هرچیزی که راجع به آزمون ماک IELTS باید بدانید

آزمون ماک چیست؟

آزمون ماک آیلتس دقیقا شبیه یک آزمون IELTS واقعی است. این آزمون دارای دشواری برابر، ساختاری یکسان و زمان بندی مشابه با آزمون آیلتس است. بیشتر داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس قبل از شرکت در امتحان اصلی IELTS، به عنوان یک ابزار مفید و کارآمد برای آمادگی خود از آزمون ماک آیلتس استفاده می کنند.

شرکت در آزمون ماک آیلتس، به عنوان برداشتن یک گام اساسی در آماده شدن برای آزمون اصلی IELTS به شمار می رود. شبیه سازی شرایط مشابه به آزمون IELTS به بهبود استقامت و درک نقاط قوت و ضعف شما کمک شایانی می کند.

از دیگر فواید این آزمون آموزشی می توان به سریع بودن در دریافت نتایج آزمون و کمتر بودن هزینه آن نسبت به آزمون اصلی IELTS اشاره کرد. بنابراین شما می توانید در مدت زمان کمی تعداد زیادی آزمون ماک را پشت سر بگذارید و با نزدیک شدن به آزمون آیلتس، پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.

در این مقاله، ویژگی های یک آزمون آزمایشی ایده آل آیلتس را بررسی می کنیم و می بینیم که چگونه انجام این آزمون ها به شما کمک می کند تا در آزمون آیلتس خود به نمره بالاتری دست پیدا کنید.

 

چرا شرکت در آزمون ماک ارزشمند است؟

تمرکز کردن بر روی مهارت های خاص زبان به جهت آماده شدن برای آزمون IELTS ضروری است. با این حال، تنها پس از شرکت در آزمون ماک آیلتس است که پی می برید آیا مهارت هایتان در بهترین حالت خود قرار دارد یا آمادگی کامل برای موفقیت در آزمون اصلی را دارید یا نه. در واقع، انجام آزمون ماک آنقدر مهم است که باید آن را به عنوان اصلی ترین عامل آمادگی در آزمون آیلتس خود به شمار ببرید.

همچنین آزمون ماک آزمایشی آیلتس، ابزار مفیدی برای بهبود مشاوره دادن به شما است. مشاوران شما با توجه به عملکرد شما در این آزمون های آزمایشی تصویر واضح تری از نحوه عملکرد شما در آزمون به دست می آورند و می توانند بهتر به شما کمک کنند. همچنین با وجود این آزمون ها یک گزارش از پیشرفت شما در اختیار مشاورتان قرار می گیرد تا آنها بتوانند برنامه آماده سازی یا منابع مطالعه شما را تغییر دهند.

 

آزمون ماک

شرکت در آزمون ماک می تواند در موفقیت شما در آزمون IELTS موثر باشد

 

در چند آزمون ماک آیلتس باید قبل از آزمون آیلتس اصلی شرکت کنیم؟

پاسخ این سوال هر ماه حداقل یک آزمون ماک است. می دانیم که ممکن است در نگاه اول زیاد به نظر برسد، اما این کاری است که اکثر داوطلبان موفق آزمون IELTS انجام می دهند.

 

در چه دوره ای از آمادگی برای آزمون آیلتس خود باید برای شرکت در آزمون های ماک اقدام کنیم؟

نکته هیجان انگیز در مورد آزمون ماک آیلتس این است که می توانید آنها را در هر مرحله ای از دوره آمادگی آیلتس خود بگذرانید. بنابراین مهم نیست که شما در راه آمادگی برای آزمون IELTS تازه کار هستید، یا در اواسط آمادگی خود هستید یا حتی چند روز با آزمون آیلتس خود فاصله دارید. آزمون ماک آیلتس همیشه چیزی برای ارائه و آموزش به شما دارد.

اگر در دوره یادگیری زبان برای شرکت در آزمون آیلتس تازه کار هستید، شرکت در آزمون ماک به شما کمک می کند تا با آزمون اصلی IELTS آشنا شوید و به شما این ایده را می دهد که آزمون آیلتس چگونه است.

اگر در اواسط دوره آمادگی خود قرار داشته باشید، یک آزمون ماک آیلتس می تواند یک تمرین مفید و کارآمد در مدیریت زمانتان باشد. همچنین این آزمون به شما نشان می دهد که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا نه و به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنید در حالی که هنوز وقت دارید آن نقاط ضعف را بهبود ببخشید و تصحیح کنید.

علاوه بر این، مهمتر از همه، اگر به روز آزمون آیلتس اصلی خود نزدیک هستید، شرکت در یک آزمون ماک می تواند به شما کمک کند یکبار دیگر قبل از آزمون اصلی، شرایط و محیط آزمون را تجربه کنید و به شما این امکان را می دهد برخی از بررسی ها و تمرینات نهایی را برای آزمون انجام دهید.

 

آزمون ماک

آزمون ماک به شما کمک می کند با آزمون اصلی IELTS آشنا شوید

 

آیا واقعاً آزمون ماک آیلتس می تواند به شما در بهبود نمره آیلتس کمک کند؟

اگر شما از کارشناسان متخصص در آزمون های آیلتس بپرسید که به چه روشی نمره آیلتس خود را بهبود ببخشید، شرکت در آزمون ماک آیلتس را قطعاً در بین پاسخ های آنها خواهید یافت.

آزمون ماک آیلتس ابزاری ضروری است که هر داوطلب باید در جعبه ابزارش برای بهبود نمره آیلتس خود داشته باشد. این آزمون بینش و داده های ارزشمندی را در اختیار داوطلبان شرکت در آزمون IELTS قرار می دهند که می تواند تضمین کند در صورت تجزیه و تحلیل و استفاده درست از آن، نمره ایده آل خود را در آزمون اصلی آیلتس دریافت خواهید کرد. علاوه بر این موضوع، بسیاری از کارشناسان آزمون IELTS معتقدند که شرکت در آزمون ماک قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس می تواند نمره آیلتس شما را حداقل تا دو نمره کامل، افزایش دهد!

 

چگونه آزمون ماک آیلتس به شما کمک می کند؟

اگر شما مطمئن نیستید که به آزمون ماک آیلتس احتیاج دارید یا نه، این چند نکته زیر در ارتباط با ویژگی های آزمون ماک مطمعناً شما را مجبور به تجدید نظر می کند:

  • با ساختار و سوالات آیلتس آشنا می شوید

اگر تازه، وارد دوره های آموزشی برای آمادگی در آزمون آیلتس شده اید. شرکت در آزمون ماک برای شما ضروری است.

به عنوان یک فرد تازه وارد، یکی از اولین مزایایی که از شرکت در آزمون ماک آیلتس دریافت می کنید این است که با قسمت های مختلف آزمون آیلتس آشنا می شوید، این قسمت های مختلف شامل LISTENING ،READING ،WRITING و SPEAKING است. همچنین با Task های مختلف در هر قسمت، تعداد سوالات در هر بخش و حتی زمان آزمون آشنا خواهید شد. دانستن این اطلاعات برای رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس ضروری است.

  • مدیریت زمان و دقت را تمرین می کنید

در آزمون آیلتس مدیریت زمان، یکی از مهمترین مسائل است. در آزمون ماک آیلتس خود می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را تمرین کرده و آن ها را بهبود ببخشید. مدیریت زمان بدان معناست که این توانایی را به دست آورید تا از زمانی که برای انجام یک Task یا بخش در اختیار دارید، به بهترین نحو استفاده کنید. همچنین این موضوع، شامل یادگیری استفاده از سرعت کافی برای پاسخگویی به تمام سوالات در زمان مشخص با انجام دادن کمترین اشتباه ممکن است.

با این حال، این را به یاد داشته باشید که اگر پاسخ های مناسبی را به سوالات ارائه ندهید، سرعت مناسب، نمره خوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین شما باید دقت خود را نیز در آزمون تمرین کنید و انجام آزمون ماک یکی از موثرترین روش ها برای بهبود این مهارت در شما است.

شرکت در آزمون ماک آیلتس این کمک را نیز به شما می کند تا زمان آزمون خود را بدون نگاه مکرر به ساعت، کنترل کنید. همچنین با انجام تمرین کافی، نسبت به محدودیت های زمانی آیلتس احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

 

آزمون ماک

آزمون های ماک به شما در مدیریت زمانتان در هنگام آزمون اصلی IELTS کمک می کند

 

  • نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و آنها را بهبود می بخشید.

مسلماً بهترین زمان برای آگاهی از اشتباهات خود، زمانی است که هنوز وقت کافی دارید تا روی آن اشتباهات کار کنید. یک آزمون ماک آیلتس به شما این امکان را می دهد که بدون ترس از شکست، در آزمون اصلی IELTS اشتباه کنید.

آزمون ماک همچنین به شما بینش و دیدگاه ارزشمندی در مورد نقاط ضعف خود می دهد. این اطلاعات برای شما و معلم آیلتس شما مفید است تا برنامه مطالعه و منابع خود را برای رسیدگی به این مشکلات خاص تغییر دهید.

  • پیشرفت خود را به سمت نمره دلخواهتان کنترل می کنید

نظارت بر پیشرفتتان به شما کمک می کند تا با نزدیک شدن به آزمون IELTS اصلی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. همچنین نشان می دهد که آیا شما در مسیر درستی از آماده سازی هستید یا نه.

توصیه می شود در روزهای منتهی به روز آزمون اصلی IELTS حداقل یک آزمون ماک در هر هفته انجام دهید تا پیشرفت خود را از نزدیک مشاهده کنید. اگر شما در حال بهبود و پیشرفت از آزمونی به آزمون دیگر هستید، احتمالاً همه چیز خوب است، اما اگر در نتایج خود نوساناتی مشاهده کردید، ممکن است به این معنا باشد که چیزی در نحوه مطالعه تان درست نیست و شما باید برنامه خود را اصلاح کنید.

  • از غافلگیر شدن در روز آزمون اصلی جلوگیری می کنید.

بسیاری از شرایط ممکن است در روز آزمون اصلی IELTS شما طبق برنامه پیش نرود و شما باید برای آنها آماده باشید. عصبی شدن در آزمون آیلتس بسیار رایج است و موضوعی فاجعه بار است. بسیاری از داوطلبان IELTS تنها به دلیل اضطراب مواجه شدن با سوالات سخت نمره خود را از دست می دهند. اگر قبل از شرکت در امتحان اصلی آیلتس به اندازه کافی از آزمون ماک استفاده کنید، می توان به راحتی از این مسائل جلوگیری کنید. هرچه آزمون های آزمایشی بیشتری قبل از آزمون اصلی آیلتس خود بگذرانید، غافلگیری های کمتری در روز آزمون آیلتس خود خواهید داشت.

 

آزمون ماک

آزمون ماک از غافلگیری شما در آزمون اصلی جلوگیری می کند

 

یک آزمون ماک ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

هنگام انتخاب یک آزمون ماک آیلتس، عوامل زیادی را باید در نظر داشته باشید. شما باید به دنبال یک آزمون باشید که دارای مشخصات زیر باشد:

  1. کامل بودن (full-length)

آزمون ماک full-length، یک آزمون کامل با تعداد سوالات و ساختار مشابه آزمون IELTS اصلی است. این آزمون به منظور آماده سازی شما برای آزمون اصلی آیلتس انجام می شود. بنابراین فقط در آزمونهای آزمایشی full-length آیلتس شرکت کنید.

  1. دارا بودن سوالات اصلی آیلتس

در آزمون ماک آیلتس فقط باید از سوالات اصلی ای که توسط شورای بریتانیا نوشته شده است استفاده شود. در غیر این صورت، آن آزمون به منظور آماده سازی شما برای آزمون آیلتس اصلی عمل نمی کند. بنابراین، فقط در آزمون های آزمایشی ای که دارای سوالات اصلی آزمون آیلتس هستند، شرکت کنید.

  1. داشتن جزئیات سوالات و پاسخ ها

پس از شرکت در آزمون ماک، جزئیات سوالات با پاسخ های خودتان و پاسخ های صحیح آزمون به شما داده می شود. به این ترتیب، شما خواهید فهمید که کدام سوالات را اشتباه پاسخ داده اید و چه اشتباهاتی را در طول آزمون مرتکب شده اید، بنابراین می توانید از انجام آنها در آزمون IELTS اصلی خودداری کنید.

  1. تحویل گزارشات تحلیلی آزمون

گزارش تحلیلی یکی از ویژگیهای اصلی یک آزمون ماک خوب آیلتس است. گزارشات تحلیلی با اشاره به نقاط قوت و ضعف تان دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه، نمره IELTS خود را بهبود ببخشید. بنابراین اگر به دنبال بهبود نمره خود با شرکت در آزمون آزمایشی هستید، مطمئن شوید که آزمونی که در آن شرکت می کنید به شما گزارشات تحلیلی آزمونتان را تحویل می دهد.

  1. دارا بودن مدرک معتبر IELTS

نتیجه آزمون اصلی آیلتس شما توسط آزمایش گیرندگان معتبر IELTS از IDP و شورای بریتانیا مورد بررسی قرار می گیرد. این امتحان گیرندگان شرایط لازم برای ارزیابی نتایج شما را بر اساس معیارهای آزمون آیلتس دارند. برای اطمینان از این که نتایج آزمون ماک شما با آزمون آیلتس آینده شما قابل مقایسه است، باید مطمئن شوید که آزمون گیرندگان آزمون شما آزمونتان را بر اساس استاندارد های آزمون IELTS بررسی می کنند.

 

آزمون ماک

آزمون ماک باید کاملا مشابه آزمون IELTS اصلی باشد

 

آزمون ماک آنلاین یا حضوری؟

وقتی صحبت از آزمون های آزمایشی آیلتس می شود، سهولت دسترسی به آزمون و سرعت تحویل نتایج نقش مهمی را ایفا می کند. به هر حال، این یک آزمون تمرینی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم و هیچ کس نمی خواهد هفته ها منتظر جواب آزمون خود باشد و همچنین تمرین زمانی موثرتر است که در عرض چند روز جوابش به دست آزمون دهنده برسد.

 

وجود محدودیت ها برای انجام آزمون های حضوری، محبوبیت آزمون ماک آنلاین را در چند سال گذشته افزایش داده است. داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس می توانند این آزمون را به صورت آنلاین انجام دهند، بنابراین تنها چیزی که آنها نیاز دارند کامپیوتر و اتصال به اینترنت است و می توانند آزمون را در هر کجا که هستند و هر زمان که مایل باشند انجام دهند.

همچنین در آزمون ماک آنلاین از آنجا که پاسخ های داوطلب به صورت آنلاین ارسال می شود، این آزمایشها به سرعت مورد بررسی قرار می گیرند و نتایج آن ظرف چند روز در دسترس قرار می گیرد. همچنین، شرکت در این آزمون نیازی به حضور در مراکز آزمون گیرنده ندارد. بنابراین این آزمون ها معمولاً بسیار ارزان تر از آزمون های حضوری هستند.

بنابراین اگر به دنبال آزمون های آزمایشی آیلتس اقتصادی هستید که در هر کجای دنیا در دسترس شما باشد و نیاز به رسیدن سریع به نتایج خود دارید، آزمون ماک آنلاین آیلتس بهترین انتخاب شما  می تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید