15 نکته یادگیری انگلیسی برای موفقیت سریع زبان (برای زبان آموزان در همه سطوح)

در فیلم «ماتریکس»، شخصی برنامه‌ای را مستقیماً در مغز نئو قرار می‌دهد.

چند ثانیه بعد، نئو چشمانش را باز می کند و می گوید: “من کونگ فو بلدم.”

زندگی بسیار آسان می شد، اگر می توانستید زبان دیگری مانند انگلیسی را به این شکل در مغز خود برنامه ریزی کنید، اما حقیقت این است که یادگیری زبان انگلیسی نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد.

در اینجا 15 نکته برای کمک به بهبود مهارت های انگلیسی خود، بدون توجه به اینکه که قبلاً تا چه اندازه می دانستید، آورده شده است.

  1. تمرین، تمرین، تمرین
  2. هر چه بیشتر تمرین کنید، بهتر و سریعتر یاد خواهید گرفت
  3. انگیزه خود را پیدا کنید
  4. سخت کار کنید و محکم بازی کنید
  5. برای خروجی بهتر در آینده، اکنون ورودی های زیادی دریافت کنید
  6. ابتدا روی ارتباط تمرکز کنید
  7. ساختار را فراموش نکنید
  8. بدانید که یادگیری زبان انگلیسی یک خط مستقیم نیست
  9. همه چیز را ترجمه نکنید
  10. یک گزارش زبان یا ژورنال نگه دارید
  11. سازگار و پاسخگو باشید
  12. واقع بین باشید
  13. سطح خود را بشناسید تا بتوانید آن را ارتقا دهید
  14. از ابتدا به تلفظ دقت کنید
  15. تکنولوژی دوست شماست، پس از آن استفاده کنید

 

  1. تمرین، تمرین، تمرین

همانطور که دیدیم، هیچ راه جادویی برای یادگیری فوری زبان انگلیسی وجود ندارد. پس شما باید خیلی روی آن کار کنید.

بدیهی است که اگر در کلاس هستید، باید در کلاس شرکت کنید، تکالیف را انجام دهید و تا جایی که می توانید مطالعه کنید. دوره ها خوب هستند زیرا شما را مسئول تر می کنند و شما را به یادگیری سوق می دهند. اما حتی اگر در کلاس نیستید، باز هم می‌توانید زمانی که وقت آزاد دارید تمرین کنید.

خوشبختانه، با امکانات اینترنت، تمرین کردن از همیشه آسان تر است.

شاید بخواهید خودتان مطالعه کنید. اگر اینطور است، منابع و نکات زیادی برای شما وجود دارد. یا اگر ساختار بیشتری را ترجیح می دهید، چندین دوره رایگان آنلاین انگلیسی وجود دارد که باید آنها را به عنوان مکمل دوره دیگر یا به عنوان دوره اصلی خود در نظر بگیرید.

 

  1. هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر و سریعتر یاد خواهید گرفت

مالکوم گلدول، نویسنده، پیشنهاد کرد که برای اینکه در چیزی متخصص شوید، باید 10000 ساعت آن را تمرین کنید.

اگر به نظر زمان زیادی می رسد، به این دلیل است که دقیقا همین طور است! بنابراین، در اسرع وقت این ساعت ها را شروع کنید.

اگر می خواهید روی گرامر کار کنید، با چند نکته قوی برای یادگیری گرامر عمومی شروع کنید یا مروری سریع بر برخی اشتباهات رایج انجام دهید.

اگر با مهارت‌های listening مشکل دارید، می‌توانید با یک مرور کلی از منابع listening موجود در اینترنت شروع کنید، سپس به سراغ پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی بروید. اگر ترجیح می‌دهید یک جنبه بصری اضافه کنید، به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نگاه کنید که به شما در بهبود درک شنیداری شما کمک می‌کنند.

تمرین مهارت‌های reading نیز آسان است، چه بخواهید کتاب‌های آسان پیدا کنید یا کتاب‌هایی که از روی آنها فیلم ساخته شده‌اند را مطالعه کنید. و حتی خواندن وبلاگ هم مهم است.

اگر فرد native speaker برای صحبت با او ندارید، pronunciation و speaking کمی دشوارتر است، اما بهبود آنها غیرممکن نیست. با استراتژی‌های تمرین speaking عمومی شروع کنید، برخی از آنها را می‌توانید حتی بدون شریک استفاده کنید، سپس درباره وب‌سایت‌هایی که فرصت‌های سخنرانی آنلاین را ارائه می‌دهند، بیشتر بیاموزید. سپس چند پست در مورد بهبود pronunciation خود بخوانید.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، vocabulary است. شاید بخواهید اصطلاحات یا ضرب المثل های بیشتری یاد بگیرید. یا شاید از اینکه شبیه یک ربات به نظر برسید خسته شده اید و می خواهید کلمات عامیانه انگلیسی بیشتری یاد بگیرید. البته احتمالاً اینطور نیست! اما بهتر است یاد بگیرید که از کدام کلمات استفاده کنید.

همچنین، دایره لغات خود را در رابطه با موضوعات خاص، مانند رنگ ها، ورزش (ورزش های خاص مانند فوتبال)، سلامت و تناسب اندام، غذا یا فرودگاه افزایش دهید. و در واقع، این تازه شروع کار است!

 

بیشتر بخوانید: تاثیر لهجه در نمره IELTS Speaking

  1. انگیزه خود را پیدا کنید

مانند هر هدف دیگری، اگر دلیلی برای این کار داشته باشید، یادگیری زبان همیشه آسان تر و سرگرم کننده تر است. مطمئن شوید که بر روی آن دلیل متمرکز هستید، زیرا به شما کمک می کند در مواقعی که یادگیری سخت به نظر می رسد، عبور کنید.

به عنوان مثال، آیا می خواهید زیان انگلیسی را برای پیدا کردن شغل یاد بگیرید؟ برای سفر؟ برای تحت تاثیر قرار دادن یک دختر یا پسر در کلاس خود؟ یا می خواهید آن را یاد بگیرید زیرا آسان نیست، زیرا یک چالش است؟ انگیزه شما هر چه باشد، مطمئن شوید که این انگیزه را از دست ندهید.

همچنین باید بدانید که ممکن است بیش از یک دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید و انگیزه ها ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

 

  1. سخت کار کنید و محکم بازی کنید

نکات بالا به این ایده اشاره دارد، اما بیان آن نیز مهم است: یادگیری زبان انگلیسی بسیار راحت تر می شود اگر آن را سرگرم‌کننده کنید. شما باید سعی کنید از آن یک بازی بسازید، چه به معنای واقعی بازی های رومیزی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد، چه پیدا کردن راه هایی برای گنجاندن بازی در یادگیری زبان انگلیسی خود.

مسلماً این مثال عجیبی است، اما در فیلم «بیلی مدیسون»، بیلی با معلمش ورونیکا درس می‌خواند (نگران نباشید، آن کلیپ ویدیویی برای کار بی‌خطر است). اگر او پاسخ درستی دریافت کند، لباسی را از تنش در می آورد. بنابراین، اگرچه لزوماً روش «مطالعه نواری» را توصیه نمی‌کنم، اما روح تمرین را تأیید می‌کنم، زیرا بیلی راهی پیدا کرد تا مطالعه را برای او سرگرم‌کننده و جالب کند!

 

  1. برای خروجی بهتر در آینده، اکنون ورودی های زیادی دریافت کنید

مطمئناً متوجه شده‌اید که در تمام کلاس‌های زبانتان، دوره‌ای وجود دارد که مقدار زیادی تمرین listening و مقداری هم reading انجام می دهید. این دوره معمولاً قبل از شروع speaking و writing است. خوب، این یک روش طبیعی برای یادگیری چیزهای جدید است. قبل از اینکه بتوانید خودتان آن را شروع کنید، باید ببینید و درک کنید که چگونه انجام می شود.

یک اصطلاح برای این نیز وجود دارد: « Don’t put the cart before the horse». این بدان معناست که باید کارها را به ترتیب درست انجام دهید. در این مورد، به این معنی است که ابتدا تا آنجا که می توانید ورودی داشته باشید، و در مورد خروجی خود (که speaking و writing است) استرس نداشته باشید. حداقل نه در ابتدا.

یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن نحوه انجام این کار، گوش دادن و یادگیری از native speaker های آنلاین است. این رویکرد، هنگامی که متوجه می‌شوید که برخی از مطالبی که در کلاس انگلیسی خود آموخته‌اید ممکن است آنطور که قبلاً فکر می‌کردید استفاده نشود، در زمان صرفه‌جویی زیادی می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که ” you’re welcome” ممکن است به آن اندازه که آموخته اید رایج نباشد.

 

  1. ابتدا روی ارتباط تمرکز کنید

دایره واژگان انگلیسی بسیار زیاد است، تلفظ آن دشوار است، و املای آن به هم ریخته است. برای اضافه کردن به آن، شما کامل نیستید، بنابراین در هنگام یادگیری زبان انگلیسی مرتکب اشتباه خواهید شد. هر چه زودتر این موضوع را بپذیرید، بهتر است.

آیا این موضوع را پذیرفته اید؟ بسیار خوب!

اکنون برقراری ارتباط با دیگران و رساندن نظر خود برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. می‌توانید بعداً در فرآیند یادگیری روی تکمیل چیزها کار کنید.

چگونه می توانید پارتنر زبانی برای برقراری ارتباط پیدا کنید؟ خوب، شما همیشه می‌توانید از همکلاسی‌های خود استفاده کنید – اگر هم کلاسی دارید – یا سعی کنید با استفاده از منابع نکات 1 و 2 آنها را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید در فیس‌بوک یا سایر سایت‌های اجتماعی زبان‌آموزان انگلیسی را بیابید، از اینترنت برای یافتن سخنرانان و زبان‌آموزان دیگر استفاده کنید، یا حتی در سایتی مانند CouchSurfing.com ثبت نام کنید، که می‌تواند به شما فرصتی دهد تا در سفر با افراد جدید ملاقات کنید!

 

  1. ساختار را فراموش نکنید

علی‌رغم همه چیزهایی که در نکته 6 گفتم، فراموش نکنید که روش‌های «صحیح» پذیرفته‌شده برای صحبت کردن به انگلیسی وجود دارد. در ابتدای فرآیند یادگیری زبان، معمولاً بهتر است بر روی صحبت کردن تمرکز کنید و زیاد نگران اشتباهات نباشید، اما زمانی که به سطوح پیشرفته‌تر رسیدید، مواردی مانند گرامر، spelling و انتخاب کلمه مهم هستند.

زبان را مانند یک ساختمان در نظر بگیرید که دستور زبان ساختار آن است. اگر ساختار خوبی نداشته باشید، در نهایت ساختمان شما فرو می ریزد. با استفاده از سایت هایی مانند Englisch-Hilfen.de از این فروپاشی جلوگیری کنید. همچنین پست های زیادی در FluentU وجود دارد که می تواند به بهبود ساختار انگلیسی شما و جلوگیری از اشتباهات کمک کند.

 

  1. بدانید که یادگیری زبان انگلیسی یک خط مستقیم نیست

اگر در یک کلاس هستید، یک کتاب درسی را دنبال می‌کنید یا از هر نوع برنامه درسی استفاده می‌کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که این منابع موضوعات و نکات گرامری را به ترتیب خاصی ارائه می‌کنند.

به طور کلی، با گذشت زمان، همه چیز از آسان‌تر تبدیل به دشوارتر می‌شود، اما این بدان معنا نیست که همیشه باید ازکتاب پیروی کنید.

مواقعی پیش می آید که حوصله تان سر می رود و می خواهید اطلاعات جدید و خاصی را که در کتاب موجود نیست پیدا کنید. همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که مجبور خواهید بود به عقب برگردید و برخی از مطالبی را که بار اول چندان معنی نداشتند مرور کنید. این اتفاق خوب و عادی است.

همچنین باید درک کنید که روزهایی خواهد بود که احساس می کنید یک ابرقهرمان شکست ناپذیر انگلیسی زبان هستید، و روزهایی وجود دارد که احساس می کنید نمی توانید یک جمله را برای نجات جان خود کامل کنید. این فراز و نشیب ها هم طبیعی است. فقط به کار خود ادامه دهید و صبور باشید و مطمئناً پیشرفت خواهید کرد.

 

  1. همه چیز را ترجمه نکنید

من به عنوان یک معلم متوجه می شوم که دانش آموزان من اغلب این مشکل را دارند. جستجوی هر کلمه در دیکشنری دشوار بود، اما با اینترنت و Google Translate، دریافت سریع «ترجمه» آسان‌تر از همیشه شده است.

از این وسوسه دوری کنید.

دلیل آن این است که اگر به معنای واقعی کلمه، هر واژه از یک جمله را ترجمه کنید، احتمالاً برای یک native speaker وحشتناک به نظر می رسد. این برای هر زبانی صادق است. ترجمه‌های کلمه به کلمه معمولاً چیزهایی مانند اصطلاحات، کلمات کمکی و تغییرات حرف اضافه را در نظر نمی‌گیرند، و در نتیجه، زمانی که دانش‌آموزان تک تک کلمه‌ها را ترجمه می‌کنند، تقریباً همیشه واضح است.

از سوی دیگر، اگر در حال خواندن یک متن انگلیسی هستید و سعی می کنید آن را به زبان مادری خود ترجمه کنید، ممکن است آنقدرها هم بد نباشد. احتمالاً وقت شما را تلف می‌کند و کمی شما را گیج می‌کند، اما حداقل کسی که با او صحبت می‌کنید گیج نخواهد شد.

 

  1. یک گزارش زبان یا ژورنال نگه دارید

یا یک دفترچه یادداشت بخرید یا یک فایل را در تلفن همراه یا کامپیوتر خود به تجربه یادگیری زبان انگلیسی خود اختصاص دهید. هر بار که یک کلمه جدید و مهم یاد می‌گیرید، در صورت امکان، آن را به همراه یک تعریف و یک مثال به گزارش خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید تجربیات دیگری را به زبان انگلیسی بنویسید، اگر می‌خواهید تمرین بیشتری برای writing داشته باشید.

مزیت چنین گزارشی این است که شما می توانید کمی writing را تمرین کنید، البته، برای تقویت واژگان جدید نیز خوب است. این باور وجود دارد که برای درک و حفظ یک لغت جدید، باید حداقل سه بار از آن در متن استفاده کنید. نگه داشتن گزارش می تواند کمک کننده باشد.

به‌علاوه، اگر به نوشته‌های قبلی در گزارش انگلیسی خود نگاهی بیاندازید، می‌توانید به میزان پیشرفت خود توجه کنید و احتمالاً وقتی آن را با میزان اطلاعاتی که اکنون می‌دانید مقایسه کنید، شگفت‌زده خواهید شد و انگیزه می گیرید!

 

  1. سازگار و پاسخگو باشید

این بیشتر یک نکته برای تعیین هدف است تا یک نکته برای یادگیری انگلیسی.

واقعیت این است که اگر به طور مداوم آن را انجام دهید و اگر مسئولیت پذیری داشته باشید، احتمالاً با موفقیت به یک هدف پایبند خواهید بود و آن را تکمیل می کنید.

مانند داستان “لاک پشت و خرگوش”، آهسته و پیوسته برنده مسابقه است.

اگر بتوانید فقط 15 دقیقه در روز را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید – اما این 15 دقیقه را هر روز انجام دهید – احتمالاً نتایج بهتری نسبت به زمانی که سعی کنید 3 ساعت در یک جلسه در یک روز مطالعه کنید، خواهید داشت. یا برنامه ای برای یادگیری زبان انگلیسی به مدت 35 دقیقه در روز چطور؟

در عین حال، اگر شرکای یادگیری مانند همکلاسی‌ها یا اعضای خانواده دارید که می‌دانند چه کار می‌کنید، می‌توانند به شما کمک کنند و به شما انگیزه دهند که به مطالعه ادامه دهید و به برنامه خود پایبند باشید.

 

  1. واقع بین باشید

مطمئناً، اگر بتوانید 10 ساعت در روز تمرین کنید، عالی خواهد بود، اما احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد. شما باید محدودیت های خود را بشناسید، به خصوص از نظر زمانی، و یاد بگیرید که با آن محدودیت ها کار کنید.

همانطور که در نکته 11 ذکر شد، اگر می توانید فقط 15 دقیقه در روز را به مطالعه اختصاص دهید، بهتر است آن را تایید کنید و با آن کار کنید، تا اینکه برای مطالعه 2 ساعت در روز برنامه ریزی کنید، در صورتی که این برنامه ها هرگز عملی نشدند.

همچنین، در مورد انگیزه های خود واقع بین باشید (نکته 3 را ببینید). اگر می‌خواهید فقط برای جلسات کاری انگلیسی یاد بگیرید، خرید یک کتاب انگلیسی که بر واژگان گردشگری و تعطیلات تمرکز دارد، منطقی نیست.

 

  1. سطح خود را بشناسید تا بتوانید آن را ارتقا دهید

این شبیه به نکته 12 است، اما برای اینکه محدودیت‌های خود را بشناسید، ابتدا باید بفهمید که چه هستند.

تست‌ها هرگز سرگرم‌کننده نیستند، اما گاهی اوقات برای تشخیص این که چه حوزه‌هایی را باید بیشتر بهبود بخشید، ضروری هستند. سایت‌هایی مانند آکسفورد و کمبریج تست های خاص خود را دارند و یک جستجوی ساده در اینترنت می‌تواند به شما در یافتن موارد دیگر کمک کند.

هنگامی که مشخص کردید که مهارت های خود واقعاً کجا هستند، حرکت به سمت جلو در مسیر درست آسان تر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

  1. از ابتدا به تلفظ دقت کنید

این اساساً نکات 6 و 7 را در یک توصیه ملموس ترکیب می کند: روی تلفظ تمرکز کنید که از مراحل اولیه شروع می شود، زیرا اصلاح این مشکلات بعداً بسیار دشوارتر است.

اگر در ابتدا اشتباهات را تصحیح کنید، احتمال اینکه آنها تثبیت شوند (برای همیشه) کمتر است.

از سایت هایی مانند ShipOrSheep.com برای کمک به شناسایی نمادهای رایج تلفظ و حداقل جفت ها و شنیدن و تقلید تلفظ صحیح استفاده کنید. هنگامی که تلفظ را یاد می گیرید، کلمات قافیه را نیز مرور کنید تا به الگوهای تلفظ کمک کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تمرکز بر تلفظ در حین یادگیری زبان، غوطه‌ور شدن در محتوای انگلیسی native است. به این ترتیب، واژگانی که توسط native speakers تلفظ می شود را می شنوید.

انواع مختلفی از منابع وجود دارد که می توانید از پادکست ها گرفته تا برنامه های تلویزیونی یا حتی یک برنامه یادگیری زبان مانند FluentU استفاده کنید.

FluentU مجموعه‌ای از ویدیوهای انگلیسی معتبر – مانند کلیپ‌های فیلم و گفتگوهای جالب – دارد که همگی با زیرنویس‌های تعاملی همراه هستند که می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره واژگان مورد استفاده، مانند معنی و تلفظ آن بیابید. حتی می‌توانید از فرهنگ لغت ویدیویی متنی برای جستجوی عبارات خاص استفاده کنید و آن‌ها را در متن مورد استفاده native speakers مشاهده کنید.

 

  1. فناوری دوست شماست، پس از آن استفاده کنید

همانطور که احتمالاً از این نکات و از پیوندهای زیادی که در آنها وجود دارد متوجه شده اید، اینترنت یک ابزار عالی برای یادگیری زبان است. من هنوز عاشق کتاب هستم، اما از نظر واقع بینانه، این روزها استفاده از اینترنت برای تمرین مهارت های انگلیسی خود بسیار رایج تر از باز کردن یک کتاب درسی برای آنهاست.

گفتم که هیچ تکنیک جادویی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد، اما اگر فکر می‌کردیم، اینترنت احتمالاً نزدیک‌ترین چیز به یک قرص یا برنامه جادویی برای یادگیری سریع انگلیسی خواهد بود.

بنابراین به استفاده از ویکی‌پدیا (و حتی نسخه انگلیسی ساده ویکی‌پدیا)، استفاده از فیس‌بوک یا اسنپ‌چت، ارسال پیام‌های متنی، گوش دادن به موسیقی در یوتیوب و نوشتن ادامه دهید! حقیقت این است که هر راهی که بتوانید انگلیسی را تمرین کنید به طور بالقوه می تواند به بهبود مهارت های شما کمک کند، بنابراین از همه منابعی که در این عصر در دسترس ماست استفاده کنید!

سپس، قبل از اینکه متوجه شوید، می توانید چشمان خود را باز کنید، بهترین جعل هویت نئو را انجام دهید و بگویید: “I know English !”

 

دیدگاهتان را بنویسید