چگونه در دو ماه برای IELTS آماده شویم: نکات و برنامه مطالعه

در صورتی که زمان کمی دارید و می خواهید در IELTS عملکرد خوبی داشته باشید، ایجاد یک برنامه مطالعه که شانس موفقیت شما را افزایش می دهد، ضروری است. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه آماده شدن برای آیلتس در دو ماه صحبت کنیم.

 

هفته اول:

می توان از هفته اول برای آشنایی با طرح و ساختار آزمون آیلتس استفاده کرد.

اکیداً توصیه می شود که برای تعیین مهارت ها و ایرادات خود در یک آزمون تمرینی شرکت کنید. همچنین فوراً شروع به توسعه دایره لغات خود کنید زیرا نمی توانید کلمات جدید را فقط در یک روز یاد بگیرید. برای تمرکز بر گسترش دایره لغات خود از فلش کارت یا یک برنامه واژگان استفاده کنید.

 

هفته دوم و سوم:

به بخش listening امتحان توجه بیشتری داشته باشید. هنگام شنیدن لهجه‌های مختلف انگلیسی در سخنرانی‌ها، پادکست‌ها و پخش‌های خبری، یادداشت برداری کنید. انواع ادبیات، از جمله داستان، مقالات علمی، و روزنامه ها را بخوانید و همچنین بر تقویت درک مطلب و سرعت خواندن خود تمرکز کنید. برای شناسایی سریع اطلاعات مهم، از تکنیک هایی مانند scanning و skimming استفاده کنید. به استفاده از فلش کارت ها ادامه دهید تا هر روز کلمات جدید بیشتری یاد بگیرید.

 

هفته چهارم و پنجم:

روی مؤلفه نوشتاری امتحان تمرکز کنید. مقالات، نامه ها و گزارش ها را بر اساس زمان بندی تعیین شده برای تمرین بنویسید. اطمینان حاصل کنید که از ساختار و قالب مناسب برای هر نوع تکلیف نوشتاری استفاده می کنید. قراردادهای گرامری را ارزیابی کرده و از آنها در نوشته خود استفاده کنید. بازخورد مربوط به نوشتن را از یک معلم خصوصی یا یک انگلیسی زبان native دریافت کنید. با یک همراه یا استاد راهنما روی مهارت های speaking انگلیسی خود کار کنید. برای یافتن نقاط قوت، speaking خود را ضبط کنید و به صدای ضبط شده گوش دهید. امتحانات اسپیکینگ را تحت محدودیت زمانی تمرین کنید، سپس پاسخ‌های خود را مرور کنید تا اشتباهات را بیابید. vocabulary، pronunciation و fluency خود را تقویت کنید.

 

هفته ششم و هفتم:

با شرکت در دو ماژول از یک آزمون تمرینی کامل روزانه شروع کنید. می توانید reading را با speaking و listening را با writing ترکیب کنید. به این ترتیب زیاد خسته نمی شوید و تنوع وعده ها شما را از بی حوصلگی دور می کند. در حال حاضر، شما باید دایره لغات قابل توجهی داشته باشید، بنابراین با استفاده از آن در تمرین writing و speaking ، آن را امتحان کنید. یک لیست در حال اجرا از هر کلمه جدیدی که در حین تمرین reading با آن مواجه می شوید، نگه دارید.

 

هفته هشتم:

برای ارزیابی پیشرفت خود حداقل در دو امتحان کامل تمرینی شرکت کنید. مدتی را صرف بهبود ماژول کنید که هنوز بر اساس نتایج به کار نیاز دارد. به جای یادگیری کلمات جدید، روی به خاطر سپردن کلماتی که قبلاً یاد گرفته اید تمرکز کنید.

 

نکات و راهکارهایی که به شما کمک می کند تا برای آزمون IELTS آماده شوید

شکست دادن آزمون IELTS تنها در دو ماه نیاز به یک زمان بندی مطالعه برنامه ریزی شده، ثبات و یک رویکرد استراتژیک دارد. در زیر چند نکته و استراتژی ذکر شده است که به شما کمک می کند برای آزمون IELTS آماده شوید و تنها در سه ماه به نمره دلخواه خود برسید:

  1. فرمت آزمون را بشناسید

درک فرمت آزمون اولین گام برای موفق شدن در آزمون آیلتس است. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد – Academic و General Training. آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی است که مایل به تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستند، در حالی که آزمون آیلتس General Training برای کسانی است که می خواهند کار کنند یا به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند. با فرمت آزمون آشنا شوید و بخش ها، انواع سوالات و محدودیت های زمانی را درک کنید. می توانید این اطلاعات را در وب سایت رسمی آیلتس یا از طریق مواد آماده سازی آیلتس بیابید.

 

بیشتر بخوانید : IELTS مبتنی بر کامپیوتر

 

  1. یک برنامه مطالعه ایجاد کنید

یک برنامه مطالعه ایجاد کنید و اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. برنامه ای تهیه کنید که تمام موضوعات آزمون شامل listening، reading، writing و speaking را پوشش دهد. بر اساس نقاط قوت و ضعف خود برای هر بخش زمان اختصاص دهید. برنامه مطالعه را به وظایف کوچکتری تقسیم کنید تا بتوانید در عرض یک روز یا یک هفته به آنها برسید. می توانید از یک planner یا یک تقویم برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید.

  1. دایره لغت بسازید

ایجاد یک دایره لغات قوی برای شکست دادن آزمون آیلتس ضروری است. ایجاد یک دایره لغات قوی برای شکست دادن آزمون آیلتس ضروری است. با یادگیری پرکاربردترین کلمات در انگلیسی شروع کنید و به تدریج به واژگان پیچیده تر بروید. از فلش کارت ها استفاده کنید، روزنامه ها و کتاب ها را بخوانید و استفاده از کلمات جدید را در writing و speaking خود تمرین کنید.

listening، reading، writing و speaking

  1. مهارت خواندن خود را تقویت کنید

بخش reading آزمون آیلتس شما را ملزم به خواندن و درک سریع متن می کند. برای تقویت مهارت reading، خواندن متون مختلف مانند مقالات دانشگاهی، روزنامه ها و مجلات را تمرین کنید. ابتدا متن را به صورت سطحی و سپس آن را با دقت بخوانید تا معنی آن را متوجه شوید.

 

  1. گوش دادن را تمرین کنید

بخش listening آزمون آیلتس به دلیل وجود لهجه های مختلف و مکالمه سریع می تواند چالش برانگیز باشد. برای تقویت مهارت‌های شنیداری خود، به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید، برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی انگلیسی را تماشا کنید و گوش دادن به مکالمات بین افراد بومی زبان را تمرین کنید.

 

  1. نوشتن را تمرین کنید

بخش writing آزمون آیلتس شما را ملزم به نوشتن مقاله و گزارش می کند. نوشتن مقاله و گزارش در مورد موضوعات مختلف را تمرین کنید و آنها را توسط یک معلم یا یک متخصص ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و مهارت های نوشتاری خود را افزایش دهید.

 

  1. صحبت کردن را تمرین کنید

بخش speaking آزمون آیلتس شما را ملزم به صحبت روان و صحیح می کند. صحبت کردن به زبان انگلیسی را با یک دوست یا معلم تمرین کنید یا به یک برنامه تبادل زبان بپیوندید. speaking خود را ضبط کرده و به صحبت های خود گوش دهید تا جاهایی که در آن نیاز به پیشرفت دارید را شناسایی کنید.

 

  1. در آزمون های آزمایشی (mock) شرکت کنید

شرکت در آزمون های آزمایشی یک راه عالی برای افزایش پیشرفت شما و شناسایی نقاطی است که باید در آن پیشرفت کنید. تا جایی که ممکن است تست های آزمایشی را انجام دهید و سعی کنید شرایط آزمون را تا حد امکان شبیه سازی کنید. اشتباهات خود را بسنجید و از آنها درس بگیرید.

 

  1. روی گرامر تمرکز کنید

گرامر نقش بسیار مهمی در بخش writing و speaking آزمون IELTS دارد. بنابراین، مهم است که روی تقویت مهارت های گرامر خود کار کنید. قواعد دستور زبان انگلیسی را مرور کنید، استفاده از آنها را در writing و speaking خود تمرین کنید و از یک معلم یا یک متخصص بازخورد بگیرید.

 

  1. زمان خود را مدیریت کنید

هر بخش دارای محدودیت زمانی خاصی است و شما باید هر بخش را در آن محدودیت زمانی کامل کنید. بنابراین، لازم است تمرین کنید تا زمان خود را به طور کارآمد مدیریت کنید. شما می توانید این کار را با انجام تست های تمرینی و کار بر روی سرعت و دقت خود انجام دهید. بخش هایی را که زمان بیشتری از شما می گیرند شناسایی کرده و روی بهبود سرعت خود کار کنید. اطمینان حاصل کنید که در پایان هر بخش زمانی را برای بررسی پاسخ‌های خود اختصاص دهید.

 

  1. از منابع معتبر استفاده کنید

استفاده از منابع معتبر مانند مقالات گذشته، تستهای تمرینی رسمی IELTS و کتاب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با فرمت آزمون و انواع سوالات آشنا شوید. منابع معتبر همچنین می توانند درک بهتری از ساختار آزمون و معیارهای نمره گذاری به شما ارائه دهند. اطمینان حاصل کنید که از مطالب معتبر اخیر استفاده کنید زیرا قالب و محتوای آزمون ممکن است در طول زمان تغییر کند.

 

  1. انگیزه خود را حفظ کنید

مطالعه برای آزمون IELTS می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین مهم است که انگیزه خود را حفظ کنید. اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید، زمانی که به آنها رسیدید به خود پاداش دهید و دلایلی را که می خواهید در آزمون شرکت کنید را به خود یادآوری کنید.

 

بهترین کتاب ها برای آماده سازی با هدف شکست دادن IELTS

شما باید به قواعد زبان انگلیسی و دستور زبان تسلط داشته باشید. برای این کار، ما فهرستی از کتاب ها و منابع دیگر را آماده کرده ایم تا عمیقا به آمادگی آیلتس شما بپردازیم.

 

  1. IELTS Tutor Kit

بسته IELTS Tutor به گونه ای تهیه شده است که به دانشجویان غیر انگلیسی زبان نیز کمک می کند. این کیت به همراه یک سی دی 40 دقیقه ای همراه با کتابچه ای برای دانش آموزان ارائه می شود تا از آن نهایت استفاده را ببرند. فرمت بصری محتوا کاملا منحصر به فرد است که به دانش آموز کمک می کند تا به راحتی یاد بگیرد. بسته IELTS Tutor همچنین نکات و پیشنهادهایی را ارائه می‌کند که به عنوان موفقیت برای دانش‌آموزان ثابت شده است.

 

  1. Cambridge Practice Tests for IELTS 1

Cambridge Practice Test دارای 4 تست تمرینی برای ماژول آکادمیک و مقالات reading و writing برای General Training می باشد. همچنین شامل انواع سوالات و توضیحات مختلف با رویکردهایی برای این سوالات است.

 

  1. The Cambridge IELTS Course Workbook

این کتاب بینش و آشنایی با الگوی آزمون آیلتس را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که آنها باید برای آن آماده باشند. Workbook، مواد تمرینی برای امتحان آیلتس را ارائه می دهد تا دانش آموزان را برای vocabulary، آزمون های speaking، task های writing و غیره آماده کند. این کتاب یک منبع مناسب برای self-study است.

 

  1. Step Up to IELTS Personal Study Book با پاسخ

این کتاب شما را برای تمامی مهارت های مورد نیاز آزمون آیلتس آماده می کند. این کتاب برای دانش‌آموزانی است که در سطح متوسط هستند و آماده‌سازی از کتاب‌های سطح بالا را چالش برانگیز می‌دانند. این کتاب شما را برای ماژول های آموزش آکادمیک آماده می کند تا band score خود را به حداکثر برسانید. در پایان هر unit یک sample paper برای تمرین دانش آموزان وجود دارد.

بهترین کتاب ها برای آماده سازی با هدف شکست دادن IELTS

نتیجه گیری

شکست دادن آزمون IELTS تنها در دو ماه چالش برانگیز است اما غیرممکن نیست. با فداکاری، پشتکار و استراتژی های مناسب می توانید به امتیاز دلخواه خود برسید و دنیایی از فرصت ها را برای خود بگشایید. با رعایت نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است، می توانید از زمان مطالعه خود نهایت استفاده را ببرید و مهارت های زبانی خود را به طور موثر بهبود بخشید. گذراندن دوره آموزشی IELTS شانس موفقیت شما در شکست دادن آیلتس در عرض دو ماه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

منابع :

1- Best Strategies and Tips for the IELTS Exam

دیدگاهتان را بنویسید