به اتریش شامل مدارک تحصیلی و مدرک زبان است. مدرک آیلتس، مدرکی معتبر بوده که توسط همه دانشگاه­ ها تایید شده است. مرکز زبان آرمانی با ارائه دوره ­های آنلاین آیلتس نیمی از مسیر اپلای شما را آسان ساخته که با تهیه این دوره ­ها می­توانید با هزینه کمتر و سرعت بیشتر، مدرک خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

اخذ پذیرش تحصیلی اتریش

بطور کلی برای دریافت پذیرش تحصیلی اتریش، 5 گام مهم وجود دارد. این مراحل برای مقاطع و رشته ­های مختلف، یکسان است که در ادامه شرایط ویژه هر مقطع را بررسی می کنیم.

اخذ پذیرش تحصیلی اتریش

1-رشته و دانشگاه دلخواه را انتخاب کنید

اولین و مهمترین مرحله، تصمیم برای انتخاب رشته است. رشته مورد نظر را باید با توجه به نوع دانشگاه و اینکه کشور اتریش در کدام رشته سطح بالاتری دارد انتخاب کنید. البته این موضوع بیشتر برای مقطع کارشناسی و ارشد صدق می­کند. زیرا برای تحصیل دکتری باید رشته مرتبط با دوره ارشد را انتخاب کنید. همچنین با بررسی رتبه­بندی جهانی دانشگاه ­ها، می­توانید دانشگاه موردنظر را با توجه به رشته دلخواه، انتخاب کنید.

2- شرایط پذیرش را بررسی کنید

هر دانشگاه اعم از دولتی یا خصوصی و بر اساس رشته، منحصر به فرد بوده و ممکن است شرایط خاصی برای ورود داشته باشد. اگر سؤالی در مورد شرایط پذیرش دارید قبل از شروع به بررسی مدارک موردنیاز، از طریق ایمیل از وب سایت رسمی دانشگاه با کارشناسان آن تماس بگیرید.

3- مدارک موردنیاز را آماده کنید

برای دریافت پذیرش تحصیلی اتریش برای دانشگاه ­های مختلف به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک شناسایی، شناسنامه و پاسپورت به همراه کپی آنها.
  • عکس جدید و استاندارد
  • دیپلم دبیرستان از کشور مبدا یا معادل آن.
  • کارنامه سوابق تحصیلی با نمرات و یا مطالعات قبلی شما.
  • انگیزه­نامه­ای که توسط شما نوشته شده و دلیل انتخاب دوره و دانشگاه را ذکر کرده است.
  • همچنین ممکن است توصیه نامه­ای از اساتید قبلی شما خواسته شود.
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل.
  • مدرک زبان آلمانی بسته به رشته و سطح تحصیلی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در اتریش

4- درخواست خود را ارسال کنید

شما مرحله سخت را پشت سر گذاشته­اید و تمام اسناد لازم را جمع­آوری کرده­اید. اکنون زمان درخواست برای تحصیل است. فرآیند درخواست برای دانشگاه­ های اتریش توسط خود دانشگاه ­ها اداره می­شود، زیرا سیستم درخواست مرکزی وجود ندارد. بنابراین، باید با دانشگاه ­هایی که قصد دارید برای آنها درخواست بدهید، تماس بگیرید و آن­ها اطلاعات دقیق­تری را در اختیار شما قرار دهند.

همه درخواست­ها به صورت آنلاین ارسال می­شوند، اما ممکن است دانشگاه­ هایی وجود داشته باشند، که از شما بخواهند، تمام اسناد رسمی را از طریق پست ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که این ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ بنابراین برای ارسال مدارک معطل نکنید. اگر از طریق سفارت یا کنسولگری اتریش کشور مبدا درخواست دهید، درخواست شما به طور خودکار به موسسه آموزشی که انتخاب کرده اید ارسال می­شود.

بیشتر بخوانید: پذیرش تحصیلی نیوزلند

5- برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید

پس از اینکه درخواست شما توسط یکی از دانشگاه ­ها تایید شد، باید با ارائه مدارک مبنی بر پذیرش، برای درخواست ویزا اقدام کنید. ویزای تحصیلی به شما امکان می­دهد بدون هیچ مانعی از تحصیل خود لذت ببرید. به عنوان یک دانشجوی بین­المللی، در اسرع وقت درخواست ویزا را شروع کنید. در طول این مرحله، ممکن است از شما خواسته شود که اولین قسط شهریه خود را برای ترم اول دانشگاه ارسال کنید. در ادامه جزئیات بیشتری در رابطه با ویزای تحصیلی اتریش، ذکر خواهیم کرد.

پذیرش تحصیلی اتریش برای مقطع کارشناسی

برای اکثر دانشگاه ­های اتریش، می­توانید به سادگی با ارسال فرم درخواست پذیرش به همراه تمام مدارک، به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کنید. با این حال، همیشه توصیه می­شود که مراحل را از دانشگاه انتخابی خود چک کنید، زیرا در برخی موارد، باید مدارک را از طریق پست نیز ارسال کنید. در اینجا چند مرحله مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده­اند.
  • قبل از ثبت نام در یک رشته، مدارک موردنیاز برای زبان را بررسی کنید.
  • عملکرد خود را به عنوان یک دانش­آموز ارسال کنید و مطمئن شوید که میانگین نمرات (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.
  • برای کمک به شانس خود برای رفتن به اتریش، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید!

پذیرش تحصیلی اتریش برای کارشناسی ارشد

هیچ سیستم مرکزی برای درخواست­های بین­المللی برای تحصیل در اتریش وجود ندارد. در بیشتر موارد باید یک برنامه مناسب پیدا کنید و مستقیماً به دانشگاه موردنظر درخواست دهید. مهلت درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش، معمولا سپتامبر و قبل از شروع دوره (معمولا در ماه اکتبر) است.

این روند ممکن است کاملاً راحت به نظر برسد، زیرا پنجره درخواست برای دوره، تقریباً تا آغاز سال تحصیلی باز است. البته به یاد داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین­المللی باید یک درخواست ویزا جداگانه تکمیل کنید و همچنین ممکن است نیاز به ارائه ریز نمرات معتبر و ترجمه اسناد مربوط به سوابق تحصیلی خود داشته باشید. به همین دلیل باید درخواست خود را خیلی زودتر از موعد مقرر شروع کنید.

شرایط پذیرش تحصیلی برای کارشناسی ارشد

دانشگاه ­های اتریش از متقاضیان تحصیلات تکمیلی انتظار دارند که مدرک کارشناسی داشته باشند یا در حال تحصیل در این مقطع باشند. مدرک تحصیلی شما باید مدرک لیسانس یا معادل آن باشد که حداقل دارای 180 واحد ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) باشد.

این مدرک باید با دوره کارشناسی ارشد درخواست شده، موضوع مرتبط داشته باشد. در برخی موارد، یکی از دانشگاه‌های اتریش ممکن است بخواهد بررسی کند که در دوره کارشناسی مرتبط با دوره ارشد درخواستی، تعداد معینی واحد تحصیلی پاس کرده­اید. همچنین برای رشته­ های انتخابی و رقابتی ممکن است امتحانات ورودی اضافی را برای شما مشخص کنند و یا نمرات آزمون‌های معمول پذیرش برای تحصیلات تکمیلی مانند GMAT یا GRE را درخواست کنند.

فرآیند درخواست و مدارک مورد نیاز

شما باید درخواست خود را با تماس با دانشگاه مسئول دوره کارشناسی ارشد خود شروع کنید. اتریشی­ها مراحل اداری را بسیار جدی می­گیرند، بنابراین مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و دستورالعمل­ها را طبق برنامه دنبال کرده‌اید. در بیشتر موارد برای پذیرش تحصیلی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گواهی مدرک (برای متقاضیانی که مدرک خود را دریافت کرده­اند). در صورتی که در حال حاضر در حال تحصیل در دوره کارشناسی هستید و پس از پایان مهلت درخواست و با شروع برنامه کارشناسی ارشد، مقطع کارشناسی را به اتمام می­رسانید، همچنان می­توانید درخواست دهید.
  • ریز نمرات رسمی تمام دوره ­ها و واحدهای تحصیلی
  • مدرکی دال بر تسلط لازم به زبان آلمانی یا انگلیسی.
  • یک کپی از پاسپورت شما (این ممکن است برای تایید ملیت شما و تعیین وضعیت هزینه شما لازم باشد).
  • برای برخی از دوره ­ها همچنین ممکن است نمرات آزمون ورودی، رزومه، بیانیه شخصی، مراجع دانشگاهی یا نمونه کار مرتبط یا سابقه کاری را درخواست کنند.

توجه داشته باشید که کلیه مدارک و گواهینامه ­های ارائه شده به عنوان بخشی از درخواست شما، باید با مهر رسمی دانشگاهی باشد که آنها را اعطا کرده است. مدارکی که به زبان آلمانی منتشر نشده­اند نیز ممکن است نیاز به ترجمه داشته باشند.

مدرک زبان برای کارشناسی ارشد اتریش

زبان اتریش، آلمانی است و اکثر برنامه­ های تحصیلی این کشور به این زبان تدریس می­شود. با این حال، با محبوبیت بیشتر تحصیل بین المللی در اتریش، دانشگاه ­ها برنامه ­های بیشتری را به زبان انگلیسی – به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد – ارائه می­دهند.مدرک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی اتریش را از دوره آنلاین زبان آرمانی و الزامات دقیق زبان برای مدرک کارشناسی ارشد اتریش به شرایط شما و شرایط تعیین شده برای دوره بستگی دارد:

  • اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید که به طور جزئی یا کامل به زبان آلمانی ارائه می­شود، از شما مدرکی دال بر مهارت آلمانی درخواست می­شود که معمولا حداقل سطح DSH II را داشته باشد.
  • در صورتی که یک برنامه کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی ارائه می­شود را انتخاب کنید، باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهید که معمولا شامل مدرک آیلتس یا تافل است.

مدرک زبان برای کارشناسی ارشد اتریش

پذیرش تحصیلی دکتری اتریش

به طور معمول، برای درخواست برای دوره دکتری، به مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع تحصیلی مرتبط نیاز دارید. در برخی موارد، ممکن است به شما اجازه تحصیل در مقطع دکتری با مدرک لیسانس داده شود. در این صورت، دوره دکتری شما طولانی­تر شده و واحدهای بیشتری را باید پاس کنید. برخی از برنامه ­های دیگر نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارند تا مطمئن شوند متقاضیان مهارت­های لازم برای انجام تحقیقات خاص را دارند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست شما معمولاً شامل فرم درخواست پر شده، ریز نمرات گذشته، گواهی مدرک، نامه مرجع، بیانیه شخصی که هدف تحقیق شما را توضیح می­دهد و همچنین مهم­ترین مدرک، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی است، زیرا برنامه­ های دکتری در اتریش به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می­شود.

بیشتر بخوانید: پذیرش تحصیلی آلمان

 

نحوه درخواست برای دکتری در اتریش

روند درخواست برای پذیرش تحصیلی اتریش در مقطع دکتری با انگلستان (و برخی کشورهای دیگر) متفاوت است. در بیشتر موارد، برای کار بر روی یک پروژه تبلیغاتی یا ارائه پروپوزال برای موضوع دکتری خود، درخواست نمی­دهید. در عوض شما به دنبال پذیرش در یک برنامه دکتری هستید که متناسب با حوزه موضوعی (و علایق تحقیقاتی) شما باشد. این بدین معنی است که تأکید شما کمتر روی تحقیقات دکتری که می­خواهید انجام دهید و بیشتر روی پتانسیل شما به عنوان یک محقق دکتری است.

مدارک موردنیاز برای مقطع دکتری در اتریش

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی اتریش در مقطع دکتری با توجه به دانشگاه، ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریز نمرات تحصیلی
  • بیانیه هدف
  • شناسنامه
  • کپی پاسپورت
  • عکس سایز پاسپورت
  • رزومه
  • انگیزه­نامه
  • بیانیه تحقیق و علاقه شغلی
  • کارشناسی (3 سال) و کارشناسی ارشد (2 سال)
  • ریز نمرات رسمی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • نمرات آزمون­های مدرک آیلتس
  • گزارش تحقیق (اختیاری)
  • توصیه نامه

دریافت ویزای تحصیلی اتریش

پس از دریافت پذیرش تحصیلی اتریش، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. به عنوان یک دانشجوی بین­المللی، اگر قصد دارید برای تحصیل کمتر از 6 ماه در اتریش بمانید، باید برای ویزای دانشجویی در اتریش در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اتریش، در کشور مبدا خود درخواست دهید. همچنین ثبت نام در مقامات شهرداری در عرض 3 روز کاری پس از ورود به اتریش الزامی است. شما به یک فرم ثبت نام نیاز دارید، که به صورت آنلاین توسط شما تکمیل و امضا شود. برای دانشجویان بین­المللی، دو نوع ویزای دانشجویی در اتریش وجود دارد:

  • ویزای C: به شما امکان می­دهد حداکثر 90 روز (3 ماه) در اتریش و تمامی کشورهای شنگن بمانید که اگر در وهله اول اجازه ورود به کشور بدون ویزا را داشته باشید، ضروری نیست.
  • ویزای D: برای اقامت حداقل 91 روز و حداکثر 6 ماه مورد نیاز است.

از آنجایی که اکثر دانشجویان بین­المللی عمدتاً قصد دارند برای اهداف تحصیلی بیش از 6 ماه در اتریش بمانند، باید درخواست مجوز اقامت دانشجویی بدهید. این ویزا به شما اجازه اقامت در اتریش با هدف تحصیلی برای بیش از 6 ماه را می­دهد. درخواست ویزای تحصیلی در اتریش را می توان قبل از ورود، فقط در نمایندگی­های رسمی اتریش ارسال کرد.

این مرجع تنها مسئول صدور ویزا/مجوز اقامت شما است و مهم است که در اسرع وقت حتی 3 تا 6 ماه قبل از ورود، درخواست خود را ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که تمدید ویزای دانشجویی در اتریش مجاز نیست. به طور کلی، ویزای دانشجویی شما بسته به حجم درخواست­ها ظرف 1 تا 4 هفته انجام شده و حدود 160 یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده
  • پاسپورت معتبری که باید برای کل مدت اقامت شما در اتریش معتبر باشد.
  • عکس رنگی در اندازه پاسپورت
  • بیمه سلامت
  • مدرک ثبت نام برای تحصیل توسط دانشگاهی که به شما پذیرش داده است.
  • مدرکی دال بر تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی حداقل به مدت 12 ماه؛ این می‌تواند از طریق ارائه دفترچه پس انداز، سپرده ­های بانکی و حساب یا ضمانت نامه از طرف شخصی که شما را تامین مالی می­کند باشد.
  • اگر در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنید، قرارداد اجاره از طرف خدمات دانشجویی را ارئه دهید و یا اگر در آپارتمان خصوصی زندگی می‌کنید، محل اقامت را گزارش دهید.
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

تحصیل رایگان در اتریش

در میان سایر مقاصد تحصیلی در اروپا، اتریش یکی از مقرون به صرفه­ترین کشورها برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی محسوب می­شود. هزینه­ های دانشگاه در اتریش بسته به موسسه­ای که برای تحصیل انتخاب می­کنید و همچنین مدت زمان تحصیل و ملیت شما متفاوت است. همچنین باید در نظر داشته باشید که بسته به برنامه و موسسه، ممکن است برای بررسی و پردازش درخواست شما، هزینه درخواست پذیرش پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت به موقع هزینه، درخواست شما رد خواهد شد.

هزینه تحصیل در اتریش

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هیچ هزینه­ای برای دوره دکتری در دانشگاه­ های دولتی پرداخت نمی­کنند، مشروط بر اینکه مدارک خود را به موقع تکمیل کنند. برای دانشجویان سایر کشورها نیز، شرایط با توجه به دانشگاه و رشته متفاوت است که اطلاعات دقیق­تر در سایت دانشگاه درج شده است.

دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی، شهریه پرداخت می‌کنند، اما حداکثر مبلغ توسط دولت اتریش 726.72 یورو در هر ترم است که به ازای ترم اضافه نیز 363.36 یورو دریافت می­شود. استثناهایی برای دانشجویان برخی از کشورهای در حال توسعه یا کشورهای غیر اتحادیه اروپا وجود دارد.

همه دانشجویان برای برنامه­ های دکتری در دانشگاه ­های خصوصی هزینه پرداخت می­کنند. این هزینه توسط دانشگاه ­ها تعیین می­شود، اما میانگین هزینه تقریباً 7500 یورو در هر ترم است. دانشگاه های علمی کاربردی نیز حق دریافت شهریه از تمامی دانشجویان را دارند. هزینه­ ها متفاوت بوده و همه موسسات برنامه­ های دکتری را ارائه نمی­دهند.

بیشتر بخوانید: آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

 

بورسیه تحصیلی در اتریش

در صورتی که در طول تحصیل در اتریش نیاز به حمایت مالی بیشتری داشته باشید، این فرصت را دارید که بر اساس سطح علمی و کشور مبدا، بورسیه­ های مختلف تحصیلی دریافت کنید. انواع بورسیه­ های تحصیلی برای دوره­ های لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری، فوق دکتری و برنامه­ های تحقیقاتی در اتریش وجود دارد. این بورسیه­ ها تمامی هزینه­ های مربوط به تحصیل، اقامت، سفر و بیمه شما را پوشش می­دهند.

به منظور یافتن بورسیه تحصیلی مناسب در اتریش، آژانس اتریش برای همکاری­های بین المللی در آموزش و پژوهش (OeAD) بهترین منبع و راهنمای شما خواهد بود. در این وب­سایت می­توانید فرصت­های بورسیه تحصیلی زیادی مانند بورسیه ­های تحصیلی اعطا شده به دانشجویان از کشورهای خاصی مانند تایلند، اندونزی، ایران و کشورهای دیگر را پیدا کنید. همچنین برخی از بورسیه های سازمانی توسط خود مؤسسات آموزش عالی ارائه می شود.

ددلاین پذیرش تحصیلی اتریش

در اتریش، با توجه به اینکه از کدام کشور هستید، دو مهلت درخواست وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک شما قبل از این تاریخ­ها تکمیل می­شود، زیرا هیچ تمدیدی پذیرفته نمی­شود (همه چیز باید به موقع در اتریش باشد). مهلت درخواست برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، عبارتند از:

  • برای ترم زمستان: شروع سپتامبر
  • برای ترم تابستان: شروع فوریه

هزینه ­های مسکن و زندگی در اتریش

علیرغم اینکه اتریش در بین ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد، هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی زیاد نیست. هزینه زندگی در اتریش به طور قابل توجهی به سبک زندگی شما بستگی دارد، که آیا شما تحصیل در دانشگاه خصوصی یا دولتی و یا شهر را انتخاب می­کنید یا خیر. همیشه انتظار داشته باشید برای زندگی در پایتخت باید هزینه بیشتری بپردازید. شهرهای لینز، سالزبورگ و اینسبروک زندگی تحصیلی آرام و مقرون به صرفه‌تری را دارند. محبوب­ترین گزینه های اقامت برای دانشجویان بین المللی در اتریش عبارتند از:

  • مسکن دانشجویی OeAD: مسکن دانشجویی OeAD برای حدود 12000 دانشجو در شهرهای وین، گراتس، اینسبروک، لینز، سالزبورگ، لئوبن و کلاگنفورت شرایط اسکان دارد. این مسکن­ها اقامتگاهی کاملاً مبله با امکان اجاره مکان حتی در تابستان را ارائه می دهند.
  • زندگی در یک آپارتمان مشترک یا Wohngemeinschaften (WG): محبوب­ترین گزینه بعد از OeAD اشتراک یک آپارتمان است که در اتریش به اصطلاح WG نامیده می­شود. هزینه­ های زندگی در اتریش با این گزینه مقرون به صرفه­تر می­شود زیرا هزینه آن 250 تا 450 یورو در ماه است.
  • زندگی در خوابگاه: این گزینه برای دانشجویان بین­المللی نیز موجود است. این شامل چندین نوع آپارتمان با امکانات مشترک و مناطق مشترک بین دانشجویان است. توجه داشته باشید که اگر عضو اتحادیه دانشجویی اتریش “ÖH-Beitrag” شوید، باید برای هر ترم هزینه­ای معادل 20 یورو پرداخت کنید که حتی بیمه حوادث دانشجویی را نیز پوشش می دهد.

خوشبختانه اتریش سوپرمارکت­های تخفیفی زیادی دارد که غذا را با قیمت­های مناسب ارائه می­دهند. بسیاری از دانشگاه­ ها، کافه تریاهای دانشجویی سلف سرویس (Mensa) دارند که می­توانید یک وعده غذایی خوب با قیمت مناسب تهیه کنید. اما ارزان­ترین راه برای غذا خوردن این است که خودتان آشپزی کنید. بطور مثال یک فنجان قهوه/چای در کافه، 3.5 یورو، یک ساندویچ، 4.50 یورو و یک وعده شام در یک رستوران دانشجویی معمولی 12 یورو هزینه دارد.

آیا امکان کار حین تحصیل در اتریش وجود دارد؟

برای کار حین تحصیل در اتریش، باید مجوز مربوطه را دریافت کنید. شرایطی نیز برای کار حین تحصیل وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • تنها می­توانید شغل پاره وقت اختیار کنید.
  • مدت کار در تعطیلات نباید بیش از 3 ماه باشد.
  • دانشجویان لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری حق دریافت مجوز کار حداکثر 20 ساعت در هفته را دارند.
  • در صورت کار آموزشی که بخشی از برنامه تحصیلی است، دانشجو ممکن است نیازی به مجوز کار نداشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله، نحوه دریافت پذیرش تحصیلی اتریش برای مقاطع مختلف را بررسی کردیم. از موارد مشترک در میان همه مقاطع و رشته ­ها، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره 6.5 است. در واقع امکان دریافت پذیرش تحصیلی اتریش بدون مدرک زبان وجود ندارد و جزء موارد ضروری روند اپلای است. بهترین روش برای یادگیری سریع و ارزان زبان انگلیسی، استفاده از دوره ­های آنلاین آیلتس است؛ که این دوره ­ها در مرکز زبان آرمانی قابل تهیه است. همچنین می­توانید پیش از تهیه دوره، از آزمون تعیین سطح رایگان سایت استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید