8 نکته برای مطالعه زبان انگلیسی

اگر زمان زیادی را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف می کنید، می تواند مفید باشد که یک قدم به عقب بردارید و بپرسید: “بهترین راه برای نزدیک شدن به این هدف چیست؟”

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، در حال حاضر در درک زبان انگلیسی بسیار خوب هستید. احتمالاً فلش کارت‌ها را حفظ کرده‌اید، در کلاس‌ها شرکت کرده‌اید، به پادکست‌ها گوش داده‌اید و در کتاب‌های درسی کار کرده‌اید.

وقتی زمان زیادی را صرف مطالعه زبان دوم می کنید، گاهی اوقات مفید است که یک قدم به عقب بردارید و بپرسید: “بهترین راه برای نزدیک شدن به این هدف چیست؟”

 

8 نکته اثبات شده برای مطالعه زبان انگلیسی

در اینجا بهترین نکات یادگیری زبان برای کسانی که در راه رسیدن به مهارت های پیشرفته انگلیسی هستند، قرار دارد.

 

  1. برای خود اهداف مفیدی تعیین کنید

تعیین اهداف برای یادگیری هر مهارت جدید مفید است و برای یادگیری زبان دوم ضروری است. این سوال که چگونه می توان اهداف مفید یادگیری زبان انگلیسی را تعیین کرد، به خودی خود شایسته یک مقاله است.

به طور خلاصه، شما باید هدف نهایی خود را به مراحل کوچکتر و دست یافتنی تقسیم کنید. یک هدف معقول واقع بینانه و خاص برای زمینه ای که برای آن زبان انگلیسی را یاد می گیرید. همچنین برنامه ریزی برای مدت زمانی که قصد دارید روی آن صرف کنید، مفید است. برای مثال:

  • در مدت دو ماه، می‌خواهم بیشتر آنچه را که در کلاس یوگای انگلیسی‌زبانم می‌شنوم، درک کنم.
  • این هفته می خواهم 200 فعل رایج انگلیسی را با فلش کارت یاد بگیرم.

اگر یادگیری زبان مانند بالا رفتن از یک کوه است، پس تعیین اهداف کوچک مانند ساختن یک نردبان است. اگر اهداف شما واقع بینانه و قابل اندازه گیری باشد، می توانید به سرعت پیشرفت را مشاهده کنید و احتمال اینکه دلسرد یا فرسوده شوید بسیار کمتر است.

 

  1. از اشتباه کردن نترسید

سوپرچسب، اشعه ایکس و ال اس دی چه مشترکاتی دارند؟ همه آنها به این دلیل اختراع شدند که یک دانشمند اشتباه کرد و آن را پیگیری کرد!

برای بسیاری از افراد، ترس از اشتباه کردن و احمق به نظر رسیدن مانع بزرگی برای یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی است. به گفته متخصصان آموزش، این به این دلیل است که اشتباه کردن اغلب باعث ایجاد یک واکنش عاطفی منفی می شود. این چیزی است که همه کسانی که در حال مطالعه زبان دوم هستند باید یاد بگیرند که بر آن غلبه کنند یا حداقل با آن کنار بیایند!

ما معتقدیم که یادگیری دوست داشتن اشتباهات برای یادگیری هر زبانی بسیار مهم است. اگر بار اول از کلمه ای اشتباه استفاده کنید، ممکن است خجالت بکشید. اما این واکنش عاطفی به این معنی است که شما احتمالاً در بار دوم نسخه صحیح را به خاطر می آورید!

یک راه حل برای غلبه بر ترس از اشتباه؟ سعی کنید در موقعیت های “کم خطر” تمرین انگلیسی زیادی داشته باشید. جاهایی که کمی بهم ریختن اهمیتی ندارد. می توانید تمرین با چت بات انگلیسی زبان یا صحبت با انگلیسی زبانان در حین بازی را امتحان کنید.

بیشت بخوانید: 18 نکته مهم برای بهبود زبان انگلیسی

  1. سوالات را به بعد موکول نکنید

تنها نوع اشتباهاتی که مفید نیستند، اشتباهاتی هستند که نمی توانید از آنها درس بگیرید. اگر در مورد چیزی که در حال مطالعه هستید سؤال یا شک دارید، باید سعی کنید در اسرع وقت کمک پیدا کنید. در غیر این صورت ممکن است به طور تصادفی عادت های بد را بیاموزید یا در دام تکرار اشتباهات مشابه بیفتید.

اگر معلمی دارید، یادداشت کنید تا در جلسه بعدی سوال خود را از آنها بپرسید. اگر واقعا نمی توانید صبر کنید، بسیار خوب است! مکان‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید در عرض چند دقیقه به مشاوره رایگان انگلیسی‌زبان دسترسی پیدا کنید:

  • گروه های فیسبوک ESL
  • صفحه Reddit r/languagelearning

 

  1. سبک یادگیری خود را پیدا کنید

مغز هر کسی کمی متفاوت عمل می کند. یک نکته عالی برای یادگیری هر مهارت جدید این است که سبک یادگیری خود را ایجاد کنید. سه سبک اصلی یادگیری عبارتند از:

  • یادگیری شنیداری: با شنیدن و گفتن اطلاعات جدید به بهترین شکل یاد می گیرید.
  • یادگیری بصری: شما با دیدن تصاویر اطلاعات جدید، بهترین یادگیری را خواهید داشت.
  • یادگیری حرکتی: شما با انجام فعالیت های بدنی مرتبط با اطلاعات جدید، به بهترین شکل یاد می گیرید.

برای تمرینات ساده یادگیری زبان، باید مطالعه خود را با مغز خود تطبیق دهید. یادگیری بصری؟ با کشیدن تصاویر آن فلش کارت ها را به خاطر بسپارید. یادگیری حرکتی؟ برای هر کلمه جدید به یک عمل فکر کنید!

 

  1. از آنچه می دانید در اسرع وقت استفاده کنید

در انگلیسی، یک عبارت رایج وجود دارد: “use it or lose it”. این برای هر مهارتی که وقتی عملی نمی شود از دست می رود، اما مخصوصاً به یادگیری زبان دوم مرتبط است، کاربرد دارد.

هنگامی که مجموعه جدیدی از واژگان یا قواعد دستور زبان را یاد می گیرید، مهم است که در اسرع وقت از آنها استفاده کنید. این می‌تواند به معنای استفاده از واژگان جدید در مکالمه باشد، یا حتی فقط شنیدن صحبت‌های آن‌ها در زمینه‌ای متفاوت، به عنوان مثال، با دنبال کردن یک پادکست در مورد یک موضوع مرتبط. اگر بیش از حد صبر کنید، هر چیز جدیدی که فرا گرفته اید فراموش خواهد شد و دفعه بعد که مطرح شد باید دوباره آن را یاد بگیرید.

بهترین نکته ای که ما برای استفاده از آنچه می دانید، داریم، استفاده از آن در مکالمه با یک native speaker است.

 

  1. زبان انگلیسی را به علایق خود گره بزنید

وقتی از یادگیری چیزی لذت می برید، خیلی راحت تر وارد حافظه شما می شود. به همین دلیل، ایده خوبی است که سعی کنید یادگیری زبان انگلیسی را در کاری که دوست دارید در اوقات فراغت خود انجام دهید، ادغام کنید.

برای مثال، اگر عاشق آشپزی هستید، سعی کنید از کتاب های دستور العمل های انگلیسی زبان غذا درست کنید یا برنامه های آشپزی را به زبان انگلیسی تماشا کنید. اگر تاریخ شما را مجذوب خود می کند، سعی کنید کتاب های تاریخ کودکان را به زبان انگلیسی بخوانید.

یادگیری کلمات و عبارات مربوط به چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید بسیار سرگرم کننده تر از دنبال کردن یک کتاب درسی است. همچنین احساس کمتری نسبت به مطالعه خواهد داشت، که باعث می‌شود بیشتر با آن بمانید.

 

  1. کم و بیش مطالعه کنید

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی در یک شغل تمام وقت هستید، می تواند وسوسه انگیز باشد که در طول هفته از تمرین صرف نظر کنید و ساعات طولانی و سختی را به مطالعه در آخر هفته اختصاص دهید. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که تمرکز برای مدت طولانی روش موثری برای یادگیری نیست.

برای اینکه آموخته های خود را ثابت نگه دارید، باید تمرکز داشته باشید. اما واقعاً یک فرد چقدر می تواند تمرکز کند؟ روانشناسان مخالفند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که تمرکز کردن فقط برای 52 دقیقه قبل از استراحت کارآمدتر است، دیگران معتقدند که فقط 25 دقیقه بهتر است.

در هر صورت، عموماً توافق بر این است که دوره‌های مطالعه کوتاه و متمرکز همراه با استراحت‌های منظم به شما کمک می‌کند سریع‌تر از تمرین‌های طولانی پشت میز یاد بگیرید. برای بهترین نتیجه، هر روز کمی بیشتر انگلیسی یاد بگیرید، حتی اگر فقط برای نیم ساعت باشد.

 

  1. سفر کنید

جالب ترین و موثرترین نکته بین همه آنها! اگر وقت و پول دارید، سفری به یک کشور انگلیسی زبان برنامه ریزی کنید.

با تعطیلات در تقویم، هدفی محکم خواهید داشت که می‌توانید روی آن کار کنید! شما چاره ای جز تمرین انگلیسی 24/7 نخواهید داشت و امیدواریم با خاطرات خوب و همچنین مهارت های زبانی بهبود یافته بازگردید.

 

همچنین بخوانید: 15 نکته یادگیری انگلیسی برای موفقیت سریع زبان (برای زبان آموزان در همه سطوح)

5 ابزار برای آموزش آنلاین انگلیسی

تخمین زده می شود که در سراسر جهان در حال حاضر بیش از 1 میلیارد نفر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

به لطف این حجم عظیم کلاس، هرگز ابزار بیشتری برای مطالعه آنلاین انگلیسی وجود نداشته است و منابع همیشه بهتر می شوند. در اینجا خلاصه ای از چند مورد از بهترین های سال 2021 آورده شده است.

 

  1. BBC Learning English

اگر می خواهید انگلیسی بریتانیایی مطالعه کنید، BBC Learning English سایتی از دولت بریتانیا است که مملو از ابزارهایی است که ممکن است برای شما بسیار مفید باشد. به تازگی این وب سایت یک اپلیکیشن رایگان نیز راه اندازی کرده است.

نکات خوب:

  • کاملا رایگان است
  • شامل هزاران تمرین listening و reading با کیفیت بالا است.
  • مطالب بسیار به روز است. هر هفته یک ویدیوی “News Review” به زبان انگلیسی متوسط وجود دارد که همراه با تمرین آموزشی و پادکست است. این عالی است! شما می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید در حالی که در اخبار به روز هستید (اخبار در انگلستان، یعنی!)
  • می‌توانید در پاسخ به هر یک از تمرین‌ها سؤالی را ایمیل کنید و منتظر پاسخ متخصص باشید.

 

نکات بد:

  • انگلیسی بریتانیایی مفیدترین نوع زبان نیست.
  • شما نمی توانید از ابزاری که هیچ تمرینی برای speaking ارائه نمی دهد، انتظار تسلط داشته باشید.
  • این وب سایت در کنار ابزارهای مدرنتر کمی قدیمی و خسته کننده است.

 

  1. Duolingo

اگر در چند سال گذشته سعی کرده اید هر زبان دومی را یاد بگیرید، به احتمال زیاد با جغد Duolingo آشنا شده اید!

Duolingo با داشتن یک وب‌سایت و یک برنامه با تمرین‌های یادگیری بسیار اعتیاد آور، راهی عالی برای ایجاد حسی شبیه به یادگیری زبان انگلیسی است. آنقدر محبوب است که ما حتی آن را به طور عمیق بررسی کرده ایم. با این حال، بدون معایب آن نیست.

نکات خوب:

  • نسخه رایگان Duolingo آنقدر خوب است که نیازی به خرید اشتراک نیست.
  • جغد عصبانی می شود اگر از درس ها پیروی نکنید! این امر Duolingo را به ابزاری شگفت‌آور متقاعدکننده برای ایجاد یک عادت یادگیری زبان تبدیل می‌کند.
  • برای حفظ واژگان پایه بسیار مفید است.
  • اگر زبان را از صفر یاد بگیرید، برای دستیابی به دانش پایه مفید است.

 

نکات بد:

  • سرمایه گذاری زمان زیادی در این برنامه می تواند منجر به پیشرفت ناامید کننده شود.
  • بازی‌ها با موقعیت‌های واقعی تفاوت زیادی دارند، بنابراین برخی از افراد متوجه می‌شوند که می‌توانند ماه‌ها بدون دیدن نتایج واقعی بازی کنند.
  • اغلب دشوار – حتی غیرممکن – است که بفهمید چرا یک پاسخ صحیح درست است.
  • برای کسانی که قبلاً به اصول اولیه تسلط دارند، Duolingo کمتر مفید خواهند بود.
  • هیچ شانسی برای به دست آوردن تمرین صحبت کردن وجود ندارد.

 

  1. Tandem

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید، برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo و Babbel جای خود را دارند. اما در برخی موارد، تنها راه برای دیدن پیشرفت واقعی این است که کسی را پیدا کنید تا با او تمرین کنید!

Tandem، یک برنامه رایگان برای تبادل زبان، در اینجا بسیار مفید است. این شما را به انگلیسی زبانان متصل می کند که سعی می کنند زبان مادری خود را یاد بگیرند، بنابراین می توانید چت کنید و مهارت های خود را مبادله کنید.

نکات خوب:

  • استفاده از آن رایگان است. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید ساعت‌ها بدون هیچ هزینه‌ای تمرین صحبت کنید.
  • این برنامه روی تلفن شما است، بنابراین می‌توانید هر کجا که می‌روید به انگلیسی زبانان native متصل شوید.
  • شما می توانید برای تبادل شرکا از طریق ویدیو چت کنید، بنابراین وقتی با شخصی اعتماد ایجاد کردید، می توانید گفتگوهای رو در رو داشته باشید.

 

نکات بد:

  • در حال حاضر، نمی توانید از آن بر روی دسکتاپ استفاده کنید.
  • برخی از کاربران آن را بیشتر شبیه به یک سایت دوستیابی می دانند تا یک برنامه تبادل زبان، که می تواند ناامید کننده باشد.
  • وقتی یک شریک تبادل زبان پیدا می کنید، دشوار است که زمان خود را 50/50 بین زبان مادری خود و زبان آنها تقسیم کنید، به طوری که هر دوی شما پیشرفت خوبی در یادگیری داشته باشید. این باعث می شود که روشی کاملاً ناکارآمد برای تمرین مکالمه باشد.
  • بسته به اینکه چند نفر می خواهند زبان مادری شما را یاد بگیرند، ممکن است پیام های بسیار زیادی داشته باشید یا اصلاً هیچ پیامی نداشته باشید.
  • سایر کاربران معلم زبان انگلیسی نیستند، بنابراین می توانید مشاوره بدی دریافت کنید.

 

  1. Busuu

Busuu یکی دیگر از برنامه های برتر یادگیری زبان است که 90 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. برخلاف بقیه، این یک شبکه اجتماعی و همچنین بانکی از بازی ها و تمرین های یادگیری زبان است. ویژگی ” community” Busuu به شما امکان می دهد با افراد native انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید. مانند یک اپلیکیشن یادگیری و یک اپلیکیشن تبادل در یک برنامه!

نکات خوب:

  • ویژگی ” community” راهی سرگرم کننده برای ملاقات با مردم است. در صورت خرید بسته بلندمدت، اشتراک premium ارزش بسیار خوبی دارد.
  • حتی بیشتر از Babbel از نرم افزار تشخیص صدا استفاده می کند تا شما را به صحبت با صدای بلند انگلیسی عادت دهد.
  • دوره‌های انگلیسی ویژه « business» و « travel» دارد.
  • سیستم فلش کارت آن زمانی که برای اولین بار انگلیسی را یاد می گیرید بسیار مفید است.

 

نکات بد:

  • برخلاف Duolingo، نسخه رایگان قطعا به اندازه نسخه پولی مفید نیست.
  • اگر احساس تنبلی می کنید، بسیار آسان است که با انتخاب پاسخ های تصادفی بدون یادگیری محتوا، بازی فلش کارت Busuu را “فریب دهید”.
  • مانند همه برنامه های یادگیری زبان، جایگزینی برای تمرین مکالمه نیست.
  • گاهی اوقات توضیحات آن برای دستیابی به درک واقعی یک قانون جدید به اندازه کافی عمیق نیست.

 

نتیجه گیری

این مقاله چند استراتژی مفید برای زمان مطالعه موثرتر انگلیسی و برخی از بینش‌ها در مورد اینکه کدام برنامه‌ها فکر می‌کنیم مفیدتر هستند، ارائه کرده است.

علیرغم ادعای صدها هزار وب سایت، هیچ “میانبر” آسانی برای به دست آوردن تسلط به زبان انگلیسی در یک یا دو هفته وجود ندارد. عالی بودن در speaking به هر زبان جدید، یک سرمایه گذاری جدی برای زمان است! با این حال، این نکات را در عمل به کار ببرید، و مطمئناً بهترین نتایج ممکن را برای تلاش خود خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید