11 باور غلط در آزمون IELTS

آزمون آیلتس  یک آزمون حیاتی برای هر کسی است که می خواهد تحصیلات بین المللی را انتخاب کند. این آزمون به‌عنوان معتبرترین، سازمان یافته‌ترین و به‌طور گسترده‌ای پذیرفته‌شده، ارزیابی مهارت فرد در زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که کسب امتیاز بالاتر در امتحان می تواند چالش برانگیز باشد، انجام این کار غیرممکن نیست.

با این حال، اغلب با افرادی مواجه می‌شویم که می‌گویند بدست آوردن نمره دلخواه شما در IELTS تا چه حد غیرممکن است. این روزها می توان به راحتی با چنین “باور های نادرست آیلتس” روبرو شد. و اینها به اینجا ختم نمی شود. تعداد زیادی از باور های غلط می توانند شما را در آمادگی برای IELTS به اشتباه بیندازند. برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که شما با چنین موضوعی مواجه نمی شوید، اینجا هستیم تا همه این باور های غلط  را از بین ببریم.

اجازه دهید شروع کنیم:

 

باور های غلط در IELTS که باید از آنها اجتناب کنید

در اینجا بیشترین باور های شنیده شده آیلتس وجود دارد که باید درباره آنها بدانید:

 

باور غلط 1: واجد شرایط بودن برای IELTS تقریبا غیرممکن است.

صلاحیت از طریق آیلتس ممکن است برای اکثر داوطلبان سخت باشد. با این حال، غیر ممکن نیست. چالشی که دانش آموزان با آن روبرو هستند به خاطر این است که امتحان آیلتس برای آزمایش مهارت آنها در زبان است. به هر حال، این آزمون پذیرفته‌شده‌ترین آزمون انگلیسی در سراسر جهان است.

برای اینکه در IELTS نمره مورد نظر خود را بدست آورید، بهترین راه این است که یک برنامه آموزشی آنلاین آیلتس را انتخاب کنید. همچنین، مطمئن شوید که از این باور آیلتس اجتناب کرده و با تمام توان برای آن آماده شوید.

 

باور غلط 2: Non-native speakers نمی توانند نمره خوبی در آیلتس کسب کنند.

این دوباره یکی از باور هایی است که در مورد صحبتهای عمومی و مربی آیلتس وجود دارد که نباید به آن توجه کنید. همچنین، این باور آیلتس با داده‌های هزاران دانشجوی جوانی که با وجود اینکه از یک کشور غیربومی هستند و قادر به کسب نمره خوب در آیلتس می باشند، مطابقت ندارد.

البته این دانش آموزان باید بهترین آموزش آیلتس را به صورت آنلاین یا آفلاین انتخاب کنند و به خوبی برای امتحان آماده شوند. اما این سخت کوشی به راحتی می تواند به آنها کمک کند تا نمره 8/8.5 یا حتی نمره عالی 9 آیلتس را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

باور غلط 3: فقط در صورتی می توانید نمره بالایی کسب کنید که در کشور خود امتحان دهید.

درست است که داوطلبان اکثراً از مرکز اصلی خود برای آزمون IELTS شرکت می کنند. با این حال، این باور آیلتس درست نیست. اگر در محل زندگی شما مرکز آزمون وجود نداشته باشد چه؟ مطمئناً، نشستن در یک مرکز آزمون خارجی می تواند شما را عصبی کند، اما اگر عملکرد خوبی داشته باشید، مطمئناً نمره مورد نظر خود را در هر بخش IELTS کسب خواهید کرد.

 

باور غلط 4: همیشه بیشتر بنویسید تا امتیاز بیشتری کسب کنید.

این دوباره یک باور احمقانه آیلتس است. در واقع، دانش آموزان باید همیشه به محدودیت کلمات پایبند باشند. اگر در جایی آموزش IELTS را شروع کنید و به تست های عملی مراجعه کنید، متوجه می شوید که رعایت حد مجاز برای این آزمون چقدر اهمیت دارد. شما باید پاسخ های خود را در بخش های reading و listening آیلتس مشخص کنید. بنابراین، باور ایجاد پاسخ‌های reading آیلتس اتلاف وقت است. حتی برای بخش writing، میبایست دستورالعمل ها را دنبال کنید.

 

باور غلط 5: اگر می خواهید در بخش speaking امتیاز بیشتری کسب کنید، سعی کنید ممتحن را بخندانید.

متاسفم، اما این مانند باور خلاقیت برای IELTS درست نیست! هنگامی که برای آزمون speaking حاضر می شوید، فقط باید از ظاهر خود مطمئن شوید و در هنگام پاسخ دادن به سوالات راحت باشید. مطمئناً، یک لبخند دلپذیر نشان می دهد که شما عصبی نیستید، اما خنداندن ممتحن فایده ای ندارد. بنابراین، قبل از شرکت در آزمون speaking، حتما با یک متخصص تمرین کنید.

 

باور غلط 6: برای امتیاز بهتر باید لهجه آمریکایی یا انگلیسی داشته باشید.

وقتی نوبت به آزمون speaking آیلتس می‌رسد، اکثر دانش‌آموزان فکر می‌کنند که اگر لهجه native داشته باشند، نمره بهتری کسب خواهند کرد. در واقع این چیزی جز یک باور IELTS نیست. برای شرکت در آزمون speaking نیازی به لهجه آمریکایی یا لهجه دیگری ندارید. شما فقط باید در هر لهجه ای که صحبت می کنید واضح، کامل و بی طرف باشید. سعی نکنید یک لهجه را کپی کنید.

 

باور غلط 7: هرگز با نظر ممتحن مخالفت نکنید.

این دوباره یکی دیگر از باور های IELTS است که باید از آن دوری کرد. در طول آزمون speaking ، اگر نظرتان از شما پرسیده شد، آن را بیان کنید و دلایل حمایتی داشته باشید. هرگز سعی نکنید حدس بزنید که کدام نظر باعث خوشحالی ممتحن می شود. در عوض، روی دقت خود در گرامر، کامل بودن در ساخت جملات و دلایل خود برای آن نظر خاص تمرکز کنید.

بیستر بخوانید: نحوه ی بهبود FLUENCY و PRONUNCIATION IELTS با فعالیت ساده

باور غلط 8: فقط تمرین سوالات آزمون های قبلی کافی است.

باور خلقت برای reading آیلتس پاسخ می دهد که برای آیلتس نیازی به خلاقیت ندارید. همین امر در مورد پاسخ های سال قبل نیز صادق است. در حالی که ممکن است از سوالات سال قبل بهره مند شوید، نمی توانید به سادگی به آنها تکیه کنید. اگر سوالات مشابهی برای آزمون IELTS شما وجود نداشته باشد چه؟ به جای اینکه بعداً از شنیدن این باور IELTS پشیمان شوید، در یک برنامه آموزشی خوب آیلتس ثبت نام کنید و مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید تمرین کنید.

 

باور غلط 9: شما می توانید در آزمون IELTS تقلب کنید.

باز هم درست نیست! تقلب در آزمون IELTS غیرممکن است. در واقع، آزمون به گونه ای طراحی شده است که هیچ داوطلبی نمی تواند در آن تقلب کند. همچنین، اگر گیر بیفتید، نمی توانید دوباره آزمون دهید. بنابراین، به جای فکر کردن به روش‌های تقلب، روی آمادگی آیلتس خود به صورت آنلاین تمرکز کنید.

 

باور غلط 10: آموزش آفلاین بهتر از آموزش آنلاین IELTS است.

قطعا نه! هیچ کدام را نمی توان بهتر نامید. بستگی به آمادگی داوطلب برای آزمون IELTS دارد. با این حال، اکثر دانش آموزان آموزش آنلاین آیلتس را بسیار راحت تر از آموزش در کلاس می دانند. البته دلیلی برای آن وجود دارد! با این روش می توانید از هر مکان و هر زمان برای آزمون آیلتس آماده شوید. علاوه بر این، در کنار صرفه جویی در زمان، مقرون به صرفه نیز است.

 

باور غلط 11: نمره IELTS کمتر از 7 قابل قبول نیست.

باز هم، این یک باور احمقانه آیلتس است که نباید به آن توجه کنید. در حالی که نمره آیلتس 7 و بالاتر می تواند فرصت های زیادی را برای شما فراهم کند، اما موسسات متعددی وجود دارند که نمره پایین تری را نیز می پذیرند. همچنین آزمون IELTS فاقد سیستم قبولی است. بنابراین، حتی اگر باند 5 را دریافت کنید، آزمون را گذرانده اید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله “9 افسانه در مورد آزمون speaking IELTS که نباید باور کرد” را از دست ندهید.

اندیشه‌های نهایی

اینها تنها بخشی از باورهای IELTS بودند که در هوا شناور بودند. باور های متعدد دیگری مانند باور هایی در مورد سخنرانی در جمع و پاسخ‌های reading آیلتس وجود دارد. با این حال، همیشه به خاطر داشته باشید که آنها چیزی جز شایعه نیستند. بنابراین، به جای تمرکز بر روی آنها، با تمام توان بالقوه خود برای آزمون آیلتس آماده شوید. به هر حال، این کلید تحقق آرزوهای بین المللی آینده شماست.

دیدگاهتان را بنویسید