18 نکته مهم برای بهبود زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی همیشه به معنای نشستن در کلاس و مطالعه گرامر پیچیده نیست. در واقع، معلمان زبان انگلیسی شما را تشویق می‌کنند که در خارج از مدرسه، یادگیری بیشتری انجام دهید. راه‌های زیادی برای بهبود درک شما از زبان وجود دارد که بسیاری از آنها در واقع می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند.

همچنین این یک واقعیت شناخته شده است که افراد مختلف، به روش های یادگیری، متفاوت پاسخ می دهند. گاهی اوقات صرف نشستن در کلاس درس یا خواندن یک کتاب درسی برای شما مناسب نیست بلکه انجام برخی کار های اضافی می تواند مفید باشد.

بنابراین اگر مایل به بهبود زبان انگلیسی خود (یا هر زبان دوم دیگری برای این موضوع هستید) برخی از این نکات مفید را در نظر بگیرید تا شما را در مسیر خود قرار دهید. همه این موارد برای شما کارساز نیست، اما اگر تعدادی از این ایده ها را به یادگیری زبان روزمره خود اضافه کنید، مطمئناً شاهد پیشرفت خود خواهید بود.

 

  1. تلویزیون و فیلم به زبان انگلیسی تماشا کنید

نه تنها بریتانیا و ایالات متحده برخی از بهترین برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی جهان را تولید می‌کنند، بلکه می‌توانید در حین تماشای آن‌ها زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید. اگر هنوز با زبان در هر سطحی (از مبتدی تا upper intermediate) آشنا هستید، ارزش آن را دارد که زیرنویس انگلیسی را روی آن قرار دهید تا بتوانید همزمان بخوانید و گوش دهید.

همچنین می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی انگلیسی زبان گوش دهید و منابع listening فراوانی را در اینترنت پیدا کنید. ایده دیگر این است که زیرنویس‌های انگلیسی را روی فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی کشور خودتان قرار دهید تا بتوانید همراه با آن‌ها به زبان انگلیسی بخوانید و در حین این کار ترجمه‌ را نیز انجام دهید.

 

  1. کتاب یا روزنامه های انگلیسی زبان بخوانید

مطالعه یک راه عالی برای تمرین زبان انگلیسی در زمان مناسب خودتان است. شما می توانید یک کلمه را در یک زمان با سرعت خود بیان کنید، بدون اینکه معلم زمان شما را کنترل کند. اگر در سطح مبتدی تا متوسط مطالعه می‌کنید، یک کتاب در سطح کودکان انتخاب کنید که زبان آن راحت‌تر از کتاب بزرگسالان باشد.

روزنامه ها نیز ارزش خواندن را دارند. نه تنها می‌توانید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، بلکه در مورد رویدادهای محلی و ملی نیز یاد خواهید گرفت، که می‌تواند هنگام برقراری ارتباط با افراد native speake مفید باشد. روزنامه‌ها و مجلات رایگان، و همچنین روزنامه‌های tabloid-style که از زبان پایه‌تری استفاده می‌کنند، شاید برای زبان آموزان سطح پایین بهتر باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع آنلاین آیلتس

  1. به وسایل خانه خود برچسب بزنید

این یک راه سریع و ارزان برای بهبود دانش شما در مورد واژگان اقلام روزمره در خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بسته برچسب بخرید و سپس نام اقلام موجود در خانه خود را روی آنها بنویسید، مانند تلفن، پنجره، آینه و غیره. هر بار که از این اشیاء استفاده می کنید، کلمه را می خوانید و آن را در حافظه خود جاسازی می کنید. این برای زبان آموزان سطح پایین عالی است.

 

  1. واژگان جدید را یادداشت کنید

هر زمان که کلمه جدیدی یاد می‌گیرید، چه در کلاس درس و چه زمانی که بیرون از خانه هستید، حتماً آن را یادداشت کنید. هر زمان که وقت آزاد دارید، می توانید آنچه را که یاد گرفته اید تمرین کنید. حتی می‌توانید این کار را روی تلفن خود انجام دهید تا نیازی به همراه داشتن دفتر نداشته باشید.

همچنین ارزش آن را دارد که ترجمه را به زبان خود و هر جنبه phonological غیرمعمول کلمه یادداشت کنید.

 

  1. اطراف خود را با انگلیسی زبانان احاطه کنید

اگر وقت خود را خارج از کلاس درس با افرادی از کشور خود بگذرانید، فرصت بزرگی را برای تمرین زبان انگلیسی از دست خواهید داد. اگر بخواهید با سایر انگلیسی زبانان دوست شوید، مجبور خواهید شد به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین چیزهایی مانند زبان عامیانه و مکالمه انگلیسی را که بعید است در کلاس درس یاد بگیرید، انتخاب خواهید کرد.

اگر برای پیدا کردن انگلیسی زبانان مشکل دارید، حداقل سعی کنید وقت خود را با افرادی بگذرانید که خارج از دوره آموزشی شما و از کشورهایی غیر از کشور شما هستند. به این ترتیب، شما همچنان مجبور خواهید بود انگلیسی صحبت کنید.

 

  1. بهترین زمان خود را برای یادگیری مشخص کنید

آیا شما اهل یادگیری در صبح هستید یا عصر؟ اگر می‌توانید زمانی که مغزتان در قوی‌ترین حالت خود است تمرین کنید، باید در این زمان به یادگیری زبان خود بپردازید. برخی از افراد اول صبح بهترین کار را انجام می دهند و بعد از ناهار خاموش می شوند، در حالی که برای برخی دیگر هر روز مدتی طول می کشد تا آماده یادگیری شوند.

به این فکر کنید که چه زمانی بهترین عملکرد را دارید و یادگیری خود را مطابق با این برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، هیچ فایده ای ندارد که دروسی را بخوانید که تا اواخر شب طول می کشد. یعنی زمانی که احتمالاً به راحتی تمرکز خود را از دست می دهید.

 

  1. به موسیقی British و American گوش دهید

علاوه بر تماشای فیلم و تلویزیون، گوش دادن به موسیقی یکی دیگر از راه های عالی و سرگرم کننده برای بهبود درک شما از زبان است. تعداد تقریباً بی پایانی از موسیقی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، به طوری که بیشتر آهنگ ها دارای اشعار هستند که به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند.

شما می توانید یک آهنگ را در روز گوش دهید و متن آن را همراه با آن بخوانید. اگر به زبانی برخورد کردید که متوجه نشدید، درباره آن تحقیق کنید. اگر در سطح پایینی هستید، شاید به سراغ موسیقی محلی، کانتری یا آکوستیک کندتر بروید، که اغلب اشعاری آهسته تر و قابل فهم تر دارند.

هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، می توانید به سراغ موسیقی رپ بروید، که معمولاً درک آن بسیار سریع تر و سخت تر است.

 

  1. مبادله زبان

علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی در کلاس، می توانید شخصی را بیابید که مشتاق یادگیری زبان شما و تبادل اطلاعات با آنها باشد. توانایی صحبت کردن به یک زبان یک موهبت است، هرچند زبان مادری شما باشد، با این حال کسی وجود خواهد داشت که بخواهد آن را یاد بگیرد.

شما می توانید با یکدیگر ملاقات کنید و با یکدیگر کار کنید، دانشتان را مبادله کنید و به پیشرفت یکدیگر کمک کنید. این یک راه عالی برای ادامه یادگیری در خارج از کلاس درس و در عین حال صرفه جویی در هزینه است.

 

  1. هر زمان که می توانید زبان انگلیسی را تمرین کنید

بسیار مهم است که یادگیری زبان انگلیسی خود را در کلاس درس رها نکنید. سعی کنید به کتابخانه بروید و یادداشت های خود را مطالعه کنید، به زبان انگلیسی بخوانید و بنویسید و با اتباع انگلیسی و سایر انگلیسی زبانان صحبت کنید.

وقتی شب ها در رختخواب هستید، یادداشت های انگلیسی خود را نگاه کنید و هنگامی که در حال خوابیدن هستید سعی کنید چند واژه را حفظ کنید. اولین کاری که صبح هنگام خوردن صبحانه انجام می دهید می تواند یادگیری چند کلمه جدید باشد.

 

  1. صدا و درس خود را ضبط کنید

از recorder گوشی هوشمند خود نهایت استفاده را ببرید و تلفظ را تمرین کنید. این یک راه خوب برای یادگیری تلفظ است زیرا ممکن است زمانی که برای اولین بار آن را می شنوید یاد بگیرید و بعداً آن را فراموش کنید.

اگرچه ممکن است معلم شما دوست نداشته باشد که شما این کار را انجام دهید، و شما همیشه باید از آنها اجازه بگیرید، ضبط دروس می تواند مفید باشد. هنگامیکه در راه خانه هستید یا به خواب می روید، می توانید به آن گوش دهید. این یک راه عالی برای تجدید نظر در اطلاعات و تمرین listening و همچنین تسلط بر برخی تلفظ ها است.

 

  1. یک دیکشنری دو زبانه خوب تهیه کنید

یک دیکشنری دوزبانه بهترین دوست شما در هنگام یادگیری زبان انگلیسی است. با این حال، مراقب باشید که بسیاری از لغت نامه های موجود اشتباهات و ترجمه های نادرست زیادی دارند. کمی تحقیق کنید و برای بهترین دیکشنری که می توانید پیدا کنید کمی پول اضافی خرج کنید.

همچنین شایان ذکر است که تعدادی از مترجمان آنلاین و فرهنگ لغت الکترونیکی در تلفن های هوشمند می توانند بسیار ضعیف باشند. اگر شما به سادگی چیزی را از طریق مترجم آنلاین ترجمه کنید، معلمان به راحتی متوجه خواهند شد چون معمولاً کلمه به کلمه ترجمه می شود که همیشه مناسب نیست.

 

  1. idioms و phrasal verb های انگلیسی را یاد بگیرید

جنبه هایی از زبان انگلیسی وجود دارد که شما همیشه نمی توانید آنها را در یک کتاب دوره آکادمیک بیابید. چیزهایی مانند idioms و phrasal verbs در مکالمات روزمره انگلیسی بسیار رایج هستند.

اگر بتوانید اینها را بیاموزید، صحبت کردن و درک مکالمات با native speakers برایتان آسان تر خواهد بود. اگرچه این زبانی نیست که احتمالاً در یک مقاله آکادمیک استفاده می کنید، اما مسلماً برای شما به همان اندازه مهم است.

 

  1. هر روز بنویسید

نوشتن یک راه عالی برای استفاده از واژگان جدید و به دست آوردن اطلاعات دستور زبان است. سعی کنید هر روز با استفاده از کلمات و گرامر جدیدی که یاد گرفته اید چیزی بنویسید. حتی اگر فقط چند جمله باشد، بسیار مهم است که به این کار عادت کنید.

همچنین با افزایش دانش خود در زبان انگلیسی، این روش خوبی برای مقایسه پیشرفت شما است. اگر به دوستان انگلیسی زبان یا معلمی دسترسی دارید، می توانید از آنها بخواهید که نوشته شما را بررسی کنند و نکاتی را به شما ارائه دهند.

 

  1. آنچه را که می خواهید یاد بگیرید به معلم خود بگویید

اگر در یک آموزشگاه زبان انگلیسی آموزش می بینید یا دروس خصوصی می گذرانید، ممکن است همیشه آنچه را که می خواهید یاد نگیرید. با این حال، دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید، برای معلم شما می تواند دشوار باشد مگر اینکه به آنها بگویید.

بنابراین اگر فکر می‌کنید که مثلاً به شما بیش از حد تکلیف writing می دهند اما تمرین pronunciation کافی نیست، باید به آنها اطلاع دهید. آنها از بازخورد خوشحال خواهند شد.

همچنین بخوانید:  تو آلمان آیلتس لازمه؟

  1. اشتباهات خود را به خاطر بسپارید

شما اشتباه خواهید کرد، این را نمی توان انکار کرد. این احتمال وجود دارد که اشتباهات مشابه را بارها و بارها مرتکب شوید. دفعه بعد که توسط یک معلم تصحیح می‌شوید، چه کتبی یا شفاهی، باید اشتباهات خود را یادداشت کنید.

شاید فراموش می کنید که چه زمانی از حرف تعریف صحیح استفاده کنید یا زمان های گذشته ساده و حال کامل را با هم قاطی می کنید؟ این موضوع را یادداشت کنید و روی اشتباهات خود کار کنید.

 

  1. خود را در موقعیت های دشوار قرار دهید

اگر موقعیت‌هایی را جستجو کنید که در آن باید صحبت کنید، بخوانید و گوش دهید که خارج از منطقه راحتی شما هستند، مجبور خواهید شد از زبان انگلیسی استفاده کنید. این می تواند یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی باشد، زیرا شما واقعاً بر آنچه می گویید تمرکز می کنید و شما را به موقعیت های ناراحت کننده عادت می دهد.

سعی کنید در یک رستوران غذا سفارش دهید، با یک نفر در مرکز اطلاعات توریستی صحبت کنید یا فقط در یک بار با یک فرد native speaker صحبت کنید. از اشتباه کردن نترسید. اشتباه کردن در واقع راهی عالی برای درک اینکه چرا به روش خاصی کار می کند است. شجاع باشید و برای یک مدرسه تابستانی زبان انگلیسی در لندن ثبت نام کنید.

 

  1. زبان را در رسانه های اجتماعی یا گوشی هوشمند خود تغییر دهید

آیا تا به حال شده است که به طور تصادفی زبان را در یک دستگاه یا در یک وب سایت تغییر دهید و سپس برای بازگرداندن دوباره آن به سختی تلاش کنید؟ برای همه ما اتفاق افتاده. با این حال، این در واقع می تواند راه خوبی برای یادگیری یک زبان اضافی باشد. اگر تنظیمات فیس بوک، توییتر و تلفن هوشمند خود را به « English» تبدیل کنید، می توانید در حین برقراری ارتباط با دوستان، به یادگیری زبان ادامه دهید.

 

  1. واقع بین باشید

برای زبان آموزان بسیار رایج است که بخواهند زبان انگلیسی خود را با سرعت غیر واقعی بهتر کنند. برای خود اهداف تعیین کنید اما در آنچه می توانید به دست آورید صادق باشید. معلم شما فقط برای گفتن مطالب و تمرین چند ساعت در روز در کنار شما حضور دارد. این وظیفه شماست که آنچه را که به شما آموزش داده شده است به خاطر بسپارید و به درستی از آن استفاده کنید.

نمی توانید انتظار داشته باشید که فقط چند هفته سر کلاس حاضر شوید و بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. شما باید کارهای زیادی را خارج از کلاس انجام دهید و تا حد امکان از مغز خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید