کانادا سرمایه گذاری

یکی از راه هایی که شما می توانید به کشور کانادا مهاجرت کنید و از طریق آن اقامت دائم دریافت نمایید، سرمایه گذاری است. به دلیل اینکه کشور کانادا به رشد اقتصاد خود بسیار اهمیت می دهد، اگر شما به قصد سرمایه گذاری در آن جا درخواست تنظیم نمایید ویزا به شما تعلق می گیرد. اگر به قصد سرمایه گذاری مهاجرت می کنید، بهتر است سرمایه خود را در پروژه های اقتصادی و یا راه اندازی یک بیزینس جدید در این کشور استفاده کنید. ما در این مقاله می خواهیم سرمایه گذاری در کانادا را به طور کامل بررسی نماییم. برای دریافت اطلاعات بیشتر برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری در کانادا

سرمایه خالص و توانایی‌ هایی که شما برای سرمایه گذاری در کانادا دارید، نشان دهنده قدرت مدیریتی شما است. این موضوع می تواند به شما در دریافت اقامت دائمی کمک کند. شما اگر به دنبال سرمایه گذاری باشید دولت کانادا گزینه های بسیار خوبی را در این زمینه به شما ارائه خواهد داد. برای سرمایه گذاری در کانادا نباید نگرانی داشته باشید؛ زیرا دولت این کشور در تمامی مراحل کنار شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

روش های پرمتقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

در حال حاضر دولت کانادا روش های بسیار متنوعی را برای سرمایه گذاری در این کشور در نظر گرفته است. ما در این بخش از مقاله به بخش از روش های پرمتقاضی برای مهاجرت به کانادا اشاره خواهیم کرد و آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ یک روش کاملا مطمئن و پر متقاضی برای دریافت اقامت کانادا است. ویزای استارتاپ کانادا از تمامی روش های تازه که در اداره مهاجرت کانادا وجود دارد، مطلع است. همچنین می تواند به کسانی که می خواهند کسب و کاری ایجاد کنند، ایده های نو و همچنین پتانسیل بالایی دارند، را جذب کند. دولت کانادا نیز از این ایده های نو که باعث می شود اقتصاد این کشور رشد بیشتری داشته باشد حمایت می کند.  مشاغل و فعالیت هایی که از طریق متقاضیان استارتاپ کانادا راه ‌اندازی می‌ شوند، معمولاً در حوزه تکنولوژی هستند.

متقاضیان می توانند در حوزه های دیگر نیز کسب و کار راه اندازی کنند. برای این که بتوانید از طریق ویزای استارتاپ مهاجرت خود را دریافت کنید، باید مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی داشته باشید. سرمایه اولیه شما باید برای یک زندگی به مدت ۶ ماه کافی باشد. در مرحله آخر که یکی از مهم ترین مراحل می باشد، این است که شما کسب و کار خود را که باعث رشد اقتصادی می شود را اثبات نمایید. مراحل مهاجرت از طریق استارت آپ به کانادا این است که شما می توانید یک ایده با طرح کاملا خلاقانه بنویسید و آن را به یکی از سرمایه گذاران مورد تایید اداره مهاجرت ارائه دهید.

زمانی که طرح شما تاییدیه یکی از شرکت های معتبر را دریافت کرد، پروسه دریافت ویزای شما از طریق ویزای استارتاپ کانادا شروع می شود. همچنین درخواست اخذ اقامت دائم در کانادا از طریق ویزای استارت آپ کانادا بین ۱۲ ماه تا ۱۶ ماه می باشد.

روش های پرمتقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

  1. مهاجرت به کانادا از راه سرمایه گذاری استانی

یکی از راه های اخذ اقامت دائم در کشور کانادا سرمایه‌گذاری استانی است. در برخی از استان ‌ها این برنامه را اجرا می کنند. بهتر است بدانید که شرایط اخذ اقامت در هر کدام از آن ها به طور متفاوت است. هر استانی در کانادا با توجه به نیازهای کاری، برای سرمایه گذاری برنامه ارائه می دهند و مهاجرانی که قصد سرمایه گذاری دارند را جذب می کنند. با این روش دولت کانادا نرخ بیکاری خود را کاهش می دهد و همچنین باعث رشد اقتصادی می شود.

مهاجرانی که مدارک مورد نظر و شرایط تعیین شده از طرف هر استان را داشته باشند، می توانند برای  دریافت ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند. اگر شما از طریق سرمایه گذاری پذیرش شوید می توانید با خانواده به طور دائم اقامت دریافت کنید و از مزایای تحصیلی و درمانی کانادا برخوردار شوید. اگر می خواهید در این مهاجرت موفق باشید، باید کسب و کارهایی که نیاز کشور کانادا است را راه اندازی کنید. بریتیش کلمبیا و کبک برای اعطای ویزای سرمایه گذاری شهرت بیشتری نسبت به سایر استان ها دارند؛  زیرا رشد اقتصادی در این استان ها بالا است وشرایط اخذ اقامت دائم نیز از طریق سرمایه گذاری در این دو استان آسان است.

  1. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

شما اگر صاحب هر شرکتی از کوچک تا بزرگ با هر بیزینسی که کسب و کار شرکتی محسوب شود هستید، می توانید برای ثبت شرکت در کانادا اقدام نموده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. شما باید نهایت تلاش خود را انجام دهید و کسب و کار شرکتی خود را در کشور کانادا ثبت نمایید و سمت مدیریت آن را خودتان برعهده بگیرید. می توانید برای دریافت ویزای کانادا شانس بیشتری داشته باشید‌. همچنین باید حضور خودتان را برای مدیریت در آن کسب و کار در اداره کانادا ضروری اعلام نمایید. با این روش اگر شما به اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای کاری دهید، بعد از بررسی های لازم ویزا برای شما صادر می شود.

اگر متاهل هستید همسر شما می تواند یک درخواست ویزای کاری برای کانادا ارسال نماید. همچنین فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز می توانند در این کشور به طور رایگان به تحصیلات خود ادامه دهند. ویزای کاری شما به شما این اجازه را می دهد که فقط در بیزینس خودتان مشغول به کار شوید. ولی همسر شما می تواند با ویزایی که دریافت کرده است برای هر کارفرمایی که مناسب است کار کند.

  1. مهاجرت به کانادا از روش خرید بیزینس

شما این روش را می‌ توانید تقریباً با روش قبلی یکسان بدانید. اما این بار به جای این که شرکتی ثبت نمایید، یک واحد تجاری و یا یک کسب و کاری را خریداری می کنید. خرید بیزینس امروزه یکی از روش های متداول و مرسوم برای دریافت اقامت و سرمایه گذاری در کانادا محسوب می شود. شما می توانید با خرید یک کسب و کار در کانادا ویزای Work Permit  کانادا را دریافت نمایید و بعد از آن برای دریافت اقامت دائم خود درخواست دهید.

لازم است بدانید که اگر قصد خرید یک بیزینس را دارید، باید سرمایه کافی خرید آن را داشته باشید. در غیر این صورت به شما ویزا تعلق نمی گیرد. شما با خرید یک کسب و کار برای دریافت اقامت نیازی ندارید که حتماً خود را به عنوان مدیریت آن معرفی کنید.

مهاجرت به کانادا از روش خرید بیزینس

  1. مهاجرت به کانادا از راه خود اشتغالی

حتماً تا به حال در مورد ویزای هنرمندان و ورزشکاران مطالب زیادی شنیده اید. برنامه خود اشتغالی نام دیگر این ویزا است که معمولاً هنرمندان در رشته های مختلفی آن را دریافت و با استفاده از آن به کانادا مهاجرت می کنند. دریافت ویزای هنرمندان و ورزشکاران از این طریق یک روش مرسوم در این کشور است. اگر به فعالیت های ورزشی و هنری مشغول هستید، می ‌توانید ویزای خود اشتغالی را دریافت نمایید. شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی برای هنرمندان و ورزشکاران به شرح زیر است:

  • باید ۲ سال سابقه کار حرفه ای در مشاغل فرهنگی و هنری داشته باشید.
  • برای این که حضور فعالی در برنامه های ورزشی، فرهنگی و هنری در کانادا داشته باشید، باید از توانایی بالا برخوردار باشید.
  • سیستم امتیازبندی خود اشتغالی به درخواست شما نمره می‌ دهد که باید در آن حداقل ۳۵ نمره از ۱۰۰ نمره را دریافت کنید.
  • باید قدرت مالی خود را اثبات کنید که می توانید هزینه های زندگی خود را در کانادا به مدت شش ماه پرداخت کنید.
  • داشتن مهارت و علاقه در زمینه ورزشی فرهنگی و هنری بسیار مهم است.
  1. از طریق کارآفرینی در کانادا سرمایه گذاری کنید

دولت کانادا از مهاجرانی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند حمایت بسیار زیادی می‌ کند؛ زیرا کارآفرینی در این کشور باعث ایجاد اشتغال می شود. این کار باعث می شود اقتصاد این کشور رشد و توسعه یابد. شما با ایجاد کارآفرینی در کانادا می توانید هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی را از جانب دولت این کشور داشته باشید. کارآفرینی در این کشور باعث می شود که نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا کند.

اید به یاد داشته باشید که هر منطقه ‌ای که بخواهید کسب و کاری راه‌اندازی کنید، باید مبلغ سرمایه گذاری شما نیز به همان اندازه باشد. پس از راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی، دولت کانادا به شما دو سال زمان می دهد تا بتوانید طرح خود را که به رشد اقتصاد کشور کمک می کند را ثابت نمایید. اگر شما پس از گذشت دو سال نتوانید ایجاد شغل کنید و یا به رشد اقتصادی کانادا کمک کنید، بر اساس قوانینی که مشخص شده است اموال شما مصادره می‌ شود. مهم ترین شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی به شرح زیر است:

  • باید تجربه بیزینسی شما بسیار بالا باشد.
  • شما و یا یکی از اعضای خانواده شما به دلیل امنیتی و پزشکی نباید غیر قابل قبول شناخته شوند.

 بیشتر بخوانید: کالج کانستوگا

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا دارای مزایای بسیاری است که در این بخش شما را با اصلی ترین مزایای آن آشنا خواهیم کرد:

  • کسب درآمد: هر سرمایه گذاری احتیاج دارد که هزینه های آن پایین و سوددهی کسب و کار آن بالا باشد. شما می توانید این دو گزینه را در کانادا به دست بیاورید.
  • ریسک پایین: کانادا یکی از کشورهایی است که سیاست آن بسیار پایدار بوده و فساد بانکی در آن از سایر کشورها بسیار کم است. همچنین شما می ‌توانید با توجه به فضاهای کلان اقتصادی پایدار یک سرمایه گذاری بدون ریسک انجام دهید.
  • فرآیند آسان: برای راه اندازی کسب و کار و رشد و توسعه آن احتیاج به پروژه های پیچیده ای دارید، اما سرمایه گذاری در کانادا باعث می شود که شما دچار پیچیدگی چندانی نشوید. کانادا جزو ده کشوری است که شروع کسب و کار تازه در آن بسیار آسان است.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

معایب سرمایه گذاری در کانادا

همان گونه که سرمایه گذاری در کانادا دارای مزایایی است، معایبی نیز دارد. در این بخش از مقاله شما را با معایب سرمایه گذاری در کانادا آشنا خواهیم کرد:

  • جالب است بدانید که اقتصاد کانادا با اقتصاد ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ ترین شرکای تجاری، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. این به این معنا است که کشور کانادا به اندازه سایر کشورها تنوع تجاری زیادی برای سرمایه گذارانی که خارجی هستند ارائه نمی کند.
  • برای این که بتوانید در کانادا از طریق خرید بیزینس و راه اندازی کسب و کار سرمایه گذاری انجام دهید، باید بدانید که قوانینی که بر آن حاکم است در هر استان کانادا با یک دیگر متفاوت است. در برخی از این استان‌ها برای این که بتوانید راه اندازی بیزینس داشته باشید، باید یکی از اعضای خانواده مقیم و یا شهروند کانادا باشد.

همان طور که معایب و مزایای سرمایه گذاری در کانادا را بررسی نمودید، متوجه شدید که اگر در کانادا سرمایه گذاری انجام دهید دچار مشکل نخواهید شد. سرمایه گذارانی که در کانادا اقدام به کار می کنند موفقیت زیادی کسب می کنند.

 

سرمایه گذاری در کانادا از راه خرید اوراق قرضه دولتی

کانادا به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌ آید. این عامل باعث شده است تا سرمایه ‌گذاران بسیار زیادی از راه های مختلف اقدام به سرمایه گذاری در کانادا کنند. یکی دیگر از سرمایه ‌گذاری‌ های مناسب در کشور کانادا خرید سهام و اوراق قرضه به روش های مختلف است. شما می ‌توانید سهام و اوراق قرضه کانادا را به طور مستقیم از بورس اوراق بهادار و بورس ملی کانادا خریداری کنید. خرید اوراق قرضه برای بسیاری از اتباع خارجی از دسترس خارج شده است. به همین دلیل متقاضیان برای سرمایه گذاری نمی توانند از طریق خرید اوراق قرضه در کشور کانادا سرمایه گذاری کنند.

 

از طریق خرید ملک در کانادا سرمایه گذاری کنید

در کشور کانادا بخش املاک در سال ۲۰۲۲ بیشترین سود آوری را داشته است. دولت کانادا در حال حاظر هیچ گونه برنامه ای برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک ارئه نداده است. بهتر است که آگاه باشید و از کلاهبردارانی که به شما وعده سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک را می دهند، ‌دوری نمایید. برای این که بتوانید در املاک کانادا سرمایه گذاری کنید باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید:

  1. قوانین مالیاتی املاک کانادا را باید به طور دقیق بررسی نمایید.
  2. شما نمی توانید به هیچ عنوان با سرمایه گذاری در املاک کانادا اقامت دریافت کنید.

پس اگر قصد دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در املاک کانادا را دارید، بهتر است آن گزینه را از ذهنتان بیرون کنید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و اطلاعات جهت دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 بیشتر بخوانید: پرستار بچه در کانادا

 

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

برای این که بتوانید از طریق سرمایه گذاری در کانادا مهاجرت کنید، باید مراحلی را طی نمایید. افرادی هم که به شما ویزای سرمایه گذاری اعطا می کنند با بررسی مدارک این مراحل به شما امتیاز می دهند. مجموع امتیاز شما مشخص می کند که آیا صلاحیت دریافت ویزا را دارید یا خیر؟ مراحل در خواست عبارتند از:

الف) مدرک شناسایی برای تقاضا ویزا و دریافت اقامت سرمایه گذاری کانادا

باید مدارک شناسایی و هویتی سرپرست خانواده و تمامی اعضای خانواده را ارائه دهید.

ب) مدارک شغلی جهت درخواست ویزا:

مدارک (سرپرست خانواده و اعضای خانواده) باتوجه به تجربه کاری و سوابق شغلی هر فرد، ارائه مدارک شغلی هر شخص می تواند متفاوت باشد.

ج) مدارک تحصیلی

معمولا  ارائه آخرین مدرک تحصیلی کافی است. اما ارائه مدارک تحصیلی بستگی به انتخاب روش مهاجرت می تواند متفاوت باشد.

د) مدارک مالی و ملکی جهت اثبات توانایی در برنامه های سرمایه گذاری

ارائه مدارک مالی و ملکی سرپرست خانواده و دیگر اعضای خانواده برای اثبات توانایی مالی لازم است. همچنین ارائه تمکن مالی به صورت نقدی که به انتخاب روش سرمایه‌ گذاری شما بستگی دارد، لازم است.

ه) تکمیل فرم اطلاعات فردی

یک فرم که برای اطلاعات شخصی شما است از طریق کارشناسان موسسه در اختیارتان گذاشته می شود که باید آن را به طور دقیق پر کنید. طوری که اطلاعات داخل فرم با اطلاعاتی که ارائه داده اید یکی باشد.

 

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، این روش ها اعم از  کاری، تحصیلی و یا سرمایه گذاری هستند. برای این که سرمایه گذاری مناسبی انتخاب کنید، باید کسب و کارهایی که ریسک بسیار کم تری دارند را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال خرید یک ملک در کانادا به عنوان بهترین سرمایه گذاری محسوب می شود. سرمایه گذاری دیگری که نتیجه بسیار عالی در کانادا دارد، راه اندازی هتل، رستوران و یا پمپ بنزین است. شما می توانید از طریق کمپانی آن حمایت شوید و آموزشات لازم برای راه اندازی این کسب و کار به شما داده می شود.

اگر شما اطلاعات، مهارت و تجربه بالایی نسبت به سرمایه‌ گذاری داشته باشید، می توانید در سرمایه گذاری های متنوعی که کانادا به شما ارائه می دهد موفق باشید. همچنین راه دستیابی به اقامت دائم نیز برای شما بسیار آسان می شود. یکی از مزایایی که بسیار مهم این است که اگر شما از طریق سرمایه گذاری اقامت دریافت کنید، به سطح زبان شما توجهی نمی کنند و نیازی به داشتن نمره بالا در آیلتس نخواهید داشت.

 بیشتر بخوانید: تفاوت ساعت ایران و کانادا

 

ویژگی های سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا ویژگی های بسیار خوبی دارد که در این بخش شما را با این ویژگی ها به طور اختصاری آشنا خواهیم کرد.

  • منابع غنی

کانادا یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان مواد معدنی در جهان است. این امر باعث شده است که صنعت و معدن این کشور رونق بسیار زیادی داشته باشد. همچنین کانادا دارای بزرگ ترین منبع پتاس در جهان است که این منبع برای تولید کود بسیار ضروری است. این منابع غنی باعث شده است تا تاثیرات بسیار خوبی بر روی تمامی مشاغل گذاشته شود.

  • سیستم مالی سالم

بررسی های جهانی سیستم بانکی کانادا یکی از قوی ترین سیستم بانکی در جهان است. بانک های اصلی کانادا معمولا ترازنامه های عالی دارند. این موقعیت مالی بسیار خوب که بانک های کانادایی دارند، باعث می شود که نرخ بسیار کمی برای وام هایی که ارائه می دهند دریافت کنند.

  • ارز قوی

با توجه به شرایط بازار دلار، دلار کانادا جزو ارزهای گران قیمت است. با افزایش تقاضا برای منابع غنی این کشور رشد ارز آن همچنان در حال افزایش است. سرمایه ‌گذارانی که به طور مستقیم از صرافی های کانادایی سهام خود را خریداری می‌ کنند، از سرمایه‌ گذاری ‌های خود در برابر از دست دادن ارزش دلار آمریکا محافظت می کنند. همچنین آن ها با خرید دلار کانادا سود نیز خواهند کرد.

 

سخن پایانی

افرادی که تصمیم دارند با روش سرمایه گذاری در کانادا مهاجرت نمایند، می توانند نسبت به دیگر روش ها اقامت سریع تری دریافت کنند. شما می توانید با سرمایه گذاری در کسب و کار و یا خرید بیزینس اقامت خانواده خود را نیز دریافت کنید و از خدمات رایگانی که در این کشور ارائه می شود بهرمند شوید. استان های بریتیش کلمبیا و کبک نیز جزو استان هایی هستند که می توانید با سرمایه گذاری به آسانی اقامت خود را در آن جا دریافت نمایید. اگر اطلاعات کافی نسبت به سرمایه گذاری در کانادا ندارید، بهتر است قبل از ارائه درخواست بررسی های لازم را انجام دهید. یک نکته را در خاطرتان داشته باشید که اگر کسب و کار شما دچار مشکل شود و طبق طراحی شما پیش نرود، طبق قانون دارایی شما مصادره می شود. امیدواریم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید