تلفظ صحیح و دوره های آنلاین عمومی

تلفظ صحیح و دوره های آنلاین عمومی

تاریخ انتشار ویدئو: خرداد 98

[ultimate_icons align=”uavc-icons-center”][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][/ultimate_icons]

تلفظ صحیح و دوره های آنلاین و ترمیک آرمانی

با ارائه ایمان مافی

در دوره های 16 ترمی ترمیک، یکسری از مطالب به صورت مداوم در هر دوره تکرار می شوند. حجم این مطالب بسیار کم است اما به دلیل ضرورت یادگیری آن ها، می تواند برای شما زبان آموزان عزیز بسیار مفید باشد. در اولین بخش، انواع مواد غذایی شرح داده شده است؛ بدین ترتیب که به شما کمک می کنند واژگان مربوط به انواع مواد غذایی مانند میوه، خوراکی و… را به سادگی در زبان انگلیسی استفاده کنید. بخش دیگر آن مربوط به لباس و پوشش است. بدین ترتیب که انواع لباس ها و انواع پوشاکی که در زندگی عادی به آن نیاز دارید، به طور کامل بیان شده است. در ادامه همراه ما باشید:

 

تلفظ صحیح و دوره های آنلاین ترمیک

به تلفظ صحیح واژگان زبان انگلیسی اهمیت دهید

اما مهم ترین بخشی که در کل دوره و در لابه لای دروس وجود دارد، بحث تلفظ و یا pronunciation کلمات است. تفاوتی ندارد که شما در ترم چندم از دوره های زبان انگلیسی هستید، شما باید نحوه صحیح تلفظ واژگان، کلمات و در نهایت جملات را به صورت مداوم و اصولی را یاد بگیرید. به طور کلی موارد زیر به تلفظ صحیح واژگان مربوط می شود:

·        pronunciation  و یا تلفظ صحیح جملات

از جزئی ترین بخش استفاده صحیح از pronunciation شروع می کنیم تا به بخش های کلی و جامع آن برسیم. برای این کار نحوه صحیح بیان حروف، کلمه ها و سپس جمله را بررسی می کنیم.

·        اصوات یا صداها در زبان انگلیسی

کوچکترین واحدی که در زمینه pronunciation با آن مواجه هستید، اصوات هستند. صوت ها در زبان انگلیسی و فارسی، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. تفاوتی بین حروف صدا دار و بی صدا در این زمینه وجود ندارد. حروف بی صدا مانند د، ل، ر در زبان های انگلیسی و فارسی به صورت متفاوتی تلفظ می شوند. بدین ترتیب نباید حروف صدا در را در زبان انگلیسی همانند زبان فارسی بیان کرد.

·        تفاوت تلفظ V  وw

بسیاری از افراد این دو حروف را مانند یکدیگر تلفظ می کنند، اما این کار نادرست است. برای تلفظ حرف v  دندان های فوقانی به لب پایین فشرده می شوند. در مقابل برای تلفظw تنها لب های خود را گرد می کنیم و دندان ها برای بیان این حرف درگیر نمی شوند.

·        نحوه تلفظ th

این حروف دو تلفظ متفاوت دارند، به صورتی که در برخی مواقع “د” و یا “ث ”تلفظ می شوند مانند Tooth که بیان th مانند ث در زبان فارسی است. برای تلفظ این حرف، دندان های خود را در حالتی قرار دهید که می خواهید زبان خود را گاز بگیرید، سپس واژه ث را تلفظ کنید. در مقابل واژه the book از “د” استفاده می شود،  تلفظ th به صورتی انجام می شود که نوک زبان به دندان های بالا برخورد می کند.

·        حروف صدا دار

حروف صدا دار در زبان فارسی اَ، آ،  اِ، اُ  هستند. در زبان انگلیسی، علاوه بر این موارد حرفی به نام شوآ وجود دارد. این حرف با علامت /ə/   نشان داده می شود. برای بیان این حرف، دندان ها و یا لب ها نقش چندانی ندارند و تنها لب ها کمی از یکدیگر فاصله می گیرند. بدین ترتیب بسیاری از کلماتی که با a  شروع می شوند،‌ از این حرف استفاده می کنیم.

Stress و یا تاکید کلمات

Stress  و یا تاکید کلمات

یک از اصلی ترین تفاوت هایی که در زبان فارسی و زبان انگلیسی وجود دارد، فرایندی به نامStress  است. در زبان انگلیسی، یک بخش از کلمات با صدایی قوی تر، بلند تر و با تاکید بیشتر تلفظ می شود. مانند کلمه Hotel که استرس کلمه بر روی t است. در کلمه Museum استرس بر روی s است. ندانستن استرس لغات باعث تلفظ نادرست کلمات می شود.

از رایج ترین اشباهاتی که وجود دارد مربوط به کلمه Interesting است. برای تلفظ صحیح استرس بر روی t  قرار می گیرد یا برای کلمه consequences به معنای عواقب، استرس بر روی c می باشد؛ در حالی که بیشتر زبان آموزان استرس را بر روی کلمه s قرار می دهند. بدین ترتیب استرس در لغات باعث می شود آوای کلمات بسیار فراز و نشیب داشته باشد. اگر به اشتباه از آن استفاده شود، speaking  درستی نخواهیم داشت.

 

جمله در زبان انگلیسی

بسیار مهم است که لغاتی که زوم بیشتری از لحاظ معنایی بر روی آن ها وجود دارد، را بشناسید. یکسری از لغات در هر زبانی، باعث ایجاد آوا و ریتم خاصی در جمله می شوند. به مثال های زیر دقت کنید:

  1. That movie was very interesting.
  2. It was really good!
  3. The movie was very bad.

برای تلفظ صحیح از جملات باید تاکید بیشتری بر روی واژه هایvery interesting, really good, very bad داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید