9 افسانه در مورد آزمون speaking IELTS که نباید باور کرد

در حال حاضر اطلاعات غلط زیادی در مورد نحوه نمره دهی آزمون speaking آیلتس وجود دارد. در این مقاله ما واقعیت را از تخیل جدا می کنیم و برخی از تصورات غلط رایج در مورد speaking IELTS را از بین خواهیم برد.

آزمون آیلتس بخشی ضروری از فرآیند درخواست دانشگاه های خارج از کشور و همچنین اخذ ویزای کاری شما برای بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا و بریتانیا است.

آزمون speaking یکی از اجزای اصلی آزمون کلی IELTS است و عملکرد خوب در اینجا برای به دست آوردن نمره کلی خوب و دستیابی به نمره آیلتس مورد نظر برای ورود به دوره رویایی شما ضروری است.

در حالی که نگرانی در مورد روش صحیح آماده شدن برای آزمون speaking طبیعی است، اما نباید بسیاری از تصورات غلط این آزمون را باور کنید، به خصوص از تجربیات و حکایات شخص ثالث!

 

در این مقاله، 9 افسانه و باور غلط رایج در مورد آزمون speaking آیلتس را برهم می زنیم تا شما را در مسیر درست نگه داریم.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

9 افسانه در مورد آزمون speaking IELTS که نباید آنها را باور کنید

 

  1. لهجه یا زبان عامیانه بومی برای کسب امتیاز بهتر ضروری است

در حالی که ممکن است لهجه بومی کشور خود را داشته باشید، لازم نیست نگران تاوان دادن بخاطر آن باشید.

ممتحن شما به این خاطر اینجا نیست تا مطمئن شود شما هم لهجه او را دارید یا خیر. لهجه یا زبان عامیانه شما جزء معیارهای ارزیابی نیست و تاثیری در نمره شما ندارد.

در عوض، باید به آنچه که ارزیابی می شود مانند: تلفظ، استفاده از دستور زبان، روان بودن و انسجام استدلال و مکالمه شما، توجه کنید.

یک راه خوب برای تمرین این است که با صدای بلند بخوانید تا تلفظ خود را بهبود ببخشید و با خانواده و دوستان یا حتی معلمان آنلاین تمرین کنید تا ببینید آیا می توانید درک شوید و آیا ایده های شما به طور طبیعی و خوب جریان دارد یا خیر.

 

  1. کسب نمره در آزمون speaking ساده و راحت است

بله، آزمون speaking تماما شفاهی است و نیازی به انجام هیچ نوشتنی ندارید، با این حال، مانند سایر بخش‌های آزمون IELTS، چالش‌های خاص خود را دارد که نیاز به تمرین کافی دارد.

بسته به اولویت و موقعیت منحصر به فرد شما، ممکن است آزمون speaking ساده تر باشد، اما معیارهای ارزیابی فراتر از برگزاری یک مکالمه ساده است.

شما باید درباره ایده ها و مسائل انتزاعی بحث کنید، در مورد خودتان به طور طبیعی صحبت کنید و همچنین مطمئن شوید که افکار و گفتار شما با تلفظ خوب منسجم است.

 

  1. من باید با نظر ممتحنم موافق باشم

مشغول بحث شدن با ممتحن خود در یک مکالمه به این معنا نیست که شما باید همیشه با نظر یا اظهارات او موافق باشید، به خصوص اگر به آنها اعتقاد ندارید.

شما به خاطر اینکه ایده‌هایتان با آنها مطابقت دارد یا خیر مورد ارزیابی قرار نمی گیرید، بلکه این ارزیابی به خاطر مشغول شدن در یک مکالمه روان با گرامر خوب و تلفظ منسجم خواهد بود.

اگر با ایده ها یا اظهارات آنها مخالف هستید، یک راه خوب این است که آنچه را که می گویند تصدیق کنید و سپس ایده خود را ارائه دهید.

 

  1. من باید سوالات شخصی از ممتحنم بپرسم

تعامل با ممتحن شما نیازی به سوال پرسیدن یا کنجکاوی در زندگی خصوصی آنها ندارد.

در عوض، باید روی موضوعات مورد بحثی که به شما داده می شود تمرکز کنید و بیشتر در مورد خودتان در موضوعات مختلف مانند خانه، خانواده، مطالعات و علایق خود صحبت کنید.

 

  1. مدت زمان آزمون speaking من فقط 11 دقیقه بود

مدت زمان آزمون IELTS بین 11 تا 14 دقیقه است.

اگرچه ممکن است نگران باشید که آزمون شما کوتاه‌تر یا بیشتر از مدت زمان متوسط طول بکشد، اما به این معنی نیست که به دلیل آن نمره کمتر یا بالاتر خواهید گرفت.

معیارهای ارزیابی مدت زمان آزمون شما را در نظر نمی گیرند.

 

  1. مودب و خوشرفتار بودن به من کمک می کند نمره بهتری بگیرم

مودب ، خوشرفتار و خندان بودن باید بخشی از آداب اساسی هنگام مکالمه با هر کسی باشد.

این کار به حرکت رو به جلو کمک می کند، با این حال، بخشی از معیارهای ارزیابی نیست. شما نباید نگران باشید که بیش از حد مودب هستید، بلکه باید روی گفتگو و موضوع مورد نظر تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه به دانشجویان IELTS کمک کنیم تا اضطراب امتحان را مدیریت کنند؟

  1. اگر جواب سوالی را ندانم، ممکن است جریمه شوم

دانش شما در مورد موضوعات خاص در اینجا آزمایش نمی شود. ممتحن شما به نحوه بیان مطالب و جریان مکالمه توجه خواهد کرد و نه به آنچه می گویید.

در حالی که دانستن موضوع قطعا می تواند کمک کننده باشد، اما احتمالاً نمی توانید برای هر موضوع ممکن آماده شوید.

اگر پاسخ را نمی‌دانید، همیشه می‌توانید از تجربیات شخصی استفاده کنید یا نظر خود را در مورد موضوع بیان کنید تا مکالمه را پیش ببرید.

 

  1. استفاده از جملات کوتاه و ساده به معنای انجام اشتباهات کمتر است

استفاده از جملات ساده تر ممکن است استراتژی خوبی به نظر برسد، اما شما همچنین در مورد اینکه چگونه ایده ها را به هم پیوند می دهید به علاوه محدوده گرامری و ساختار جمله مورد ارزیابی قرار می گیرید.

این کار توانایی شما در استفاده از clauseها ، افعال و time clauseها را کاهش می دهد.

جملات کوتاه‌تر و ساده‌تر، توانایی شما را برای درخشش و برجسته شدن در مکالمه محدود می‌کند و احتمالاً چاره‌ای جز کاهش نمره شما برای ممتحن باقی نمی‌گذارد.

 

  1. نمی توانم از ممتحن بخواهم سوالی را تکرار کند

یکی از ترس های رایج در طول آزمون speaking آیلتس این است که سعی کنید به هر سوالی پاسخ دهید حتی اگر سوال را متوجه نشده باشید یا آن را به طور دقیق شنیده باشید.

این اشتباه است!

قطعاً قابل قبول است که از ممتحن بخواهید سؤال یا عبارت را به روش دیگری تکرار کند تا بتوانید آن را بهتر درک کنید.

همیشه وقتی که مطمئن نیستید توضیح بخواهید، در واقع، وقتی موضوع را فهمیدید، به شما کمک می کند امتیاز بهتری کسب کنید.

 

منبع:

https://ielts.idp.com/mexico/prepare/article-ielts-speaking-test-myths-debunk

دیدگاهتان را بنویسید