20 نکته برتر آمادگی IELTS که هرگز نباید از دست بدهید.

نکات listening

1. برای خود یک هدف واقع بینانه تعیین کنید و راه های میانبر را هدف قرار ندهید. انتظار نداشته باشید که یک شبه از سطح پایین به سطح بالا پیشرفت کنید! مانند همه مهارت ها، مهارت در یک زبان زمان و تلاش زیادی می طلبد. با این حال، بسیاری از استراتژی های مفید وجود دارد که می توانید اتخاذ کنید:

 

2. یک روال گوش دادن ایجاد کنید و به آن پایبند باشید:

  • (a) هر روز به چیزی متفاوت گوش کنید. به عنوان مثال، روز دوشنبه به یک پادکست گوش دهید، روز سه شنبه به 15 دقیقه از یک برنامه خبری گوش دهید، در روز چهارشنبه به یک آهنگ گوش دهید، و غیره.
  • (b) به چیزی که به آن علاقه دارید گوش دهید!
  • (c) منابع مختلف مانند elllo.org را انتخاب کنید. انواع لهجه ها و گویش ها به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را بهتر از سراسر جهان درک کنید.
  • (d) مواد شنیداری را متناسب با سطح شما انتخاب کنید. اگر می توانید <50% و> 90% صدا را درک کنید، پس برای شما مناسب نیست زیرا بسیار آسان یا بسیار دشوار است. سخنرانی‌هایTED (https://www.ted.com/talks) یک راه عالی برای تمرین گوش دادن آکادمیک است.
  • (e) زمانی که در طول روز بیشترین بازدهی را دارید این کار را انجام دهید. آیا شما یک morning person هستید یا evening person؟
  • (f) فعالیت‌های شنیداری خود را برنامه‌ریزی کنید و پس از تکمیل آن‌ها را خط بزنید.
  • (g) چند بار به چیزی گوش دهید. سرعت را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

3. روی پیام کلی تمرکز کنید و درگیر جزئیات نشوید.

 

4. در حین گوش دادن یادداشت بردارید و به عقب برگردید تا بفهمید چه عبارات یا سرنخ هایی در فایل صوتی به شما در درک پیام کمک کرده است.

 

5. زیاد نگران کلمات ناآشنا نباشید. اگر چیزی شنیدید که در منابع مختلف تکرار شده است، آن را در دیکشنری جستجو کنید و یاد بگیرید.

 

6. با یک دوست تماس بگیرید و در مورد مسائل به زبان انگلیسی برای یک دوره زمانی معین (مثلاً 10 دقیقه) صحبت کنید.

 

7. سعی کنید سوالاتی را که به آنها پاسخ نداده اید حدس بزنید. این امر مخصوصاً برای سؤالات « yes»، « no» یا « don’t know» مهم است، زیرا احتمال اینکه شما به طور تصادفی پاسخ درست را انتخاب کنید بسیار زیاد است!

 

8. قبل از هر بخش به شما زمان داده می شود تا سوالات را بخوانید. از این زمان به طور معقول استفاده کنید و سوالات را با دقت بخوانید اما نه خیلی آهسته، در غیر این صورت فایل صوتی قبل از پایان خواندن شما شروع می شود.

 

9. حتما با تعداد کلمات صحیح پاسخ دهید. اگر سؤال دو یا سه کلمه می‌پرسد، از چهار یا پنج کلمه استفاده نکنید.

 

10. واضح بنویسید. اگر ممتحن نتواند نوشته شما را بخواند، نمره ای نخواهید گرفت. اگر فکر می کنید دستخط شما بد است، از حروف بزرگ استفاده کنید.

 

11. در طول زمان انتقال ابتدا مطمئن شوید که تمام سوالاتی را که به آنها پاسخ داده اید به صورت خوانا و در فضای صحیح منتقل کرده اید. سپس برگردید، مرور کنید و سعی کنید به مواردی که پاسخ نداده اید پاسخ دهید. حدس درستی بزنید، زیرا هدف شما باید داشتن یک برگه پاسخ بدون فضای خالی باشد.

بیشتر بخوانید: نکات READING IELTS برای کسب نمره 9

نکات reading

1. متن های متنوعی را انتخاب کنید و خواندن برای یادگیری را با خواندن برای لذت ترکیب کنید.

 

2. هر روز 20 تا 30 دقیقه را صرف خواندن متون مختلف کنید: مقالات روزنامه، وبلاگ، کتاب، فعالیت های کتاب درسی.

 

3. با جستجوی کلمات رایج (کلماتی که زیاد می شنوید) در دیکشنری، دایره لغات خود را بهبود بخشید.

 

4. تکنیک های مختلف را در حین مطالعه امتحان کنید: متن را به سرعت مرور کنید و اسکن کنید، به سوالات با جزئیات پاسخ دهید، ایده های اصلی را خلاصه کنید.

 

5. موضوعات مورد علاقه را انتخاب کنید، اما سعی کنید متون در موضوعات مختلف را بخوانید زیرا IELTS موضوعاتی را از بسیاری از رشته ها انتخاب می کند.

 

6. چند متن جالب را با دوستان خود به بحث بگذارید و به زبان انگلیسی تبادل نظر کنید.

 

7. برای سرعت بخوانید. یک تایمر تنظیم کنید و سعی کنید متنی را در محدوده زمانی (مثلاً 5 دقیقه) بخوانید. درک خود را بررسی کنید. با پیشرفت و سرعت بیشتر، محدودیت زمانی را کاهش دهید (مثلاً از 5 دقیقه به 4 دقیقه تا 3 دقیقه).

 

8. همراه با دوستانتان یا حتی به تنهایی با صدای بلند بخوانید. در صورت تمایل می توانید صدای خودتان را ضبط کنید و به آن گوش کنید. این کار به fluency و pronunciation شما کمک می کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

 

9. با سبک امتحان و مدت زمان هر قسمت آشنا شوید. برای پاسخ دادن به هر نوع سوال در امتحان خواندن باید مهارت هایی را توسعه دهید. سوالات ممکن است به شکل یکی از موارد زیر باشد:

  • Multiple choice
  •  Short answer questions
  • Sentence completion questions
  •  Notes/ table/ form/ summary/ flow chart/diagram completion questions
  •  Yes, no, not given or True, false, not given
  •  Classification questions
  •  Matching
  •  Choosing headings
  • Scanning & identifying location of information
  • Labelling a diagram which has numbered parts.

 

دیدگاهتان را بنویسید