پذیرش تحصیلی آمریکا

پذیرش تحصیلی آمریکا، به دلیل شرایط منحصربه فردی که در طول تحصیل و بعد از تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می­دهد، رویای بسیاری از دانشجویان رشته­ های مختلف است. تحصیل در آمریکا، با توجه به مقطع، رشته، دانشگاه و ایالتی که می­خواهید در آنجا تحصیل کنید، به شرایط و مدارک متفاوتی نیاز دارد. در این راهنما، نحوه دریافت پذیرش برای مقاطع مختلف، بدون نیاز به مشاوره را بازگو می­کنیم تا خودتان مراحل اپلای را طی کرده و هزینه اضافه­ ای پرداخت نکنید.

راهنمای پذیرش تحصیلی آمریکا

سفر شما به ایالات متحده پس از دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا، با انتخاب دانشگاهی که می­خواهید در آن تحصیل کنید، آغاز می شود. دریافت مدرک کاردانی از یک دانشگاه ایالات متحده معمولاً 2 سال طول می‌کشد. مدرک لیسانس نیز معمولاً به 3 تا 4 سال تحصیل در ایالات متحده نیاز دارد. اگر می­خواهید بعد از گرفتن مدرک لیسانس به تحصیل خود ادامه دهید، می­توانید تحصیلات تکمیلی را در نظر بگیرید.

گزینه ­های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده عبارتند از: مدرک کارشناسی ارشد (2 سال تحصیل) و دکتری (3 سال یا بیشتر). برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری بر روی یک موضوع دانشگاهی خاص متمرکز هستند، در حالی که مقاطع کاردانی و کارشناسی معمولاً عمومی­ تر هستند.

برای دریافت شرایط تحصیل در آمریکا، با توجه به مقطع موردنظر، باید مدارک متفاوتی را ارائه دهید. اما مدرک مشترک در همه آن­ها، ارائه مدرک زبان معتبر، مانند آیلتس یا تافل است. شاید دریافت مدرک زبان با توجه به هزینه­ ها و زمان موردنیاز، ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد. اما با دوره ­های آنلاین آیلتس مرکز زبان آرمانی، فتح این قله، هم امکان ­پذیر و هم آسوده است. ضمن اینکه از منوی بالای صفحه می­توانید تعیین سطح رایگان را انجام دهید.

در مورد بهترین دانشگاه ­ها و کالج­ ها تحقیق کنید

برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا، می‌توانید تحقیقات خود را در مورد نحوه تحصیل به صورت آنلاین در سایت راهنمای کالج وزارت آموزش (Education College Navigator) ایالات متحده آغاز کنید. در این سایت می‌توانید مدارک و شرایط را برای دوره­های کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (یعنی کارشناسی ارشد و دکتری) جستجو کنید. سایت‌های دیگر، مانند College Board’s Big Future، روش ­هایی برای جستجوی کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده در مقطع کارشناسی را معرفی کرده است.

به منظور یافتن کالج ­های برتر برای دانشجویان بین ­المللی، نگاهی به رتبه ­بندی جهانی کالج بیندازید. بسیاری از کشورها، فهرست‌های رسمی دولتی دارند که دانشگاه‌های برتر کشورهای خود را، رتبه‌بندی می‌کنند. با این حال، در ایالات متحده، هیچ رتبه ­بندی استاندارد عمومی کالج وجود ندارد. در عوض، چندین شرکت خصوصی وجود دارند که کالج ­ها را معیارسنجی و رتبه­ بندی می­کنند. یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های رتبه‌بندی بهترین کالج‌های آمریکا، News & World Report’s، دانشگاه‌ها و کالج‌ها را در دسته‌های بسیاری رتبه‌بندی می‌کند.

با مشاور کالج­ ها تماس بگیرید

تماس با یک کارشناس آموزش عالی ایالات متحده، می­تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه تحصیل در ایالات متحده و پذیرش تحصیلی در کانادا( از کشورهای همجوار آمریکا) و یافتن کالج ­هایی که با علایق تحصیلی، ترجیحات شخصی و برنامه­ های حرفه­ای شما مطابقت دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. بهترین روش برای برقراری ارتباط با کارشناسان، ارسال ایمیل رسمی به آن­هاست. کارشناسان در سریع­ترین زمان ممکن، راهنمایی کامل را برای شما ارسال می­کنند.

یک دانشگاه مناسب را انتخاب کنید

برای بسیاری از دانشجویان بین ­المللی، رشته تحصیلی (یا تمرکز تحصیلات آکادمیک شما) ممکن است مهم­ترین عامل در انتخاب کالج برای تحصیل در آمریکا باشد. علاوه بر این، می‌توانید مکان هر کالج در ایالات متحده، آب و هوا، آزمون‌های موردنیاز (آزمون‌های استاندارد آکادمیک و مهارت انگلیسی)، هزینه‌ها، بورسیه‌ها، خدمات دانشجویی بین‌المللی، امکانات پردیس و دوره‌های کارآموزی و نرخ استخدام برای کالج‌های هدف را بررسی، و دانشگاه­هایی که نیازهای شما را برآورده می­سازند را انتخاب کنید.

برای مشاهده رتبه‌بندی دانشگاه­های تحصیلات تکمیلی، فهرست‌هایی مانند بهترین مدارس تحصیلات تکمیلی US News & World Report وجود دارد که می‌تواند به شما در شناسایی دانشگاه­ های باکیفیت در رشته­ های مختلف کمک کند. اما درست مانند مدارک لیسانس، شما باید فراتر از رتبه ­بندی نگاه کنید و چند سوال کلیدی از خود بپرسید:

  • چه زمانی می­توانم دوره تحصیلات تکمیلی خود را شروع کنم؟ آیا دانشگاه در پاییز (مرداد-سپتامبر)، بهار (ژانویه-فوریه) یا حتی تابستان (اردیبهشت-ژوئن) دانشجویان جدید را قبول می­کند؟
  • آیا دانشگاه به آزمون­های استانداردی مانند GRE یا GMAT نیاز دارد؟
  • آیا دانشگاه موردنظر، مسکن دانشجویان مجرد یا متاهل را فراهم می­کند؟
  • آیا می توانم در حین حضور در دانشگاه کار کنم؟

پاسخ شما به این سوالات، دانشگاه نهایی شما را برای تحصیل در آمریکا، تعیین می­کند. البته در ادامه ما به این سوال­ها پاسخ می­دهیم تا دید واضح­تری نسبت به شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا کسب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

برای دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا، اقدام کنید

هنگامی که برنامه ­ای را که می­خواهید دنبال کنید انتخاب، و لیست کوتاهی از دانشگاه­ ها را برای تحصیل، آماده کردید، زمان شروع درخواست برای آن­هاست. برای شروع درخواست برای یک برنامه در یک دانشگاه ایالات متحده، درخواست شما می­تواند به صورت آنلاین یا از طریق وب سایت هر کالج و یا از طریق یک سیستم شخص ثالث، تکمیل شود. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می­کنید، باید مدارک خاصی را که توسط دانشگاه لیست شده است، ارسال کنید.

دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا - دوره آنلاین زبان آرمانی

مدارک و درخواست­های دانشگاه را ارسال کنید

پس از انتخاب دانشگاه­های موردنظر باید مدارک درخواست شده را برای آن­ها ارسال کنید، این مدارک با توجه به مقطع موردنظر، رشته و دانشگاه متفاوت است.

مدارک موردنیاز در مقطع کارشناسی

در حالی که هر دانشگاه ایالات متحده معیارهای پذیرش خود را دارد، چندین مدرک مشترک وجود دارد. به طور کلی، دانشگاه های آمریکا از متقاضیان دانشجویان بین المللی موارد زیر را تقاضا می­کنند:

  • نمرات آزمون استاندارد (SAT یا ACT)
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی (TOEFL، IELTS، iTEP، PTE Academic)
  • مقاله
  • پروپوزال یا طرح پیشنهادی
  • کپی پاسپورت معتبر

برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها نیز ممکن است به مدرکی مبنی بر تامین مالی، برای دانشجویان بین‌المللی نیاز داشته باشند. علاوه بر این، برخی دیگر نیز ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشند؛ که پس از دریافت مدارک، این مصاحبه به صورت آنلاین انجام می­ پذیرد. به خاطر داشته باشید که مهلت درخواست کالج یا ددلاین آن، مهم است. برای کالج‌های انتخابی‌ که دانشجویان را از طریق اقدام زودهنگام پذیرش می‌کنند، ممکن است لازم باشد درخواست‌های خود را تا نوامبر یا دسامبر ارسال کنید.

مدارک برای مقاطع تحصیلات تکمیلی

مدارک موردنیاز برای دانشجویان بین ­المللی متقاضی برنامه ­های تحصیلات تکمیلی، مشابه برنامه­ های کارشناسی است، با چند تفاوت مهم.

  • ریز نمرات تحصیلی از مقطع لیسانس
  • نمرات آزمون GRE/GMAT و TOEFL، IELTS، iTEP یا PTE Academic
  • ذکر اهداف تحصیل در آمریکا
  • پیشنهاد پژوهش
  • توصیه­های اساتید
  • کپی پاسپورت معتبر شما
  • ارائه مدرکی مبنی بر توانایی مالی برای مخارج زندگی

همچنین ممکن است از متقاضیان خواسته شود که یک مصاحبه حضوری یا ویدئویی (از طریق کنفرانس ویدئویی یا موارد مشابه) با کمیته پذیرش برنامه انجام دهند. همه کالج ­ها و دانشگاه­های ایالات متحده، درخواست­های تحصیلات تکمیلی را به صورت آنلاین، معمولاً از طریق وب سایت­های خود می پذیرند.

تامین هزینه تحصیل در کشور آمریکا

در ایالات متحده، هزینه کالج به صورت سالانه دریافت می­شود و این هزینه­ ها شامل شهریه کالج، هزینه های زندگی، کتاب و لوازم و بیمه درمانی می­شود. به زبان ساده، تحصیل در دانشگاه­ های آمریکا گران است. اما تفاوت پرداخت برای کالج در ایالات متحده این است که ممکن است بورسیه­های تحصیلی دانشگاهی، ورزشی، هنری و حتی خدماتی یا کمک­های مالی دیگری مانند کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی وجود داشته باشد، که به نوع دانشگاه بستگی دارد.

برنامه‌های تحصیلات تکمیلی معمولاً کوتاه‌تر از دوره‌های کارشناسی بوده، ولی هزینه‌های آن­ها مشابه  و یا شاید حتی در طول یک سال کمتر است. بیشتر دانشجویان دوره لیسانس معمولاً هزینه ­های تحصیل خود را با حمایت خانواده خود تأمین می­کنند. اما اکثر دانشجویان آموزش عالی در ایالات متحده هزینه تحصیل را یا خودشان تامین کرده و یا از دانشگاه کمک مالی و بورسیه دریافت می­کنند.

درخواست بورسیه تحصیلی آمریکا

اگر بودجه محدودی برای پرداخت هزینه­های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارید، حتماً از مشاوران کالج ­هایی که در آن درخواست می­دهید، در مورد انواع بورسیه­ ها، کمک­های مالی و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در ایالات متحده سؤال کنید. اگر برای یک برنامه کارشناسی ارشد درخواست می دهید، ممکن است بورسیه تحصیلی شایستگی علمی وجود داشته باشد. برای برنامه های دکتری، کمک هزینه ­های دستیاری برای آموزش و کمک هزینه تحصیلی نیز می­تواند یک گزینه باشد.

یک پیشنهاد پذیرش تحصیلی را انتخاب کنید

اگر برای تحصیل در مقطع لیسانس در ایالات متحده در چندین دانشگاه درخواست داده ­اید، دریافت خبرهای خوب و فهمیدن اینکه یک یا چند دانشگاه شما را پذیرفته ­اند بسیار هیجان ­انگیز است. این بدان معناست که شما باید یک تصمیم بزرگ بگیرید و انتخاب کنید که در کدام دانشگاه می­خواهید شرکت کنید.

اگر برای یک کالج کارشناسی که مهلت آن در ژانویه یا فوریه است، درخواست داده‌اید، معمولاً در اواخر مارس یا اوایل آوریل متوجه خواهید شد که آیا قبول شده‌اید یا خیر. موسساتی که پذیرش دوره­ای را ارائه می­دهند، بسته به زمان درخواست شما، احتمالاً ظرف چند هفته، شما را از تصمیم خود آگاه می­سازند.

هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، به ایمیلی که از سوی دانشگاه دریافت کردید بازگردید. در این ایمیل مراحل بعدی برای پذیرش پیشنهاد شما، نحوه دریافت فرم I-20 مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی و تاریخ ورود به دانشگاه برای شروع کلاس ها ذکر شده است. برای بسیاری از کالج ­های ایالات متحده، پرداخت شهریه (و احتمالاً مسکن) در یک مهلت مشخص برای تضمین محل سکونت شما ضروری است.

برای ویزای دانشجویی اقدام کنید

هنگامی که تصمیم بسیار مهمی را در مورد محل تحصیل در ایالات متحده گرفتید، گام بعدی، دریافت ویزای خود است. سه نوع اصلی ویزا برای انتخاب وجود دارد که هر کدام شرایط ویژه­ای دارند:

  • ویزای F-1: این ویزای دانشجویی به شما این امکان را می­دهد که با کمک مالی دوستان، خانواده یا خودتان در دانشگاه­ها یا کالج­ های ایالات متحده تحصیل کنید. شما همچنین مجاز به کار پاره وقت در پردیس برای حداکثر 20 ساعت در هفته در دوره تحصیلی خود هستید.
  • ویزای J-1: با استفاده از این ویزای دانشجویی، می‌توانید در برنامه‌های تبادل تحصیلی و کاری در کالج‌ها یا دانشگاه‌های ایالات متحده، که توسط اداره امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه آمریکا تأیید شده‌اند، شرکت کنید. برنامه شما باید توسط یک حامی آموزشی یا غیرانتفاعی تامین شود. در ویزای J-1، شما محدودیت های کاری مشابهی با دانشجویان دارای ویزای F-1 دارید، اما نمی توانید خارج از دانشگاه کار کنید.
  • ویزای M-1: اگر می‌خواهید تحصیلات حرفه‌ای را دنبال کنید، می‌توانید برای ویزای M-1 درخواست دهید، که به شما امکان می‌دهد در مؤسسه‌هایی که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکننده (SEVP) (با هدف افزایش تبادل فرهنگی و آموزشی) تأیید شده است، تحصیل کنید. تامین مالی ممکن است از طرف دوستان، خانواده یا خودتان باشد. در ویزای دانشجویی M-1، شما محدودیت­های کاری مشابه ویزای F-1 و J-1 را خواهید داشت، اما تنها می­توانید حداکثر 6 ماه در دانشگاه کار کنید.

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا را درخواست کنیم؟

برای درخواست ویزای F-1 یا M-1 به فرم I-20 و برای ویزای J-1 به فرم DS-2019 نیاز دارید. با وجود اینکه هر فرم، با توجه به ویزا کمی متفاوت است اما همه آنها اطلاعات شخصی (نام کامل، تاریخ تولد، شماره شناسه، برنامه تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، تاریخ شروع و منابع مالی) را شامل می­شوند.

برخی از کالج‌ها برای شما یک I-20 یا DS-2019 را همراه با نامه پذیرش شما ارسال می‌کنند، به خصوص اگر قید کرده باشید که بودجه لازم برای حداقل یک سال تحصیل آکادمیک را دارید و نیازی به پرداخت ودیعه ندارید. سایر دانشگاه‌های ایالات متحده تنها پس از ثابت شدن میزان بودجه، دریافت هرگونه کمک هزینه ­های مالی سازمانی و پرداخت سپرده، فرم I-20 یا DS-2019 را ارسال می‌کنند. پس از آن چهار مرحله مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • پرداخت هزینه 350 دلاری SEVIS I-901 به صورت آنلاین (سامانه اطلاعات دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان)
  • برای ویزای غیرمهاجرتی خود درخواست دهید (فرم آنلاین DS-160)
  • برای مصاحبه ویزای خود در سفارت یا کنسولگری آمریکا برنامه ریزی کنید.
  • به مصاحبه می‌روید و پس از تکمیل، ویزا را دریافت خواهید کرد.

مدارک پذیرش تحصیلی آمریکا

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات عالی خود را در ایالات متحده دنبال کنند، نیاز به آزمون­های رقابتی مانند SAT، TOEFL، GMAT و GRE دارند. علاوه بر این، کسانی که می­خواهند برای مطالعات موضوعی خاص بروند، باید امتحاناتی مانند PCAT، VCAT، MCAT و DAT را نیز بدهند.

آزمون­های عمومی برای تحصیل در آمریکا

  • GMAT – آزمون پذیرش کارشناسی ارشد مدیریت است و برای افرادی که می­خواهند دوره های MBA یا کسب‌و‌کار یا دوره های مرتبط با مدیریت را دنبال کنند، ضروری است. داوطلبان بر اساس مهارت­ های انگلیسی، ریاضی و استدلال سنجیده می­شوند.
  • GRE – آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی نیز برای دانشجویانی که به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری درخواست می­کنند، ضروری است. همچنین، بسیاری از مدارس کسب‌و‌کار، نمرات GRE را برای اعطای پذیرش برای دنبال کردن دوره های MBA یا مدیریت می­پذیرند.
  • LSAT – آزمون ورودی دانشکده حقوق یک آزمون استاندارد است و برای دانشجویانی که می­خواهند در دانشکده­های حقوق پذیرش بگیرند، برگزار می­شود. دانش­آموزان بر اساس مهارت­های خواندن و استدلال کلامی ارزیابی می­شوند.
  • SAT – آزمون ارزیابی تحصیلی، داوطلبان را بر اساس سواد و مهارت­های نوشتاری مورد نیاز برای موفقیت تحصیلی در آموزش عالی، ارزیابی می­کند. این آزمون اندازه‌گیری می‌کند که داوطلبان چقدر می‌توانند مسائل و مهارت‌هایی را که در مدرسه یاد گرفته‌اند، حل کنند و در دانشگاه از آن‌ها استفاده کنند.

آزمون­ های زبان

به دانشجویان توصیه می شود شرایط ورود به دانشگاه/کالج مورد نظر خود را به طور کامل بررسی کنند، سپس بر اساس آن برای امتحان زبان شرکت کنند. بسیاری از موسسات آموزشی برخی از آزمون‌های خاص را می‌پذیرند، در حالی که برخی از دانشگاه­ها، بیشتر مدارک زبان را قبول می­کنند.

  • تافل – این آزمون محبوب­ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی است که اکثر دانشگاه­های آمریکا آن را پذیرفته­اند. تافل استفاده و درک دانش­آموزان از زبان انگلیسی را که در برقراری ارتباط در محیط های کالج و دانشگاه استفاده می شود، آزمایش می کند. فرد می تواند به دفعات نامحدود در این آزمون حاضر شود.
  • آیلتس – مخفف International English Language Testing System است. این یک آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل، مهاجرت یا کار است. سالانه بیش از سه میلیون نفر در این آزمون شرکت می­کنند. آیلتس توسط بیش از 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا از جمله دانشگاه­­ها برای کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شده است. برای دریافت این مدرک می­توانید پس از تعیین سطح رایگان، در دوره­ های آنلاین آیلتس مرکز زبان آرمانی شرکت کنید.

سایر مدارک ضروری

  • توصیه­نامه – دانشجویان همچنین در حین درخواست برای دانشگاه­های مختلف به یک توصیه نامه (LOR) نیاز دارند. توصیه ­نامه باید از طرف یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه قبلی شما باشد.
  • بیانیه هدف – به غیر از LOR، دانشجویان باید یک بیانیه هدف ارائه دهند که دستاوردها و آموخته­های خود را برجسته کند. برخی از دانشگاه­ها به جای بیانیه هدف، مقالات چاپ شده را درخواست می­کنند. به طور کلی مقاله، برای دنبال کردن یک دوره خاص مانند MBA مورد نیاز است.
  • مدرک تمکن مالی– دانشجویان باید مدارک مالی خود را به دانشگاه­ها نشان دهند تا بتوانند از پذیرش آن­ها مطمئن شوند. تعداد کمی از دانشگاه‌ها بدون درخواست مدرک مالی آن­ها را پذیرفته‌اند؛ اما با این حال، در اکثر موارد، دانشجویان نیاز به اثبات تمکن مالی دارند.
  • رزومه / CV – دانشگاه­ها و کالج­ها به رزومه شما نیاز دارند. شما باید یک رزومه / CV حرفه­ای تهیه کنید و برای پذیرش اقدام کنید. اکثر دانشگاه­ها به جز چند مورد، این مدرک را از شما تقاضا می­کنند.

دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا - دوره آنلاین زبان آرمانی

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ایالات متحده، عوامل مهمی هستند که تعیین می­کنند آیا ایالات متحده آمریکا مقصدی مناسب برای تحصیلات عالی است یا خیر. هزینه تحصیل در ایالات متحده با توجه به دانشگاه­ها، دوره ها و شهرهای مختلف در هر ایالت، متفاوت است. متوسط ​​شهریه تحصیلی حدود 50 هزار دلار در سال برای کالج­های برتر در ایالات متحده است.

همچنین این هزینه با توجه به نوع دانشگاه، رشته و ایالت متفاوت است. به عنوان مثال، ادامه تحصیل در رشته MBA از ادامه تحصیل در رشته هنر، پرهزینه ­تر است. کالج‌های ایالات متحده، که دوره‌های کارشناسی را برای مدت طولانی‌تری ارائه می‌دهند، ممکن است برای دانشجویان، بیشتر از 1 یا 2 سال تحصیلات تکمیلی معمول هزینه داشته باشند. علاوه بر این،  هزینه های تحصیل برای دانشگاه­های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه ­های خصوصی است. داده­های زیر هزینه­های اخیر تحصیل در ایالات متحده را نشان می­دهد:

  • بر اساس گزارش نرخ تورم شهریه کالج، که توسط EducationData منتشر شده است، نرخ تورم سالانه موسسات آموزش عالی در ایالات متحده به 8 درصد رسیده است.
  • داده­های مرکز ملی آمار آموزش نشان می­دهد که متوسط هزینه برای برنامه 4 ساله در یک موسسه دانشگاهی غیرانتفاعی خصوصی 37600 دلار آمریکا برای سال های 2020-21 بوده است.
  • برای سال 2022-23، هزینه یک برنامه کارشناسی یک ساله در دانشگاه هاروارد 84413 دلار آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: مهاجرت قبل از سن قانونی ممکن است؟

اقامت دائم آمریکا پس از تحصیل

بیشتر متقاضیان و دانشجویانی که برای تحصیل به آمریکا سفر می­کنند، هدفشان دریافت اقامت دائم آمریکا است. البته برای دریافت اقامت دائم باید شرایط متفاوتی داشته باشید. به طور کلی روش­های مختلفی مانند اقامت از طریق کار، سرمایه­گذاری، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی وجود دارد. بهترین حالت آن، اقامت از طریق کار است که پس از استخدام، گرین کارت برای شما صادر خواهد شد.

آیا امکان تحصیل رایگان در آمریکا وجود دارد؟

به منظور دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا برای تجربه تحصیل رایگان، باید برخی شرایط خاص را با توجه به نوع دانشگاه برآورده سازید. در واقع دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا برای مقاطع مختلف، بهترین روش است، که باید علاوه بر داشتن رزومه قوی، پروپوزال مناسبی نیز ارائه دهید. معمولا تحصیل رایگان در آمریکا برای مقاطع ارشد و دکتری وجود دارد.

دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس برای دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا ضروری است. البته برخی دانشگاه­ها این فرصت را به دانشجویان می ­­دهند که پس از اخذ پذیرش در مدت مشخصی، مدرک خود را در آمریکا دریافت کنند.  البته در این میان، شرایط سنی برای تحصیل بدون مدرک زبان ضروری است. توصیه می­کنیم که برای مقطع لیسانس گپ تحصیلی کمتر از 3 سال و در فوق لیسانس کمتر از 5 سال، داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله، راهنمایی کامل برای انتخاب دانشگاه و دریافت پذیرش از آن به همراه مدارک موردنیاز، برای مقاطع مختلف را بررسی کردیم. یکی از مدارک ضروری برای دریافت پذیرش تحصیلی آمریکا، مدرک زبان است. برای دریافت این مدرک می توانید از دوره­های آنلاین آموزش زبان آکادمی زبان آرمانی استفاده کنید تا در کم­ترین زمان، به سطح موردنیاز برای دریافت مدرک برسید.

دیدگاهتان را بنویسید