10 شایعه بزرگ در مورد IELTS

آیا برای آزمون آیلتس آماده می شوید؟ ما مطمئن هستیم که حتما با نظرات ناخواسته افراد دیگر مواجه شده اید. ممکن است به راحتی قربانی هر اطلاعات دست دومی که با آن مواجه می شوید، شوید. به جای باور کردن آن، می توانید از منابع معتبر تحقیق کنید. در این وبلاگ، تمام شایعات آیلتس را بررسی می کنیم، قبل از حرکت به جلو، اجازه دهید در مورد آزمون آیلتس و اهمیت آن بدانیم!

 

درباره آزمون های IELTS

آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که برای دانشجویان و کارگران بین المللی که مایل به تحصیل یا کار در کشوری هستند که زبان انگلیسی زبان اصلی ارتباط است، مورد نیاز است. اگر قصد تحصیل در انگلستان را دارید، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده و کانادا رایج ترین کشورهایی هستند که آیلتس برای پذیرش دانشگاه مورد تایید قرار می گیرد.

 

اهمیت آزمون IELTS

این آزمون در درجه اول توانایی شرکت کنندگان در برقراری ارتباط در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (listening، reading، speaking و writing) را ارزیابی می کند. IDP Education Australia، British Council و Cambridge English Language Assessment مجموعاً صاحب و مجری آزمون آیلتس هستند.

 

برخی از شایعات رایج IELTS

آیلتس شبیه به مشهورترین مورد در جهان است که توسط شایعات متعدد احاطه شده است. اجازه دهید برخی از شایعات رایج در مورد آزمون آیلتس را که فکر می کردید درست است، از بین ببریم.

 

1. IELTS از TOEFL سخت تر است.

نادرست! از آنجایی که آزمون های تافل و آیلتس بسیار متفاوت هستند، برخی افراد خود به خود متوجه می شوند که برای یکی از این آزمون ها مناسبتر از آزمون دیگر هستند. حقیقت این است که سطح دشواری به توانایی، مهارت های زبانی و تسلط عملیاتی زبان شما بستگی دارد. سطح سختی آیلتس تقریباً با تافل برابر است. با این حال، ممکن است در هر دو آزمون مجموعه‌های متفاوتی وجود داشته باشد، اما بیان اینکه یک امتحان دشوارتر از دیگری است، اشتباه است.

بیشتر بخوانید: IELTS ارائه شده توسط کامپیوتر: مزایا و معایب

2. IELTS در Tier-2 به معنای کسب نمره بالاتر است.

در اینجا یکی از رایج ترین اسطوره های آیلتس وجود دارد! صرف نظر از شهری که در آن آزمون می دهید، آزمون IELTS در سطح جهانی یکسان است. به متخصصانی که آزمون را طراحی می‌کنند، معیارهای دقیقی برای طراحی امتحان داده می‌شود، و همچنین از طرح نمره‌گذاری در سطح جهانی استفاده می‌شود، بنابراین، بیان می کنند که آیلتس در Tier-2 به شما کمک می‌کند نمرات بهتری کسب کنید.

 

3. آزمون مبتنی بر کامپیوتر سخت تر از آزمون کاغذی است.

همانطور که در بالا بیان کردیم، سطح دشواری بدون در نظر گرفتن شهر یا ایالت در سطح جهانی و همچنین در مورد سبک آزمون، یکسان است. بنابراین چه آزمون کامپیوتری (CBT) یا آزمون کاغذی (PBT) بدهید، نوع سوالات ثابت می ماند. این موضوع مربوط به توانایی فرد است. برخی از دانش آموزان CBT را ترجیح می دهند، زیرا آنها با این فناوری احساس راحتی بیشتری می کنند، و برخی از دانش آموزان نیز مدل PBT را انتخاب می کنند زیرا در هنگام علامت گذاری پاسخ خود، اعتماد به نفس بیشتری دارند. IELTS امتحانی است که در آن شما می توانید با توجه به نقاط قوت خود شرکت کنید.

 

4. IDP نسبت به British Council آسان تر است.

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی به طور مشترک متعلق به IDP و British Council (IELTS) است. فرقی نمی کند که در IDP یا British Council ثبت نام کنید. دانش‌آموزان گزینه‌هایی برای انتخاب تاریخ و زمان امتحان در زمان مناسب دارند. روش نمره دهی مورد استفاده توسط IDP با آنچه توسط British Council استفاده می شود یکسان است. هیچ کدام از دیگری آسان تر نیستند.

 

5. شاخص آزمون IELTS آسان تر از سایر آزمون ها است.

شاخص آزمون IELTS یک آزمون آنلاین است که شامل بخش هایی برای listening، reading، writing و speaking و همچنین سوالات آیلتس است که توسط ممتحنین آیلتس مشخص شده است. این یک امتحان آنلاین است که تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید به راحتی، از خانه خود در آزمون شرکت کنید. نمی‌توان گفت که شاخص آزمون آیلتس آسان‌تر از آزمون‌های دیگر است. اما با توجه به شرایط فعلی در دسترس است. با این حال، نوع سوالات و طرح نمره گذاری ثابت باقی می ماند. برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، مطمئن شوید که آیا دانشگاه مورد نظر شما این آزمون را می پذیرد یا خیر.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

6. اگر بیشتر بنویسم، نمرات بالاتری خواهم گرفت.

یکی دیگر از شایعات رایج IELTS. به خاطر داشته باشید، کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی برای درک مهارت های زبانی شما نه از طریق تعداد کلمات بلکه با کیفیت محتوای شما در بخش writing آیلتس است. معمولاً سؤالات دارای محدودیت کلمه هستند. در حالی که نوشتن فراتر از حد تعیین شده ممکن است هر بار به شما آسیب نرساند، اما گاهی اوقات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین، همیشه بهتر است قبل از هر سوالی از توصیفگر پیروی کنید. به یاد داشته باشید، کمتر از حد مجاز کلماتی که ممکن است جریمه شوید، ننویسید.

 

7. اگر با لهجه صحبت نکنم، نمره خود را از دست خواهم داد.

چی؟ نه، این فقط یکی از شایعه های آیلتس است. آیلتس یک آزمون جهانی مهارت زبان است. ممتحنین ملیت شما را می دانند و به لهجه شما احترام می گذارند. آزمون IELTS speaking نیازی به تغییر لهجه ندارد. درعوض، روی ساده و طبیعی صحبت کردن تمرکز کنید تا ممتحن بتواند صحبتهای شما را بشنود. اگر هر روز انگلیسی خود را تمرین کنید و به لهجه های مختلف بومی زبان گوش دهید، به شما کمک می کند تا کلمات پیچیده را سریع تر بیان کنید.

 

8. اگر درخواست بررسی مجدد آزمون بدهم، نمره من افزایش می یابد.

در میان تمام شایعه های IELTS، این یکی از مشهور ترین شایعه ها است که بسیاری از دانشجویان آن را باور دارند. اگر فکر می کنید که بررسی مجدد آزمون به طور جادویی نمره شما را افزایش می دهد، در اشتباه هستید. هرچند که احتمال افزایش وجود دارد (فقط در صورتی که مستحق افزایش نمره باشید) اما این یک ترفند مطمئن نیست. می تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد. به یاد داشته باشید، فقط در صورتی که از پاسخ خود مطمئن هستید، امتحان خود را برای بررسی مجدد ارائه دهید. همچنین، آماده ارسال هزینه بررسی مجدد باشید.

بیشتر بخوانید: نکات برگزاری آزمون آیلتس

9. اگر به تمرین نمونه سوالات ادامه دهم، نمره بهتری خواهم گرفت

این یک تمرین تست عالی برای به حداکثر رساندن توانایی های انگلیسی شما است. با تمرین نمونه تست ها یاد خواهید گرفت که در هر بخش از امتحان چه انتظاری داشته باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که با همکاران خود به زبان انگلیسی صحبت کنید، یادداشت ها و ایمیل ها را به زبان انگلیسی بنویسید، روزنامه های انگلیسی را بخوانید، و از متخصصان راهنمایی بگیرید.

 

10. reading دشوارترین بخش آزمون است

تا زمانی که آن را پیچیده نکنید، خیر. هیچ یک از بخش ها دشوار نیستند. بحث این است که شما فقط باید از تاکتیک های مناسب برای قبولی در آزمون استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از دانش آموزان ممکن است در بخش writing با مشکلاتی مواجه شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در بخش speaking مشکل داشته باشند. این به نقاط قوت و ضعف شما بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه برخی از شایعه های آیلتس را باور کنید، دلایل پشت آن را مطالعه کنید.

امیدواریم به برخی از رایج ترین شایعه های آیلتس که ممکن است با آنها برخورد کرده باشید پاسخ داده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید