شرایط به دنیا آوردن فرزند در کانادا

کانادا جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا است. شرایط و قوانین بسیار مناسبی برای تولد فرزند در این کشور در نظر گرفته شده است. این حمایت ها فرزندانی که خارجی محسوب می شوند و والدین آن ها افراد خارجی هستند، را هم شامل می شود. بر اساس شرایط و قوانین که در این کشور در نظر گرفته شده است، فرزندانی که والدین خارجی دارند و در کشور کانادا به دنیا آمده اند، از شهروندان این کشور به حساب می آیند. به همین دلیل پدر و مادرانی که فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا می آورند، می توانند از مزیت های بی شمار آن در این کشور بهره مند شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط به دنیا آوردن فرزند در کانادا  در ادامه با ما همراه باشید.

 

شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزند در این کشور

والدینی که یک نوزاد را در کشور کانادا به دنیا می آورند، می توانند از طریق یک وکیل مجرب در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. این والدین می توانند در کمترین زمان ممکن از این طریق، صاحب پاسپورت کانادایی شوند. هنگامی که یک نوزاد در کشور کانادا به دنیا آمده باشد و خویشاوندان نزدیک نداشته باشد، برای اخذ پاسپورت آن باید از طریق وکیل مورد تایید اقدامات لازم را انجام دهد. بر اساس قوانینی که تقریبا در سال ۱۹۷۷ در کشور کانادا تصویب شده است، هر فردی که از تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۷۷ در کشور کانادا به دنیا آمده باشد، جزو شهروندان این کشور محسوب می شود.

توجه داشته باشید افرادی که در کشور کانادا ادامه تحصیل می‌دهند، بعد از مدت زمانی خاص می توانند از این قوانین استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که کشور کانادا هم مانند سایر کشورها در این زمینه محدودیت هایی را لحاظ می کند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند از طریق تولد فرزند در کشور کانادا اقامت دریافت کنند، باید از قبل تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهند. در این صورت می توانند با شرایط دریافت اقامت کانادا آشنایی پیدا کنند و از راه های درست در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید : تفاوت ساعت ایران و کانادا

 

قوانین مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

امروزه کشورهایی که به فرزندان اتباع خارجی تابعیت می‌دهند، بسیار کم هستند و در حدود ۱۹۵ کشور از بین کل کشورهای جهان را شامل می شوند. در این میان کشور کانادا نیز جزو کشورهایی است که در این زمینه شرایط بسیار مناسبی را برای مهاجران فراهم می کند. اما دقت داشته باشید که فقط با تولد نوزاد در کشور کانادا والدین آن ها نمی توانند خود به خود در این کشور اقامت داشته باشند؛ زیرا این والدین نتوانستند پاسپورت یا حق شهروندی خودشان را در این کشور به دست آورند. به همین دلیل باید از روش ‌های قانونی دیگر در این زمینه اقدام نمایند.

والدینی که در خاک کانادا نوزادی را به دنیا می آورند، در قدم اول باید تولد آن را ثبت نمایند. همچنین والدین این نوزادان باید توجه داشته باشند که هر یک از ایالت ها و استان های این کشور قوانین خاصی را برای تولد فرزندان در نظر می‌گیرند. به همین دلیل تفاوت در شرایط و قوانین کانادا بسیار زیاد است و افراد نمی توانند به راحتی در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. پس بهتر است که در ابتدا با مشاوران و افراد مجرب در این زمینه مشورت داشته باشید تا شما را با تمام قوانین استان های موجود در این کشور آشنا کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای تولد فرزند در کانادا

مدارک مورد نیاز برای تولد فرزند در کانادا

معمولا به دنیا آوردن فرزند در هر کشور و مناطقی قوانین، شرایط و مدارک خاصی نیاز دارد. به همین دلیل افرادی که در کشور کانادا نوزادی را به دنیا می آورند، در ابتدا باید به فکر تهیه مدارک مورد نیاز در این زمینه باشند. دولت کانادا برای افرادی که نوزادی را در خاک کانادا به دنیا می ‌آورند، مدارک مهمی را در نظر می‌گیرد. برخی از مدارک لازم و ضروری برای تولد فرزند در این کشور عبارت است از:

  • برنامه تولد نوزاد
  • تاریخچه مربوط به سلامت و بیماری کودک
  • کارت بیمه سلامت و بهداشت مربوطه
  • پاسپورت ها و ویزا کشور کانادا
  • شماره بیمه اجتماعی

 

حقوق مربوط به تولد فرزند در کشور کانادا

معمولاً کشور کانادا برای تولد فرزند در این کشور حقوق و شرایط عالی فراهم می کند. یکی از بهترین شرایطی که در این زمینه برای افراد فراهم می شود، حقوق و امتیازاتی است که به آن ها تعلق می گیرد. برخی از حقوق و امتیازهایی که فرزندان دریافت می کنند، عبارت است از:

  • این اشخاص بدون دریافت روادید می توانند به این کشور مسافرت کنند یا در آنجا اقامت داشته باشند.
  • این افراد می توانند از حقوق شهروندی و خدمات بی شمار آن بهره‌ مند شوند. همچنین در این زمینه می توانند از آموزش های کم هزینه و سایر خدمات عالی استفاده کنند.

اما توجه داشته باشید که دریافت اقامت برای پدر و مادر این نوزادان شرایط خاصی را به همراه دارد. طبق شرایط قوانینی که کشور کانادا در نظر گرفته است، والدین این نوزادان قادر نخواهند بود که از اقامت دائم این کشور استفاده کنند. اما کشور کانادا در این زمینه هم شرایط خاص و عالی برای هر یک از والدین فراهم می کند. این افراد می توانند از اقامت موقت این کشور استفاده کنند. همچنین این امکان برای نوزادان متولد شده در کانادا فراهم است که پس از تولد همراه والدین به خاک کشور خود بازگردند. اما در نهایت می توانند برای ادامه تحصیل در این کشور در سال های آینده به کشور بازگردند و از مزیت های آن بهره مند شوند.

مزیت های به دنیا آوردن نوزاد در کشور کانادا

مزیت های به دنیا آوردن نوزاد در کشور کانادا

کشور کانادا جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان است که شرایط بسیار عالی را برای شهروندان و افراد مهاجر در این کشور فراهم می کند. به همین دلیل به دنیا آوردن فرزند در این کشور مشمول مزیت‌ های بسیار زیادی خواهد شد. برخی از مزیت های مربوط به تولد نوزاد در کشور کانادا عبارت است از:

  • این افراد به صورت رایگان از تمامی خدمات و مزیت های اجتماعی و رفاهی در این کشور برخوردار خواهند شد.
  • برای این نوزادان شرایطی فراهم می شود که در هر زمانی و به دلخواه خود بتوانند به سایر کشورهای دیگر مسافرت کنند. در این زمینه افراد با هیچ گونه محدودیت ها و مشکلاتی مواجه نمی شوند.
  • نوزادی که در کشور کانادا به دنیا می آیند، می تواند از آموزش رایگان در مدارس کانادا بهره‌ مند شود.
  • خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور به طور رایگان و در بهترین سطح در اختیار نوزادان متولد شده در این کشور قرار می گیرد.
  • افراد می توانند با کمترین هزینه در این کشور به ادامه تحصیل و کسب و کارهای بزرگ مشغول باشند.
  • نوزادانی که در کشور کانادا متولد می شوند، برای زندگی و ادامه تحصیل در این کشور هیچ گونه محدودیتی ندارند.
  • کودکی که در کشور کانادا متولد می شود، بعد از سالیان طولانی می تواند در هر مرحله از زندگی خود بدون دریافت ویزا در این کشور به زندگی خود ادامه دهد.
  • به محض تولد نوزاد در این کشور، او می تواند از تبعیت و حقوق شهروندی در پیشرفته ترین کشور دنیا برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: برنامه استانی کانادا

 

مزیت های تولد نوزاد در کانادا برای والدین

کشور کانادا برای والدینی که در این کشور نوزاد را به دنیا می آورند، حق اقامت و حقوق شهروندی را در نظر نمی گیرد. اما قوانین کشور به گونه ای است که والدین این فرزندان را از حقوق و امتیازات عالی بی بهره نخواهد کرد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی تصمیم می‌ گیرند که نوزاد خود را در این کشور به دنیا آورند. بعضی از مزیت ها و امتیازاتی که به والدین این نوزادان تعلق می گیرد عبارت است از:

  • کشور کانادا به سرزمین فرصت ها شهرت یافته است. به همین دلیل افرادی که نوزاد خود را در این کشور به دنیا می آورند، می توانند از آینده کودک خود در یک کشور توسعه یافته اطمینان حاصل کنند.
  • والدینی که نوزاد خود را در کشور کانادا به دنیا می آورند، شانس بیشتری دارند که بتوانند ویزا و اقامت کانادا را به دست آورند.
  • پس از اینکه نوزاد متولد شده در کشور کانادا به سن ۱۸ سالگی رسید، یک شرایط ویژه برای والدین این نوزاد فراهم می‌ شود. در این مواقع والدین این افراد می ‌توانند برای دریافت اقامت دائم در این کشور درخواست خود را ثبت کنند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می کنند.

 

زمان مناسب برای ورود به کانادا و انجام زایمان در این کشور

معمولا اکثر افرادی که قصد دارند کودک خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورند، در انتخاب مدت زمان مناسب برای زایمان دچار شک و تردید می شوند. در کل بهترین زمان برای ورود به کانادا و انجام زایمان، قبل از هفته بیست و هشتم بارداری است. به این دلیل که تا پایان این زمان افراد به مجوز پزشکی به عنوان اجازه مادر برای استفاده از هواپیما نیاز ندارند. البته امروزه بعضی از والدین برای تولد فرزندان خود در هفته های پایانی ماه ششم بارداری خود  وارد کانادا می شوند.

زمان مناسب برای ورود به کانادا و انجام زایمان در این کشور

اما دقت داشته باشید که ورود خود به کانادا را به بعد از ماه ششم واگذار نکنید؛ زیرا ممکن است برای شرایط جسمانی مادر مشکلاتی ایجاد شود. در کل به مادران باردار توصیه می شود که در در هفته های پایانی از بارداری خود اقدام به مسافرت کانادا نکنند؛ چرا که در این زمان نوزاد و مادر در شرایط سخت قرار دارند و ممکن است که با مشکلاتی مواجه شوند. همچنین امکان دارد که هزینه ها هم به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

 

حمایت های دولت برای مادر باردار و همسر او در کشور کانادا

کشور کانادا جزو کشورهایی است که برای شهروندان خود و افراد مقیم در این کشور حمایت های مالی فدرال و استانی را در نظر می گیرد. توجه داشته باشید که این شرایط به والدین فرزندی که در کانادا به دنیا می آید هم تعلق می گیرد. در زمینه حمایت های مالی استانی که برای والدین در نظر گرفته شده است، یک مبلغ پایه بدون توجه به وضعیت مالی والدین پرداخت می شود.

اما در این میان بخشی از کمک و حمایت های مالی وجود دارد که فقط به خانواده هایی که در سطح متوسط قرار دارند، تعلق می گیرد. این‌ گونه حمایت‌ های مالی از والدین معمولاً ۴ مرتبه در سال اتفاق می افتد و امکان دارد که به درخواست والدین در ابتدا هر ماه حمایت ها انجام شود. البته دقت داشته باشید که این حمایت ‌ها و کمک ها به افرادی تعلق می گیرد که اقامت دائم در کشور کانادا را به دست آورده باشند.

در غیر این صورت افرادی که ۱۸ ماه قبل از به دنیا آمدن فرزند در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند از این حمایت ‌ها و کمک ‌های استانی بهره‌ مند شوند. علاوه بر این کمک های استانی، حمایت های فدرالی هم در ابتدای هر ماه و با توجه به تعداد فرزندان و وضعیت مالی والدین به هر یک از خانواده ها تعلق می گیرد. با توجه به این شرایط سالانه افراد زیادی متقاضی مسافرت به کشور کانادا هستند که فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند. در این صورت می توانند از حمایت ‌ها و کمک ‌های این کشور بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید : آموزش آنلاین زبان

 

استثناء های موجود در قوانین تولد نوزاد در کانادا

توجه داشته باشید علاوه بر شرایط عالی که کشور کانادا برای والدین و تولد نوزاد در این کشور فراهم می‌ کند، ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشد. از مهم ‌ترین استثنائات می توان به این مورد اشاره کرد که والدین نوزاد از ابتدا نمی توانند اقامت دائم این کشور را در اختیار داشته باشند. در این مواقع والدین نوزادی می توانند اقامت و تابعیت کشور کانادا را به دست بیاورند، که در این کشور مشغول به کسب و کار باشند. برخی از استثنائات مهم در این زمینه عبارت است از:

  • اجازه دولت خارجی در کانادا
  • کارمندان دولت خارجی در کانادا و کشورهای دیگر
  • سازمان بین المللی خارجی
  • سازمان ملل متحد که از مصونیت دیپلماتیک در کانادا برخوردار است.

استثناء های موجود در قوانین تولد نوزاد در کانادا

هزینه های لازم برای تولد نوزاد در کانادا

کشور کانادا شرایط و مزیت های بسیار زیادی را برای فرزندانی که در کانادا متولد می شوند در نظر می‌گیرد. به گونه ای که زندگی این افراد بعد از به دنیا آمدن در کشور کانادا  تغییر می کند و آینده روشنی در پیش رو خواهند داشت. اما باید توجه داشته باشید که تمامی این شرایط و مزیت ها هزینه هایی هم به دنبال دارد. در این میان سه دسته از مهم‌ ترین هزینه ها وجود دارند و باید توجه داشته باشید که علاوه بر این آن ها، سایر هزینه‌ های جزئی هم شامل این موارد خواهند شد. برخی از هزینه های لازم و ضروری برای تولد یک نوزاد در کشور کانادا شامل موارد زیر می شود:

·        هزینه لازم برای زایمان در کانادا با بیمه و بدون بیمه:

سیستم مراقبت های درمانی در کشور کانادا با بودجه عمومی فراهم می‌ شود. یعنی هزینه های مربوط به زایمان در این کشور برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، تا حد چند صد دلار به صورت رایگان است. اما افرادی که جزء شهروندان این کشور محسوب نمی شوند، فاقد بیمه خواهند بود. این افراد در صورتی که از بیمه درمانی بین المللی برخوردار نباشند، در نهایت مجبور می شوند که هزینه لازم برای زایمان را خودشان پرداخت کنند.

·        هزینه ویزا برای ورود به کانادا:

در صورتی که قصد دارید نوزاد خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورید، در قدم اول باید برای گرفتن ویزای توریستی خود در این کشور اقداماتی را انجام دهید. در این زمینه شما مجبور خواهید بود که هزینه هایی را صرف کنید. معمولاً هزینه دریافت ویزای توریستی در کشور کانادا برای هر نفر صد دلار کانادا در نظر گرفته می شود. در صورتی هم که قصد دارید در زمیه دریافت ویزای توریستی کانادا راهنمایی یک وکیل مجرب و مورد اعتماد را دریافت کنید، باید هزینه هایی را پرداخت نمایید.

·        هزینه اقامت در کانادا:

زمانی که قصد دارید فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورید، از زمانی که به این کشور وارد می شوید تا وقتی که کشور را ترک کنید حداقل چهار ماه زمان می برد. به همین دلیل تمام هزینه هایی که در این چهار ماه صرف می شود را هم باید همراه با هزینه های لازم برای زایمان در این کشور را حساب کرد.

 بیشتربخوانید: درآمد آرایشگر در کانادا

 

آیا تولد نوزاد در کانادا هزینه بر است؟

اکثر افراد قبل از اینکه به خاک کانادا وارد شوند در مورد هزینه‌ های لازم برای به دنیا اوردن فرزند دچار شک و تردید می شوند. در این زمینه باید توجه داشته باشید که با توجه به نوع پرواز و زمانی که شما در کانادا حضور دارید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. بعضی از هزینه ها در این زمینه بسیار ضروری هستند مانند تهیه بلیط برای هواپیما، هزینه ‌های مربوط به مراجعه به بیمارستان ها، دریافت پاسپورت و غیره. توجه داشته باشید که نوع پرواز انتخابی شما و تعداد روزهایی که در بیمارستان مورد نظر سپری می‌ کنید، هزینه ‌ها را کاهش یا افزایش می دهد. همچنین نوع هتل و تعداد روزهایی که در هتل ها سپری می کنید نیز بر روی محاسبه هزینه ها تاثیرات فراوانی دارد.

افرادی که قصد دارند به طور طبیعی در بیمارستان کانادا زایمان کنند و مراقبت هایی را به مدت ۱۰ روز بعد از زایمان خود دریافت نمایند، معمولاً باید حدود ۵ هزار دلار کانادا را صرف زایمان کنند. اما ممکن است که مادر قصد داشته باشد که فرزند خود را به صورت سزارین به دنیا بیاورد. در این زمان معمولاً هزینه های ناشی از زایمان دو برابر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که در این حوزه هزینه های مربوط به قبل و بعد از زایمان و مراجعه به پزشک هم در این زمینه محاسبه می شوند.

البته توجه داشته باشید که تمامی هزینه های لازم برای تولد فرزند در کانادا به سبک زندگی افراد بستگی دارد. در نظر داشته باشید که هر چه مدت زمان اقامت شما در کشور کانادا افزایش پیدا کند به همان میزان هزینه ها هم افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل از قبل نمی توان این هزینه ها را به طور دقیق تعیین کرد.

آیا تولد نوزاد در کانادا هزینه بر است؟ 

سخن پایانی

امروزه تقاضا برای به دنیا آوردن فرزند در کشور کانادا از سراسر جهان افزایش پیدا کرده است؛ زیرا کشور کانادا مزیت های بسیار زیادی را برای فرزندان تازه متولد شده در این کشور در نظر می ‌گیرد. به همین دلیل امروزه متقاضیان برای سفر به کانادا و تولد فرزند خود در این کشور افزایش پیدا کرده اند. تمام این اشخاص می توانند بهترین زندگی و مسیر روشنی را برای کودکان خود در یک کشور پیشرفته فراهم کنند. البته باید توجه داشته باشید که قبل از مسافرت به کانادا و تولد فرزند خود در این کشور تمامی قوانین و شرایط را مطالعه نمایید تا بعد از ورود با هیچ گونه مشکلاتی مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید