شهر کلگری

کلگری جزو شهرهای ایالت آلبرتا محسوب می شود که موجب اتصال رود بو و البو شده است. جمعیت این شهر تقریباً به یک میلیون و سیصد هزار نفر می رسد، به همین دلیل جزو شهرهای بزرگ کشور کانادا به حساب می آید. با توجه به وضعیت اقتصادی شهر کلگری، معمولاً این شهر به عنوان قطب اقتصادی کشور کانادا مشهور شده است. به همین دلیل امروزه شهر کلگری مورد توجه توریست ها و افراد زیادی واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با شهر کلگری و موقعیت آن را در ادامه مطلب با حضور گرمتان ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

موقعیت شهر کلگری

شهر کلگری با جمعیت یک میلیون و سیصد هزار نفری که دارد، جزو چهارمین شهر بزرگ کشور کانادا محسوب می شود. در بین تمامی شهرهای کشور کانادا، این شهر معمولاً جزو جوان ترین شهر کشور کانادا محسوب می شود. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، تقریبا از سال ۲۰۱۱ به بعد بیشترین رشد جمعیت در بین شهرهای کشور کانادا، مربوط به شهر کلگری بوده است.

کلگری از مرکز استان هم بزرگتر است و مرکز اصلی شهر در نیمه جنوبی استان آلبرتا محسوب می شود. منظره شهر کلگری با توجه به موقعیتی که دارد، بسیار زیبا و جذاب است و توسط یک محیط طبیعی سرشار از منابع طبیعی پوشش داده شده است. عمده فعالیت های اقتصادی این شهر بر روی کشاورزی و گردشگری متکی است؛ به همین دلیل در صنعت نفت کانادا این شهر و تاثیر فوق العاده زیادی دارد. با توجه به اینکه در این کشور شرکت های نفتی بسیار زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل جزو قدرتمندترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود.

 

فرهنگ حاکم بر شهر کلگری در کشور کانادا

با توجه به تحقیقات بسیار زیادی که انجام شده است، معمولا از هر ۳ نفر یک نفر از افراد در بیرون از این کشور متولد شده اند. به همین دلیل نتیجه گیری می شود که شهر کلگری از نظر فرهنگی دارای فرهنگ های بسیار متنوعی است. همچنین این شهر از نظر قومیتی هم تنوع بسیار زیادی دارد؛ چرا که افراد زیادی خارج از کشور کانادا به این کشور مهاجرت کرده اند و اقامت این کشور را به دست آورده اند.

با توجه به اینکه شهر کلگری قطب اقتصادی کشور کانادا محسوب می‌شود، معمولاً از استان ها و شهرهای دیگر کشور کانادا به این شهر مهاجرت می کنند. محیط طبیعی، جاذبه ها و سایر امکانات رفاهی که در این شهر برای افراد فراهم می شود، جزء مواردی هستند که افراد زیادی را برای مهاجرت به شهر کلگری ترغیب کرده است.

بیشتر بخوانید: کالج کانستوگا

آب و هوای شهر کلگری

بر خلاف سایر شهرهای کشور کانادا، شهر کلگری در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد و همین مورد باعث شده است که مقصد گردشگران بسیار زیادی باشد. با توجه به اینکه آب و هوای این شهر بسیار متغیر است، پس به طور دقیق نمی توان آب و هوای آن را تعیین کرد. چرا که در هر فصل و هر ماه از سال، آب و هوا تغییر می ‌کند و غیرقابل پیش ‌بینی است. در حالت کلی آب و هوای این شهر مرطوب قاره ای است. تابستان های آن بسیار گرم و زمستان ‌های بسیار سرد و خشک خواهد بود. هوای گرم شهر کلگری، مربوط به بادهای معتدل غربی است.

در فصل ‌های پاییز و بهار آب و هوا ترکیبی از هوا گرم و سرد خواهد بود. متوسط دما در این شهر در طول روز منفی ۶۰ درجه سانتیگراد تا ۱۶ درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که زمستان های این شهر هوا تا حدی سرد است که به منفی ۲۰ درجه سانتیگراد هم خواهد رسید. اما با توجه به اینکه بادهای گرم غربی به این شهر وارد می شود، پس می توان گفت که آب و هوای این شهر را گرم نگه می دارد. همچنین دما تابستان های این شهر از  ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تخمین زده شده است.

 

مکان های دیدنی واقع در شهر کلگری کشور کانادا

شهر کلگری یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می ‌شود. با توجه به موقعیت بسیار مناسبی که این شهر دارد، از مکان های دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به عنوان مسافر یا مهاجرت به این کشور وارد می شوند. برخی از مکان های دیدنی شهر کلگری واقع در کشور کانادا، عبارت است از:

  • پارک ملی بنف: یکی از بهترین مکان های دیدنی در کشور کانادا، پارک ملی بنف و شهر باتف است. افرادی که قصد دیدن از مکان های دیدنی شهر کلگری را دارند، می ‌توانند از این پارک دیدن کنند. مسیر این پارک ۹۰ دقیقه طول می‌ کشد و شما در این ناحیه می توانید از محیط کوهستانی و جذاب این منطقه لذت ببرید.
  • باغ وحش کلگری: یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی در شهر کلگری، باغ وحش آن محسوب می شود. این باغ وحش در سال ۱۹۱۷ به وجود آمده و از هزار حیوان و ۲۷۹ گونه جانوران تشکیل شده است. می ‌توان گفت حتی نمونه هایی که بسیار کمیاب هستند در این باغ وحش یافت می شوند. بهترین زمان برای دیدن کردن از باغ وحش کلگری، فصل بهار است؛ زیرا حیوانات در این فصل تازه متولد شده اند و افراد می ‌توانند از منظره های سرگرم کننده در این باغ وحش بهره ‌مند شوند.
  • هریتیج پارک: یکی از پارک های تاریخی کشور کانادا، مربوط به هریتیج پارک است. در این پارک می توان تعداد زیادی ساختمان تاریخی که بازسازی شده اند را پیدا کرد. همچنین لباس های مربوط به چهار دوره زمانی گوناگون در این منطقه یافت می ‌شوند. توجه داشته باشید که شما با مسافرت به این منطقه، می توانید از قلعه هایی که مربوط به دهه ۱۸۶۰ هستند و همچنین میدان این شهر دیدن کنید.
  • پارک جزیره پرنس: پارک جزیره پرنس از فضا سبز بسیار بزرگی برخوردار است. این پارک در ناحیه شمالی شهر کلگری در کشور کانادا واقع شده است. این منطقه زیبا و دیدنی با استفاده از ۳ پل به شهر کلگری اتصال پیدا کرده است. پارک جزیره پرنس یک منظره بسیار زیبا برای پیاده ‌روی و دوچرخه‌ سواری را در اختیار افراد قرار می‌ دهد. معمولا در فصل ‌های تابستان، برنامه‌ های بسیار زیادی در فضا باز این پارک برگزار می شود.

اقتصاد شهر کلگری

اقتصاد شهر کلگری

عمدتاً وضعیت اقتصادی شهر کلگری بر روی صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری پایدار است. استان آلبرتا با توجه به وجود شرکت های نفتی، قسمت اعظم صنعت نفت کانادا را در خود جای داده است. معمولاً ذخایر این استان به شکل ماسه نفتی است که از این لحاظ در جهان در مقام دوم قرار دارد. یعنی بعد از عربستان دومین کشوری است که در صنعت نفت پیشرفت چشمگیری داشته است. شرکت ‌های نفتی موجود در کشور کانادا، دفتر مرکزی خودشان را در شهر کلگری تاسیس کرده‌اند.

با توجه به این که ذخایر نفتی در این شهر بسیار زیاد است؛ به همین دلیل جزو ثروتمندترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود. وابستگی وضعیت اقتصادی شهر کلگری به ذخایر نفتی باعث شده است که نرخ بیکاری در این شهر روز به روز در حال افزایش باشد. معمولاً شهر کلگری بیشتر برای افرادی که در زمینه مهندسی، کشاورزی، فناوری و انرژی فعال هستند، شرایط کاری را فراهم می کند. به همین دلیل افرادی که در این دسته قرار دارند، معمولاً با بیکاری مواجه نخواهند شد.

 

بررسی هزینه های ناشی از زندگی در شهر کلگری

در حالت کلی با توجه به اینکه هزینه‌ های ناشی از زندگی در هر شهر و هر کشوری به موارد زیادی بستگی دارد، پس نمی‌ توان به طور دقیق هزینه‌ ها را تعیین نمود. معمولاً هزینه های ناشی از زندگی در شهر کلگری به سبک زندگی افراد وابستگی بسیار زیادی دارد. اما توجه داشته باشید که در هر سال یک نرخ ویژه به عنوان کمترین هزینه زندگی در هر کشور برای مهاجران از شهرهای مختلف در نظر گرفته می شود. به همین دلیل برای افرادی که در شهر کلگری زندگی می ‌کنند، به طور میانگین تقریباً برای یک فرد مجرد ماهانه 1,260.68 دلار تخمین زده شده است. همچنین میزان درآمد ماهانه برای افرادی که در شهر کلگری به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت هستند، 2,300.42 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

برای تعیین هزینه های دقیق زندگی در شهر کلگری، باید به موارد زیر در مورد هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل، تحصیل و غیره توجه ویژه ای داشته باشید. معمولا با توجه به نوسانات ارز و سبک زندگی افراد، هزینه های زندگی هر فرد نسبت به فرد دیگر با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی خواهد داشت.

 

هزینه های ناشی از حمل و نقل در کلگری

معمولاً سیستم حمل و نقل در شهر کلگری به ۴ دسته تقسیم می شود. معمولاً مسیر حمل و نقل شهر کلگری شامل دو مسیر و ۴۴ ایستگاه است که در طول روز مسیری به اندازه ی ۵۸ کیلومتر را برای حمل و نقل مسافران طی خواهند کرد. در حالت کلی می ‌توان گفت که سیستم حمل و نقل شهر کلگری جزو شلوغ ترین سیستم های حمل و نقل در قاره آمریکا محسوب می ‌شود که روزانه مسافران بسیار زیادی را در سطح شهر از این نقطه به نقطه دیگر حمل می کند. یکی از برنامه های بسیار مناسب در شهر کلگری این است که اکثر کارگران و کارمندانی که در این شرایط به فعالیت و کسب و کار مشغول هستند، برای رفت و آمد از سیستم حمل و نقل عمومی شهر خود استفاده می ‌کنند.

 

هزینه های ناشی از حمل و نقل در کلگری

سیستم حمل و نقل شهر کلگری به C-Train معروف است که اولین قطار شهری در آمریکای شمالی محسوب می شود. معمولاً افرادی که قصد دارند از حمل و نقل عمومی در شهر کلگری استفاده کنند، باید بلیت تک سفره یا بلیط های خود را به صورت ماهانه از قبل تهیه کنند. هزینه هر یک از این بلیط ها چندان بالا نبوده و هر فردی می ‌تواند به راحتی آن ها را تهیه کند. در حالت کلی در شهر کلگری تاکسی های عمومی هم در سطح شهر وجود دارند که هزینه های آن ها هم چندان بالا نیست.

 بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

 

هزینه های مربوط به مسکن در شهر کلگری

در سطح شهر کلگری، معمولاً خوابگاه‌ های دانشجویی بسیار زیادی وجود دارند که قیمت آن ها بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به اینکه این خوابگاه‌ ها در پردیس دانشگاهی قرار دارند، پس هزینه ‌های آن ها بسیار مناسب است و از هزینه حمل و نقل پیشگیری می شود. در کل این خوابگاه ‌ها نسبت به اقامتگاه های عمومی که در شهر کلگری وجود دارند، بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر محسوب می ‌شوند. در صورتی که دانشجویان قصد داشته باشند در شهر کلگری در آپارتمان زندگی کنند، باید کرایه پرداخت کنند. کرایه آپارتمان‌ های این شهر با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است ۱۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده شده است.

با توجه به اینکه آپارتمان های سطح شهر کلگری هر یک از کیفیت و موقعیت خاصی برخوردار هستند، پس به طور دقیق نمی توان هزینه اقامت در آپارتمان ها را تخمین زد. در کل با توجه به اینکه آپارتمان ها از چه امکاناتی برخوردار هستند و از چه تعداد اتاق خواب تشکیل شده ‌اند، هزینه ‌ها کاهش یا افزایش پیدا می ‌کند. همچنین توجه داشته باشید که هزینه خرید مسکن در این شهر به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. افراد باید با توجه به امکاناتی که آن آپارتمان و مسکن دارد، هزینه ها را تعیین کنند. در حالت کلی هزینه خرید مسکن در شهر کلگری نسبت به سایر شهرها از وضعیت بهتری برخوردار است.

 

نحوه تحصیل در شهر کلگری کشور کانادا

کشور کانادا جزو کشورهایی است که افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می ‌کنند؛ چرا که کشور کانادا شرایط و قوانین سخت و دشوار را برای ادامه تحصیل در کشور ایجاد نمی‌ کند. معمولا ادامه تحصیل در شهرهای کانادا به شرکت در آزمون ورودی ویژه نیاز نخواهد داشت. افراد متقاضی تحصیل در شهر کلگری می توانند مدارک خود را ارائه دهند. افرادی که قصد دارند در شهر کلگری ادامه تحصیل دهند، باید رشته و موسسه آموزشی مورد نظر خود را پیدا کنند.

در این زمینه افراد باید تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام دهند تا بتوانند بهترین موسسه آموزشی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در این زمینه افراد باید برای پذیرش در این موسسات آموزشی اقدام کنند. بعد از اینکه فرد متقاضی برای ادامه تحصیل توانست ویزای تحصیلی کانادا را به دست آورد، می تواند به شهر کلگری مهاجرت کنند.

 

وضعیت ادامه تحصیل در شهر کلگری

با توجه به اینکه شهر کلگری در کشور کانادا واقع شده است، از سیستم آموزشی فوق العاده و مناسب این کشور بهره مند شده است. معمولاً شهر کلگری برای دانش آموزان و دانشجویان خود فرصت های تفریحی و آموزشی عالی را فراهم خواهد کرد. کلگری در مقایسه با شهرهای دیگر کشور کانادا بعد از تورنتو، از سطح استاندارد بالایی در زمینه تحصیل برخوردار است. با توجه به این موضوع است که باید ذکر شود مدرک تحصیلی که در شهرک کلگری به هریک از افراد تعلق می ‌گیرد در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته شده است و از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است. همچنین در شهر کلگری دانشگاه و کالج های بسیار زیادی وجود دارند که تمامی آن ها از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

وضعیت ادامه تحصیل در شهر کلگری

توجه داشته باشید که رشته های بسیار متنوع در تمام مقاطع تحصیلی مانند لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در این شهر در اختیار دانشجویان قرار داده می ‌شود. هر یک از افرادی که در دانشگاه های شهر کلگری کانادا فارغ التحصیل می ‌شوند، می ‌توانند در آینده کسب و کارهای پر رونق برای خود راه اندازی کنند؛ چرا که مدرک تحصیلی شهر کلگری از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و هر یک از افرادی که در این دانشگاه‌ ها فارغ‌التحصیل می ‌شوند، می ‌توانند در آینده از مزیت های بسیار زیادی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پذیرش تحصیلی اتریش در 2022

 

نحوه مهاجرت به شهر کلگری در کشور کانادا

امروزه افراد زیادی قصد دارند به شهر کلگری در کشور کانادا مهاجرت کنند. با توجه به اینکه این شهر جزو پرجمعیت ترین شهرهای استان آلبرتا است، پس تجارت و اقتصاد در این کشور از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است. به همین دلیل متقاضیان برای مهاجرت به این کشور بسیار زیاد هستند. با توجه به اینکه فرهنگ و هنر در این کشور با توسعه های بسیار زیادی روبرو بوده است، به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به فکر پیشرفت در آینده خود هستند. معمولاً اکثر افرادی که قصد دارند به شهر کلگری در کشور کانادا مهاجرت کنند، در مورد نحوه مهاجرت و شرایط آن دچار نگرانی می شوند.

اما باید توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به کلگری در کشور کانادا چندان سخت نیست. افرادی که قصد دارند به این شهر مهاجرت کنند، در ابتدا باید مدارک لازم برای اخذ ویزا را آماده کنند. امروزه شرکت های مهاجرتی بسیار زیادی در کشور وجود دارند که می‌ توانند به این افراد کمک کنند. شما می توانید با یکی از شرکت مهاجرتی مشورت کنید تا با شرایط و قوانین این شهر و کشور کانادا آشنایی کامل داشته باشید. در این صورت می ‌توانید به کمک این مجموعه مدارک لازم را جمع آوری کرده و در کمترین زمان ممکن برای اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. در این صورت شما می‌ توانید بدون نگرانی و دغدغه کارهای مهاجرت خود را انجام داده و در کمترین زمان ممکن به مقصود خود برسید.

 

کیفیت زندگی افرادی که به شهر کلگری کانادا مهاجرت می کنند

امروزه افراد زیادی قصد دارند که به شهر کلگری در کشور کانادا مهاجرت کنند و در این شهر اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید که شهر کلگری جزو بهترین شهرهای کشور کانادا محسوب می‌ شود؛ به همین دلیل زندگی در این شهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه سطح جرم و جنایت در شهر کلگری بسیار پایین است، پس سطح امنیت این شهر فوق العاده بالا خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که هزینه های ناشی از مسکن، خرید و غیره در این شهر بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از سایر شهرهای کشور کانادا است. برای آموزش و ادامه تحصیل در این شهر، شرایط بسیار ویژه‌ای برای هر یک از افراد فراهم می ‌شود؛ به همین دلیل سطح آموزش و کیفیت دانشگاه‌ها بسیار بالا است.

از لحاظ آب و هوای توجه داشته باشید که شهر کلگری جزو بهترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود؛  زیرا از تابش مستقیم نور آفتاب برخوردار است و تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که در این کشور مکان های دیدنی، پارک ‌ها و مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد. در این صورت افراد می ‌توانند از کیفیت زندگی بسیار بالایی در شهر کلگری برخوردار باشند. از مزیت های بسیار مهم در شهر کلگری این است که میزان مالیاتی که هر یک از افراد پرداخت می‌کنند، بسیار پایین است و در این صورت باعث می‌شود که افراد زیادی برای زندگی در این شهر تشویق شوند.

کیفیت زندگی افرادی که به شهر کلگری کانادا مهاجرت می کنند

سخن پایانی

شهر کلگری جزو پرجمعیت ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می ‌شود که در استان آلبرتا واقع شده است. این شهر جزو قطب اقتصادی کشور کانادا محسوب می ‌شود و در صنعت نفت از پیشرفت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا امروزه افراد زیادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا دارند، این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می ‌کنند؛ چرا که از سطح آموزش و امنیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل و زندگی در شهر کلگری اقامت داشته باشند، ابتدا باید با یک شرکت مهاجرتی در ارتباط باشند تا بتوانند با شرایط و امکانات این شهر آشنا شوند. در این صورت می توانند در کمترین زمان ممکن مدارک خود را برای اخذ ویزا را آماده کنند و بتوانند در کمترین زمان ممکن به شهر کلگری در کشور کانادا مهاجرت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید