دانشگاه رویال رودز

با سخت تر شدن شرایط پذیرش در دانشگاه های ایران و آینده نامعلوم شغلی، تمایل افراد به تحصیل در دانشگاه های خارجی بسیار زیاد شده است. این دانشگاه ها در هر سه قاره آسیا، آمریکا و اروپا قرار دارند. در این میان، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی دانشگاه رویال رودز در قاره آمریکا است. این دانشگاه توانسته با کسب موفقیت های علمی فراوان، نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه رویال رودز را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

دانشگاه رویال رودز در کدام کشور است؟

دانشگاه رویال رودز در قاره آمریکا و در کشور مهاجرپذیر کانادا واقع شده است. این دانشگاه در استان بریتیش کلمبیا و این استان خود در غرب کشور کانادا واقع شده است. بودن در کنار اقیانوس آرام جذابیت بریتیش کلمبیا را دوچندان کرده است. بزرگترین شهر این استان، ونکوور است. این دانشگاه توسط دولت کانادا در سال 1995 میلادی به عنوان یک دانشگاه دولتی و در پارک ملی هاتلی تاسیس شده است. از آن زمان تا کنون دانشکده های متعددی به آن اضافه شد و رشته های جدیدی به این دانشگاه وارد شده اند. جالب است بدانید که تا قبل از سال 1995 این دانشگاه به عنوان یک مرکز آموزش های نظامی مشغول به فعالیت بوده است. اما در همان سال به دستور دولت کاربری آن تغییر یافت.

 

رنکینگ دانشگاه رویال رودز

رنکینگ دانشگاه رویال رودز در سطوح و حیطه های مختلف با یک دیگر متفاوت است. در حال حاضر این دانشگاه توانسته جایگاه 1200 جهانی را از آن خود کند. با در نظر گرفتن تعداد کل دانشگاه های موجود در سطح دنیا به بالا بودن این جایگاه پی می بریم. این دانشگاه در کشور خودش توانسته جایگاه 44 را به دست آورد. دانشگاه رویال در رشته MBA جایگاه 28 جهان را از آن خود کرده است. این دانشگاه در سال 2011 در حیطه آموزش های مشارکتی توانست عنوان بهترین دانشگاه را به دست آورد.

 

اپلای دانشگاه رویال رودز

بسیاری از افراد در پی دادن درخواست اپلای به کشور کانادا جهت حضور در دانشگاه رویال رودز هستند. اپلای کردن دارای مراحل متعددی است. انجام گام به گام تمامی این موارد، شانس پذیرش شما را توسط این کشور بسیار بالا می برد. این مراحل عبارتند از:

  • اقدامات قبل از اپلای: این اقدامات شامل کسب مدرک در یکی از آزمون های زبان، دریافت مدرک دانشگاهی از دانشگاه در ایران، ترجمه مدارک توسط مرکز ترجمه رسمی و دریافت پاسپورت می شود.
  • اقدامات هنگام اپلای: جمع آوری تمامی مدارک لازم برای مقطع مورد نظر جهت ارائه به دانشگاه و پرداخت مبلغی در حدود 200 دلار به اپلیکشن فی، از جمله اقدامات لازم برای این مرحله است.

بهترین زمان برای اپلای در این دانشگاه، ماه های شهریور و دی است. به طور میانگین 6 ماه طول می کشد تا درخواست اپلای شما توسط کشور مقصد پذیرفته شود.

 بیشتر بخوانید: کالج کانستوگا

 

رشته های دانشگاه رویال رودز

رشته های مختلفی در حال تدریس در دانشگاه رویال رودز هستند. با گذر زمان تعداد این رشته های دانشگاهی نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. این دانشگاه از دانشکده های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها چند مورد از رشته های تحصیلی را پوشش می دهند. تعدادی از این دانشکده ها و رشته های مرتبط به آن ها عبارت اند از:

  • دانشکده علوم بازرگانی: در این دانشکده رشته های مدیریتی از جمله مدیریت بازرگانی ارائه می شوند.
  • دانشکده فرهنگ و ارتباطات: این دانشکده رشته هایی را در بر می گیرد که با تحصیل در آن ها می توانید از هنر برای ایجاد ارتباطات بین المللی بهره بگیرید. رشته علوم اجتماعی نیز در این مکان تدریس می شود.
  • دانشکده محیط زیست: رشته های مربوط به محیط زیست و مدیریت آن در این دانشکده برگزار می شود.
  • دانشکده گردشگری و هتلداری: کارشناسی بازرگانی و گردشگری از رشته های پرطرفدار این دانشکده به شمار می روند.

همان طورکه مشاهده می کنید رشته های علوم پزشکی در میان حیطه های تدریس این دانشگاه قرار ندارد. بنابراین اگر قصد شما از مهاجرت به کانادا تحصیل در یکی از رشته های پزشکی و دندانپزشکی است، بایستی به دانشگاه های دیگر این کشور مراجعه نمایید.

رشته های دانشگاه رویال رودز

شرایط ورود به دانشگاه رویال رودز

قبل از انجام هرگونه اقدام نسبت به ثبت نام در دانشگاه رویال رودز بایستی با شرایط پذیرش آن کاملا آشنایی پیدا کنید. چارچوب کلی این شرایط برای تمام افراد یکی است. با این حال ممکن است تفاوت های جزئی را در پذیرش رشته های مختلف مشاهده کنید. از آن جایی که رقابت برای شرکت در این دانشگاه بسیار بالا است، داشتن تعداد بیشتری از این شرایط احتمال پذیرش شما را افرایش می دهد. در نتجه بهتر است جهت اطلاع یافتن با این شرایط به سایتwww.royalroads.ca  مراجعه نمایید.

شرایط پذیرش در دانشگاه رویال کانادا را می توان بر حسب مقطع تحصیلی در چند دسته جداگانه ای قرار داد. چند مورد از شروط کلی پذیرش در دانشگاه رویال رودز عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی:

1- داشتن 18 سال تمام

2- داشتن مدرک دوازده ساله دبیرستان از ایران

3- اخذ مدرک زبان از طریق شرکت در آزمون زبان تعیین شده توسط دانشگاه رویال

4- اخذ گواهی شرکت در دوره های پیش نیاز رشته مورد نظر در صورت وجود

  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد:

1- کسب مدرک زبان در آزمون های مورد تایید دانشگاه رویال

2- داشتن رزومه تحصیلی قوی

3- داشتن مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های معتبر داخل کشور

  • شرایط پذیرش در مقطع دکتری:

1- داشتن مدرک کارشناسی معتبر از یکی از مراکز آموزش عالی کشور

2- داشتن مدرک زبان

3- داشتن رزومه تحصیلی، رزومه پژوهشی و توصیه نامه از سمت استاد راهنما در ایران

4- تکمیل فرم انگیزه نامه

در نظر داشته باشید که تمامی مدارک شما بایستی توسط یک مرکز ترجمه رسمی در ایران به زبان کشور مقصد ترجمه و سپس ارسال شود. برای کسب یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نیز می توانید در یکی از آزمون های تافل، آیلتس یا PTE شرکت کنید. حداقل نمرات لازم برای کسب در این آزمون ها برحسب مقطع تحصیلی شما متفاوت است. در ادامه به حداقل نمره لازم هر کدام از این آزمون ها پرداخته ایم.

  • حداقل نمره مورد قبول برای آزمون تافل:

1- کارشناسی: 88

2- کارشناسی ارشد: 88

3- دکتری: 100

  • حداقل نمره مورد قبول برای آزمون آیلتس:

1- کارشناسی: 5/6

2-کارشناسی ارشد: 5/6

3- دکتری: 7

  • حداقل نمره مورد قبول برای آزمون PTE:

1- کارشناسی: 60

2- کارشناسی ارشد: 60

3- دکتری: 68

 بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

خوابگاه دانشگاه رویال رودز

با مقایسه دانشگاه رویال رودز نسبت به سایر دانشگاه های موجود در کشور کانادا به راحت تر بودن شرایط اقامت آن پی می بریم. در محوطه بزرگ این دانشگاه مسکن هایی ساخته شده است که دانشجویان بین الملل می توانند در آن زندگی کنند. زندگی در این مسکن ها مزایای فراوانی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال دیگر نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل جهت شرکت در کلاس های دانشگاهی خود نخواهید داشت. در نتیجه زمان زیادی را در مسیر از دست نخواهید داد. این ساختمان ها از تعداد زیادی اتاق تشکیل شده است. هر کدام از اتاق ها مناسب زندگی کردن یک یا دو دانشجو است. حداقل امکانات لازم برای یک زندگی دانشجویی مانند یخچال نیز در آن قرار دارد. وجود فروشگاه مواد غذایی در اطراف آن شما را از رفتن به خارج از محوطه برای تهیه اقلام مورد نیاز خود بی نیاز می کند.

اگر به زندگی دسته جمعی علاقه ندارید، می توانید در همان شهر بریتیش کلمبیا خانه ای کوچک را اجاره کنید. البته با اجاره خانه هزینه های شما بسیار بالاتر خواهد رفت. یکی از دلایل آن بالا بودن قیمت مسکن در کشور کانادا است. بنابراین قبل از اقدام کردن برای خرید یا اجاره خانه از داشتن بودجه مالی کافی خود مطمئن شوید. همچنین شما با زندگی در خوابگاه می توانید از امکاناتی مانند باشگاه ورزشی و اینترنت نیز به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید. اما با زندگی در خارج از محیط خوابگاه بایستی برای این موارد نیز هزینه های جداگانه ای را در نظر بگیرید.

خوابگاه دانشگاه رویال رودز

هزینه دانشگاه رویال رودز

هزینه تحصیل در دانشگاه رویال دودز فقط شامل مبالغ پرداختی بابت کتب آموزشی و هزینه ثبت نام نمی شود. زندگی در کانادا نیز مخارج مخصوص به خود را دارد که هزینه نهایی تحصیل شما در این دانشگاه را کمی بالاتر می برد. به عنوان مثال شما با هر بار استفاده از اتوبوس بایستی حدود 3 دلار کانادا را به راننده پرداخت کنید. اگر در خوابگاه نباشید، هزینه ماهیانه اینترنت شما برای یک مصرف متعادل 70 دلار خواهد شد. در مجموع، هزینه های جانبی چیزی در حدود 1000 تا 1500 دلار کانادا خواهد شد. هزینه تحصیلی آن نیز بر حسب مقطع تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد. خلاصه ای از این هزینه های تحصیلی به شرح زیر است:

  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی: حدود 20 هزار دلار کانادا
  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: حدود 35 هزار دلار کانادا
  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع دکتری: حدود 80 هزار دلار کانادا

 بیشتر بخوانید: تفاوت ساعت ایران و کانادا

 

دوره های آنلاین دانشگاه رویال کانادا

بسیاری از افراد در ایران و سایر کشورهای جهان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه رویال کانادا را دارند. دلایل مختلفی می تواند مانع از ایجاد شرایط لازم برای شرکت حضوری در این دانشگاه شود. در این گونه شرایط افراد به دنبال دوره های آنلاین برگزار شده توسط این دانشگاه هستند تا بتوانند از اساتید با تجربه آن برای ارتقای سطح علمی خود بهره ببرند.

همچنین با شروع پاندمی کرونا از چند سال پیش و غیرحضوری شدن بیشتر مراکز آموزشی در سطح جهان، برگزاری دوره های آنلاین مانع از محرومیت دانشجویان از آموزش شده است. فقط کافی است هزینه مربوط به این دوره ها را پرداخت کنید تا مجوز حضور در این کلاس های آنلاین به شما داده شود. در انتهای این دوره ها از سمت دانشگاه رویال رودز به شما مدرک اعطا می شود. این مدرک به منزله یک رزومه تحصیلی بسیار ارزشمند جهت استخدام در ارگان های مختلف کشور است.

با شرکت در این دوره ها دیگر نیازی به پیمودن مسافت های طولانی، دوری از خانواده و صرف مبالغ کلان برای شرکت در کلاس های این دانشگاه را نخواهید داشت. بهره گیری از آخرین فناوری های دیجیتال روز دنیا برای برگزاری این کلاس ها باعث افزایش شباهت آن ها به یک کلاس حضوری شده است. یکی از نکات مثبت این کلاس ها فراهم نمودن فضایی جهت برقرار مکالمه میان دانشجو و استاد است.

البته این شرایط می تواند برای رشته های مختلف، متفاوت باشد. به عنوان مثال، در برخی از رشته ها لازم است تا نصف طول زمان آموزشی به صورت حضوری در دانشگاه گذرانده شود. رشته هایی که نیاز به آموزش عملی دارند نیز بایستی به صورت کاملا حضوری برگزار شوند. بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر، شرایط رشته مد نظر خود را در سایت دانشگاه مطالعه نمایید.

دوره های آنلاین دانشگاه رویال کانادا  

امکانات دانشگاه رویال رودز

یکی از اولین مواردی که نظر هر دانشجویی را به خود جلب می کند، وجود امکانات فراوان در فضای این دانشگاه است. به جرئت می توان گفت این امکانات با امکانات دانشگاه های دولتی ایران قابل قیاس نیست. در این بخش چند مورد از این امکانات را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • فضای سبز دانشگاه رویال رودز: مجموع تمام اراضی سبز این دانشگاه به 230 هکتار می رسد. این فضای سبز در قالب پارک، شامل مسیرهای پیاده روی دانشگاهی که با پیمودن آن ها به اقیانوس آرام می رسید و فضای جنگلی، می شود.
  • کتابخانه: این کتابخانه از مجهزترین کتابخانه های دانشگاهی کشور کانادا به شمار می رود.
  • آزمایشگاه: وجود پنج آزمایشگاه بزرگ و مجهز در دانشگاه رویال رودز کانادا، مسیر انجام فعالیت های پژوهشی را بسیار هموار کرده است.
  • کافه: وجود یک کافه دنج در محیط دانشگاه به شما این امکان را می دهد تا با نوشیدن یک فنجان قهوه، خستگی را از بین ببرید. همچنین می توانید از این مکان، غذایی را به عنوان ناهار تهیه کرده و نوش جان کنید.
  • اینترنت: تمامی فضای دانشگاه مجهز به اینترنت پرسرعت است. این موضوع باعث می شود تا دانشجویان در هر زمان با صرف کمترین وقت بتوانند به فعالیت های تحصیلی و پژوهشی خود بپردازند.
  • سالن ورزشی: در این سالن می توانید به فعالیت های مختلف ورزشی از جمله وزنه برداری، تنیس و بدن سازی بپردازید. این سالن ورزشی دارای یک استخر بزرگ دانشجویی نیز است.

 

بورسیه دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان بومی و بین المللی خود را بورسیه تحصیلی می کند. همچنین نهادهای دولتی کشور کانادا نیز بورسیه هایی را برای دانشجویان ممتاز خارجی در نظر گرفته است. در نظر گرفتن این بورسیه های تحصیلی در کنار جوایز مختلفی که در طول یک سال تحصیلی می تواند به دانشجو تعلق بگیرد، شرایط زندگی در کانادا را برای یک دانشجوی ایرانی راحت تر می کند. میزان بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار متفاوت است. معمولا مقدار آن بین 1000 تا 10000 دلار اعلام می شود. شرایط مختلف باعث می شود افراد مبالغ متفاوتی را دریافت کنند.

البته این مبلغ برای دانشجویان مقطع دکتری بسیار بیشتر و در حدود 30000 دلار اعلام شده است. همان طور که گفته شد این دانشگاه به دانشجویان ممتاز خود نیز جوایز مالی را تقدیم می کند. این جوایز بین 1000 تا 3000 دلار کانادا متغیر است. همچنین شما می توانید در کل طول دوره تحصیلی خود به میزان محدودی از کمک های مالی اضطراری این دانشگاه استفاده کنید.

 

کتابخانه دانشگاه رویال رودز

در کتابخانه دانشگاه رویال کانادا می توانید حدود 50000 نسخه کتاب چاپی و 50000 نسخه کتاب الکترونیکی را مشاهده کنید. بنابراین با مراجعه به آن می توانید به تمام منابع مورد نیاز آموزشی و پژوهشی خود دسترسی پیدا کنید. این کتابخانه در سال 2011 در فضای دانشگاه ساخته شده است. جالب است بدانید که حجم زیادی از کتاب های موجود در آن به کمک افراد ثروتمند کانادایی تامین شده است.

فضای حدودی کتابخانه رویال 15000 متر مربع است و برای مطالعه حدود 2000 دانشجو ظرفیت دارد. فضای داخلی کتابخانه به سالن های مطالعه متعددی تقسیم بندی شده است. در بخشی از آن یک کافه وجود دارد. دانشجویان در زمان های استراحت خود می توانند به آن یک سر بزنند. همچنین تعداد زیادی از کتاب های این کتابخانه دارای حق چاپ هستند. شما می توانید در همان کتابخانه به گرفتن نسخه چاپی سه بعدی آن دسترسی پیدا کنید.

 بیشتر بخوانید: گرامر present perfect

 

افراد مشهور دانشگاه رویال رودز

دانستن نام افراد مشهور و تاثیرگذاری که از یک دانشگاه خاص فارغ التحصیل شده اند، انگیزه فراوانی را برای افراد مشغول به تحصیل در همان مکان به وجود خواهد آورد. به همین دلیل در ادامه نام چند تن از فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه رویال را برایتان آورده ایم.

  • پل برانت: پل برانت یکی از مشهورترین خوانندگان کشور کانادا به شمار می رود.
  • جان دوشستلین: این فرد از رهبران حزب لیبرال کشور کانادا در سال 2013 میلادی بوده است.
  • ماری کلمنتز: این کارگردان مشهور کانادایی در کارنامه شغلی خود دارای آثار فوق العاده ای است. از زیباترین فیلم های او می توان به برف قرمز اشاره کرد.
  • بروس مک کالوچ: بروس از بازیگران کمدین کانادایی است که دوران دانشجویی خود را در دانشگاه رویال گذرانده است.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه رویال کانادا

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور کانادا از جمله دانشگاه رویال رودز دارای مزایای فراوان است. سهم زیادی از این مزایا به وضعیت سیاسی اقتصادی منطقه جغرافیایی آن یعنی کانادا مربوط می شود. چند مورد از مزایای تحصیل در دانشگاه رویال کانادا عبارت است از:

  • اعتبار جهانی دانشگاه: دانشگاه رویال در دسته برترین دانشگاه های جهانی قرار می گیرد. داشتن مدرک فارغ التحصیلی از یک دانشگاه بسیار معتبر آینده شغلی شما تحت تاثیر فراوان قرار می دهد.
  • امنیت در کانادا: با مقایسه کانادا نسبت با سایر کشورهای قاره آمریکا به وجود امنیت بالا در آن پی می بریم. این امنیت نه تنها شامل امنیت جسمی بلکه شامل مالی نیز می شود. در حالی که بسیاری از کشورها از عدم ثبات وضعیت اقتصادی خود در یک بحران قرار گرفته اند، کانادا یک آرامش نسبی را تجربه می کند.
  • احترام به نژادها و ادیان مختلف: شما می توانید با هر مذهب و هر نوع پوشش متناسب با عقیده خود وارد دانشگاه رویال شوید. اساتید و دانشجویان این دانشگاه احترام زیادی برای نژادهای مختلف قائل هستند و شما هرگز احساس تنهایی در جمع آن ها را نخواهید داشت.
  • اقامت در کانادا: اگر قصد دارید پس از اتمام دوره تحصیلی خود در کانادا بمانید، دانشگاه رویال رودز یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما به شمار می آید. با اقامت در این کشور و ازدواج، فرزندان شما از حق تحصیل رایگان بهره خواهند برد.
  • آموزش به زبان انگلیسی: همان طور که می دانید بیشتر مردم کانادا با زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند. این موضوع می تواند به خصوص در ابتدای مهاجرت به آن کشور باعث ایجاد محدودیت در روابط اجتماعی شما شود. تدریس دروس به زبان بین المللی انگلیسی، محدودیت های تحصیلی پیش روی شما را از بین می برد.

مزایای تحصیل در دانشگاه رویال کانادا 

سخن پایانی

با وجود تمام مطالب گفته شده احتمالا اکنون به موقعیت عالی دانشگاه رویال کانادا در جهان پی برده اید. همچنین با دانستن تمامی موارد مربوط به تحصیل در این دانشگاه، نقشه راه برایتان مشخص تر شده و با آگاهی بیشتر از شرایط به این کار اقدام می کنید. با تحصیل در دانشگاه رویال و اخذ مدرک از آن می توانید یک رزومه تحصیلی قوی و معتبر را برای استخدام در هر کجای این جهان داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید