نکات لیسینینگ آیلتس مبتنی بر کامپیوتر

تحصیل در خارج از کشور آرزوی بسیاری است. اما روش‌های زیادی وجود دارد که فرد باید انجام دهد که IELTS یکی از آنهاست. صادقانه بگوییم، مهمترین آنها. میانگین نمره IELTS بسته به اینکه در آزمون  General IELTS شرکت می‌کنید یا  Academic IELTS تغییر می کند. برای آزمون آیلتس جنرال ، نمره لیسینینگ قابل قبول باید 6.5 یا بالاتر و نمره overall باید حداقل 6.6 باشد. برای آزمون آیلتس آکادمیک، نمره قابل قبول برای لیسینینگ 6.3 است و میانگین نمره overall باید حداقل 6.1 باشد. آیلتس مبتنی بر کامپیوتر یا IELTS-CBT تفاوت چندانی با آیلتس جنرال ندارد. در اینجا آزمون به صورت آنلاین روی رایانه یا لپ تاپ انجام می شود. در اینجا نکاتی برای لیسینینگ آیلتس مبتنی بر کامپیوتر آورده شده است که شما را در تلاش برای این بخش و کسب نمرات خوب راهنمایی می کند.

 

نکات  لیسینینگ آیلتس مبتنی بر کامپیوتر برای بدست آوردن نمره 8

 

درک آزمون

در آزمون IELTS مبتنی بر کامپیوتر، بعد از هر بخش 1 دقیقه فرصت دارید تا پاسخ های خود را بررسی کنید. همه چیزهای دیگر شبیه به یک آزمون مبتنی بر کاغذ است. بسیاری از اوقات دانش‌آموزان تصور می‌کنند که آزمون لیسینینگ ساده است، زیرا پاسخ در فایل صوتی موجود است، اما اینطور نیست. صدا به صورت مکالمه پخش خواهد شد و شما 30 تا 40 ثانیه فرصت خواهید داشت تا سوالات یک بخش را قبل از شروع فایل صوتی بخوانید. فایل صوتی را نمی توان مکث یا کند کرد و پس از پایان، متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش آنلاین زبان

تاثیر لهجه

اگر با لهجه‌ها آشنا نباشید، می‌توانند باعث شکست شما شوند. اغلب، لهجه هایی که می توانید برای آزمون خود بشنوید، انگلیسی یا استرالیایی هستند. بنابراین، مطمئن شوید که با لهجه ها آشنا هستید. درک کنید که چگونه افراد با آن لهجه ها با کمک فیلم ها، ویدیوهای YouTube یا پادکست ها و غیره ارتباط برقرار می کنند. باید بدانید که تلفظ برخی از کلمات در لهجه بریتانیایی و استرالیایی می تواند با تلفظ معمولی انگلیسی که ما به آن عادت کرده ایم متفاوت باشد. با لهجه آشنا شوید!

 

شانس یکی از نکات لیسینینگ آیلتس مبتنی بر کامپیوتر

بله، زندگی مطمئناً به ما فرصت های زیادی می دهد تا اشتباهات خود را جبران کنیم، اما در این آزمون، شما فقط یکی را دریافت می کنید. حواس پرتی به راحتی می تواند برای شما کشنده باشد. صدا سرعت مشخصی خواهد داشت و اگر احساس می کنید هر نکته ای را که در فایل صوتی ذکر شده می توانید بعداً استفاده کنید، خودکار و مداد در اختیار شما قرار می گیرد. فایل صوتی فقط یک بار پخش می شود، بنابراین شما باید بدانید که به دنبال چه هستید و به دقت به همه چیزهایی که بیان می کند گوش دهید.

 

استقبال از کلمات یا عبارات ناآشنا

همانطور که در بالا ذکر شد، صدا با لهجه بریتانیایی یا استرالیایی خواهد بود و می توان تصور کرد که برخی از اصطلاحات یا عباراتی که صرفا توسط انگلیسی زبانان غیر‌بومی شناخته می شوند استفاده می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، می توانید سعی کنید با عبارات رایجی که در زندگی روزمره در انگلیسی بریتانیایی استفاده می شود آشنا شوید. همیشه می‌توانید آن‌ها را حدس بزنید، اما دانستن آن‌ها کمی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

 

صبوری یکی از نکات لیسینینگ آیلتس مبتنی بر کامپیوتر

هنگامی که آزمون را شروع کردید، اگر به سؤالی پاسخ ندادید وحشت نکنید. با پخش صدا و خودتان صبور باشید. جواب خواهد آمد. ممکن است در همان ابتدا یا پایان باشد. اما شما نباید تمرکز خود را از دست بدهید. این احتمال وجود دارد که در عجله برای یافتن پاسخ سؤالی که نمی توانید پیدا کنید، ممکن است پاسخ سؤال دیگری را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

 

انتقال جواب سوالات به پاسخ نامه

در آیلتس مبتنی بر کاغذ، 10 دقیقه اضافی برای کپی کردن پاسخ های خود از برگه سؤال در برگه پاسخ داده می شود، در این مدت فرصتی برای بهبود گرامر خود و پاک کردن اشتباهات دارید. در آیلتس مبتنی بر کامپیوتر، شما آن 10 دقیقه را نخواهید داشت. فقط 2 دقیقه فرصت دارید تا تمام پاسخ های خود را بررسی کنید. بنابراین سعی کنید از اشتباهات املایی و گرامری خودداری کنید. اما یک جنبه خوب آیلتس مبتنی بر کامپیوتر این است که می‌توانید تعداد سؤالاتی که قبلاً پاسخ داده‌اید روی صفحه رایانه خود ببینید. این باعث صرفه جویی در زمان بررسی مجدد کل آزمون می شود و می توانید در زمان باقی مانده فقط به سوالاتی که از دست داده اید توجه کنید.

 

تست های تمرینی

اگر چیزی وجود داشته باشد که بتواند اعتماد به نفس شما را بیشتر از هر چیز دیگری افزایش دهد، آن آموزش آیلتس جنرال است. بدون شک، این آزمون های تمرینی به شما ایده ای از چگونگی IELTS-CBT می دهد و همچنین شما را برای شرکت در آزمون با تمام پتانسیل خود آماده می کند. در طول آماده سازی آیلتس، همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که هر اتفاقی که در اطراف شما می افتد نیز به نوعی شما را برای آزمون آماده می کند.

 

کلام آخر

تست لیسینینگ مبتنی بر کامپیوتر یک آزمون مهم است. به غیر از نکات لیسینینگ IELTS مبتنی بر کامپیوتر که در بالا ذکر شد، مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که مطمئناً راحت تر از speaking، writing و reading است. اما این چیزی است که آن را به یک آزمون نمره دهی تبدیل می کند. به یاد داشته باشید، تمرکز کلید همه چیز است. هر پاسخی در فایل صوتی موجود است. فقط باید با دقت گوش کنید.

 

منبع:

https://ieltspreparation.ca/computer-based-ielts-لیسینینگ-tips

دیدگاهتان را بنویسید