هفت یا بالاتر در رایتینگ آیلتس از رویا تا واقعیت قسمت دوم

[vc_row type=”vc_default” full_height=”yes” content_placement=”middle” bg_type=”image” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_new=”id^4162|url^http://armanienglish.com/wp-content/uploads/2019/04/bg-product.jpg|caption^null|alt^null|title^bg-product|description^null” bg_override=”ex-full” seperator_enable=”seperator_enable_value” seperator_type=”clouds_seperator” seperator_position=”bottom_seperator” seperator_svg_height=”90″ seperator_shape_background=”#ffffff” css=”.vc_custom_1562507423958{margin-top: -50px !important;padding-bottom: 130px !important;}”][vc_column][vc_row_inner css=”.vc_custom_1562506366295{margin-bottom: 20px !important;}”][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner el_class=”shadow” width=”2/3″ css=”.vc_custom_1562506406154{background-color: #ffffff !important;border-radius: 20px !important;}”][vc_separator color=”custom” align=”align_right” style=”double” border_width=”3″ el_width=”10″ accent_color=”#25c5ed” css=”.vc_custom_1562506766681{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text]

به نام خدا

نمره هفت یا بالاتر در رایتینگ آیلتس (IELTS Writing): از رویا تا واقعیت

به نگارش ایمان مافی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner equal_height=”yes” content_placement=”middle” gap=”10″ css=”.vc_custom_1555754284200{padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-image: url(http://armanienglish.com/wp-content/uploads/2019/04/bg-tashih.jpg?id=4234) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;border-radius: 25px !important;}”][vc_column_inner css=”.vc_custom_1562506922856{border-top-width: 2px !important;border-right-width: 2px !important;border-bottom-width: 2px !important;border-left-width: 2px !important;background-color: rgba(255,255,255,0.75) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;*background-color: rgb(255,255,255) !important;border-left-color: #25c1e8 !important;border-left-style: dashed !important;border-right-color: #25c1e8 !important;border-right-style: dashed !important;border-top-color: #25c1e8 !important;border-top-style: dashed !important;border-bottom-color: #25c1e8 !important;border-bottom-style: dashed !important;border-radius: 25px !important;}”][vc_column_text]

نمره هفت یا بالاتر در writing آیلتس: از رویا تا واقعیت

بخش دوم :

دومین علت عدم دستیابی نمره دلخواه در رایتینگ آیلتس (IELTS writing)  در بسیاری از افرادی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، داشتن غلط های گرامری متعدد است

در نظر داشته باشید رایتینگ آیلتس در چهار حیطه مورد ارزیابی قرار می گیرد

  • حیطه اول دانش گرامری شما است.
  • حیطه دوم دانش لغطی و واژگانی شما است.
  • حیطه سوم نظم و یک پارچگی نوشته شما هست.
  • و حیطه چهارم قابلیت درست و دقیق پاسخ دادن صورت سوال رایتینگ است.

هرکدام از این حیطه ها بیست و پنج درصد نمره رایتینگ آیلتس شما را تشکیل می دهد که معمولاً بسیاری از افراد بیشترین تاکیدشان را روی یادگیری لغت می گذارند، در حالی که سقف نمره دانش لغتی بیست و پنج درصد از نمره کل شما است.

درمورد درست و دقیق پاسخ دادن سوال، در انتهای همین مقاله صحبت خواهیم کرد. موضوع مهمی که در این بخش می خواهیم به آن بپردازیم نمره گرامر شماست.

گرامر در وهله اول و در ابعاد نمره پنج یا شش یا هفت، اولین چیزی که باید در آن وجود داشته باشد، مینیمم تعداد غلط گرامری ممکن است. متاسفانه در بسیاری از رایتینگ هایی که نوشته می شوند، به واسطه این که افراد تلاش بسیار زیادی داشتند برای این که گرامر خیلی پیچیده و بعضاً خیلی نامرتبط را در نوشته شان استفاده کنند، به همین علت غلط های گرامری زیادی در نوشته شان ظاهر شده و این غلط ها لطمه بسیار بسیار سنگین را به نمره رایتینگ آیلتس آنها وارد خواهد کرد. اولین گامی که برای کسب یک نمره رایتینگ آیلتس (IELTS writing)  خوب باید برداشته شود، این است که ما این توانایی را داشته باشیم که دویست و پنجاه لغت، متن بنویسیم با کمترین تعداد غلط گرامری ممکن؛ حتی اگر چندان از گرامرهای خیلی پیچیده در آن استفاده نکرده باشیم. گام اول رسیدن به یک رایتنیگ تقریباً بدون غلط یا با تعداد غلط مینیمم است.

در ابعاد نمره های بالاتر مثل مثلاً نمره هفت، علائمی از گرامرهای پیشرفته تر باید در رایتینگ مشاهده شود. منظور از ساختارهای گرامری پیشرفته تر لزوماً ساختارهای گرامری خیلی عجیب نیست. چون بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس دیده می شوند که می خواهند گرامرهای خیلی عجیب که در خود زبان انگلیسی هم استفاده چندانی ندارد به اجبار در رایتینگشان استفاده کنند. مثلاً به اجبار می خواهند در هر رایتینگی از ساختار گرامری پیچیده inversion یا از ساختار شرطی نوع سوم استفاده کنند. درحالی که اگر شما جوابهای نمره 9 انتهای کتابهای کمبریج را مشاهده کرده باشید، بسیاری از رایتنیگهایی هستند که هیچکدام از اینها را ندارند. بنابراین اجباری برای استفاده از ساختار گرامری خاصی وجود ندارد. وقتی می گوییم پیشرفته بودن ساختار گرامری، منظور ساختار گرامری است که افراد انگلیسی زبان در نوشتارشان استفاده می کنند و در عین حال آن ساختارها، ساختارهای بسیار رایجی هستند. مثال های ابتدایی این ساختارها را می شود جملات مجهول یا استفاده از clause ها یا … در نظر گرفت.

بنابراین به طور خلاصه یک مهارت خیلی مهم که باید به آن دست پیدا کنیم، نوشتن رایتنیگ هایی است که بسیار مطمئن نوشته شده اند و غلطهای گرامری شان بسیار نایاب و یا کم تعداد است. لازمه رسیدن به این مهارت، نوشتن رایتنیگ زیاد و تصحیح آن، توسط یک استاد متخصص است. وقتی که رایتنیگ آیلتس زیاد می نویسید، با شکل و ساختار منحصر به فرد ذهنی خودتان برای نوشتن رایتنیگ آشنا می شوید و بعد از مدتی با نوشتن زیاد، می توانید از دل این ساختار به یک پختگی رایتنیگی برسید و زمانی که رایتنیگ آیلتس توسط یک شخص متخصص تصحیح می شود، ایراداتش برطرف می شود و می تواند بیشترین پیشرفت را داشته باشد. در نظر داشته باشید وقتی می گویم رایتینگ تصحیح شود، به این معنا نیست که لزوماً شخصی نمره حدودی به آن رایتنیگ دهد. در نظر داشته باشید نمره رایتنیگ آیلتس فقط توسط ممتحنین آموزش دیده سنترهای آیلتس قابل ارائه هستند و جدا از آن هر نمره دیگری کاملاً حدودی و حدسی است. منظور از تصحیح، رفع ایرادات و اصلاح آنها است که باعث بهبود نوشته شما خواهد شد.  

ادامه این مقاله را می توانید در بخش سوم مطالعه مطالعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید