مزایا و معایب انتخاب آزمون IELTS کامپیوتری

حدود سه سال پیش، آیلتس گزینه ای را برای دانشجویان آیلتس معرفی کرد که به جای آزمون روی کاغذ، آزمون را پشت کامپیوتر انجام دهند. از آن زمان، ما هر روز ایمیل‌هایی از دانش‌آموزان دریافت می‌کنیم که می‌پرسند «کدامیک راحت ‌تر است؟!» پاسخ ما هر بار یکسان است : هیچ کدام!

زیرا سؤالات موجود در آزمون های رایانه ای و کاغذی دقیقاً یکسان است.

در واقع، کمبریج و IELTS تعدادی مقاله پژوهشی منتشر کردند که نتایج آزمون مبتنی بر کامپیوتر را با نتایج آزمون کاغذی مقایسه می‌کنند که خودتان می توانید در semantic scholar، sciencedirect و cambridge ببینید.

تنها سوالی که هنگام انتخاب بین آزمون مبتنی بر کامپیوتر و کاغذی باید بپرسید این است: کدام یک برای من مناسب است؟

برای کمک به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین آزمون متناسب با خواسته‌های شما، از تعدادی از دانش‌آموزان VIP خود خواسته‌ایم که تجربیات خود را صادقانه در مورد هر یک از این دو نوع به ما ارائه دهند. دراین مقاله ما به مزایا و معایب آزمون IELTS کامپیوتری پرداخته ایم که شما را راهنمایی می‌کند تا تعیین کنید کدام آزمون به شما کمک می‌کند نمره مورد نیاز خود را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

مزایا و معایب آزمون IELTS کامپیوتری (مزایا)

  • ویرایش آسان تر

بسیاری از دانش‌آموزان ما دریافتند که ویرایش نوشته‌هایشان با استفاده از کامپیوتر آسان‌تر می باشد. به همین علت، ساختاربندی و سازماندهی essay خود را بهتر انجام دادند.

  • تعداد کلمه

کامپیوتر به طور خودکار تعداد کلمات essay شما را محاسبه می کند. تعدادی از دانش‌آموزان ما دریافتند که این کار از آنجایی که باید روی یک چیز کمتر تمرکز کنند، باعث می‌شود که استرس آزمون کمی کمتر شود.

  • مراکز آزمون با شلوغی کمتر

مراکز آزمون IELTS مبتنی بر کامپیوتر معمولاً خلوت تر و سازماندهی شده‌تر هستند. هرچند که این امر به طور مستقیم بر نمره شما تأثیر نمی گذارد، برخی از دانش آموزان دریافتند که یک مرکز آزمون بهتر سازماندهی شده، میزان استرسی را که در روز امتحان تجربه می کردند، محدود می کند.

  • دست خط یک عامل تاثیر گذار نیست

اگر نگران این هستید که ناخوانا بودن دستخط شما درک مطلبی که می نویسید را برای یک ممتحن آیلتس دشوار کند (مخصوصاً همه شما پزشکانی عزیزی که در آنجا حضور دارید!)، تست مبتنی بر کامپیوتر یک راه حل ایده آل است.

  • بدون نیاز به ورق زدن!

برای بخش Reading، صفحه به دو بخش متن و سوالات تقسیم می شود. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید مانند آزمون کاغذی صفحات را ورق بزنید.

 

مزایا و معایب آزمون IELTS کامپیوتری (معایب)

  • ترسیم، هایلایت کردن یا یادداشت برداری روی صفحه آسان نیست

علیرغم باورهای ضد و نقیض، ما متوجه شدیم که می‌توانید برای هایلایت کردن متن یا یادداشت برداری روی صفحه کلیک راست کنید. با این حال، برای بسیاری از دانش آموزان ما، این امر مطلوب نبود و ترجیح می دادند از قلم و کاغذ استفاده کنند. همیشه در یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر به شما یک قلم و کاغذ داده نمی شود. اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، باید با مرکز آزمون محلی خود بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید آنها را در روز آزمون خود دریافت کنید یا خیر.

  • خستگی صفحه نمایش

به عنوان مثال، سر درد یا خسته شدن چشم. برخی از دانش‌آموزان تماشای چند ساعت به صفحه نمایش را بسیار خسته‌کننده می‌دانند. (با این حال، این به فرد بستگی دارد – از نظر برخی افراد تمرکز برای مدت طولانی روی یک کتاب دشوارتر است!)

  • صدای تایپ کردن می‌تواند حواس‌تان را پرت کند

اگر شما هم مثل من هستید و برای تمرکز نیاز به سکوت دارید، ممکن است به خاطر صدای تایپ کردن همزمان چندین داوطلب که شما را احاطه کرده است، دچار مشکل شوید.

بیشتر بخوانید: 25 نکته ضروری برای LISTENING آیلتس

  • همه با تایپ کردن یا استفاده از کامپیوتر راحت نیستند

امتحان IELTS به اندازه کافی استرس زا است. اگر ایده استفاده از کامپیوتر شما را عصبی می کند، آزمون مبتنی بر کامپیوتر می تواند شما را حتی عصبی تر و روز امتحان را پر استرس تر کند.

  • سوالات تمرینی کمتری برای listening و reading

اگرچه این شکایت بزرگی نبوده است اما متأسفانه شکایتی است که واقعاً قابل اصلاح نیست. سال ها طول می کشد تا یک سوال تمرین IELTS ایجاد، تایید و آپلود شود. امیدوارم در آینده این موضوع تغییر کند اما در حال حاضر کار زیادی نمی توان انجام داد.

 

نتیجه گیری برای شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری

 

شرکت در آزمون آیلتس مبتنی بر کامپیوتر دارای مزایا و معایبی است که ما به مزایا و معایب آزمون IELTS کامپیوتری در بالاتر اشاره نمودیم. با این حال، مهم است که متوجه شوید که آنها هرگز توانایی یا امتیاز شما را بهبود نخواهند داد یا بر آن تأثیر نمی‌گذارند. آنها فقط بر تجربه شما در روز امتحان تأثیر می گذارند.

در تجربه شخصی خودم، دانش‌آموزانی که امتحان IELTS را بخاطر شکست خود ملامت می کنند، به ندرت به نمرات مورد نیاز خود می‌رسند. دلیل آن این است که دانش‌آموزان با این طرز فکر دوست ندارند بازخورد را بپذیرند و برای تقویت نقاط ضعف خود اقدام کنند.

اگر چندین بار در آزمون آیلتس شرکت کرده اید و هرگز نتوانسته اید نمره مورد نیاز خود را کسب کنید، به احتمال زیاد مشکلات جدی در مهارت های reading ، listening ، writing ، speaking یا امتحان دادن شما وجود دارد. از آن بدتر این است که شما حتی نمی دانید آنها چه چیزی هستند!

 

 

منبع:

https://www.ieltsadvantage.com

دیدگاهتان را بنویسید