دو اصطلاح خوب در مورد لباس

زمانی که به یک کشور انگلیسی زبان سفر می‌ کنید، چه برای تفریح کوتاه مدت و چه به قصد کار یا تحصیل و یا اگر قصد سفر به مدت طولانی را داشته باشید، حتما نیاز پیدا می‌‌ کنید که برای خرید به یک مغازه‌ بروید. برای خرید کردن در هر شرایطی نیاز به پرسیدن سوال ‌های زیادی خواهید داشت تا اطلاعات کافی در مورد جنس مدنظر خود را پیدا کنید. در ادامه همراه ما باشید:

 

دو اصطلاح خوب در مورد لباس

پیشنهاد ما : دوره آموزش زبان انگیسی آرمانی

کاربرد اصطلاح to try something on

هنگام خرید لباس، پس از مشاهده آن امکان دارد که قصد پرو کردن لباس را داشته باشید؛ در این جا باید از اصطلاح to try something on استفاده کنید. در زبان انگلیسی از کلمه to try برای پوشیدن لباس جهت اطلاع یافتن از متناسب بودن آن استفاده می شود. به مثال زیر توجه کنید:

We need to try on shoes before we decide to buy.

قبل از تصمیم به خرید باید کفش را امتحان کنیم. پس وقتی قصد دارید از فروشنده بپرسید که می توانید جنس مورد نظر خود را پرو کنید یا نه باید از اصطلاح  Can I try on استفاده کنید. به مثال های زیر توجه نمایید؛ از این عبارات هنگام پرو کردن لباس در کشور های انگلیسی زبان می توانید استفاده کنید.

Can I try on that pink?

آیا می توانم آن لباس صورتی را امتحان کنم؟

Excuse me sir, I wanted to try on that dress?

ببخشید قربان من می خواستم آن لباس را امتحان ( پرو ) کنم.

 

اتاق پرو (fitting room)

اتاق پرو مکانی است که مشتری لباس را در آن امتحان می کنند. در زبان انگلیسی به این مکان fitting room می گویند. به مثال زیر توجه کنید:

Can I try on that blue shirt in the fitting room?

آیا می توانم آن پیرآهن آبی را در اتاق پرو امتحان کنم؟

 

اولین کاری که برای خرید یک لباس انجام می دهید، چیست؟ اولین کار قطعا پرو آن لباس است. برای پرو لباس در کشور های انگلیسی زبان از اصطلاح   to try something .on استفاده می کنید

دیدگاهتان را بنویسید