IELTS Speaking: هوش مصنوعی در مقابل صحبت چهره به چهره با ممتحن

 

برخلاف سایر آزمون‌های زبان انگلیسی که از دستگاه‌های هوش مصنوعی برای ارزیابی مهارت‌های speaking شما استفاده می‌کنند، آزمون IELTS Speaking شما در اتاقی آرام با یک ممتحن آیلتس واجد شرایط تکمیل می‌شود. اینجا درمی یابید که چرا آزمون Speaking حضوری بی طرفانه است و در روز آزمون چه انتظاری باید داشته باشید.

 

در حالی که آزمون‌های زبان انگلیسی با علامت‌گذاری هوش مصنوعی اغلب به عنوان بی‌طرفانه معرفی می‌شوند، محققان MIT اخیراً دریافته‌اند که هوش مصنوعی (AI) هنوز هم می‌تواند مغرضانه باشد. بنابراین، وقتی یک دستگاه هوش مصنوعی توانایی های زبان انگلیسی شما را آزمایش می کند به چه معناست؟

هنگامی که یک ماشین هوش مصنوعی از طریق یادگیری عمیق آموزش داده می شود، سوگیری می تواند رخ دهد. ماشین از داده هایی که دریافت می کند استفاده می کند. اگر این داده‌ها عمدتاً شامل نمونه‌های گفتاری از داوطلبان اروپایی باشد، برای دستگاه هوش مصنوعی تشخیص انگلیسی محاوره ای از هندی، چینی یا حتی انگلیسی native سخت‌تر خواهد شد.

تحقیقات MIT همچنین نشان داد که سوگیری را می‌توان در مرحله آماده‌سازی داده‌ها مشخص کرد – زمانی که الگوریتم‌ها در یک توالی زبان یا مناطقی که ماشین هوش مصنوعی باید روی آنها تمرکز کند تا توانایی‌های انگلیسی‌زبان شما را مشخص کند، شناسایی می‌شوند. اگر از زبان محلی، جوک یا زبان عامیانه استفاده می‌کنید، یا اگر برای مدتی در آزمون Speaking مکث کنید، ممکن است بر امتیاز شما تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، ممتحنین انسانی می‌توانند لهجه‌های مختلف را درک کنند و تفاوت بین مکث برای فکر و مکث سردرگمی را تشخیص دهند. یک ممتحن انسانی برای در نظر گرفتن زمینه اجتماعی به طور ویژه آموزش دیده است. آنها استفاده مناسب از کلمات، ساختار جمله و موارد مشابه را می دانند و درک می کنند. و اگر در هر نقطه از آزمون Speaking خود گیر کردید، معاینه‌کنندگان انسانی می‌توانند به راحتی به شما کمک کنند.

آزمون Speaking IELTS به صورت حضوری با یک ممتحن واقعی و انسانی انجام می شود. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که هنگام انجام تست Speaking، هیچ گونه سوگیری در دستگاه هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت. بخش Speaking با ممتحن آیلتس بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

فرمت آزمون IELTS Speaking

بیایید نگاهی دقیق‌تر به فرمت آزمون IELTS Speaking و آنچه که ممکن است در آزمون Speaking از شما پرسیده شود، بیاندازیم.

آزمون IELTS Speaking برای هر دو آزمون General Training و Academic به 3 بخش تقسیم می شود.

 

بخش 1: مقدمه و سوالات در مورد موضوعات آشنا

ممتحن از شما سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، مطالعات و علایق می پرسد. این قسمت معمولا بین 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.

 

بخش 2: مکالمه انفرادی

کارتی به شما داده می شود که از شما می خواهد در مورد موضوعی صحبت کنید. قبل از صحبت کردن تا 2 دقیقه 1 دقیقه فرصت دارید تا آماده شوید. سپس ممتحن برای اتمام این بخش از آزمون یک یا دو سوال در مورد همان موضوع می پرسد.

 

بخش سوم: بحث دو طرفه

از شما سوالات بیشتری در رابطه با موضوع ارائه شده در بخش 2 پرسیده می شود. این سوالات به شما فرصت می دهد تا در مورد ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث کنید. این قسمت از آزمون بین 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر لهجه در نمره IELTS SPEAKING

فرمت آزمون مهارت های زندگی

مهارت های زندگی A1 و B1

آزمون IELTS  مهارت های زندگی  A1 و B1 با یک ممتحن و یک داوطلب دیگر گرفته می شود. این آزمایش معمولا بین 16 تا 22 دقیقه طول می کشد.

این آزمون برای منعکس کردن ارتباطات در زندگی روزمره در یک کشور انگلیسی زبان طراحی شده است. short discussion ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • Personal details/experiences
  • Family and friends
  • Buying goods
  • Work
  • Health
  • Leisure
  • Education or training
  • Transport
  • Housing
  • Weather

 

از شما انتظار می رود:

  • به زبان گفتاری، از جمله روایات ساده، بیانیه ها، پرسش ها و دستورالعمل های تک مرحله ای گوش دهید و به آن پاسخ دهید
  • اطلاعات اولیه، احساسات و نظرات را در مورد موضوعات آشنا به اشتراک بگذارید
  • با فرد دیگری در موقعیتی آشنا در مورد موضوعات آشنا صحبت کنید.

 

ما می دانیم که به عنوان یک شرکت کننده در آزمون، ممکن است از شرکت در آزمون IELTS Speaking خود احساس ناراحتی کنید. به همین دلیل است که ما ممتحنین انسانی داریم و آزمایش را در یک اتاق ساکت انجام می دهیم. برخلاف یک الگوریتم، یک ممتحن می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد و از شما برای دستیابی به بهترین امتیاز حمایت کند.

اگر می‌خواهید در مورد نحوه امتیاز دهی IELTS ، آنچه که ممکن است در آزمون انتظار داشته باشید و نکاتی از متخصصان آیلتس بیشتر بدانید، در دوره‌های ارشد آیلتس ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید