پرستار بچه در کانادا

پرستار بچه در کانادا باید به صورت تمام وقت یا در مدت زمان کم از کودکان محافظت و نگهداری کند. این پرستاران باید از لحاظ جسمی، اجتماعی و سلامتی کودکان را بررسی نمایند و از آن ها نگهداری کنند. در واقع وظیفه پرستاران این است که به والدین کمک کنند تا از بچه آن ها نگهداری شود تا والدین بتوانند وقت خود را صرف کارهای روزمره و زندگی خود کنند. این پرستاران در محل زندگی کودک یا در خارج از آن از کودکان مراقبت خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با پرستار بچه در کانادا و نحوه مهاجرت به این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

  پیشنهاد ما : آموزش انگلیسی برای کودکان

وظایف پرستار کودک در کشور کانادا

یک فرد پرستار کودک که در کشور کانادا مشغول به کار است، وظایف بسیار مهم و حیاتی را بر عهده دارد. برخی از وظایف مهم یک پرستار بچه در کشور کانادا عبارت است از:

  • شست و شوی لباس
  • عوض کردن پوشش موجود بر روی تخت خواب
  • انجام کارهای روزمره کودکان
  • انجام خریدهای ضروری روزانه
  • خرید داروهای مورد نیاز کودک
  • نگهداری از کودک در هر شرایط
  • همراهی کودک برای راه رفتن و جابجایی
  • یادآوری زمان مصرف داروها
  • گزارش کردن وضعیت کودک به اعضا خانواده
  • مهارت در انجام کارهای آشپزی
  • کمک به کودک در تعویض لباس
  • توانایی همدردی و دلسوزی با کودکان در شرایط سخت

 

شرایط پذیرش پرستار بچه در کشور کانادا

امروزه افراد زیادی قصد دارند که به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا سکونت داشته باشند. این افراد باید توجه داشته باشند که یک پرستار کودک برای شروع به کار در کشور کانادا، باید شرایط خاصی را برای این شغل داشته باشد. برخی از شرایط لازم برای یک شخص پرستار بچه در کشور کانادا عبارت است از:

  • یک شخص به عنوان پرستار یا کمک پرستار باید مجوز لازم را دریافت کرده باشد.
  • پرستار بچه باید در انجمن پرستاران کشور کانادا یا شورای نظارت بر کمک پرستاران کانادا اقدام کرده باشد.
  • پرستاران در ابتدا باید به نهاد نظارتی پرستاری استان یا منطقه ای که قصد دارند در آن مشغول به کار باشند، درخواست خود را تحویل دهند.
  • این افراد باید شایستگی خود را به عنوان یک پرستار به خوبی نشان دهند.
  • افراد باید مدرک تحصیلی مربوط به این شغل را همراه با ترجمه آن ارائه دهند.
  • افرادی که قصد شروع به کار به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا را دارند، باید تسلط کامل به زبان انگلیسی را داشته باشند. نمره زبان آیلتس این اشخاص باید در حد ۵ باشد.
  • یک پرستار بچه در کشور کانادا نباید هیچ گونه سوء سابقه یا سابقه کیفری از قبل داشته باشد.
  • یک فرد پرستار بچه باید خوش اخلاق باشد و شخصیت پرخاشگری نداشته باشد.
  • تجربه کاری برای افرادی که قصد شروع به فعالیت به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • این افراد باید از یک کارفرما کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کرده باشند.
  • افرادی که قصد دارند به عنوان پرستار کودک به کشور کانادا مهاجرت کنند، معمولا دولت این کشور فرصت ۳ ساله را برای آن ها فراهم می‌ کند تا سابقه ای برای خود ثبت کنند.

 

شرایط پذیرش پرستار بچه در کشور کانادا

جزییات برنامه پرستار بچه در کشور کانادا

افرادی که قصد دارند به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا شروع به فعالیت کنند، در ابتدا باید تجربه کاری خود و آموزش هایی را که در این زمینه دریافت کرده اند را نشان دهند. همچنین این افراد باید یک مدرک تحصیلی معتبر در زمینه رشته پرستاری داشته باشند. توانایی و مهارت در زمینه زبان انگلیسی جزو موارد بسیار مهمی است که برای یک شخص پرستار کودک در کشور کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است.

دولت کشور کانادا برای افرادی که متقاضی پرستاری کودک در این کشور هستند، فرصت ۳ ساله را فراهم می کند. در این صورت افراد یک ویزا کار دریافت می کنند که فقط برای فعالیت در زمینه پرستاری کودک معتبر است. در این صورت افراد بعد از اتمام این زمان می توانند سابقه کاری دو ساله را به عنوان پرستاری کودک در این کشور کسب کند.

در صورتی که یک پرستار کودک در کشور کانادا توانست دو سال سابقه کار به عنوان پرستاری در کشور کانادا را دریافت کنند، می تواند برای اقامت دائم خود همراه با خانواده در این کشور اقدام نماید. بعد از اینکه فرد توانست این مورد را به عنوان سابقه کاری دریافت کند، می تواند در هر زمینه دیگری مشغول به فعالیت و کسب درآمد باشد. همچنین این افراد می ‌توانند همسر و فرزندان خود را که زیر ۲۱ سال هستند هم برای کار و زندگی در کانادا با خود همراه کنند. فرزندانی که زیر ۲۱ سال سن دارند، می ‌توانند از ویزا تحصیلی و ویزا موقت این کشور برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای پرستاران

 

آینده شغلی رشته پرستاری بچه در کانادا

امروزه کارکنان بخش درمان و خدماتی که ارائه می دهند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین پرستاری جزو شغل های مهم و حیاتی در بهداشت و درمان هر کشوری محسوب می‌ شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، سالانه افراد زیادی برای شروع به فعالیت در رشته پرستاری کودک تقاضا خود را ثبت می کنند.

توجه داشته باشید کشور کانادا یکی از کشورهایی است که تقاضا پرستاران بومی و بین المللی آن روز به روز در حال افزایش است. اکثر افرادی که به رشته پرستاری کودک علاقه دارند، معمولا از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می کنند. با توجه به اینکه نیاز به پرستار کودک در کشور کانادا با رشد چشمگیری مواجه شده است، پس می توان نتیجه گرفت که آینده شغلی پرستاری بچه در کشور کانادا بسیار عالی خواهد بود.

آینده شغلی رشته پرستاری بچه در کانادا

بهترین استان های کشور کانادا برای فعالیت به عنوان پرستار بچه

امروزه تقاضا برای شغل پرستاری کودک در کشور کانادا افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه در آمد آن هم بسیار مناسب است، پس افراد زیادی متقاضی این مشاغل هستند. در کشور کانادا بعضی از استان ها وجود دارند که تقاضای آن ها برای پرستاری کودک بسیار بالا است. بعضی از این استان ها عبارت است از:

  • مانیتوبا

این استان جزو استان های مرکزی در کشور کانادا محسوب می ‌شود. مانیتوبا یکی از استان های برتر در کشور کانادا است که نیاز به پرستار کودک در آن روز به روز در حال افزایش است. در حالت کلی می توان تخمین زد که پرستاران کودکی که در این استان مشغول به فعالیت هستند، ۳۷.۱۱ دلار در هر ساعت درآمد کسب می کند.

  • نیوبرانزویک

این استان هم مانند مانیتوبا جزو استان هایی است که نیاز به پرستار کودک در آن بسیار زیاد است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به عنوان پرستار کودک در این استان پذیرفته می‌ شوند. متوسط حقوق پرستاران کودک در این استاد استان ۲۸ دلار در هر ساعت تخمین زده شده است.

  • نوا اسکوشیا

با توجه به اینکه در این استان کمبود پرستار مشاهده می شود، معمولاً فارغ ‌التحصیلان بسیار زیادی را به عنوان پرستار کودک جذب می کند. در صورتی که یک شخص دارای مدرک لیسانس رشته پرستاری باشد، در این استان می تواند در هر ساعت تقریبا ۲۸ دلار درآمد کسب کند.

  • کبک

کبک جزو استان ‌هایی در کشور کانادا است که برای پرستاری کودک بسیار مناسب است. معمولاً سالانه افراد زیادی را به عنوان پرستار کودک در این استان استخدام می‌ کنند. متوسط حقوق پرستاران در این استان در هر ساعت تقریباً ۲۰ دلار تخمین زده شده است.

 بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

قرارداد بین کارفرما و پرستار کودک در کشور کانادا

افرادی که قصد دارند به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا مشغول به فعالیت باشند، باید یک قرارداد را با کارفرما ایجاد کنند. در ابتدا کارفرما باید یک توافقنامه به صورت کتبی تهیه کند که پرستار کودک بتواند آن را امضا نماید. در این توافقنامه باید تمامی شرایط لازم درج شده باشد. در این مواقع کارفرما و پرستار می‌ توانند شرایط کاری منصفانه ای را در بین خود ایجاد کنند.

در حالت کلی باید میزان پرداختی ها و مزایایی که توسط کارفرما به پرستاری داده می شود، به طور دقیق ذکر شده باشد. کارفرمایانی که یک شخص را به عنوان پرستار کودک استخدام می کنند، معمولاً در مقابل آن مسئولیت هایی را برعهده دارند. برخی از مسئولیت های یک فرد کارفرما در قبال یک پرستار کودک در کشور کانادا عبارت است از:

  • پرداخت حقوق نیروی کار با توجه به روزهای تعطیلی رسمی و مرخصی ها
  • ارسال رسید پرداخت دستمزد به CRA
  • ارائه دادن فیش حقوقی و همچنین صورتحساب پرداخت به نیروی کار

 

قوانین کار برای پرستاران کودک در کشور کانادا

معمولا افرادی که به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا مشغول به فعالیت هستند، باید قوانین خاصی را رعایت کنند. پرستار کودک در کشور کانادا می تواند در دو شیفت شب و روز به فعالیت مشغول باشد. در حالت کلی یک قانون وجود دارد این است که حقوق لازم برای پرستارانی که در شیفت شب مشغول به فعالیت هستند، بیشتر از افرادی است که در شیفت روز کار می کنند.

یکی از قوانین دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کرد، این است که همه حقوق هایی که پرستاران کودک در این کشور دریافت می کنند، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. در این صورت بعد از کسر مالیات، به یک پرستار حقوق پرداخت می شود. پرستاران بر اساس قوانینی که در کشور کانادا وجود دارد، می توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی، بیمه مراقبتی، بیمه درمانی، بیمه بیکاری و همچنین بازنشستگی استفاده کنند.

 

قوانین کار برای پرستاران کودک در کشور کانادا

مزیت های پرستاری بچه در کشور کانادا

شغل پرستاری کودک در دنیا جزو مشاغل پر طرفدار است که بازار کار آن بسیار زیاد است. همچنین سالانه افراد زیادی متقاضی کار در این حوزه هستند. با توجه به اینکه شغل پرستاری بچه از مزیت های زیادی برخوردار است، روز به روز تقاضا برای این شغل افزایش پیدا می ‌کند. برخی از مزیت های پرستاری بچه در کشور کانادا عبارت است از:

  • امنیت شغلی پرستاری کودک در کشور کانادا بسیار زیاد است.
  • حقوق در نظر گرفته شده برای پرستاران بچه در کشور کانادا معمولاً بالا خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هر اندازه مهارت های پرستار بچه بیشتر باشد، معمولاً حقوقی که به آن تعلق می گیرد هم افزایش پیدا می کند.
  • افرادی که به عنوان پرستار بچه در کانادا مشغول به فعالیت هستند، معمولاً فرصت های بی شماری برای یادگیری آن ها فراهم می شود.
  • افرادی که به عنوان پرستار بچه مشغول به فعالیت هستند، می توانند رهبری و مدیریت کار را در دست داشته باشند.
  • ساعت کاری افرادی که به عنوان پرستار بچه در کشور کانادا مشغول به کار هستند، منعطف خواهد بود. این افراد می ‌توانند به صورت پاره وقت و تمام وقت برای کار در حوزه پرستاری درخواست دهند.
  • شغل پرستار بچه در کانادا با توجه به تلاش بسیار زیادی که برای آن شده است، معمولاً جزو مشاغل محترم شمرده می ‌شود. خدماتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود در بالاترین درجه قرار دارد.
  • پرستاران بچه ها معمولاً در انتخاب محیط کار خود آزاد هستند. آن ها می تواند در هر محیطی به دلخواه خود به کسب و کار خود مشغول باشد.

 

حقوق مناسب برای پرستار بچه در کانادا

در صورتی که توجه کرده باشید، پرستاری کودک جزو مشاغل بسیار مهم در جهان شمرده می شود؛ چرا که این افراد با توجه به وظایفی که برعهده دارند، به مراقبت از کودکان مشغول هستند. حقوقی که این افراد در کسب و کار خود دریافت می کنند، معمولاً متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید که کشور کانادا با توجه به اینکه یک کشور مهاجرپذیر است، تعداد زیادی پرستار کودک را به خود جذب می کند.

همچنین با توجه به اینکه میزان حقوق یک پرستار کودک به توانایی های آن ها و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد، پس نمی توان به طور دقیق حقوق دریافتی این افراد را تعیین کرد. توجه داشته باشید که در حالت کلی تخمین زده شده است که سالانه مبلغ ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار برای یک شخص پرستار کودک در کشور کانادا پرداخت می شود. همچنین میزان حقوقی که به پرستاران بچه در کشور کانادا تعلق می گیرد، در هر یک از ایالت ها متفاوت است.

با توجه به اینکه هر یک از ایالت ها و استان های موجود در کشور کانادا تا چه اندازه به پرستار کودک نیاز دارند، حقوق دریافتی پرستار افزایش یا کاهش پیدا می کند. یکی از مواردی که در حقوق دریافتی پرستاران بچه در کشور کانادا تأثیر دارد، محیط کاری است که پرستاران در آن مشغول به فعالیت هستند. معمولا با توجه به قوانین کاری که در کشور کانادا حاکم است، حقوقی که برای پرستاران در کشور کانادا در نظر گرفته شده است، از حقوق اکثر رشته های موجود در این کشور بالاتر است.

 بیشتر بخوانید: سایت مدارس کانادا

شرایط لازم برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق پرستار بچه

افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند و قصد دارند که به عنوان پرستار بچه در این کشور شروع به فعالیت کنند، باید شرایطی را داشته باشند. بعضی از این شرایط عبارت است از:

  • فرد متقاضی باید از سابقه کار برخوردار باشد.
  • پرستار بچه که قصد شروع کسب و کار در کشور کانادا را دارد، باید از کودکان زیر ۱۸ سال در محیط های گوناگون مراقبت کند.
  • فرد متقاضی باید از مهارت و توانایی زیادی در زبان انگلیسی برخوردار باشد. همچنین به عنوان معادل آن می‌ تواند از مهارت زبان فرانسوی هم بهره مند باشد.
  • این افراد باید مدرک تحصیلی یک ساله بعد از دوران دبیرستان در کانادا یا خارج از کشور کانادا داشته باشند.
  • فرد متقاضی باید یک پیشنهاد کاری از فرد کانادایی دریافت کرده باشد.

شرایط لازم برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق پرستار بچه 

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار کودک و دریافت اقامت کانادا

در زمان های گذشته افرادی که متقاضی مهاجرت به کشور کانادا از طریق پرستاری کودک بودند، می توانستند از راه برنامه Live Care in Caregiver (LCP) به عنوان یک پرستار کودک در کشور کانادا اقدام کنند و در نهایت اقامت این کشور را اخذ نمایند. اما توجه داشته باشید که امروزه این برنامه برای متقاضیان از بین رفته است و برنامه های جدیدی برای پرستاران کودک در این کشور در نظر گرفته شده است. بر اساس برنامه جدید افرادی که حداقل ۲ سال سابقه کار در زمینه پرستاری کودک را دارند، می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقداماتی را انجام دهند.

با توجه به قانونی که دولت کانادا برای افراد مهاجر به اینکه کشور در نظر می ‌گیرد، افراد باید در ابتدا با قوانین و شرایط آن آشنایی کامل داشته باشند. در نهایت افراد واجد شرایط می توانند برای اقامت دائم از طریق پرستاری کودک در این کشور اقداماتی را انجام دهند. افرادی که به عنوان پرستار کودک در کشور کانادا پذیرفته می‌ شوند، می ‌توانند از مزیت های بی شمار آن در آینده برخوردار شوند.

 

مزایای مهاجرت افراد به عنوان پرستار کودک به کانادا

افرادی که به عنوان پرستار بچه به کشور کانادا مهاجرت می‌ کنند، علاوه بر اینکه در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان زندگی می کنند، می ‌توانند از مزایای بسیار زیاد دیگری در این کشور برخوردار باشند. برخی از مزیت ‌های مهاجرت افراد به عنوان پرستار بچه کشور کانادا عبارت است از:

  • حقوق بالا

یکی از مزیت های مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار کودک مربوط به درآمد بالایی است که به این افراد تعلق می گیرد. میزان متوسط حقوق پرستاران در کشور کانادا ۶۵ هزار دلار در سال در نظر گرفته شده است که نسبت به سایر کشور های موجود در دنیا بیشتر است.

  • بیمه درمانی

از مزیت های دیگر پرستاری کودک در کشور کانادا، می توان به بیمه های درمانی اشاره کرد که به این افراد تعلق می گیرد. همچنین افراد می توانند بیمه درمانی را برای خانواده ‌های خود دریافت کنند.

  • تحصیل رایگان فرزندان

فرزندان افرادی که به عنوان پرستار کودک به کشور کانادا مهاجرت کرده ‌اند، می ‌توانند از تحصیلات رایگان در این کشور برخوردار شوند. توجه داشته باشید که این افراد می ‌توانند در دانشگاه‌ هایی که سطح بالایی دارند به صورت رایگان به ادامه تحصیل مشغول باشند.

 

چگونگی اقدام برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار بچه

افرادی که به کشور کانادا مهاجرت کنند، در مورد نحوه مهاجرت به آن کشور دچار تردید می ‌شوند. شغل پرستاری بچه جزو مشاغلی است که امروزه افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می کنند. معمولاً پرستاران کودکی که دارای مدرک تحصیلی هستند، می توانند از راه قانونی درخواست خود را ثبت کنند و برای ادامه زندگی در کشور کانادا اقداماتی را انجام دهند. این افراد باید توجه داشته باشند که مهاجرت به کانادا از طریق پرستار بچه مراحل خاصی دارد و کار چندان آسانی نیست.

افراد متقاضی پرستار بچه که قصد دارند به کشور کانادا مهاجرت کنند، در ابتدا باید با یک موسسه مهاجرتی مشورت داشته باشد. مشاوران موسسات مهاجرتی می توانند به طور کامل افراد را از شرایط و وضعیت شغل پرستار بچه در کشور کانادا مطلع کنند. همچنین این افراد می ‌توانند با تمامی قوانین کشور آشنایی داشته باشند و در نهایت با توجه به شرایط و وضعیت خود برای ادامه کسب و کار در این کشور تصمیم بگیرند.

چگونگی اقدام برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار بچه

سخن پایانی

کشور کانادا جزو ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می ‌شود که فرصت ‌های بسیار زیادی را برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور در نظر می‌ گیرد. پرستاری جزو مشاغلی است که امروزه افراد زیادی متقاضی این رشته هستند. پرستاری بچه در کشور کانادا معمولاً در چند سال اخیر پر متقاضی ترین کسب و کارها محسوب می ‌شود. این شغل معمولاً از حقوق بالایی برخوردار است و بیمه درمانی و خدمات زیادی در اختیار این افراد قرار می گیرد. افرادی که به عنوان پرستار بچه به کشور کانادا مهاجرت می کنند، در ابتدا باید با شرایط آن آشنایی داشته باشند و از طریق موسسه مهاجرتی برای این منظور اقداماتی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید