6 پادکست معروف تقویت زبان

در حال حاضر یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا بتوانند زبان خود را تقویت کنند. گوش کردن به پادکست یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است و شما می‌توانید با این روش به‌راحتی زبان خود را تقویت کنید و حرفه‌ای شوید. اما در میان این پادکست‌ها، 6 مورد بسیار کاربردی‌تر و بهتر از سایرین هستند. اگر به دنبال بهترین پادکست برای تقویت زبانتان هستید، شما را به مطالعه ادامه این مطالب دعوت می‌کنیم:

 

پادکست تقویت زبان چیست؟

 پادکست تقویت زبان چیست؟

پادکست تقویت زبان مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی است که زبان انگلیسی را از مرحله ابتدایی تا حرفه‌ای آموزش می‌دهد. استفاده از پادکست از بهترین راه و روش‌ها برای تقویت زبان است که در هر مکان و زمانی به‌راحتی تنها با داشتن یک تلفن همراه یا سیستم مجهز به اینترنت می‌توانید پادکست را گوش کنید. این پادکست‌ها دارای طیف گسترده‌ای از انواع مختلف هستند که باتوجه‌به سطح زبان خود می‌توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

انواع پادکست‌های صوتی دیجیتالی را می‌توانید از اینترنت یا اپلیکیشن‌های مخصوص پادکست دانلود کنید و در هر زمانی که بخواهید آن را با استفاده از هدفون گوش دهید و زبان خود تقویت کنید. انواع پادکست تقویت زبان به‌صورت روان و قابل‌فهم برای شما مخاطبان عزیز طراحی شده‌اند که از سطح ابتدایی تا پیشرفته بتوانید زبان خود را به‌صورت اصولی تقویت کنید. جالب است بدانید امروزه بسیاری از افراد اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای تقویت زبان خود هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و زمان استراحتشان پادکست گوش می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

 

 امکانات و مزیت‌های پادکست تقویت زبان

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، آموزش زبان انگلیسی از ملزومات مهم و اصلی افراد در سنین مختلف برای آینده تحصیلی و شغلی است. باتوجه‌به اینکه آموزش زبان به‌صورت کلاس خصوصی امری زمان بر و البته پر هزینه است، بهترین گزینه انتخاب پادکست تقویت زبان است که قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. انواع پادکست تقویت زبان با این روش علاوه بر اینکه از نظر قیمت منصفانه هستند، همچنین مزیت‌های زیادی نیز برای زبان‌آموزان دارد که در ادامه این قسمت آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

 آموزش ساده و روان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پادکست آموزش ساده و آسان برای گروه‌های سنی مختلف است. برای گوش‌دادن به پادکست مهم نیست شما یک فرد ابتدایی هستید یا حرفه‌ای؛ زیرا پادکست‌های تقویت زبان دارای انواع مختلفی برای زبان‌آموزان مبتدی تا حرفه‌ای هستند. برای گوش دادن به پادکست‌ها نیاز به مکان یا زمان خاصی ندارید و در هر زمانی که بخواهید اعم از زمان استراحت، زمان رانندگی، پخت غذا و… می‌توانید پادکست را پلی کنید و گوش دهید.

 تقویت و پیشرفت مکالمه انگلیسی

درک مکالمه‌های زبان انگلیسی اهمیت فوق‌العاده‌ای در تقویت زبان دارد. شما با گوش دادن به پادکست‌ها علاوه بر اینکه تلفظ صحیح لغات را یاد می‌گیرید، همچنین با گوش دادن به مکالمه‌ها می‌توانید آن‌ها را درک کنید و به‌درستی طرز مکالمه را آموزش ببینید.

 آموزش لغات و واژه‌های تخصصی

یکی دیگر از امکانات مهمی که پادکست‌های تقویت زبان در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند، آموزش تخصصی لغات و واژه‌های سخت است که به‌صورت کامل نحوه تلفظ آن‌ها را آموزش خواهید دید تا در مکالمات روزمره مشکلی نداشته باشید. آموزش لغات تخصصی برای زبان‌آموزان حرفه‌ای اهمیتی زیادی دارد که برای گسترده شدن دایره لغات خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنید.

تقویت و پیشرفت مکالمه انگلیسی

 تکرار و تمرین

پادکست‌ها را به‌واسطه اینکه فایل‌های صوتی هستند، می‌توانید به‌صورت مکرر پلی کنید و واژه‌ها و قسمت‌هایی که متوجه نشدید را چندین بار گوش دهید و تکرار کنید تا مطلب را بفهمید و به‌صورت کامل درک کنید.

 

 معرفی 6 پادکست تقویت زبان

پادکست‌ها دارای طیف گسترده‌ای از انواع مختلف برای زبان‌آموزان مبتدی تا حرفه‌ای هستند، در ادامه این قسمت 6 پادکست تقویت زبان را معرفی می‌کنیم:

1.       پادکست تقویت زبان English class 101

پادکست English class 101 مجموعه‌ای بزرگ و کاربردی از آموزش زبان انگلیسی به‌صورت روان و قابل‌فهم برای زبان‌آموزان کاملاً مبتدی، مبتدی، متوسط و پیشرفته است. در این پادکست تمامی نکات گرامری، لغات ساده و سخت، لغات تخصصی و… به‌صورت بخش به بخش آموزش داده می‌شود. مراحل آموزش در این پادکست توسط مجریان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. نحوه آموزش به‌صورت بخش به بخش است که هر بخش توسط مجری اجرا می‌شود و پس از آن همان بخش با سرعت کمتری تکرار می‌شود تا مکالمات را درک کنید.

لغات، کلمات و مکالماتی که توسط مجری گفته می‌شود، به‌صورت کلمه‌به‌کلمه معنی می‌شوند تا معنای هر کلمه را بدانید سپس مکالمات به‌صورت روان و تخصصی معنا خواهند شد. همچنین در پایان هر پادکست این مجموعه نکات گرامری برای صرف جملات و فعل‌ها توسط مجریان آموزش داده می‌شوند تا نحوه ساخت جمله با فعل مناسب را آموزش ببینید.

2.       پادکست تقویت زبان Real life English

یکی از بهترین پادکست‌ها برای تقویت زبان پادکست Real life English نام دارد که جزو برترین منابع یادگیری اصولی زبان انگلیسی است. این پادکست توسط مجرب‌ترین معلم های بومی زبان انگلیسی به‌صورت گفت‌وگوهای واقعی طراحی شده است که به‌خوبی می‌توانید مهارت‌های شنیداری زبان خود را تقویت کرده تا به بهترین نحو ممکن به زبان انگلیسی صحبت کنید.

قسمت‌های مختلف این پادکست شامل تعداد بسیار زیادی از لغات، افعال و اصطلاحات انگلیسی است تا دایره کلماتتان افزایش پیدا کند و بتوانید به‌صورت روان به زبان عامیانه صحبت کنید. همچنین در پایان هر بخش پادکست تمامی نکات گرامری مربوط به بخش در اختیار شما زبان‌آموزان عزیز قرار می‌گیرد تا با تمرین و تکرار به گرامرها مسلط شوید.

در این پادکست تقویت زبان به انواع موضوع‌ها از ساده تا پیچیده پرداخته شده است تا تسلط کافی به‌تمامی موضوعات داشته باشید. اصلی‌ترین موضوعات این پادکست عبارت‌اند از:

    • موضوع جام جهانی
    • اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید.
    • انقلاب هوش مصنوعی
  • اصطلاحات ورزشی
  • ضرب‌المثل‌ها
  • اصطلاحات تجاری
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره سفر و…

3.       پادکست تقویت زبان Espresso English (American)

این پادکست را می‌توان جزو بهترین پادکست‌ها برای تقویت زبان انگلیسی معرفی کرد و برای زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته کاملاً مناسب است. در این پادکست لغات، واژه‌ها، اصطلاحات و مکالمات به‌صورت شمرده با سرعت طبیعی تلفظ می‌شوند که برای افراد مبتدی مزیت مهمی است تا تلفظ کلمات را به‌صورت کامل بشنوند و یاد بگیرند.

درس‌های طراحی شده در این پادکست بسیار کاربردی هستند که با گوش دادن روزانه آن به‌خوبی لغات، گرامرها و اصطلاحات را یاد خواهید گرفت و به‌راحتی می‌توانید مکالمات را انجام دهید. موضوعات این پادکست طیف گسترده‌ای دارند تا زبان‌آموزان با مباحث مختلف آشنا شوند. از مهم‌ترین موضوعات این پادکست می‌توان مؤدبانه صحبت‌کردن، آموزش افعال ارتباطی، واژگان مهم و کاربردی در مکالمات، روش استفاده از واژه‌های جایگزین و روش استفاده درست از هر واژه در مکالمات را نام برد.

4.       پادکست تقویت زبان 6 minute English (British)

این پادکست توسط معلمان زبان حرفه‌ای و پرانرژی طراحی شده است که با گوش کردن به این پادکست نیازی به آموزش‌های درسی دیگری نخواهید داشت و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی زبان خود را تقویت خواهید کرد. تأکید زیاد روی کلمات عامیانه و تخصصی زبان از مهم‌ترین مزیت‌های این پادکست است که مکالمات عامیانه را آموزش خواهید دید. همچنین این پادکست روی واژه‌ها، لغات کاربردی، مهارت گرامری تمرکز دارد و با لهجه بریتیش تمام نکات را آموزش می‌دهد.

5.       پادکست تقویت زبان American English podcast (American)

این پادکست نیز از بهترین‌ها است و برای تمامی زبان‌آموزان از سطوح مبتدی تا پیشرفته مناسب است؛ زیرا تنوع درس بسیار زیادی از موضوعات مختلف از سطح ساده تا پیشرفته دارد. این پادکست علاوه بر فایل‌های صوتی آموزشی، دارای یک رونوشت به همراه کاربرگ برای تمرین و تکرار واژه‌ها و لغات است تا سطح یادگیری خود را از آنچه که شنیده‌اید، ارزیابی کنید.

6.       پادکست تقویت زبان Thinking in English (British)

این پادکست یکی دیگر از نمونه‌های برتر برای زبان‌آموزان کاملاً مبتدی تا حرفه‌ای با لهجه بریتیش است که با استفاده از آن می‌توانید زبان خود را تقویت کنید. در این پادکست علاوه بر گفت‌وگوهای دونفره همچنین بر تلفظ و معنای لغات نیز تأکید زیادی شده است تا به‌تمامی لغات تسلط کافی داشته باشید. از مزیت مهم این پادکست، داشتن راهنمای آموزشی است که در رفع مشکلات شما تأثیر بسیار زیادی دارد. این پادکست از سطح مبتدی نحوه صحبت کردن را به همراه نکات دستور زبان، واژگان ساده و تخصصی و… آموزش می‌دهد.

پادکست تقویت زبان Thinking in English (British)

 کلام آخر

اگر می‌خواهید زبان خود را به‌صورت حرفه‌ای با هزینه‌ای مناسب تقویت کنید، استفاده از پادکست‌های تقویت زبان بهترین انتخاب است. شما در هر زمان و مکانی و حتی با امکانات محدودی می‌توانید به پادکست‌ها گوش دهید. نکته‌ای که برای پادکست‌ها باید مدنظر داشته باشید، سطح آموزشی آن است که باید مناسب سطح زبان شما باشد تا بتوانید به‌صورت گام‌به‌گام و اصولی زبان خود را تقویت کنید.

برای یادگیری بهتر زبان پیشنهاد می‌شود پادکست موضوعات محبوب خود را گوش دهید. دقت داشته باشید گوش دادن به پادکست‌ها به یادگیری بهتر زبان کمک می‌کند، اما به معنای آموزش کامل نیست. از همین جهت توصیه می‌کنیم از یک استاد زبان مجرب و حرفه‌ای برای آموزش کامل کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید