غلبه بر چالش های آزمون IELTS

نمی توان انکار کرد که امتحانات آیلتس می تواند استرس زا باشد. اما چیزی که استرس زا تر است این است که بدون آمادگی وارد آزمون شوید. منظور از آمادگی، لزوماً آمادگی آکادمیک نیست. بلکه باید از نظر روحی و جسمی نیز آماده باشید.

 

آمادگی ذهنی صحیح:

برای انجام این کار باید مطمئن شوید که زمان قابل توجهی صرف آشنایی با تمام مطالبی که باید بدانید شده است. این به معنای بازنگری هفته ها یا ماه ها قبل است. از نظر ذهنی بسیار آماده باشید تا تسلیم ضربه های لحظه آخری نشوید زیرا باید برای آزمون IELTS در بهترین حالت خود باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه برخورد با کلمات ناشناخته در IELTS

حفظ آمادگی جسمانی:

بیدار ماندن شب قبل از آزمون کار مناسبی نیست. بنابراین، حتما زود به رختخواب بروید و زمان کافی برای خوابیدن داشته باشید زیرا بدن خسته فقط باعث از دست دادن تمرکزتان می شود.

 

ساختار، مکان و زمان آزمون IELTS را بشناسید

قبل از آزمون آیلتس برنامه ریزی کنید. بنابراین، با دانستن تمام اطلاعات اضافی که به شما در داشتن یک روز بدون استرس کمک می کند، بیشتر و بیشتر با ساختار امتحان آشنا می شوید. علاوه بر این، شما همچنین باید ساختاریافته بودن آزمون IELTS آکادمیک، محل برگزاری و مدت زمان انجام آن را بدانید.

شما می خواهید از شوکه شدن های ناخوشایند احتمالی جلوگیری کنید. کاری که در ازای آن می بایست انجام دهید این است که می‌توانید با آرامش و اطمینان از نتیجه امتحان و به منظور استفاده از تمام توانایی هایتان، وارد سالن آزمون IELTS شوید.

بر روی هدف تمرکز کنید

اغلب اوقات، ممکن است به عنوان یک داوطلب احساس ‌کنید که ذهنتان سرگردان شده است. زیرا احتمالاً یکی از آرام اتاق‌هایی است که در طول زندگی خود در آن حضور داشته اید. اما فراموش نکنید که شما برای یک هدف و برای به پایان رساندن کاری که در دست دارید اینجا هستید. بنابراین می توانید به سرعت خود را به مسیر اصلی بازگردانید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

روی یک سوال کار نکنید – ادامه دهید

یک آشفتگی وحشتناک، گیر کردن در یک سوال برای مدت طولانی است. در نتیجه، می توانید تمرکز و ریتم خود را از دست بدهید. با این حال، شما فقط باید آرام بمانید و آماده باشید که به سادگی ادامه دهید و به سوال بعدی بهترین پاسخ را بدهید.

 

به یاد داشته باشید که این فقط یک آزمون IELTS است. می توانید دوباره امتحان دهید

این فقط یک امتحان است و مقصد نهایی زندگی شما نیست. اگر بار اول نتیجه نگرفتید نا امید نشوید. این آخر دنیا نیست. بلکه به شما اجازه می دهد تا تأمل کرده و بداهه پیش بروید. همیشه یک جایگزین برای امتحان مجدد و بازگشت قوی تر از همیشه وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید