جدیدترین نکات و ترفندها برای نمره باند 7+ در آزمون IELTS

آزمون تمرینی IELTS نقش بسزایی در کسب رتبه های خوب در امتحان نهایی آیلتس دارد. در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و غیره، زبان اصلی ارتباط انگلیسی است. به همین دلیل خوب است که درک درستی از زبان داشته باشید. شما باید با اساتید، دانشجویان دیگر، سایر متخصصان شاغل، مشاغل محلی و فروشگاه ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین، شروع تمرین آیلتس برای آمادگی شما مهم است.

آزمون IELTS یک آزمون مهارت انگلیسی است که برای اطمینان از واجد شرایط بودن شما برای مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان برگزار می شود. اگر می خواهید در آنجا تحصیل یا کار کنید، این آزمون بسیار مهم است. هدف این آزمون این است که مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید و به خوبی با مردم محلی ارتباط برقرار می کنید. این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های reading، writing، listening و speaking شما طراحی شده است.

تنها راه کسب نمره خوب، آمادگی قوی برای آیلتس و انجام بیشتر تست های تمرینی آیلتس است. به همین دلیل امروز در مورد نکات و ترفندهایی برای کسب امتیاز خوب صحبت خواهیم کرد.

 

آزمون تمرینی IELTS: چگونه آمادگی IELTS خود را شروع کنیم تا به نمره خوب برسیم؟

برای کسب نمره خوب، آمادگی آیلتس شما باید کامل باشد. ما نکات شخصی سازی شده ای داریم که به شما کمک می کند برای هر یک از 4 بخش آزمون آیلتس آماده شوید. این تکنیک ها و ترفندهای موثر یادگیری را در حین انجام آزمون های تمرینی آیلتس دنبال کنید و نمره آیلتس ۷ یا بالاتر را به دست آورید.

 

آزمون IELTS Reading (60 دقیقه)

  • شما 3 تا 4 متن برای خواندن دریافت خواهید کرد.
  • شما باید بر اساس متن ها به 40 سوال پاسخ دهید.

آزمون IELTS Reading

برای آزمون reading آیلتس می‌توانید هنگام امتحان آزمایشی آیلتس این نکات را رعایت کنید:

  1. شروع به خواندن منابع قابل توجهی از اطلاعات مانند مجلات تحقیقاتی، مجلات علمی و تخصصی، روزنامه ها، کتاب ها و مقالات کنید.
  2. در این منابع به نکات مهم توجه کنید. اگر کلمات یا عباراتی وجود دارد که متوجه آنها نمی شوید، عادت کنید آنها را در گوگل یا در فرهنگ لغت جستجو کنید.
  3. 4 متن مهم را انتخاب کنید و بر اساس آنها 40 سوال ایجاد کنید. سپس سعی کنید پاسخ ها را در عرض 35 تا 40 دقیقه بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا زمان بندی خود را بهبود بخشید.
  4. تند خوانی را تمرین کنید
  5. یاد بگیرید که چگونه متن را skim کنید و بخوانید.
  6. نکات و کلمات کلیدی مهم در متن را در حین خواندن آنها هایلایت کنید.
  7. با یادگیری کلمات، مترادف ها و متضادهای جدید، دایره لغات خود را تقویت کنید.
  8. عبارات و اصطلاحات رایج مورد استفاده در زمینه های آمریکایی، استرالیایی و انگلیسی را بیاموزید.
  9. انواع سوالاتی که در آزمون reading آیلتس استفاده می شود را بشناسید.
  • نوشتن پاسخ های کوتاه، تکمیل جملات، فرم ها و غیره را به ویژه با grammar و syntax صحیح تمرین کنید.
  • تست های تمرینی آیلتس را برای reading task انجام دهید.

 

آزمون IELTS Writing (60 دقیقه)

  • در طول این بخش از آزمون، 2 task به شما داده می شود.
  • برای آزمون writing آکادمیک:
  1. الف) اولین task تجزیه و تحلیل یک pictogram و نوشتن یک مقاله 150 کلمه ای با پیروی از دستورالعمل های موجود در شرح کار است.
  2. ب) task دوم نوشتن یک essay 250 کلمه ای بر اساس نظر خود در مورد موضوعی است که در شرح وظایف task 2 writing ارائه شده است.
  • برای آزمون writing جنرال:

  1. الف) اولین task این است که یک نامه غیررسمی یا رسمی 150 کلمه ای بنویسید، همانطور که در شرح وظیفه آمده است.
  2. ب) task دوم نوشتن یک انشا 250 کلمه ای بر اساس موضوع ارائه شده در شرح وظیفه task 2 writing است.

آزمون IELTS Writingبرای آزمون تمرینی آیلتس برای writing ، می‌توانید این نکات را برای بهبود نمره باند خود تمرین کنید:

  1. قوانین گرامر را یاد بگیرید.
  2. استفاده از 8 قسمت گفتار یعنی nouns، pronouns، adverbs، adjectives، verbs، conjunctions، prepositions و interjections را به درستی در جملات خود تمرین کنید.
  3. بیان نظرات قوی با شفافیت را تمرین کنید.
  4. essay ها و نامه های خود را به شکل اصل مطلب بنویسید. حاشیه نروید.
  5. دایره لغات خود را با یادگیری مداوم کلمات جدید بهبود بخشید. سپس این کلمات را در مکالمات روزمره بگنجانید تا استفاده از آنها را در زمینه درست تمرین کنید.
  6. سرعت نوشتن خود را افزایش دهید.
  7. اگر در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می کنید، بررسی graphs، tables و diagrams را تمرین کنید. سپس essay های کوچکی از 150 تا 175 کلمه بنویسید که هر کدام درک شما را از pictogram توصیف کند. سعی کنید کل فرآیند تجزیه و تحلیل pictogram و نوشتن مقاله را در عرض 15 تا 18 دقیقه به پایان برسانید.
  8. اگر در آزمون آیلتس جنرال شرکت می کنید، نوشتن نامه های رسمی و غیر رسمی در موضوعات مختلف را تمرین کنید. طول نامه ها باید 150 تا 175 کلمه باشد و باید از فرمت های به روز نامه نگاری پیروی کنند.
  9. برای هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال، نوشتن essay های 250 تا 300 کلمه ای در مورد موضوعات آکادمیک و جنرال را تمرین کنید. تمرین کنید که کار را در 35 تا 37 دقیقه به پایان برسانید.
  • چندین آزمون تمرینی writing آیلتس را انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی به نوشتن عادت کنید. writing tasks خود را در عرض 52 تا 55 دقیقه تمام کنید. سپس 5 دقیقه باقیمانده را برای مرور مطالبی که نوشته اید اختصاص دهید. اشتباهات گرامری یا syntax را بررسی کنید.

 

آزمون IELTS Listening (30 تا 40 دقیقه)

  1. در طول آزمون، ممتحن 4 فایل ضبط شده را پخش خواهد کرد.
  2. اولین فایل صوتی، مکالمه بین 2 فرد انگلیسی زبان native درباره یک موضوع روزمره است.
  3. فایل صوتی دوم یک سخنرانی بر اساس یک موضوع عمومی است.
  4. سومین فایل صوتی، مکالمه ای است بین 3 تا 4 نفر انگلیسی زبان native که در مورد یک موضوع آکادمیک یا تخصصی بحث می کنند.
  5. فایل صوتی چهارم یک مونولوگ درباره یک موضوع آکادمیک یا تخصصی است.

IELTS Listeningبرای آزمون listening آیلتس می توانید از این نکات ساده پیروی کنید تا به شما کمک کند به راحتی نمره خوبی کسب کنید:

  1. یاد بگیرید که مکالمات و سخنرانی های انگلیسی زبانان بومی از قومیت های مختلف را دنبال کنید. لهجه‌های آمریکایی، انگلیسی، ایرلندی و استرالیایی بر اساس تاکیدشان بر حروف صدادار و صامت‌ها متفاوت است. عادت کنید به آنها گوش دهید و به راحتی آنها را درک کنید.
  2. show ها، فیلم ها و محتوای آموزشی انگلیسی و آمریکایی را با زیرنویس تماشا کنید.
  3. هنگامی که عادت کردید لهجه ها را به راحتی دنبال کنید، زیرنویس را خاموش کنید و به تماشای Ted talk ها، سمینارها و کانال های خبری مشغول شوید.
  4. به پادکست ها و خبرنامه های انگلیسی گوش دهید.
  5. نکات مهمی را که در این منابع اطلاعاتی مورد بحث قرار گرفته است، یادداشت کنید.
  6. به jargon ، idioms و phrase های رایج عادت کنید.
  7. اگر قصد شرکت در آزمون مبتنی بر کامپیوتر آیلتس را دارید، هنگام گوش دادن به متن، نکات مهم را تایپ کرده و به سوالات پاسخ دهید. به این دلیل که بر خلاف آزمون آیلتس مبتنی بر کاغذ ، آزمون کامپیوتری تنها 30 دقیقه طول می کشد. شما باید به فایل های صوتی گوش داده و به سؤالات پاسخ دهید، زیرا زمان اضافی برای اتمام کار در نظر گرفته نشده است.
  8. اگر می خواهید در آزمون مبتنی بر کاغذ آیلتس شرکت کنید، نوشتن پاسخ های خلاصه طولانی و تکمیل جملات را حداکثر در 7 دقیقه تمرین کنید.

 

  • در حین آزمون می توانید پاسخ های کوتاهی مانند match the following، multiple-choice، true and false و غیره را در مجموعه سوالات خود یادداشت کنید.
  • سپس 10 دقیقه فرصت خواهید داشت تا این پاسخ ها را به برگه پاسخ جداگانه منتقل کنید.
  • summary answers و sentence completions را در عرض 7 دقیقه کامل کنید.
  • از 3 دقیقه باقیمانده برای انتقال پاسخ های تک کلمه ای به ترتیب صحیح به برگه پاسخ استفاده کنید.

 

آزمون IELTS Speaking (12 تا 15 دقیقه)

  • در اولین بخش از آزمون speaking، ممتحن از شما می‌خواهد که در مورد موضوعات کلی مانند کار یا خانواده صحبت کنید. این تمرین به منظور کمک به آرامش شما در طول مدت امتحان است.
  • در بخش دوم آزمون IELTS speaking، ممتحن موضوعی را به شما می دهد تا به مدت 4 دقیقه در مورد آن صحبت کنید. این موضوعات برای آزمون های آکادمیک و جنرال متفاوت است:
  • برای آزمون آکادمیک، موضوعی با زمینه تخصصی یا آکادمیک به شما داده می شود. شما 1 دقیقه فرصت خواهید داشت تا در مورد نکاتی که می خواهید در مورد آنها بحث کنید فکر کنید. سپس باید 3 تا 4 دقیقه در مورد آن صحبت کنید.
  • برای آزمون جنرال مباحث معمولاً بر اساس پدیده های روزمره مانند سفر، سیاست، آگاهی عمومی و … است که شما باید نظر خود را در مورد موضوع به طور واضح بیان کنید.
  • در طول بخش سوم آزمون speaking آیلتس، ممتحن چندین سوال در رابطه با نظر شما در مورد موضوع ارائه شده از شما خواهد پرسید. این تمرین برای ارزیابی نحوه تعامل شما در یک سناریوی کلاس درس یا دفتر طراحی شده است که در آن افراد متعددی نظرات خود را در مورد یک موضوع بیان می کنند یا ایده های خود را به اشتراک می گذارند.

 

برای آزمون speaking آیلتس باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید نمره باند خوبی کسب کنید:

  1. با اعتماد به نفس صحبت کردن را تمرین کنید. برای آزمون تمرینی IELTS برای task speaking به یک گروه مکالمه بپیوندید.
  2. از به کار بردن کلماتیمانند ” like”، ” umm”، ” you know” و غیره خودداری کنید.
  3. مکث ها و تردیدهای غیر ضروری را به حداقل برسانید.
  4. در مقابل آینه بایستید و موضوعی را انتخاب کنید. سپس خود را در آینه مشاهده کنید تا مهارت های خود را ارزیابی کنید.
  5. در طول آزمون، 1 دقیقه ای را که برای آمادگی در نظر گرفته شده است را به فکر کردن درباره نکاتی که می خواهید در طول سخنرانی خود اشاره کنید، اختصاص دهید.
  6. از مثال ها و اطلاعات واقعی برای حمایت از نظرات خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید به تجربیات شخصی خود اشاره کنید.
  7. در طول آزمون speaking آیلتس از هیچ اصطلاح عامیانه استفاده نکنید.
  8. حس خوبی از واژگان و گرامر نشان دهید.
  9. کل مکالمه را ساده نگه دارید و آن را به یک استدلال برای اثبات نظر خود تبدیل نکنید.
  • به دستورالعمل های task ها پایبند بمانید. فقط همانطور که انجام task نقش مهمی در امتیاز شما دارد، به سوالات پاسخ دهید.

 

نمره خوب IELTS چیست و به چه معناست؟

نمره آیلتس تحت تاثیر 4 بخش آزمون قرار می گیرد:

  1. Writing skills
  2. Reading skills
  3. Speaking skills
  4. Listening skills

سپس امتیاز ترکیبی در مقیاس 1 تا 9 نشان داده می شود که به آن امتیاز باند گفته می شود. به طور کلی، نمره 7 به عنوان نمره آیلتس خوب در نظر گرفته می شود.

 

جدول زیر نشان دهنده هر امتیاز و سطح مهارتی را که بیان می کند، می باشد:

نمره خوب IELTS چیست و به چه معناست؟

 

همچنین ممکن است با 0.5، یعنی 6.5، 7.5 و غیره به امتیاز برسید. این بدان معناست که سطح مهارت شما بین دو سطح حد بالاتر و پایین طبقه بندی می شود.

به عنوان مثال، اگر شما نمره 7.5 را کسب کنید. این نشان می دهد که ممکن است هنگام reading، writing، listening یا speaking اشتباه نکنید. با این حال، ممکن است در موقعیت‌های ناآشنا با مشکل مواجه شوید.

 

نمره باند IELTS چیست و چگونه ارزیابی می شود؟

نمره باند، میانگین امتیازی است که بر اساس فاکتورهای زیر به آزمون شما تعلق می گیرد:

 

Pronunciation

تلفظ کلمات بسیار مهم است. زبان انگلیسی از انبوهی از vowel sounds و consonant استفاده می کند. تلفظ هر کلمه برای این بخش مهم است. لازم نیست آوایی بخوانید یا بفهمید. اما باید بتوانید از کلمات موجود در دایره لغات خود به درستی استفاده کنید. معانی و لحن نیز نقش مهمی در زبان انگلیسی ایفا می کنند. بنابراین به علائم نگارشی نیز توجه کنید.

به عنوان مثال:

” Did you see that chameleon on the tree? ”

در این جمله از علامت سوال استفاده کردیم. این نشان می دهد که در هنگام خواندن جمله، صدای شما باید در پایان به صورت یک سوال بالا برود.

علاوه بر این، به تلفظ کلمه “Chameleon” توجه کنید. با consonant «k» تلفظ می شود، نه consonant « ch». بنابراین تلفظ «ke-mee-lee-un» است، نه «che-me-lee-on».

همچنین، توجه داشته باشید که چگونه vowel sounds برای تأکید کشیده می شوند.

 

Lexical Resource

این بخش دایره لغات شما را ارزیابی می کند. باز هم، لازم نیست که یک خبره باشید. اما شما باید دایره لغات کافی داشته باشید. شما باید بتوانید خود را به طور موثر بیان کنید و آنچه را که دیگران می گویند درک کنید. همچنین باید در مورد اصطلاحات و نحوه استفاده صحیح از آنها در جمله اطلاعات کافی داشته باشید.

 

به عنوان مثال: استفاده از کلماتی مانند “Adequate”، “Furthermore”، “Moreover”، “Lest” و غیره در جمله سازی.

 

این کلمات ساده هستند و در عین حال نشان دهنده vocabulary خوبی هستند. آنها برای جایگزینی عبارات طولانی در یک جمله استفاده می شوند. این نشان می دهد که شما با پیچیدگی های زبان آشنا هستید بدون اینکه زیاده روی کنید.

 

Fluency and coherence

این یک مقوله بسیار مهم با توجه به مهارت شما است. ارزیابی بر این اساس است که چقدر با اطمینان و راحت صحبت می کنید. در طول آمادگی برای آیلتس، حتما به بیان نظرات خود با سهولت توجه ویژه ای داشته باشید. ترفند این است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات، لکنت زبان نداشته باشید. اگر به چند ثانیه زمان نیاز دارید تا پاسخی در ذهن خود ایجاد کنید، کمی مکث کنید. در مورد پاسخ خود فکر کنید و سپس شروع کنید. با این حال، مکث خیلی طولانی نکنید.

از به کار بردن کلماتی مانند « like»، « umm»، « uh» و غیره خودداری کنید. سعی کنید با صدای بلند فکر نکنید. پاسخ خود را با اعتماد به نفس شروع کنید و به راحتی به وضوح صحبت کنید.

 

Grammatical range and accuracy

این بخش دقت گرامری داوطلب را ارزیابی می کند. برای کسب امتیاز خوب در این بخش، اصول گرامر را در طول آماده سازی آیلتس خود یاد بگیرید. شما باید با 8 بخش سخنرانی آشنا باشید، یعنی:

  1. Noun
  2. Pronoun
  3. Adjective
  4. Adverb
  5. Verb
  6. Preposition
  7. Conjunction
  8. Interjection

شما باید بدانید که چگونه، چه زمانی و کجا از این بخش های گفتار استفاده کنید. شما همچنین باید یاد بگیرید که از آنها به درستی استفاده کنید و خود را از نظر دقت آزمایش کنید.

 

Cohesion and Coherence

این بخش مهارت های نوشتاری شما را ارزیابی می کند. شما باید جملاتی را با ساختار مناسب بسازید. شما باید نوشته های خود را با پاراگراف هایی که به خوبی سازماندهی شده اند قالب بندی کنید. از به کار بردن جملات بیش از حد پیچیده خودداری کنید. باید بدانید که چگونه جملات ساده، مرکب و پیچیده را در صورت نیاز بسازید. همچنین باید از علائم نگارشی صحیح برای بیان لحن مقاله خود استفاده کنید.

 

Task Achievement

هر دسته بندی در آزمون آیلتس شما مجموعه ای از دستورالعمل ها را ارائه می دهد. شما باید از آنها پیروی کنید و وظایف خود را به طور موثر انجام دهید. برای اینکه در این بخش امتیاز خوبی کسب کنید، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های مربوط به درخواست‌کننده را درک کرده‌اید. خیال خود را راحت کنید و قبل از پاسخ دادن به سؤالات توجه کنید.

اکنون که عواملی را که بر نمره شما تأثیر می‌گذارند، درک کرده‌اید، اجازه دهید ببینیم چگونه می‌توانید با آمادگی کافی برای آیلتس به نمره خوبی دست یابید و مطمئن شوید که به انجام آزمون تمرینی آیلتس ادامه می‌دهید.

 

چگونه در آزمون IELTS به نمره بالای 7 گروه دست پیدا کنیم؟

برای به دست آوردن نمره خوب، آمادگی آیلتس شما باید کامل باشد. برای افزایش نمرات آزمون خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اصول گرامر را بیاموزید.
  2. بخش های مختلف گفتار را تمرین کنید.
  3. هر روز حداقل 5 کلمه مفید یاد بگیرید.
  4. برای بهبود مهارت های reading خود، راهنماهای مطالعه، روزنامه ها و کتاب ها را با صدای بلند بخوانید.
  5. برای بهبود مهارت های writing خود، مقالات، review های کوچک درباره کتاب، سرگرمی و غیره بنویسید.
  6. به پادکست های انگلیسی گوش دهید و چند برنامه آموزشی را تماشا کنید تا مهارت listening خود را بهبود ببخشید.
  7. تا جایی که امکان دارد به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  8. اگر کلمه یا عبارتی را متوجه نشدید، جستجوی آن را به عادت تبدیل کنید.
  9. تا جایی که امکان دارد در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

 

کدام کشورها نمرات IELTS را می پذیرند؟

140 کشور در سراسر جهان نمره آیلتس را می پذیرند. برترین کشورهایی که نیاز به نمره آیلتس دارند عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • کانادا
  • نیوزلند
  • ایرلند

 

نتیجه آزمون IELTS چه زمانی مشخص می شود؟

نتایج آیلتس در عرض 2 هفته پس از شرکت در آزمون منتشر می شود.

  1. در صورت انجام آزمون آنلاین، نتایج در عرض 3 تا 5 روز در دسترس خواهد بود.
  2. در صورت تست آفلاین نتایج در ظهر روز سیزدهم در دسترس می باشد. فرمت قلم و کاغذ زمان بیشتری برای ارزیابی نیاز دارد. بنابراین زمان صرف شده برای نتایج کمی طولانی تر است.

 

چگونه می توان نتیجه را بررسی کرد؟

برای بررسی نتایج خود می توانید وارد اکانت آیلتس خود شوید. به شناسه ثبت نام، رمز عبور، شناسه پاسپورت و تاریخ آزمون نیاز دارید.

نتایج به مدت 28 روز بصورت آنلاین در دسترس است. شما همچنین یک نسخه فیزیکی از نتایج را از طریق پست دریافت خواهید کرد. ظرف مدت 10 روز برای یک آزمون مبتنی بر کاغذ می رسد. و 5-7 روز برای آزمون آنلاین. نسخه های فیزیکی پس از اعلام نتایج منتشر می شوند. بنابراین، پس از اعلام نتیجه در روز سیزدهم، نسخه فیزیکی در 10 روز آینده دریافت خواهد شد.

 

چگونه می توان نمرات IELTS را به دانشگاه ها گزارش داد؟

اگر معیارهای واجد شرایط بودن دانشگاه را دارید، می توانید نتایج نمره آیلتس خود را مستقیماً با آنها به اشتراک بگذارید. شما می توانید یک نسخه الکترونیکی یا یک TRF مبتنی بر کاغذ را به اشتراک بگذارید. می توانید در طول ثبت نام آیلتس خود در TRF ثبت نام کنید یا پس از مشاهده نمرات آزمون خود برای آن درخواست دهید.

اگر در حین ثبت نام درخواست دهید، احتمال زیادی وجود دارد که دانشگاه حتی قبل از اینکه شما نتایج را ببینید، آن را دریافت کند. اگر شما معیارهای واجد شرایط بودن را نداشته باشید، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. بنابراین، توصیه می شود پس از تایید نتایج خود، برای فرم نتیجه آزمون اقدام کنید. شما باید آدرس دانشگاه را به همراه یک شماره صندوق پستی معتبر برای TRF کاغذی وارد کنید. شما می توانید از طریق Demand Draft یا پرداخت آنلاین، هزینه آزمون شورای آیلتس را پرداخت کنید. سپس نتایج برای دانشگاه های مربوطه ارسال می شود.

 

منبع:

1- https://leapscholar.com/blog/ielts-practice-test-ielts-7-band-tips-tricks-for-band-7-in-ielts-exam/

دیدگاهتان را بنویسید