نحوه ی بهبود Fluency و Pronunciation IELTS با فعالیت ساده

آیا تا به حال این را امتحان کرده اید؟

وقتی با یک مشکل بزرگ مقابله می‌کنیم، نمی‌توانیم همه بخش‌های آن را به یکباره حل کنیم.

مهارت‌های غول‌پیکری مانند speaking، reading، writing و listening نیز همین‌طور است.

اساساً، شما باید مهارت ها را از یکدیگر تفکیک کرده، آنها را به صورت جداگانه تقویت کنید و سپس آنها را به صورت منسجم گرد هم آورید.

در آزمون speaking IELTS ، شما در 4 مورد نمره می گیرید: Fluency/Coherence، Vocabulary، Grammar و Pronunciation. خواندن با صدای بلند، از متون نوشته شده توسط افراد native برای افراد native، در واقع هر 4 مهارت فرعی گفتاری را بهبود می بخشد!

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

چگونه تسلط و تلفظ IELTS بهبود می یابد.

وقتی با صدای بلند می خوانید، نگران این نیستید که چگونه یک جمله را از نظر گرامری درست بسازید، یا از کدام واژگان جالب استفاده کنید، یا درباره چه ایده هایی باید جزئیات بیشتری ارائه دهید.

در این فعالیت بسیار ساده، شما فقط بر روی پیوند دادن کلمات خود به شیوه ای روان تمرکز می کنید، هرگز ” uh” یا ” um” نگویید، و مقداری احساس (intonation و stress) به صدای خود اضافه کنید.

به منظور کسب امتیاز بالا برای Fluency/Coherence، باید طوری به نظر برسید که ادای کلمات برای شما دشوار نیست. اگر تردید دارید، مکث می‌کنید، از پرکننده‌ها استفاده می‌کنید یا زیاد ” uh” یا ” um” می‌گویید، روان به نظر نمی‌رسد.

همچنین، برای کسب امتیاز بالا برای Pronunciation، باید درباره آنچه که بیان می‌کنید علاقه مند به نظر برسید و احساسات را در صدای خود قرار دهید. اگر از intonation و stress استفاده نکنید و در کلمات شما ریتمی وجود نداشته باشد، نمی توانید در اینجا نمره بالایی بگیرید.

 

چگونه این بخش ها بهبود می یابند

این که خواندن منابع سطح بالا دایره لغات شما را بهبود می بخشد، بی دلیل است.

اما این موضوع  گرامر شما را بهبود می بخشد؟ موضوع این است هرچه بیشتر کلمات و ساختارها را به درستی ببینید، بهتر می توانید از آن ها استفاده کنید.

واضح است که درک مطلب شما از این فعالیت نیز سود خواهد برد. هر چه بیشتر مطالعه کنید، بهتر است.

یک بار استادی گفت: “بهترین خواننده ها نویسنده های خوبی می شوند.” باز هم، هر چه بیشتر ایده ها و عبارات سطح بالا را ببینید و تجربه کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید با این روش ها نیز خود را ابراز کنید.

بیشتر بخوانید: 7 مشکل (FLUENCY) تسلط در IELTS

چگونه با صدای بلند بخوانیم

ساده! آزاد! کوتاه و شیرین!

یک منبع بومی زبان، مانند یک رمان یا نیویورک تایمز را انتخاب کنید.

هر شب به مدت 5 تا 10 دقیقه با صدای بلند بخوانید.

خودشه!

قبلاً این فعالیت به دانش آموزان داده شده است و مطمئن باشید که کار می کند!

دیدگاهتان را بنویسید