ده سریال مناسب برای تقویت زبان

ده سریال مناسب برای تقویت زبان

یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به کمک سریال‌های انگلیسی‌زبان، روشی بسیار مؤثر است. به طور معمول در طول سریال‌ها شما با موقعیت‌های زیادی از زندگی روزمره مواجه می‌شوید و می‌توانید دیالوگ‌ها اصطلاحات مرسوم در زبان انگلیسی برای هر موقعیت خاص را به‌راحتی یاد بگیرید. همچنین یادگیری زبان انگلیسی از طریق سرگرمی و با تماشای سریال بسیار آسان‌تر است. اما اینکه کدام سریال‌ها برای آموزش مناسب هستند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این مقاله به کمک نظرات کاربران گوناگون در فضای جهانی وب، 10 سریال عالی جهت تقویت و یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی تا متوسط را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ده سریال مناسب برای تقویت زبان

 

1. سریال Friends بهترین سریال یادگیری زبان انگلیسی

  • ژانر: کمدی، درام، رمانتیک
  • تعداد فصل‌ها: 10
  • تعداد قسمت‌ها: 236
  • دیدگاه یادگیری زبان: مناسب برای یادگیری مکالمات روزمره

فرندز اگر شما در سطح متوسط یا مبتدی هستید، سریال فرندز (Friends) می‌تواند یکی از بهترین سریال‌ها برای آموزش زبان انگلیسی باشد. این سریال زندگی 6 دوست را به تصویر کشیده است که در منطقه منهتن شهر نیویورک به زندگی مشغول هستند. هر قسمت این سریال تقریباً 20 دقیقه است.

سریال فرندز به‌خوبی شما را با رویدادهایی که در طول روز امکان دارد برای شما رخ دهد، آشنا می‌کند. به علت تخصصی نبودن مکالمات استفاده شده در آن، به‌سادگی می‌توانید تعداد زیادی گرامر، کلمه و اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. به‌طورکلی یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با سریال فرندز راه‌حلی بسیار مؤثر برای شما خواهد بود.

 

2. سریال Modern Family

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • تعداد فصل‌ها: 11
  • تعداد قسمت‌ها: 250
  • دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری اصطلاحات و واژه‌ها پرکاربرد در زندگی روزمره

اگر شما به سریال‌هایی با سبک مستند و سینمایی مانند علاقه دارید، سریال Modern Family  می‌تواند یکی دیگر از بهترین سریال‌ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی باشد. همچنین این سریال کمدی آمریکایی به‌خوبی تفاوت‌ها و تضادهای میان یک خانواده سنتی آمریکایی با یک خانواده مدرن را به‌صورت طنز روایت می‌کند و هر قسمت آن حدود 22 دقیقه است. در پایان به علت وجود شخصیت‌های کودکانه در سریال modern family همه واژه‌ها با لحن ساده‌ای بیان می‌شوند که این موضوع کاملاً برای تقویت و یادگیری زبان قابل‌درک و مناسب است.

 

3. سریال Misfits

  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه، علمی – تخیلی
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 37
  • سطح: پیش میانی

سریال Misfits (نخاله‌ها) درمورد چند نفر جوان است که به علت ارتکاب جرایم کوچک، به‌حکم دادگاه در حال انجام خدمات اجتماعی هستند. در یکی از روزها طی یک توفان، شخصیت‌های اصلی داستان مورد اصابت صاعقه قرار می‌گیرند. بعد از به‌هوش‌آمدن، آن‌ها متوجه می‌شوند که هر کدام قدرت‌های خارق‌العاده‌ای مانند خواندن ذهن دیگران یا توانایی نامرئی شدن را کسب کرده‌اند.

این سریال مشکلات به‌دست‌آوردن این قدرت‌های خارق‌العاده را که سرشار از لحظات هیجان‌انگیز است، به تصویر می‌کشد. از نکات جالب دیگر این سریال برای زبان‌آموزان، وجود انواع لهجه‌های بریتیش است که در سریال به کار می‌روند. هر قسمت این سریال حدود 60 دقیقه است و اگر زبان شما در سطح متوسط قرار دارد، مشاهده این سریال می‌تواند برایتان بسیار مناسب باشد.

سریال Misfits

 

4. سریال Stranger Things

  • ژانر: علمی، تخیلی، ترسناک
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 35

داستان این سریال در شهر خیالی هاوکینز رخ می‌دهد. در سریال Stranger Things گروهی در آزمایشگاه دولتی این شهر، در حال آزمایش و پژوهش در مورد موضوع جهان‌های موازی هستند که پس از تلاش‌های بسیار موفق می‌شوند، بین دنیای موازی و واقعی پل بزنند. انجام همین آزمایشات شروع ماجراهایی عجیب هستند. هر قسمت این سریال حدود 50 دقیقه است و علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی را به‌خوبی به خود جذب می‌کند.

البته تعداد زیادی از شخصیت‌های این سریال نوجوان‌ها هستند، به همین دلیل سرعت صحبت کردن آن‌ها نسبت به بزرگسالان واضح‌تر و آرام‌تر است. ازاین‌رو سریال Stranger Things برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی بسیار مناسب است.

5. سریال Downton Abbey

  • ژانر: درام، عاشقانه در فضایی تاریخی و هم دوره با جنگ جهانی اول
  • تعداد فصل: 6
  • تعداد قسمت: 51

با معرفی این سریال می‌خواهیم از فضای آمریکایی اندکی دور شویم و یک سریال بریتانیایی را معرفی کنیم. اگر شما می‌خواهید با اصطلاحات اصل انگلیسی آشنا شوید و لهجه بریتیش خود را تقویت کنید، باید بیشتر سریال‌هایی را تماشا کنید که توسط کشورهای انگلستان و بریتانیا تولید شده‌اند. سریال Downton Abbey یکی از بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. داستان این سریال جذاب و تاریخی در اوایل دهه 90 میلادی دنبال می‌شود و هر قسمت این سریال حدود 58 دقیقه است. ما برای یادگیری و تقویت زبان با لهجه، توصیه می‌کنیم که حتماً سریال Downton Abbey را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید : 10 تکنیک شگفت انگیز افزایش تمرکز برای یادگیری زبان انگلیسی

 

6. سریال The Office

  • ژانر: کمدی
  • تعداد فصل: 9
  • تعداد قسمت: 201
  • دیدگاه یادگیری زبان: مناسب سطوح متوسط تا پیشرفته، همراه با بیان جملات پرکاربرد رسمی، روزمره و اداری

سریال The Office یکی از بهترین سریال‌های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است که از سطوح متوسط تا پیشرفته با بیان جملاتی کاربردی مانند جملات اداری، رسمی و روزمره، همه نیازهای شما را در بر می‌گیرد. سریال The Office داستان کارمندهای اداره فروش کاغذ به نام داندر میفلین در شهر اسکرنتون را روایت می‌کند و چگونگی زندگی‌کردن، دوستی‌ها و وقایع روزمره آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

در حقیقت سریال The Office به علت حالت مستندگونه‌ای که دارد، در آن کلمات و اصطلاحات عجیب‌وغریب به گوش شما نمی‌خورد و شخصیت‌ها با سرعت کمتری با یکدیگر مکالمه می‌کنند. در نتیجه شما به‌سادگی می‌توانید با بهره‌وری بسیار بالا زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

سریال The Office

7. سریال How I met Your Mother

  • ژانر: عاشقانه، کمدی
  • تعداد فصل: 9
  • تعداد قسمت: 200
  • دیدگاه یادگیری زبان: مناسب یادگیری اصطلاحات دوستانه و صمیمی

سریال کمدی How I met Your Mother به علت چند شخصیت ثابتی که دارد، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی باشد؛ چرا که به‌سادگی می‌توانید روی مکالمات آن‌ها تمرکز کنید، بدون اینکه درگیر روابط شخصیت‌ها سریال شوید.

داستان این سریال از سال 2030 شروع می‌شود و شخصیت اصلی داستان به نام تد مازبی (Ted Mosby) در حال روایت خاطراتی برای دختر و پسرش است که سبب ملاقات او با مادر آن‌ها شده است؛ به همین دلیل هر قسمت از این سریال خاطره‌ای از زمان آشنایی تد مازبی با همسرش را به تصویر می‌کشد. هر قسمت این سریال نیز حدود 22 دقیقه است و سرشار از اصطلاحات و واژگان عمومی زبان انگلیسی است. پس مشاهده این سریال نیز برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی شما بسیار مناسب خواهد بود.

8. سریال Grace and Frankie

ژانر: کمدی

تعداد فصل: 6

تعداد قسمت: 90

این سریال یک داستان بسیار جالب و سرشار از جملاتی است که تمامی افراد آن را می‌فهمند. سریال Grace and Frankie داستان دو زن حدوداً ۷۰ساله را به تصویر می‌کشد که شوهرانشان عاشق یکدیگرند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از زن‌های خود جدا شوند و با یکدیگر ازدواج کنند. شما با تماشای این سریال، مکالمات ساده، کوتاه و کاربردی را مشاهده خواهید که در یادگیری و تقویت زبان شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

9. سریال The Good Place

  • ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه، کمدی
  • تعداد فصل: 4
  • تعداد قسمت: 50

این سریال داستان زنی به اسم کریستین بل را روایت می‌کند که پس از تصادفی که باعث مرگ آن شده و وارد جهان پس از مرگ می‌شود. همچنین هر قسمت این سریال حدود 22 دقیقه است، شما می‌توانید به‌راحتی و به‌دفعات زیاد آن را تماشا کنید. در ضمن اگر زبان انگلیسی شما در سطح مبتدی است، سریال The Good Place یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری و تقویت واژگان انگلیسی است.

 

10. سریال The Big Bang Theory

  • ژانر: علمی، کمدی
  • تعداد فصل: 12
  • تعداد قسمت: 279
  • دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری اصطلاحات و عبارت‌ها آمریکایی و علمی

اگر سطح زبان انگلیسی شما در حد مبتدی است، می‌توانید از سریال The Big Bang Theory برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی خود استفاده کنید. در حقیقت این سریال داستان 4 دانشمند به نام‌های لئونارد هاف اشتادتر (Leonard Hofstadter)، شلدون کوپر (Sheldon Cooper) و هاوارد وولوبتز (Howard Wolowitz) را روایت می‌کند. پنی دختر جوانی که همسایه روبه‌رویی لئونارد و شلدون است وارد جمع دوستانه آن‌ها می‌شود و آن‌ها را با زندگی معمولی روبرو می‌کند. زمان هر قسمت سریال حدود 22 دقیقه است. سریال The Big Bang Theory موضوع بسیار جالبی دارد؛ اما گاهی پیش می‌آید که کاراکترهای فیلم از اصطلاحات کمی پیچیده و علمی استفاده می‌کنند، اما این موضوع چندان مسئله مهمی نخواهد بود و به یادگیری آن‌ها نیازی نیست.

سریال The Big Bang Theory

 

 

 سخن پایانی

به‌طورکلی استفاده از فیلم یا سریال برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی روش بسیار مناسبی است؛ زیرا شما می‌توانید بیشتر مکالمه‌های روزمره را در سریال‌ها و فیلم‌ها ببینید. اگر شما می‌خواهید در این زمینه پیشرفت کنید و لغات و اصطلاحات جدید و پرکاربرد را بیاموزید، باید به طور مستمر تمرین کنید. سطح سریال‌های خود را نیز به‌تدریج بالا ببرید و سعی کنید موضوعات متفاوتی را برای تماشا در نظر بگیرید تا دایره واژگان شما گسترده‌تر شود و اصطلاحات بیشتری یاد بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید